leiden universiteit, tentamen maar ziek
donderdag 17 december 2009 om 04:53
hoi allemaal
een vriend van mij heeft om medische redenen problemen met zijn tentamens op de universiteit van leiden. hij heeft namelijk een burn out en kan zich niet concentreren en leren lukt niet doordat hij continu moe is.
nu weet hij dat het mogelijk is om een verklaring te krijgen waardoor je uitstel of iets dergelijks kan krijgen, hij kan alleen nergens informatie vinden.
heeft iemand een idee wat hij het beste kan doen?
een vriend van mij heeft om medische redenen problemen met zijn tentamens op de universiteit van leiden. hij heeft namelijk een burn out en kan zich niet concentreren en leren lukt niet doordat hij continu moe is.
nu weet hij dat het mogelijk is om een verklaring te krijgen waardoor je uitstel of iets dergelijks kan krijgen, hij kan alleen nergens informatie vinden.
heeft iemand een idee wat hij het beste kan doen?
donderdag 17 december 2009 om 05:56
De decaan benaderen. Dat is bij alle universiteiten en hogescholen de eerste stap.
In zijn studiegids staan vast de contactgegevens.
Oh ja, laat hem vast informatie verzamelen zoals een verklaring van de huisarts/psycholoog etc. en dingen op papier zetten.
In zijn studiegids staan vast de contactgegevens.
Oh ja, laat hem vast informatie verzamelen zoals een verklaring van de huisarts/psycholoog etc. en dingen op papier zetten.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
donderdag 17 december 2009 om 07:53
Dit moet inderdaad via de decaan omdat het daar "bekend" moet zijn. Maar je hebt idd wel een verklaring van huisarts of pyscholoog nodig.
Daarnaast is het verstandig dat hij het met de studiecoordinator bespreekt met de vraag of deze de docenten wil informeren.
Jouw vriend heeft dan bijv. de mogelijkheid om langer over het tentamen te doen of wellicht een deel mondeling, of bijv in een aparte, rustige ruimte. Hangt een beetje af van waar hij zich ook prettig bij zou voelen en wat de reglementen zijn van de betreffende faculteit.
Daarnaast is het verstandig dat hij het met de studiecoordinator bespreekt met de vraag of deze de docenten wil informeren.
Jouw vriend heeft dan bijv. de mogelijkheid om langer over het tentamen te doen of wellicht een deel mondeling, of bijv in een aparte, rustige ruimte. Hangt een beetje af van waar hij zich ook prettig bij zou voelen en wat de reglementen zijn van de betreffende faculteit.
donderdag 17 december 2009 om 09:52
Naar de studentendecaan op Plexus. En waarschijnlijk wordt je daar ook doorverwezen naar de artsen in het Poortgebouw, die geven zo'n verklaring af. Met die verklaring kan je extra studiefinanciering aanvragen bij de IB groep.
Ik heb ook een keer zo'n probleem gehad en toen heeft de studentdecaan mij erg goed geholpen. Succes!
Ik heb ook een keer zo'n probleem gehad en toen heeft de studentdecaan mij erg goed geholpen. Succes!
donderdag 17 december 2009 om 10:16
donderdag 17 december 2009 om 11:02
donderdag 17 december 2009 om 11:14