Smoorverliefd maar.....

15-12-2009 10:40 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,

Ik ben net hagelnieuw hier op het forum, maar juist omdat ik wat dingen van mij af wil gooien en daar eerlijke meningen over wil krijgen.

Het is namelijk zo ik ben een jonge zelfstandige hollandse meid van 28. En ben smoorverliefd ( daar is niks mis mee )

Nou is het zo dat ik voor het eerst in mijn leven verliefd ben op een marrokaanse jongenman van 30.

Nu klinkt dit mischien heel erg stom en bleu, maar ik heb dus niemand in mijn directe omgeving die een relatie heeft gehad met een moslim man. En ik vroeg mij toch af zijn er dingen waar je rekening mee zou kunnen houden.

Wat is nou echt anders,?

Ik weet het mischien klinkt het allemaal enorm dom maar ik vraag het mij gewoon af, Kijk de gevoelens die ik heb voor hem , heb ik heel lang niet meer gehad en ik ga ook gewoon kijken wat er van komt.

Hij heeft mij mee uit gevraagd voor aanstaande zaterdag!

Maar ik weet dat er toch wel wat verschillen zullen opduiken ondanks dat ik weet dat hij niet zo zwaar moslim is. maar ja hij eet wel Halal etc.

Dus ik al in mijn koelkast kijken wat ik eigenlijk daarin heb liggen. hihi ja je kan stom bezig zijn. maar mischien zijn hier wat meiden die hun ervaringen willen delen met mij.

Alvast bedankt.

xxx Vanuit amsterdam
Het ligt er erg aan hoe streng deze jongeman zijn geloof beoefend. Ik ken hele moderne, westerse moslims, waarbij de cultuurverschillen nauwelijks merkbaar zijn.. Jammer dat er meteen wordt gedaan alsof alle zelfstandigheid ontnomen wordt, mocht je een relatie aangaan met een moslim.
Precies Kymm, my thoughts exactly!

Maar ik moet wel zeggen; Sunman was eerst ook heel laid back, en nu merk je beetje bij beetje dat ie zichzelf wel het iets strictere pad op wil gaan sturen Dat is natuurlijk niet bij iedereen zo, maar het gebeurd wel!
quote:Brown_Eyes schreef op 15 december 2009 @ 11:03:

Je wilt een zelfstandige Hollandse meid blijven?

Afhaken per direct!

ik denk niet dat je het zo in het algemeen kan stellen.

ik was een zelfstandige duits italiaanse meid met kind en woonde in duitsland toen ik 1996 vertrok naar nederland voor mijn grote liefde...dacht ik..

een muzikant die behalve op mij heel erg op jonge meiden viel van rond de 18,die mij mensenschuw maakte,bij elk vergreep van zoonlief dreigde ons terug te sturen naar duitsland,een schoonmoeder die met sleutel ons huis binnenkwam zonder aankondiging,werken mocht ik erst wel zo dat hij zijn scheiding kon betalen,later niet meer omdat het belastingtechnisch niet mocht...zogenaamt!!!!van het zelfstandige moedertje met kind was niets meer over..bedelen voor een paK sigaretten en voor boodschappen kon ik,want meneer kreeg zat eten bij zijn opterdens,en het geld stopte die liever in muziek apparautuur...

daar heb je dus niet echt een moslim man voor nodig...sommige vrouwen hebben graag de man als baas in huis,zo lang hij maar op de goede manier dominant is,en datgeldt niet alleen voor moslims
quote:Sunshine_S schreef op 15 december 2009 @ 15:45:

Precies Kymm, my thoughts exactly!

Maar ik moet wel zeggen; Sunman was eerst ook heel laid back, en nu merk je beetje bij beetje dat ie zichzelf wel het iets strictere pad op wil gaan sturen Dat is natuurlijk niet bij iedereen zo, maar het gebeurd wel!zoals ik al eerder zei, dat merk ik dus ook bij mijn vriend (hij is nu begin 40). Komt toch wel vaak voor denk ik.
.
quote:italiagirl schreef op 15 december 2009 @ 15:33:

Heb niet eens alles gelezen hier,maar mijn god, lekker discriminerend zijn we weer...

Laat TO nou gewoon ondervinden hoe het is. Als ze echt zelfstandig is en haar vriend zou in de toekomst haar willen onderdrukken, dan komt ze daar zelf ook wel gewoon achter. En kan ze er zelf een punt achter zetten.

Dat gaat ook niet altijd soepel...

@TO. Zeker zul je tegen cultuurverschillen aanlopen. Ik zelf heb een Italiaanse vriend en ook al is hij gewoon "christelijk" (overigens doen we allebei niets met het geloof), toch zijn er cultuurverschillen. Kleine dingen, eten, gebruiken in de familie, verjaardagen, bruiloften etc. Uiteraard zijn die gebruiken bij niemand hetzelfde, maar als je een "buitenlander" hebt, dan zijn ze wel sterker.

Ja, al die temperamentvolle spaghettivreters de hele avond, daar moet je ook aan wennen.

Eigenlijk net zo vreemd als een islamitische Afrikaanse cultuur.

Overigens kun je hier ook veel voordelen uithalen. Je kan de culturen ook mixen en van beide de positieve punten eruit halen. Is niet altijd makkelijk en je zal ook vast wel eens op een punt komen dat je denkt "jakkes, dit is raar, vreemd, niet leuk etc" Maar het kan ook juist heel leuk en leerzaam zijn.

Leren zal je wel moeten als je er bij wilt blijven.

Veel plezier zaterdag!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben al ook al drie keer begonnen met het verven van de kast, maar zo duurt het wel heel erg lang

Maar, nee, ik geloof niet in Allah of God. Ik ben islamitisch opgevoed dus je zou zeggen dat het bij mij met de paplepel is ingegeoten. Dat is ook gebeurd, maar hoe ouder ik werd hoe meer vraagtekens ik bij dit geloof had. Deze vraagtekens zijn eigenlijk nooit door mijn ouders op een normale, begrijpelijke manier uitgelegd. Ik moest het doen met: zo is het en niet anders. Door er dus zelf veel over te lezen en over te praten kwam ik er achter dat er zoveel tegenstrijdigheden zijn in dit geloof, om maar niet te spreken van de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Dus, als ik al ergens in zou geloven, dan is het niet in een geloof waarin ongeljkheid wordt gepredikt of vrijheden worden beperkt.
quote:impala schreef op 15 december 2009 @ 15:47:

[...]

zoals ik al eerder zei, dat merk ik dus ook bij mijn vriend (hij is nu begin 40). Komt toch wel vaak voor denk ik.Ja dat ben ik met je eens. Hoe ouder ze worden hoe stricter heel veel gaan leven. ZEKER als er kinderen in het spel zijn. Dan heb je gelukkig altijd nog het respect voor elkaar, om niets op te gaan dringen. Als ook DAT wegvalt, is het wegrennen geblazen vind ik.
quote:driewieler schreef op 15 december 2009 @ 15:49:

Ik ben al ook al drie keer begonnen met het verven van de kast, maar zo duurt het wel heel erg lang

Maar, nee, ik geloof niet in Allah of God. Ik ben islamitisch opgevoed dus je zou zeggen dat het bij mij met de paplepel is ingegeoten. Dat is ook gebeurd, maar hoe ouder ik werd hoe meer vraagtekens ik bij dit geloof had. Deze vraagtekens zijn eigenlijk nooit door mijn ouders op een normale, begrijpelijke manier uitgelegd. Ik moest het doen met: zo is het en niet anders. Door er dus zelf veel over te lezen en over te praten kwam ik er achter dat er zoveel tegenstrijdigheden zijn in dit geloof, om maar niet te spreken van de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Dus, als ik al ergens in zou geloven, dan is het niet in een geloof waarin ongeljkheid wordt gepredikt of vrijheden worden beperkt.Allah IS god. Islamieten gebruiken alleen Allah als ze het over God hebben.
En ik geloof ook niet zpo in het hele concept van het woord van God, ingestraald vanuit de hemel of gebracht door een engel en opgeschreven als zijnde tien geboden, Koran of whats so ever.

Ik vind het meer een leuk sprookje ala Harry Potter met allerlei verwikkelingen tussen goede en kwade personages dan iets waarin men echt serieus tijd in steekt. Ik blijf me dan ook verbazen over zoveel mensen die hier zo vol overgave in geloven.
Ok nieuwsgierigheid bevredigd (dacht al zoiets).

Ga nu een halal-kipptje bakken ;) op z'n thais...

Moet zeggen dat de halal-kip vaak beter is als de waterplofkippen uit de supermarkt. Alleen jammer dat ze zo slecht zijn schoongemaakt.
.
Er zijn ook christelijke waterloze kippen, hoor.

Die haal je bij de kippenpoulier.
Waterplofkippen?
quote:impala schreef op 15 december 2009 @ 15:57:

Ok nieuwsgierigheid bevredigd (dacht al zoiets).

Ga nu een halal-kipptje bakken ;) op z'n thais...

Moet zeggen dat de halal-kip vaak beter is als de waterplofkippen uit de supermarkt. Alleen jammer dat ze zo slecht zijn schoongemaakt.

Ja, doe dat. Ik ga mijn kastje verven en daarna kook ik lekker een pan met andijviestamp, spekjes en ik ben er nog niet over uit of ik daar speklapjes bij doe, slavinken of gewoon een schouderkarbonade.

De gerookte worst heb ik namelijk eergisteren al op bij de boerenkool.
quote:turkwaas schreef op 15 december 2009 @ 12:48:

Ben nu 5 jaar met een turkse man samen, gematigd moslim. Hij woont sinds twee jaar in Nederland.Ik ben destijds de relatie ingestapt met het idee van : ik zie wel waar het schip strandt. Natuurlijk was ik op de hoogte van alle negatieve verhalen die de ronde doen over een relatie tussen een westerse vrouw en een turkse man, over alle nadelen die een dergelijke relatie met zich mee kan brengen. Maar ik ben iemand die ZELF dingen wil ervaren, ook als het eventueel fout zou gaan. Ik heb genoeg vertrouwen in mezelf om de stukken weer op te pakken en verder te gaan. Tot nu toe ben ik heel blij dat ik niet geluisterd heb naar de mening van anderen( vooral mensen die hem niet kenden stonden klaar met hun oordeel) en dat ik deze relatie een kans gegeven heb. Ja, een relatie met een buitenlander is niet gemakkelijk, ja een moslim is anders dan een christen of een jood, en ja we hebben een andere achtergrond en cultuurverschil is er ook. Maar ik ervaar deze dingen eerder als een prettige bijkomstigheid dan als iets negatiefs. Zijn familie heeft me volledig geaccepteerd, ik heb veel gezien en geleerd van zijn land en cultuur, ik heb meer geleerd over de islam ( en DE moslim bestaat niet). We laten elkaar in onze waarde, luisteren naar elkaars mening, accepteren dat we niet overal hetzelfde over denken en ik ben nog nooit zo gelukkig in mijn leven geweest als met deze man. Ik kan niet in de toekomst kijken, als het mis gaat dan gaat het mis tussen ons, maar dan nog zal ik blij zijn dat ik dit gevoel van geluk in ieder geval heb leren kennen.

Ja, een relatie met een buitenlander is niet gemakkelijk, ja een moslim is anders dan een christen of een jood

een mooie bijdrage...want zowiezo een relatie met iemand anders is iets waar je dingen voor opgeeft,waar je dingen mee deelt..en waar dingen botsen,maakt niet uit waar je van dan komt en wat je geloof is.

het belangrijkste is dat je die dingen dus wel kan variieren,delen en uitpraten,en zo met elkaar kan leven..dat noemen ze relatie en liefde...deplus en!!!!de minpunten lief te hebben
quote:Brown_Eyes schreef op 15 december 2009 @ 16:00:

Er zijn ook christelijke waterloze kippen, hoor.

Die haal je bij de kippenpoulier.Die is alleen een tikkie duurder dan de Turk
.
quote:Brown_Eyes schreef op 15 december 2009 @ 15:10:

[...]

maakt het nu wat uit of je moslimmbent of niet?ik bedoel maar:sommige nederlanders zijn vegetarisch..en nu om een dier te eten die zijn uitwerpselen eet of een dier wat alle vuil eet van de zee...het is maar wat je lust...
quote:Brown_Eyes schreef op 15 december 2009 @ 15:47:

[...]

Brown Eyes: Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van cultuurverschillen. Als je denkt dat het echt alleen maar temperamentvolle spaghettivreters zijn en dat de Italiaanse cultuur alleen maar dat inhoud en verder volledig hetzelfde is als de Nederlandse, dan heb je nog heel wat bij te leren.

Bovendien Italie is groot en waar mij vriend vandaan komt is er eerder sprake van een Marokaanse cultuur, dan van de Europese.

Ga je eerst wat verdiepen, voordat je je snavel weer lostrekt!

En wat is er mis met blijven leren? Zou jij ook eens moeten doen en een heleboel (bekrompen) mensen met jou!!!!!!!!!!!!!!!
:laat maar........
quote:driewieler schreef op 15 december 2009 @ 16:01:

[...]

Ja, doe dat. Ik ga mijn kastje verven en daarna kook ik lekker een pan met andijviestamp, spekjes en ik ben er nog niet over uit of ik daar speklapjes bij doe, slavinken of gewoon een schouderkarbonade.

De gerookte worst heb ik namelijk eergisteren al op bij de boerenkool.eet smakelijk en succes met je kastje
.
BE volgens mij ben jij echt zo een niksnut, iemand die zich stierlijk verveedl met haar leventje, iemand die alleen maar provoceert, erg triest, vooral omdat je inhoudelijk nikstoe te voegen hebt.
Wel fijn voor de varkentjes dat Moslims ze niet eten.

Ik eet ze wel, nouja geen ham want dat vind ik vies, maar varkensvlees is niet ongezond.

Rundvlees daarentegen kun je de Jacob Cruetzfeldt ziekte van oplopen, en van kippenvlees weer salmonella etc. etc.

Wanneer worden die bijbels, Korans ed, nou eens gewoon over de schouder gegooit en gaan we gewoon lekker leven?

*rent nu heel snell weg*
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Straat, voor mij is het wel ongezond, vandaar dat ik er ook bij schrijf, dat het mijn beweegredenen zijn om het niet meer te eten.

En ik leef lekker hoor, ongeacht.
Er zijn zoveel verschillende soorten vlees, genoeg keus! Plus dat ik steeds meer vega vlees eet, vind ik heerlijk! Niet om een specifieke reden, gewoon om de lekker
Das toch ook goed, net wat jij lekker vind en wat jij wilt en waarom mensen op hun keuzes aanvallen, het is niet alsof ik mijn kinderen mishandel door hun geen vrakesnvlees te geven.
quote:impala schreef op 15 december 2009 @ 16:07:

[...]

Die is alleen een tikkie duurder dan de Turk

Maar wel gezonder.

Turkse kip is echt waardeloos...

Dozen van 10 kilo kippepoten voor 2 euro, halen die somaliers altijd. Zijn ouwe restkippen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven