Smoorverliefd maar.....

15-12-2009 10:40 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,

Ik ben net hagelnieuw hier op het forum, maar juist omdat ik wat dingen van mij af wil gooien en daar eerlijke meningen over wil krijgen.

Het is namelijk zo ik ben een jonge zelfstandige hollandse meid van 28. En ben smoorverliefd ( daar is niks mis mee )

Nou is het zo dat ik voor het eerst in mijn leven verliefd ben op een marrokaanse jongenman van 30.

Nu klinkt dit mischien heel erg stom en bleu, maar ik heb dus niemand in mijn directe omgeving die een relatie heeft gehad met een moslim man. En ik vroeg mij toch af zijn er dingen waar je rekening mee zou kunnen houden.

Wat is nou echt anders,?

Ik weet het mischien klinkt het allemaal enorm dom maar ik vraag het mij gewoon af, Kijk de gevoelens die ik heb voor hem , heb ik heel lang niet meer gehad en ik ga ook gewoon kijken wat er van komt.

Hij heeft mij mee uit gevraagd voor aanstaande zaterdag!

Maar ik weet dat er toch wel wat verschillen zullen opduiken ondanks dat ik weet dat hij niet zo zwaar moslim is. maar ja hij eet wel Halal etc.

Dus ik al in mijn koelkast kijken wat ik eigenlijk daarin heb liggen. hihi ja je kan stom bezig zijn. maar mischien zijn hier wat meiden die hun ervaringen willen delen met mij.

Alvast bedankt.

xxx Vanuit amsterdam
Alstublieft, ik begrijp dat hij niet zwaar moslim is, maar hier kan je vast wel wat tips en advies vinden. En veel plezier zaterdag.

Nederlandse vrouwen met moslim mannen
Geniet gewoon van het gevoel. Je komt zelf achter dingen achter. En als je meer wilt weten over de moslim geloof kun je wel op google dingen vinden.

Kijk gewoon hoe het tussen jullie gaat en wat hij zegt en vindt van dingen.

Maak je niet te druk....lekker genieten van elkaar en het gevoel.
Je kunt er hem ook naar vragen. Dat zal hij wel leuk vinden dat hij iets over zijn cultuur kan vertellen aan iemand die er weinig van weet. Dat kunnen hele leuke gesprekken worden
Ik wens je alvast een mooie en spannende avond.Elke moslim doet het weer anders,dus warom niet zaterdag afwachten?vraag hem gewoon over zijn leven en geloof,er zijn zat vrouwen die deze ervaring hebben meegemaakt en waar de man zich in het begin anders voor deed,maar dat heb je in elke andere relaties ook,je kunt gerust vragen naar zijn belevingen en wat hij verwacht en wil,ik wens je dat het matcht met hem
Dankjewel voor jullie reacties!

Ja ik ben momenteel toch al enorm verliefd en hyper om uberhaupt nog rationeel na te denken.

Maar dat is ook wel een goede, het hem zelf vragen, Ik ken zijn oudere broer ook en die had ik ook al is wat dingen gevraagd.

Echt waarvan ik dacht mischien heel dom, maar hij stelde het ook wel op prijs.

Heb zo een zin in zaterdag
Je wilt een zelfstandige Hollandse meid blijven?

Afhaken per direct!
quote:Brown_Eyes schreef op 15 december 2009 @ 11:03:

Afhaken per direct!Onzin. Er zijn hele leuke Marokkaanse mannen, en hele vervelende. net zoals er hele leuke Nederlandse mannen zijn, en hele vervelende.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Eens met Evy. Als je een vervelende man aan de haak slaat heeft dat hele vervelende gevolgen. Marokkaans of niet.

Het is altijd (!) van belang jezelf niet uit het oog te verliezen.

Afhaken per direct!

Ja waarom meteen zo hard, Kan je het wellicht dan niet voor mijn onderbouwen. Want kijk hij weet al een tijdje ook dat ik zo ben,

Ondanks dat ik hem dan wel weer de eer heb gegeven om mij uit te vragen. Wilde niet meteen zo dominant doen.

Maar goed wat ik probeer te zeggen hij weet dus wel hoe ik in mekaar zit,

Maar goed ieder zijn mening daarom zette ik het ook op het forum.

Afhaken per direct!

mee eens

vroeg of laat gaan de cultuurverschillen in de meeste gevallen toch opbreken, óók bij 'n gematigde moslim, want die heeft nog steeds zijn niet gematigde familie als prioriteit boven 'n westers scharreltje
Ik zou me nog het minst zorgen maken over het eten in een relatie met een moslim.
Tsja, als jij alleen felicitaties wil horen of stimulerende berichten...

Ik kan me niet voorstellen dat je zo naief bent en totaal geen idee hebt wat het allemala teweeg kan brengen. Gezond verstand doet een hoop.

Ik snap wel dat je verliefd wordt, maar ik zou er voorzichtig mee zijn. De kans dat het "echt" wat wordt is zo klein...en dan nog de vraag of je wel dergelijke levenswijze wilt.

Ik denk dat voorkomen beter is dan achteraf gaan zitten lappen.

Desalniettemin wens ik je een leuke avond!
[quote]Brown_Eyes schreef op 15 december 2009 @ 11:14:

Tsja, als jij alleen felicitaties wil horen of stimulerende berichten...[quote]

Nee ik waardeer juist alle meningen, daarom heb ik het ook hier op het forum neergezet. zoals ik in mijn vorige post aangaf.

Ik neem alleen wel aan dat ik er ook een reactie op mag geven om er verder op in te gaan. Een discussie met verschillende meningen ga ik namelijk nooit uit de weg.

En aangezien ik wel heel naief ben in het hebben van een relatie of een beginnende relatie met een moslim man. Stel ik daarin mischien wat dommere vragen.

Zo be it.

Nu doel ik even over het druk maken om eten in mijn koelkast.

Maar goed zoals ik al zei hij is niet zo zwaar moslim, zijn moeder is geen hoofddoekdragende vrouw ze werkt zijn vader ook.

Zijn broer is gescheiden van een moslimvrouw en is nu single,

Hij zelf eet wel halal, hij bid maar niet elke keer.

klein beetje inside info. en daarmee wil ik hem nog niet verdedigen. want tuurlijk ben ik er mij er ter degen van bewust dat er toch wat dingen zijn die anders zullen gaan lopen.

maar dat weet je pas als je verder in een relatie zit denk ik.
Tja, de ene moslimman is de andere niet. Daar ben ik het mee eens, maar het is wel zo dat de islamitische cultuur enorm van de onze verschilt. Realiseer je je dat wel?

Heb je wel eens de film 'Not Without My Daughter' gezien?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Om hier nu allerlei voorbeelden te noemen, lijkt me overbodig.

Feit wil dat het een hele andere wereld is om het zo maar te zeggen. Streng of niet, het blijft een groot verschil.

Vaak worden deze jongemannen op latere leeftijd fanatieker, dus dat kan later komen. Het gaat nu niet om wel of geen varkensvlees, was dat alles maar.

Nou goed, zoals gezegd wens ik je echt het beste toe en als jij het wilt proberen, heb je mijn gezegen.

Alleen een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Maar wellicht dat je er dan beter naar kijkt, omdat je het zelf hebt ondervonden en heb je geen spijt dat je het niet geprobeerd hebt. Al is het lastige dat als je er "ver" inzit, je je wel voor je kop kunt slaan waar je aan begonnen bent. De weg terug is niet altijd zonder hobbels en naar mijn idee kun je jezelf die problemen besparen.

Hij zal vast erg romantisch/modern, attent en noem maar op zijn en zeker ook een knap koppie hebben. Maar wat daar verder achterhangt is een groot risico en als je verliefd bent zul je er ook niet neutraal naar kijken en hoogstwaarschijnlijk merk je het niet eens.

Ik heb er genoeg over gezegd.

Wat het eten betreft wat ook je vraag was; gewoon iets lekkers koken (simpel grieks of zo, iets kruidigs), zolang het niet flauw is en wel wat bakken want dat hoort erbij! (al is het maar een cake, als het maar home-made is)
Dat heb ik vaker gehoord: 'hij is niet zo zwaar moslim'.

Nou nou. Nee, nu nog niet. Nu zal hij heel begrijpend, tolerant etc. zijn. En jij denkt dat hij nu al weet hoe jij in elkaar zit?

Jullie kennen elkaar nog niet eens.

Al weet ik dat je waarschijnlijk gelooft, net als ik destijds, dat jullie het anders gaan doen, dat het bij jullie wél gaat lukken, en dat je daarmee alles gaat bagatelliseren (ik deed dat ook) - en al weet ik dat ik hier het halve forum weer over me heen ga krijgen: ik kan toch niet zwijgen. In mijn omgeving zie ik niet één relatie die op de lange duur goed is gegaan.

Ja, en ook ik was een zelfstandige nederlandse vrouw, met een opleiding en baan. Maar beetje bij beetje raakte ik steeds meer mezelf kwijt. En ik had het heel lange tijd niet eens in de gaten.

Het heeft me ontzettend veel gekost om uiteindelijk bij hem weg te gaan, en daarvan is het materiële deel nog het minste.

Mijn tip zou zijn: geniet van je verliefdheid, ga wat daten samen, maar laat het daarbij.

Ik wou dat ik destijds internet en een forum had gehad.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
thanks! .....

Ik moet ook gewoon zien waar het schip strand. maar ik ben wel heel blij gewoom om in mijn achterhoofd te houden en mee te nemen. met alle meningen en adviezen.
Quote:

Brown_Eyes, 38 minuten geleden

Afhaken per direct!

Quote:

elninjoo, 29 minuten geleden

quote:

Brown_Eyes schreef op 15 december 2009 @ 11:03:

Afhaken per direct!

mee eens

vroeg of laat gaan de cultuurverschillen in de meeste gevallen toch opbreken, óók bij 'n gematigde moslim, want die heeft nog steeds zijn niet gematigde familie als prioriteit boven 'n westers scharreltje

Heerlijk die generaliseringen, die maken het leven toch een stuk gemakkelijker.

Niet elke katholiek komt uit Staphorst. Er zijn zelfs Christenen die ontucht met zich zelf bedrijven (!) Oooh!
We hebben het niet over katholieken, het is voor jou wel moeilijk om je te concentreren, zeg!
TO,

I hate to tell you, maar ook ik ben het eens met BE en Elmervrouw.

Ik ben zelf een insider uit deze cultuur en ik kan je vertellen dat een marokkaanse jongen op den duur geen makkelijke relatie met zich mee brengt....

Tuurlijk, in het begin is het leuk en gezellig, maar zodra het serieus gaat worden, denk ik dat je een hoop obstakels op je pad krijgt. Het geloof is 1 ding, maar er is ook nog een familie waar je rekening mee moet houden. Familiebanden zijn erg sterk en als het in zijn familie not done is een toekomst op te bouwen met een niet moslim, dan zal jullie liefde heel erg sterk moeten zijn wil het een kans van slagen hebben...

Succes....
Brown Eyes,

Je snapt best wat ik bedoel. Zoals iemand schreef: "De ene moslim is de andere niet" Net zo min als TO en de Paus,waarschijnlijk beide Christenen zijn...

Ik durf er echter veel onder te verwedden dat hun dagelijkse leven en geloofsovertuiging niet hetzelfde zijn.
quote:HansHier schreef op 15 december 2009 @ 11:44:

Heerlijk die generaliseringen, die maken het leven toch een stuk gemakkelijker.

Niet elke katholiek komt uit Staphorst. Er zijn zelfs Christenen die ontucht met zich zelf bedrijven (!) Oooh!

Hahaha, nee sterker nog: er komen bijna geen katholieken uit Staphorst, want het is hartstikke protestant!

Maar goed, het gaat niet om generalisaties, TO vroeg meningen én ervaringen en er zijn wel degelijk reacties die 'uit het leven gegrepen' zijn.

Wat mijn eigen ervaring betreft, is dat moslimmannen in het begin van een relatie de romantiek zelve zijn, maar later (vooral als er eenmaal getrouwd is) komt er een enorm traditionele kant naar boven. Vrouw houdt inmiddels zoveel van hem dat ze te ver gaat in het aan de man aanpassen. En inderdaad, de weg terug is dan niet zo makkelijk! Zeker wanneer er kinderen in het spel zijn.

Ik ben tijdig afgehaakt, omdat ik de buien al zag hangen. Huidige partner van deze ex (nederlandse vrouw met opleiding e.d.) loopt nu met hoofddoekje om, als ze al uit huis komt.

Bezint eer ge begint. Er zwemmen meer vissen in de vijver! Waarmee het samenleven automatisch makkelijker gaat, puur omdat je dezelfde achtergrond hebt.
Ik vraag me af of de reacties hetzelfde waren als ze vroeg ik heb een date met een joodse man en wil een kosjere voor hem klaarmaken.

Of met iemand uit staphorst en wil graag even weten, hoe of wat.......
quote:zusenzo schreef op 15 december 2009 @ 12:11:

Ik vraag me af of de reacties hetzelfde waren als ze vroeg ik heb een date met een joodse man en wil een kosjere voor hem klaarmaken.

Of met iemand uit staphorst en wil graag even weten, hoe of wat.......Geen idee, ken geen Joden en ken geen mensen uit Staphorst. Ik ken wel marokkaanse mannen en daar vroeg TO om, om die "ervaringen"...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven