Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4

donderdag 17 december 2009 om 12:13
donderdag 17 december 2009 om 12:26
donderdag 17 december 2009 om 13:14
Ohhhhh...Capibara, wat afschuwelijk!!!
Maar wat fijn dat je wel pas nog foto's en filmpjes hebt gemaakt, heb je in ieder geval een fijne herinnering!
Hebben jullie een mooi plekje om haar te begraven?
Frutje...wat fijn dat het goed ging! Zo kunnen ze er langzamerhand aan wennen en wat fijn dat hij reageerde op de lokgeluidjes!
Maar wat fijn dat je wel pas nog foto's en filmpjes hebt gemaakt, heb je in ieder geval een fijne herinnering!
Hebben jullie een mooi plekje om haar te begraven?
Frutje...wat fijn dat het goed ging! Zo kunnen ze er langzamerhand aan wennen en wat fijn dat hij reageerde op de lokgeluidjes!
donderdag 17 december 2009 om 13:14
oooh wat goed dat Brammetje terug is!
Leo, sterkte met jou en met Lena en niet jezelf zo op de kop geven hoor, je bent de beste poezenmoeder/oma die een kat kan hebben
Capibara, wat rot dat nijntje er niet meer is
hier kruipt er eentje steeds onder het dekbed, denk dat ze het koud heeft
Leo, sterkte met jou en met Lena en niet jezelf zo op de kop geven hoor, je bent de beste poezenmoeder/oma die een kat kan hebben
Capibara, wat rot dat nijntje er niet meer is

hier kruipt er eentje steeds onder het dekbed, denk dat ze het koud heeft
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 17 december 2009 om 13:25
Oh Mittens, wat een geluk dat je Bram weer heelhuids (en warm) terug is!
En dan het nieuws van Capibara daarna, dat je Frummel dood is... Naar zeg, sterkte!
Ik zal ook even wat foto's delen van mijn katten. De oudste (sla-vreter) is 7 jaar oud, de andere is anderhalf. Het zijn binnenkatten trouwens en ik ben ze gelukkig nog nooit een nacht kwijt geweest.
(Beide katten zijn gek op sla, maar vooral de oudste vreet van alles. Zelfs chips, dropjes, pepermunt, chocola, lippenbalsem, vaseline, bodylotion...)
(We hebben de katten geleerd de poten omhoog te doen als ze brokjes willen. En meestal doen ze het keurig. )
(Dit is de jongste kat, die is niet echt knuffelig, maar wel gericht op aandacht. Als ze ligt te slapen (meestal op dit bankje) en je roept haar, dan kwettert ze altijd even terug. En soms roept ze je ook, gewoon, omdat ze wil dat je even iets tegen haar terugzegt. )
En dan het nieuws van Capibara daarna, dat je Frummel dood is... Naar zeg, sterkte!
Ik zal ook even wat foto's delen van mijn katten. De oudste (sla-vreter) is 7 jaar oud, de andere is anderhalf. Het zijn binnenkatten trouwens en ik ben ze gelukkig nog nooit een nacht kwijt geweest.
(Beide katten zijn gek op sla, maar vooral de oudste vreet van alles. Zelfs chips, dropjes, pepermunt, chocola, lippenbalsem, vaseline, bodylotion...)
(We hebben de katten geleerd de poten omhoog te doen als ze brokjes willen. En meestal doen ze het keurig. )
(Dit is de jongste kat, die is niet echt knuffelig, maar wel gericht op aandacht. Als ze ligt te slapen (meestal op dit bankje) en je roept haar, dan kwettert ze altijd even terug. En soms roept ze je ook, gewoon, omdat ze wil dat je even iets tegen haar terugzegt. )
donderdag 17 december 2009 om 13:37
Gezellig hier, ik kom ook even meekletsen. Ik heb zelf een hond (zie avatar) en twee poezen (zie foto hieronder). Ik zit er aan te denken om twee konijntjes te nemen, maar daar moet ik me eerst nog even in verdiepen. Ik heb ook nog geen hok of ren.
Ann Liv wat grappig, die kat met de pootjes omhoog.
Hier een impressie van hoe ik zit te forummen:
Ann Liv wat grappig, die kat met de pootjes omhoog.
Hier een impressie van hoe ik zit te forummen:

donderdag 17 december 2009 om 15:15
Lena heeft een heel gat in haar buik meiden.
Vreselijk.
Stinkende troep kwam er uit.
Drie hechtingen waren binnen in haar lijf gaan ontsteken.
Ze heeft een injectie gehad die een hele antibiotocakuur inhoudt en moet over 2 weken terugkomen. Ook is de boel schoongemaakt. Het ziet er niet uit.
Ik zei tegen de dokter dat ik me een beetje een stommerd voelde. Hij zei gelukkig ook dat ik er niks aan kon doen. Zoiets kan heel snel gaan en voor je het weet is er een abces waar je u tegen zegt omdat het lichaam wondjes waar een hechting in zit ziet als iets wat er niet hoort en er dus alles aan doet om het weg te krijgen.
Hij deed haar een kap om.
Dat was niet handig.
Thuis ging ze door roeien en ruiten. Ze schoot door het hele huis, knotste en botste overal tegenop, gooide van alles om en dook in de kerstboom en de gordijnen.
Ze kalmeerde pas toen ik een vest over haar heengooide.
Dus ik heb haar die kap afgedaan. Ze ging hijgend liggen, zwaar ademend, heel zielig.
Ik heb nu een sok verknipt, er een soort broek van gemaakt en die om haar lijf heen gesjord.
Ik heb de DA gebeld en daar zeiden ze dat ze me gewoon een 'petshirt' mee hadden kunnen geven, een T-shirt, speciaal voor katten en honden en voor abcessen en wonden en zo waar ze niet aan mogen komen.
Nou?
Krijg ik zo'n stomme kap mee waar die kat crazy van wordt!
Ik hoop dat dit werkt en anders ga ik alsnog door de sneeuw om dat shirt te scoren.
Nu maar weer even bij de patiënt kijken. Ik lees later bij en ga later ook foto's kijken.
Leuk dit allemaal lieve meiden, heerlijk met jullie zo!
Vreselijk.
Stinkende troep kwam er uit.
Drie hechtingen waren binnen in haar lijf gaan ontsteken.
Ze heeft een injectie gehad die een hele antibiotocakuur inhoudt en moet over 2 weken terugkomen. Ook is de boel schoongemaakt. Het ziet er niet uit.
Ik zei tegen de dokter dat ik me een beetje een stommerd voelde. Hij zei gelukkig ook dat ik er niks aan kon doen. Zoiets kan heel snel gaan en voor je het weet is er een abces waar je u tegen zegt omdat het lichaam wondjes waar een hechting in zit ziet als iets wat er niet hoort en er dus alles aan doet om het weg te krijgen.
Hij deed haar een kap om.
Dat was niet handig.
Thuis ging ze door roeien en ruiten. Ze schoot door het hele huis, knotste en botste overal tegenop, gooide van alles om en dook in de kerstboom en de gordijnen.
Ze kalmeerde pas toen ik een vest over haar heengooide.
Dus ik heb haar die kap afgedaan. Ze ging hijgend liggen, zwaar ademend, heel zielig.
Ik heb nu een sok verknipt, er een soort broek van gemaakt en die om haar lijf heen gesjord.
Ik heb de DA gebeld en daar zeiden ze dat ze me gewoon een 'petshirt' mee hadden kunnen geven, een T-shirt, speciaal voor katten en honden en voor abcessen en wonden en zo waar ze niet aan mogen komen.
Nou?
Krijg ik zo'n stomme kap mee waar die kat crazy van wordt!
Ik hoop dat dit werkt en anders ga ik alsnog door de sneeuw om dat shirt te scoren.
Nu maar weer even bij de patiënt kijken. Ik lees later bij en ga later ook foto's kijken.
Leuk dit allemaal lieve meiden, heerlijk met jullie zo!
donderdag 17 december 2009 om 15:21
Capibera Wat naar dat je konijn dood is
Leo Succes met Lena bij de dierenarts. Door de sneeuw heen, brr. Hoop dat ze snel hersteld. Opzich is een abces goed te behandelen natuurlijk!
Mylene Ik heb hetzelfde fonteintje! Hier zijn ze beiden dol op stromend water. Ze drinken niet uit de kraan omdat ik ze niet op het aanrecht wil, zo'n fontein is dus prima!
Ook komen ze altijd direct als ik klaar ben met douchen of de straal zacht laat lopen. Dan staan ze met zijn tweeen tegen de douchdeur en moet ik deze open doen. Komen ze lekker onder het water of alleen wat drinken.
Ik douche ze ook wel eens en dat vinden ze prima!
Als ik zelf met een bepaalde shampoo mijn haren was dan wordt de oudste helemaal gek. Ligt dan het liefst op mijn hoofd en maar liefdesbeetjes in oor, nek geven en knorren en kroelen haha!
Heb eerder deze middag de katten lekker naar buiten gedaan. Ze vonden de sneeuw helemaal geweldig en gingen helemaal los. Leuk om te zien!
Leo Succes met Lena bij de dierenarts. Door de sneeuw heen, brr. Hoop dat ze snel hersteld. Opzich is een abces goed te behandelen natuurlijk!
Mylene Ik heb hetzelfde fonteintje! Hier zijn ze beiden dol op stromend water. Ze drinken niet uit de kraan omdat ik ze niet op het aanrecht wil, zo'n fontein is dus prima!
Ook komen ze altijd direct als ik klaar ben met douchen of de straal zacht laat lopen. Dan staan ze met zijn tweeen tegen de douchdeur en moet ik deze open doen. Komen ze lekker onder het water of alleen wat drinken.
Ik douche ze ook wel eens en dat vinden ze prima!
Als ik zelf met een bepaalde shampoo mijn haren was dan wordt de oudste helemaal gek. Ligt dan het liefst op mijn hoofd en maar liefdesbeetjes in oor, nek geven en knorren en kroelen haha!
Heb eerder deze middag de katten lekker naar buiten gedaan. Ze vonden de sneeuw helemaal geweldig en gingen helemaal los. Leuk om te zien!

donderdag 17 december 2009 om 15:23
Ach eleonara, beterschap voor Lena...
Enne, dat pakje heeft bij ons weinig succes gehad. Toen S een keer op de punt van een hek was gevallen en een flinke wond (en geperforeerde borstspier) had, had hij dat pakje in twee minuten uit. Ik deed hem opnieuw het pakje aan, hij wist hoe het moest en pakje lag binnen 30 seconde op de grond. Verwacht er dus niet teveel van
.
Enne, dat pakje heeft bij ons weinig succes gehad. Toen S een keer op de punt van een hek was gevallen en een flinke wond (en geperforeerde borstspier) had, had hij dat pakje in twee minuten uit. Ik deed hem opnieuw het pakje aan, hij wist hoe het moest en pakje lag binnen 30 seconde op de grond. Verwacht er dus niet teveel van

donderdag 17 december 2009 om 15:27
Ann Liv die foto's van jou, wat een schatjes! Vooral om die sla-eter moest ik ook erg lachen haha.
Leuk ook he wanneer je ze trucjes kan leren, ik wil ze eigenlijk nog leren zitten op commando (bengalen zijn sowieso leergierig). Apporteren kunnen ze al, zo schattig! Ook lopen ze buiten mee op commando (in de tuin en in huis, dat wel haha) en komen ze gelijk wanneer ik ze roep, ook al zijn ze een paar tuinen verderop.
Leuk ook he wanneer je ze trucjes kan leren, ik wil ze eigenlijk nog leren zitten op commando (bengalen zijn sowieso leergierig). Apporteren kunnen ze al, zo schattig! Ook lopen ze buiten mee op commando (in de tuin en in huis, dat wel haha) en komen ze gelijk wanneer ik ze roep, ook al zijn ze een paar tuinen verderop.
donderdag 17 december 2009 om 15:41
Ach Eleonora, wat vervelend voor Lena. Ik heb een keer iets dergelijks meegemaakt met een katertje van me. Een klein ventje, maar wat een vechtersbaasje. We kwamen terug van vakantie en hij had dus ook echt een gat in zijn buik, waarschijnlijk opgelopen tijdens een knokpartijtje. De oppas die onze katten eten kwam geven heeft dit niet opgemerkt en ik weet niet hoeveel dagen hij hiermee rondgelopen heeft. We zijn diezelfde avond nog naar de DA gegaan en hij mocht meteen daarblijven. Alles schoongemaakt, 3 hechtingen erin en ook een kap op. Gelukkig kon hij daar wel goed mee omgaan. En als het eenmaal netjes schoon is, heelt het snel. Ik hoop dat je verknipte sok een beetje zijn werk doet. Sterkte.
donderdag 17 december 2009 om 16:17
Capibara: Wat erg dat je lieve nijn dood is! Dat stomme vuurwerk ook! Ik zet mijn nijn Sjaak met oud en nieuw in een hal waar geen ramen aan zitten en waar het donker is. Ook doe ik een handdoek over de kooi, dan hoop ik dat hij rustig blijft. Deden we vroeger ook.
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
donderdag 17 december 2009 om 16:23
donderdag 17 december 2009 om 16:24
@ Eleonora,
Nadat mijn poes Nikki "geholpen" was, had ze er in no time 4
hechtingen uitgeknaagd, ik heb uiteindelijk een pantykous verknipt tot soort van truitje zodat er voldoende lucht bij de wond kon komen.
@ Capibara,
Het spijt me voor je, een vriendje verliezen is altijd zwaar, maakt niet uit wat voor velletje of hoeveel pootjes ie heeft, ik wens je heel veel sterkte..
Nadat mijn poes Nikki "geholpen" was, had ze er in no time 4
hechtingen uitgeknaagd, ik heb uiteindelijk een pantykous verknipt tot soort van truitje zodat er voldoende lucht bij de wond kon komen.
@ Capibara,
Het spijt me voor je, een vriendje verliezen is altijd zwaar, maakt niet uit wat voor velletje of hoeveel pootjes ie heeft, ik wens je heel veel sterkte..
donderdag 17 december 2009 om 17:12
Arme Lena.
Jij veel sterkte Capibara Arme Frummel. Naar dat je ook niet weet wat het was. Hoe oud was die?
Leuke kattenfoto''s weer. Die ene "kat in de zak" is ook zo leuk. Ja en kittens kan ik wel opvreten. Ik kan al normaal echt niet bijv. op MP kijken ofzo want dan wil je ze allemaal wel "redden".
Jij veel sterkte Capibara Arme Frummel. Naar dat je ook niet weet wat het was. Hoe oud was die?
Leuke kattenfoto''s weer. Die ene "kat in de zak" is ook zo leuk. Ja en kittens kan ik wel opvreten. Ik kan al normaal echt niet bijv. op MP kijken ofzo want dan wil je ze allemaal wel "redden".
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 17 december 2009 om 17:13