Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 18 december 2009 @ 11:02:

En heb je nog vragen Mittens dan mail je mij maar hoor. Dan help ik je wel.Lief!! Dank je wel!
Je had al eens verteld over je hond Robo! Wat een leuke foto met die tong over zijn neus hahaha
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh Robo, wat een lieve hond!

Wat ziet hij er goed uit voor zijn leeftijd!

Capibara, wat een inspirerende foto's!

Mijn man heeft ook helemaal zin in de konijnenverbouwing.

Ik ga niet naar de konijnenopvang trouwens, er is hier een enorm konijnenoverschot en links en rechts worden ze afgemaakt.

Ik ga dus een paar euthenasiekandidaten redden als ik nieuwe ga nemen.
Ja lief is ie hè?

Hop, nog één dan. Ik krijg maar geen goeie foto's van de hamsters gemaakt, ze bewegen teveel!

Hoe heet jouw hond Robo??
Tommie.
Robo, wat een schatje!

Hoe je kippen moet beschermen tegen vossen etc zou ik niet weten. Die 2 van ons zijn verschanst door een veel kleiner dier (Marter, Wezel, Bunzing) die kruipen overal doorheen als ze heel erg honger hebben.

Capibara, wat een konijnenparadijs hebben jullie zeg! Erg mooi gemaakt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Kippen moeten een binnenhok, met het liefste een stok bovenin waar ze op slapen, en een ren.

Wij gaven ze legkorrels en mais. Ze hadden een binnenhok en een ren. Ze scharrelen ook graag door de tuin, dat is iets wat je niet erg moet vinden. Anders moet je een hele grote ren maken waar ze niet uit kunnen. Ze zijn heel trouw, als ze eenmaal weten waar ze horen, dan lopen ze niet weg en slapen ze elke avond in hun eigen vertrouwde hok.

Mijn vriendin had trouwens een waakhaan. Die viel iedereen aan die te dicht bij zijn hennetjes en kuikentjes kwam, erg grappig!
Stressed is just desserts spelled backwards
Capibara Wow wat een konijnenparadijs, daar zou ik als knijntje zijnde wel blij van worden !

Komen jouw konijnen ook wel eens binnen?
Ik vind 'm ook echt een Tommie Robo

Mijn schoonmoeder heeft ook kippen. Afgelopen lente waren er ook kuikentjes geboren, ZO schattig! Die scharrelen dan lekker door de tuin heen haha. Toen was er een kuikentje in mijn hand in slaap gevallen, die vond het wel lekker warm
quote:opgelucht schreef op 18 december 2009 @ 14:45:

Komen jouw konijnen ook wel eens binnen?

In de zomer, als ze loslopen in de tuin en de schuifpui open staat, komen ze wel eens een klein stukje naar binnen. Net op de mat, en dan met hun nek zover mogelijk uitgerekt om te snuffelen. Niet te ver, want dat is eng. Maar verder komen ze nooit binnen, de temperatuurverschillen zijn nu veel te groot, daar zouden ze flink ziek van kunnen worden.

Alleen toen mijn eerste voedster gecastreerd is (ze had nogal veel last van schijnzwangerschap, ze putte zichzelf daar helemaal mee uit dus ik heb haar laten opereren; daarnaast voorkomt castratie van voedsters baarmoederaandoeningen op latere leeftijd) heeft ze een weekje binnen gezeten tot de wond genezen was. Maar dat was afgelopen voorjaar, dus toen kon het qua temperatuur ook wel.
Ja hè Sops, ik vind 'm ook echt een Tommie.

Het rare is dat hij anders heette toen ik 'm uit het asiel haalde, namelijk Punker.

Ik vond dat helemààl niet bij 'm passen en hij luisterde voor geen meter naar Punker. Gewoon echt doen alsof ik iets neutraals zei, zoals "joh regent het vandaag" zodra ik Punker riep.

Maar zodra hij de naam Tommie hoorde kwam hij aangesneld, dus hij vindt zelf ook dat hij een Tommie is
Overigens luistert hij ook naar Tomster, Tomba la Bomba, Tombola, Tommetje en Di Tomasso
Zo te zien is Tommie een ruwhaartje, als die niet op tijd geplukt worden kunnen ze behoorlijk punkerig worden
Haha, klopt kat75, vooral rond zijn nek. Dan is het net een zwart-witte leeuw.
Mag ik dan even kwijt dat ik zo ontzettend blij, trots op ons huisvriendinntje Luna ben??

en om het af te leren nog 1 :D

Die oren op de eerste foto

Prachtig beest luna! Hoe oud is ze?
Dank je Robo! Ze is 3 en hélemaal lijp van stokken en tennisballen. Wat stokken betreft...hoe groter hoe beter!

Hoe verder je ze gooid( vooral de bal) hoe leuker ze het vind.
@ Robo

Ik trim ze dus ik hoor het te zien, wat een leuk beestje !
Capibara, als ik die konijnenvilla zie weet ik meteen weer waarom ik ze niet meer heb: konijn zat hier binnen in een groot hok maar wow, dit is echt het paradijs! En ook veel gezelliger dat ze dan met meer zijn, al moeten ze nu een vriendje missen, heel verdrietig!

Onze jonge viervoeters hebben vandaag heerlijk in de sneeuw gespeeld terwijl seniorpoes lekker opgekruld op de bank lag. Foto's volgen.

Leuk topic trouwens: op deze manier word ik nog eens een echter forummer.
Wat een prachtbeesten hier op viva! Echt heel leuk om al die foto's te zien.
quote:kat75 schreef op 18 december 2009 @ 15:56:

Ik trim ze dus ik hoor het te zien, wat een leuk beestje !Hé ken ik jou dan onder een andere nick hier op het forum?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Luna, toen ik die foto zag van jouw hond met een bevroren stok (althans het ziet eruit als een stok bedekt met een dikke laag ijs) moest ik meteen denken aan een foto van mijn hond waar ze sneeuwballen apporteert:

Capibara, wat mooi, een waar paradijs voor je nijnen. Ik ben bang dat mijn twee toekomstige konijnen er niet zo riant bij zullen zitten, maar ze mogen dan wel af en toe los lopen in de tuin. En ik wil ook een grote verplaatsbare ren maken voor ze.
Wauw mooie actiefoto Rubis! De vacht komt er extra mooi uit met die sneeuw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven