Positieve (relatie)verhalen

14-12-2009 15:25 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Afgelopen zaterdag hebben mijn inmiddels ex en ik in goed overleg besloten uit elkaar te gaan. Hij is al erg lang depressief. Sowieso al toen ik hem ruim een jaar geleden leerde kennen. Hij gaf destijds al aan - en dat heeft hij eigenlijk heel eerlijk de hele relatie door gedaan - dat hij teveel met zichzelf in de knoop zit om een goede relatie met iemand te kunnen hebben. Zaterdag, na ruim een jaar, heb ik hem daar eindelijk maar eens gelijk in gegeven. Hij gaat nu eerst aan zichzelf werken en wie weet wat de toekomst dan nog brengt.

Heel triest natuurlijk en ik ben superverdrietig. Hij ook overigens, want we zijn wel echt gek op elkaar.

(zie ook topic 'Relatie met een depressief persoon')

Ik zou in deze dagen voor kerst wel graag wat optimistische, positieve (relatie)verhalen willen zien. Van mensen die door een dal zijn gegaan en daar weer uit zijn gekomen of voor wie de beëindiging van misschien nog zo'n goede relatie, uiteindelijk goed is geweest. Dagen op het werk zijn lang en als je dan toch aan surfen bent, dan graag naar iets positiefs en optimistisch. Wie weet worden meer mensen er vrolijk(er) en geïnspireerd van......
.
Hee Eva27,

Goed dat je zo'n positief topic hebt geopend...

Ik kan NU nog niet van een happy-end-story spreken, maar het zit er wel aan te komen. Ruim 3 maanden geleden kwam er een einde aan mijn relatie, maar we gaan het weer proberen. Had ook te maken met ziekte (overspannen) van mijn kant en hoe we daar samen mee omgingen. Het was niet gelijkwaardig meer en kregen dat ook niet meer voor elkaar, wat mijn herstel bemoeielijkte en wat er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat hij me verlaten heeft. Sinds afgelopen weekend hebben we toch weer voor elkaar gekozen, al gaan we voorlopig niet samenwonen maar lekker even latten.

Over een tijd hoop ik hier te kunnen schrijven dat het allemaal helemaal goed is gekomen :-)

Liefs Miauwww
@ Qwertu

Ik vind dit een heel positief verhaal en ik vind het knap hoe jullie in de relatie staan. Zowel goede als slechte tijden en toch gelijkwaardig partnerschap nastreven. Mooi.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Zo, ik moet mezelf dwingen niet teveel te forummen tijdens werk, want zo komt er natuurlijk nóóit wat af.

Maar wat goed om jullie positieve verhalen te lezen! Ik ben nog steeds een beetje verdwaasd over het feit dat het uit is en ik vind dat ik mezelf wel een beetje omhoog mag houden met de hoop 'dat het ooit nog goedkomt.' :-) En dan helpen jullie verhalen hier goed bij. Hoewel ik ergens ook wel weet dat je eerst geheel moet loslaten, voordat het weer goed kan komen. Maar ja, we zitten pas op dag 3, en stapje voor stapje toch?

@Italiagirl: Wat een romantisch verhaal zeg. Hij is Italiaan toch? Kijk, die weten tenminste hoe amore amore werkt.... Heel gaaf!

@Iris: thanks! En jouw verhaal was ook een van de redenen dat ik dacht: kijk, voor dit soort verhalen mag best een topic komen.

@papayaatje: klinkt goed! Bij ons is het ook de tweede keer dat het uit is. Op de een of andere manier leg het 'een relatie hebben' voor hem erg veel druk en trekt ie dat er niet ook nog eens bij. Wat goed van je trouwens dat je de eetstoornis hebt overwonnen, met of zonder zijn hulp. Je doet zoiets toch uiteindelijk zelf.

@DDtje: ik hoopte dat wij ook zo konden worden. Gewoon af en toe een dipje en daar komen we dan wel door. Maar ik denk dat hij nog niet zo ver is. Depressief zal hij ook altijd wel in zekere mate blijven, maar ik ben bang dat hij nu nog in dezelfde fase zit als jij 6 jaar geleden. Nog even geen ruimte dus. Maar ook bij jou is het goedgekomen. Wat een goed gevoel moet dat voor je zijn!

@essiej: dank je! Ik hoop dat het bij jullie ook nog heel lang mag duren. Ik ga nu eerst maar 's kijken hoe het leven ook alweer was zonder die woeligheden van de liefde.....

@sterretjee: ik vond je opmerking lief hoor! Thanks! :-)

@Letgo: Jeetje, twee maanden, wat snel! En wat goed dat je dat dus uiteindelijk helemaal alleen hebt gedaan. Als je dat al aankan. Daar word je ook echt wel sterker van, lijkt mij in ieder geval. Ik hoop voor hem dat dit bij hem uiteindelijk ook gebeurt (al denk ik dat het bij hem, hem kennende, wel wat langer gaat duren). En voor mij hoop ik inderdaad weer even mijn balans te vinden en vanuit daar ooit weer een mooie relatie (al dan niet met hem) te starten.

@qwertu: Allemachtig, wat een verhaal van vallen en opstaan. En wat een sterke relatie hebben jij en je man nu. Ik vind dat echt heel knap hoe jullie het hebben aangepakt. Dat kan zeker niet altijd makkelijk zijn geweest. Bij ons is het lastig, omdat hij zijn buien nog niet echt als ziekte wil/kan zien. Dus is het ook niet als dusdanig bespreekbaar zodat we er 'regels' over kunnen maken. Ik denk dat hij eerst zelf nog wat beter tot dat inzicht moet komen. Hij denkt nog dat hij gewoon even ergens doorheen moet, en dat dat uit zichzelf wel goedkomt. Ik geloof daar niet meer in. Hij zal echt wat moeten gaan doen. Maar net als de andere verhalen, superinspirerend! Jullie hebben het niet makkelijk gehad, maar je verhaal getuigt wel van heel veel liefde en sterk in de schoenen staan van beide kanten.

@Miauwwww: ik had je verhaal inderdaad in een ander topic ook al even gelezen. Spannend hoor, deze eerste tijd weer. En heerlijk natuurlijk. Probeer er ondanks alle onzekerheden wel van te genieten hè! Je bent tenslotte superblij met hem. Succes!
Inderdaad was het een erg verhelderende periode. Meer voor mij dan voor hem overigens. Ging me ineens veel beter realiseren dat iemand nou eenmaal niet perfect is en niet alles in zich kan hebben dat je misschien zou willen. Maar dat de positieve dingen gewoon echt moeten opwegen tegen de wat minder leuke dingen. En gelukkig ben ik me daar nog steeds van bewust!

Nog een positief verhaal! Ik heb mijn lieve vriend via internet leren kennen! Ok, in principe kennen we elkaar "al" vier maanden, maar het gaat gewoon super...

Of het een happy end heeft? Geen idee! Maar we gaan er gewoon voor!!

(al heb ik 'm vannacht volgens mij wel uitgescholden omdat ik over hem heen struikelde op de terugweg van de wc, we lagen op de grond nl.)
Hee Latteke, klinkt goed! En lekker van blijven genieten denk ik maar zo!

Ik heb het de laatste dagen wel weer zwaar. Zat ik de eerste tijd nog te denken 'ach, het komt wel weer goed', begint het besef van 'het is over' nu steeds meer in te dalen. En dat is wel klote. Dus ik doe nog maar weer even een oproep voor mooie nieuwe positieve verhalen (hoeft niet perse terug bij ex te zijn hoor ).
Wat een leuke en mooie reacties hierop. ik ben nu zelf weer bijna 2 jaar alleen, hij kon niet omgaan met mijn depressie. Achteraf bleek dit te liggen aan medicijnen met dat als bijwerking. waar ik wel ben achtergekomen nu ik alleen ben is dat ik veel meer kan dan ik dacht.

Ook bleek nu ik afstand had genomen van hem dat hij erg dominant was, ik had moeite met het nemen van beslissingen, maar ook daar heb ik geen moeite meer mee. Ondanks dat ik weet dat ik alleen beter af ben, mis ik het wel het samen zijn.

Wel weet ik nu wat ik wil in een volgende relatie en dat is gelijkwaardigheid.

Iemand die me niet veroordeeld en me accepteerd zoals ik ben. Ik ben er een stuk sterker door geworden.

Hoop dat ik door mijn reactie kan laten zien dat er altijd nieuwe mogelijkheden en kansen zijn, voor iedereen.
quote:gelukkigmeisje schreef op 14 december 2009 @ 15:56:

hier bijna zelfde verhaal als vlinder en mamalelie...uit verveling maar met iemand afgesproken die ik van een chatroom kende...de dag na kerst...ik was over de chat zo onaardig tegen m...dat ie ook vooral geen illussies moest hebben etc....

Ik zag m...wist dat ik hem niet meer moest laten gaan....en nu zijn we bijna 3 jaar verder (nog een paar weekjes) en ondertussen bijna 18 weken zwanger van de eerste....:D en tegenwoordig ben ik wel heel aardig tegen m hoor Zonder hem gezien te hebben, direct afspreken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven