Werk & Studie alle pijlers

leiden universiteit, tentamen maar ziek

17-12-2009 04:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal

een vriend van mij heeft om medische redenen problemen met zijn tentamens op de universiteit van leiden. hij heeft namelijk een burn out en kan zich niet concentreren en leren lukt niet doordat hij continu moe is.

nu weet hij dat het mogelijk is om een verklaring te krijgen waardoor je uitstel of iets dergelijks kan krijgen, hij kan alleen nergens informatie vinden.

heeft iemand een idee wat hij het beste kan doen?
De decaan benaderen. Dat is bij alle universiteiten en hogescholen de eerste stap.

In zijn studiegids staan vast de contactgegevens.

Oh ja, laat hem vast informatie verzamelen zoals een verklaring van de huisarts/psycholoog etc. en dingen op papier zetten.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Via de examencommissie geloof ik, maar anders even informeren bij de decaan van de opleiding en ik denk dat op de site ook wel eea staat.
Wij hadden een studentenbegeleider die je met dit soort dingen lastig kon vallen. Geen enkel probleem al geeft Carrera wel een goede tip hierin.
Dit moet inderdaad via de decaan omdat het daar "bekend" moet zijn. Maar je hebt idd wel een verklaring van huisarts of pyscholoog nodig.

Daarnaast is het verstandig dat hij het met de studiecoordinator bespreekt met de vraag of deze de docenten wil informeren.

Jouw vriend heeft dan bijv. de mogelijkheid om langer over het tentamen te doen of wellicht een deel mondeling, of bijv in een aparte, rustige ruimte. Hangt een beetje af van waar hij zich ook prettig bij zou voelen en wat de reglementen zijn van de betreffende faculteit.
Naar de studentendecaan op Plexus. En waarschijnlijk wordt je daar ook doorverwezen naar de artsen in het Poortgebouw, die geven zo'n verklaring af. Met die verklaring kan je extra studiefinanciering aanvragen bij de IB groep.

Ik heb ook een keer zo'n probleem gehad en toen heeft de studentdecaan mij erg goed geholpen. Succes!
studieadviseur, studentendecaan ed... daar kunnen ze je zeker verder helpen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Contact opnemen met de docent!!! en wel meteen! Als het goed is kennen zij elkaar persoonlijk en omdat deze docent ook heel graag wil dat je vriend zijn tentamen haalt weet ik zeker dat er iets te regelen valt, daarna met de decaan gaan praten!
Bedankt voor de informatie!

ik heb informatie over de studentendecaan en adviseur opgezocht en hij heeft contact met hun opgenomen en hoor vandaag meer over een afspraak (Diegene had geen agenda op dat moment)

Bij de decaan is hij ook bekent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven