Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Soms wel, als ik iets heel erg onterecht vind, dan kan dat aan mij vreten, maar vooral omdat ik het dan dus niet goed voor elkaar krijg iets duidelijk te maken, snap je.

En dan nog gefrustreerder als blijkt dat ze het wel snappen maar alsnog gewoonweg gemeen gaan doen.

Ach tja, irl heb ik hier juist dus weer nooit problemen mee omdat ik gewoon altijd gelijk heb
Tja Floor, het was wel zo. En wanneer iemand de vermoorde onschuld uit gaat lopen hangen ten koste van mij, dan heb ik het recht om dat beeld bij te stellen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Over dat negeren, ik lig de hele dag al dubbel om die twitter-voor-het-goede-doel-blog. Niet vanwege die blog, maar vanwege dat gedoe met N + R. Eigenlijk wil ik een geintje maken in de zin dat de bloggers daar in ieder geval wel goed in zijn, want ik vind het echt onwijze humor. Maar ik doe het niet, want dat wordt natuurlijk weer helemaal verkeerd begrepen
Vast
Ik plaats hem hier ook nog maar even, in het kader van de reacties op de blogs en tweets en wie waarvoor verantwoordelijk is, ik vond vandaag o.a. deze links:

Legaal bloggen: aansprakelijkheid bij reacties

en

A bloggers code of ethics
Kijk Koor, daar hebben we iets aan Ik ga een plaatje voor je plakken in Nijns topic
Kan er niet iets gedaan worden aan het weghalen van OP's? Het is echt super irritant aan het worden, topics weghalen moet verzocht worden, maar de OP weghalen kan doodleuk wanneer men daar zin in heeft. Iets van hoogstens 10% wijzigen of zo...
Mag reclame in de comments van de blogs? Zie de laatste van Robin. (maar ik ga er van uit dat ze dat zelf al heeft gemeld)
@HPL, reclame is inderdaad niet toegestaan in de blogcomments, net zo min als op 't forum. Ik heb Five getipt over het bewuste bericht. Bedankt voor 't melden!

@Minny, ik begrijp dat 't irritant kan zijn, maar we moeten mensen de mogelijkheid bieden om hun eigen teksten te wissen. Alternatief zou zijn dat de angels dat allemaal handmatig moeten gaan doen en dat is zoveel werk dat 't geen doen is…

@Korenwolf, bedankt voor de links! Viva onderschrijft (en houdt zich aan) de genoemde regels. De aansprakelijkheid voor blogreacties is ook een van de redenen om de blogs actiever te gaan modereren (thans Five )
Wat dacht je van het "As je ut nie wil posten, dan mot je nie op verzend drukken"

Oftewel: jammer dan, gezegd is gezegd.
Joehoe.... Vivamod?

Kan er een hertelling komen bij de tussenstand van FvdM? Bam en Mamalief zijn apart genoemd, maar het gaat om de eigenste en dezelfde forumster!
quote:floor72 schreef op 17 december 2009 @ 11:34:

Joehoe.... Vivamod?

Kan er een hertelling komen bij de tussenstand van FvdM? Bam en Mamalief zijn apart genoemd, maar het gaat om de eigenste en dezelfde forumster!Dat kan je beter gewoon bij de blog zelf neerzetten (of heb je dat misschien al gedaan?) De vivamod heeft niks met de telling te maken
quote:minny schreef op 17 december 2009 @ 11:30:

Wat dacht je van het "As je ut nie wil posten, dan mot je nie op verzend drukken"

Oftewel: jammer dan, gezegd is gezegd.Helaas gaat dat principe niet op Minny. We moeten ons houden aan de privacyregels die je kunt vinden bij de huisregels.
Als er geen namen en woonplaatsen bij staan, dan is het toch al een stuk minder privacygevoelig? Zo kan ik ook wel beweren dat "Ik heb een dochter van 11" mega herkenbaar is. Jammer dat er zo'n misbruik gemaakt wordt (mág worden) van deze regel.
quote:Viva Angel5 schreef op 17 december 2009 @ 11:59:

[...]

Dat kan je beter gewoon bij de blog zelf neerzetten (of heb je dat misschien al gedaan?) De vivamod heeft niks met de telling te maken

Done....

Kan ik inzicht in het stemsysteem eisen?

Hoe lang mag schelden blijven staan?
*testcase*

Achterlijke Hpl.
Das niet privacygevoelig

Dus het staat er nog wel een tijdje
*testcase*

Geile minny.

Privacy gevoelig genoeg?

Ga ik het wedje aan dat het gescheld wat ik bedoel (en dat er al een uur of 12 staat) ws nog langer staat dan jouw laatste 2 posts Iry

Want ondanks dat de mods op de hoogte moeten zijn, staat het er nog steeds.
Ik wed niet met achterlijke mensen
Hoop wel dat engeltjes dit als een (flauw) grapje zien.

Of zou ik een waarschuwing riskeren
Nu weet iedereen wie ik echt ben
quote:minny schreef op 17 december 2009 @ 13:23:

Nu weet iedereen wie ik echt ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven