Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
zaterdag 19 december 2009 om 10:01
Capibara: Ik zie gewoon ook al een fruitsoort voorbij komen hier Wat een klein konijnenwereldje is het toch :p
Ik heb MyleneValerie gemaild (niet dat zij daar om gevraagd had maar ik wist het gisteren even niet meer). Ik had op marktplaats op een advertentie gereageerd waarbij meerdere volwassen katten werden aangeboden... krijg ik een reactie terug dat de poes wel zwanger is... maar nog steeds weg moet. Ik zou haar heel graag in huis halen maar ik heb er gewoon het geld niet voor. Zou het heel graag doen maar er kan zo veel mis gaan wat allemaal zo ontzettend veel geld kost...
Verder komen hier ontzettend veel leuke foto's voorbij. Ik heb nog wel een foto van mijn konijn Sjaak. Hij krijgt snel een vriendinnetje van 8. Ik wilde een foto maken van hem in zo'n flop, maar toen ik zo raar ging liggen stond hij net op om zich volgens mij af te vragen wat ik nou van hem moest:
En deze kat was aan komen lopen en zit nu dankzij zijn chip weer bij zijn eigen baasje (maar hij was lieeeeef!)
Ik heb MyleneValerie gemaild (niet dat zij daar om gevraagd had maar ik wist het gisteren even niet meer). Ik had op marktplaats op een advertentie gereageerd waarbij meerdere volwassen katten werden aangeboden... krijg ik een reactie terug dat de poes wel zwanger is... maar nog steeds weg moet. Ik zou haar heel graag in huis halen maar ik heb er gewoon het geld niet voor. Zou het heel graag doen maar er kan zo veel mis gaan wat allemaal zo ontzettend veel geld kost...
Verder komen hier ontzettend veel leuke foto's voorbij. Ik heb nog wel een foto van mijn konijn Sjaak. Hij krijgt snel een vriendinnetje van 8. Ik wilde een foto maken van hem in zo'n flop, maar toen ik zo raar ging liggen stond hij net op om zich volgens mij af te vragen wat ik nou van hem moest:
En deze kat was aan komen lopen en zit nu dankzij zijn chip weer bij zijn eigen baasje (maar hij was lieeeeef!)
zaterdag 19 december 2009 om 10:06
zaterdag 19 december 2009 om 10:29
30 december is Bo Ghi op tv in een tv serie Abi van de KRO op ned3. Ben zo benieuwd, heb alleen 3 dagen opnamens gehad, heb er nog niets van gezien.
Poez en Rosanne, ik heb nog geen antwoord of jullie kat op de flyer staat in de serie. Zal nog een emailtje sturen.
Deze tijden kreeg ik door;
ABI II is het vervolg op de succesvolle kleuterdramaserie ‘ABI’ van dezelfde makers. Tijdens de kerstvakantie is ABI II te zien tijdens KRO Kindertijd op Nederland 3 (Zappelin). KRO Kindertijd start om 07.45 uur en wordt in de middag om 17.00 uur herhaald op Nederland 1. De herhaling kan altijd vervallen als er politieke- of sportactualiteiten zijn. ABI II zal rond 08.00 uur te zien zijn:
25-12-2009 ABI 2 ‘Vierkante ogen’ (Geen herhaling op Nederland 1)
28-12-2009 ABI 2 ‘Ruilen’
29-12-2009 ABI 2 ‘Rapunjab’
30-12-2009 ABI 2 ‘Poezenworst’ (Geen herhaling op Nederland 1)
31-12-2009 ABI 2 ‘Bordje Leeg’
De KRO is van plan om het eerste weekend van februari, op Zappelin24 een ABI weekend te houden.
Zappelin24 is via digitale televisie te ontvangen en via de website: www.zappelin24.nl
Poez en Rosanne, ik heb nog geen antwoord of jullie kat op de flyer staat in de serie. Zal nog een emailtje sturen.
Deze tijden kreeg ik door;
ABI II is het vervolg op de succesvolle kleuterdramaserie ‘ABI’ van dezelfde makers. Tijdens de kerstvakantie is ABI II te zien tijdens KRO Kindertijd op Nederland 3 (Zappelin). KRO Kindertijd start om 07.45 uur en wordt in de middag om 17.00 uur herhaald op Nederland 1. De herhaling kan altijd vervallen als er politieke- of sportactualiteiten zijn. ABI II zal rond 08.00 uur te zien zijn:
25-12-2009 ABI 2 ‘Vierkante ogen’ (Geen herhaling op Nederland 1)
28-12-2009 ABI 2 ‘Ruilen’
29-12-2009 ABI 2 ‘Rapunjab’
30-12-2009 ABI 2 ‘Poezenworst’ (Geen herhaling op Nederland 1)
31-12-2009 ABI 2 ‘Bordje Leeg’
De KRO is van plan om het eerste weekend van februari, op Zappelin24 een ABI weekend te houden.
Zappelin24 is via digitale televisie te ontvangen en via de website: www.zappelin24.nl
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 19 december 2009 om 11:12
quote:Rubis schreef op 19 december 2009 @ 10:50:
MyleneValerie, begrijp ik het goed dat bij de TV-programma's die je noemt Poez', Rosanna's en jouw katten in beeld komen? Als dat zo is, ga ik kijken.
Dit is de serie;
Abigail is het meest nieuwsgierige meisje van Amsterdam Zuid-Oost. In haar stoute schoenen banjert ze over de galerijen van haar flat op zoek naar een nieuw avontuur.
Haar weetgierige instelling brengt haar af en toe in de problemen, maar Abi heeft altijd een vindingrijke oplossing verstopt in haar zevenjarige fantasievolle brein. Ze is de gastvrouw van een multicultureel feest dat gevierd wordt in 5 afleveringen, die allen op unieke wijze ons wederom uitnodigen in Abi’s kleurrijke belevingswereld.
Dat programma heeft ook al eens prijzen gewonnen las ik op internet.
Die ene aflevering draait om mijn kat. Pimmie komt steeds eten bedelen bij Abi haar huis. En op een dag is hij er niet meer. Dus wordt er een zoektocht georganiseerd. En hangen ze flyers op bomen met "Pimmie gezocht". En komt hij te hangen bij een poster die vol staat met andere vermiste katten (voor die poster heb ik een foto van Poez haar kat en die van Roos opgestuurd.).
Na lang zoeken vinden ze Pimmie hoog in een boom en hij durft er niet meer uit. Dan komt de buurtslager hem redden met een ladder en wordt er een feest gegeven omdat hij weer gevonden is.
Ik had ook een scene in de hal bij de lift maar waar die in het verhaal zit weet ik niet. Dit verhaal zelf gemaakt nav de scenes die we hebben gehad. Dus ben benieuwd naar het uiteindelijke verhaal.
MyleneValerie, begrijp ik het goed dat bij de TV-programma's die je noemt Poez', Rosanna's en jouw katten in beeld komen? Als dat zo is, ga ik kijken.
Dit is de serie;
Abigail is het meest nieuwsgierige meisje van Amsterdam Zuid-Oost. In haar stoute schoenen banjert ze over de galerijen van haar flat op zoek naar een nieuw avontuur.
Haar weetgierige instelling brengt haar af en toe in de problemen, maar Abi heeft altijd een vindingrijke oplossing verstopt in haar zevenjarige fantasievolle brein. Ze is de gastvrouw van een multicultureel feest dat gevierd wordt in 5 afleveringen, die allen op unieke wijze ons wederom uitnodigen in Abi’s kleurrijke belevingswereld.
Dat programma heeft ook al eens prijzen gewonnen las ik op internet.
Die ene aflevering draait om mijn kat. Pimmie komt steeds eten bedelen bij Abi haar huis. En op een dag is hij er niet meer. Dus wordt er een zoektocht georganiseerd. En hangen ze flyers op bomen met "Pimmie gezocht". En komt hij te hangen bij een poster die vol staat met andere vermiste katten (voor die poster heb ik een foto van Poez haar kat en die van Roos opgestuurd.).
Na lang zoeken vinden ze Pimmie hoog in een boom en hij durft er niet meer uit. Dan komt de buurtslager hem redden met een ladder en wordt er een feest gegeven omdat hij weer gevonden is.
Ik had ook een scene in de hal bij de lift maar waar die in het verhaal zit weet ik niet. Dit verhaal zelf gemaakt nav de scenes die we hebben gehad. Dus ben benieuwd naar het uiteindelijke verhaal.
zaterdag 19 december 2009 om 19:00
dit is vast het geschikte topic voor mijn post.
Ik ben ziek en lig in bed. Nou is er niks leuks aan ziek zijn (in bed liggen is heerlijk, maar niet in combinatie met je stikberoerd voelen).
Sinds ik ziek ben lig ik ervan te balen (dat het ook nog eens net in het weekend is), en me zielig te voelen.
Maar laat ik nu juist wanneer ik op mijn allerzieligst ben, ontdekken dat ik gezegend ben met twee stralende lichtpuntjes die het GEWELDIG vinden dat ik ziek thuis ben en dan ook nog eens de hele dag in mijn bed te vinden ben.
Mijn twee katten wijken niet van mijn zijde, en ik heb net (eindelijk) een uurtje geslapen, gezicht aan snuit met één vd twee, gevolgd door een zeer uitgebreide haarverzogsessie toen ik wakker werd...
Wat is het toch heerlijk om me tussen de lappen, kotsbak, tissues en thermometers even weer heel erg verwend en gelukkig te voelen...
Ik ben ziek en lig in bed. Nou is er niks leuks aan ziek zijn (in bed liggen is heerlijk, maar niet in combinatie met je stikberoerd voelen).
Sinds ik ziek ben lig ik ervan te balen (dat het ook nog eens net in het weekend is), en me zielig te voelen.
Maar laat ik nu juist wanneer ik op mijn allerzieligst ben, ontdekken dat ik gezegend ben met twee stralende lichtpuntjes die het GEWELDIG vinden dat ik ziek thuis ben en dan ook nog eens de hele dag in mijn bed te vinden ben.
Mijn twee katten wijken niet van mijn zijde, en ik heb net (eindelijk) een uurtje geslapen, gezicht aan snuit met één vd twee, gevolgd door een zeer uitgebreide haarverzogsessie toen ik wakker werd...
Wat is het toch heerlijk om me tussen de lappen, kotsbak, tissues en thermometers even weer heel erg verwend en gelukkig te voelen...
zaterdag 19 december 2009 om 21:04
hee wat neemt dit topic een leuke wending!
eleonora, ik heb ook weleens meegelezen op het oma-topic, maar ik kwam dit topic tegen nadat ik net een paar dagen had meegeleefd met de live-poezenbevalling die niet goed afliep, dus toen vond ik het moeilijk om even hoopvol een nieuw poezentopic op te lopen, maar nu kom ik het topic weer tegen en ben ik blij dat Kootje weer veilig thuis is en ik ga de komende dagen dit topic even doorspitten! het blijft leuk, al die prachtige poezen bewonderen en de liefdevolle verhalen erover te lezen!
eleonora, ik heb ook weleens meegelezen op het oma-topic, maar ik kwam dit topic tegen nadat ik net een paar dagen had meegeleefd met de live-poezenbevalling die niet goed afliep, dus toen vond ik het moeilijk om even hoopvol een nieuw poezentopic op te lopen, maar nu kom ik het topic weer tegen en ben ik blij dat Kootje weer veilig thuis is en ik ga de komende dagen dit topic even doorspitten! het blijft leuk, al die prachtige poezen bewonderen en de liefdevolle verhalen erover te lezen!
zondag 20 december 2009 om 00:28

zondag 20 december 2009 om 07:11
Moge ladies,
Wat balen Tonkje van je theepot. Ze doen het niet expres maar soms kunnen ze ook zo onbehouden doen.
Beterschap Spruit.
He wat vervelend Capibara als het echt zo is dat je herkent bent. Misschien bedoelde Kletsmajoor wel niet dat ze je herkende?
Ik hoop wel dat je hier nog mee blijft schrijven.
Voor iedereen, alvast een fijne zondag.
Wat balen Tonkje van je theepot. Ze doen het niet expres maar soms kunnen ze ook zo onbehouden doen.
Beterschap Spruit.
He wat vervelend Capibara als het echt zo is dat je herkent bent. Misschien bedoelde Kletsmajoor wel niet dat ze je herkende?
Ik hoop wel dat je hier nog mee blijft schrijven.
Voor iedereen, alvast een fijne zondag.
zondag 20 december 2009 om 07:28
Tonk, wat jammer. Misschien kan je aan de kerstman een nieuwe vragen?
Ik kom net buiten met mijn half slaperig hoofd, ligt er een prachtig vers laagje sneeuw!
Hond wil nu natuurlijk nooit meer naar binnen, je moet wel elk sneeuwvlokje in je bek gehad hebben of er dan ten minste in gerold hebben!
Zelfs de twee katers gingen mee naar buiten. De ene vond het niet zo grappig en vluchtte meteen maar onder een auto (een geparkeerde)
De ander zag de hond en werd er zowaar ook helemaal jolig van.
Gekke sprongen maken met een kronkel in z'n staart, echt heel grappig.
Helaas geen foto's....
Ik kom net buiten met mijn half slaperig hoofd, ligt er een prachtig vers laagje sneeuw!
Hond wil nu natuurlijk nooit meer naar binnen, je moet wel elk sneeuwvlokje in je bek gehad hebben of er dan ten minste in gerold hebben!
Zelfs de twee katers gingen mee naar buiten. De ene vond het niet zo grappig en vluchtte meteen maar onder een auto (een geparkeerde)
De ander zag de hond en werd er zowaar ook helemaal jolig van.
Gekke sprongen maken met een kronkel in z'n staart, echt heel grappig.
Helaas geen foto's....
zondag 20 december 2009 om 09:06
quote:Capibara schreef op 20 december 2009 @ 01:25:
Ik heb de foto's en de link naar het filmpje weggehaald. Ik weet namelijk niet wie Kletsmajoor is en vooral (!) niet wie hier nog meer meeleest en mij wellicht herkent zonder het te laten merken.Je bent al redelijk herkenbaar door je konijnenvilla denk ik. Zijn weinig mensen die dat hebben. (Overigens ken ik je niet hoor!)
Ik heb de foto's en de link naar het filmpje weggehaald. Ik weet namelijk niet wie Kletsmajoor is en vooral (!) niet wie hier nog meer meeleest en mij wellicht herkent zonder het te laten merken.Je bent al redelijk herkenbaar door je konijnenvilla denk ik. Zijn weinig mensen die dat hebben. (Overigens ken ik je niet hoor!)
zondag 20 december 2009 om 09:33
Spruit voelt zich deze ochtend alweer stukken beter (met dank aan de katten) en heeft een vraag die hier vast beantwoord kan worden door alle ervaren poezenbaasjes.
Mijn twee katten, zal ze hier voor het gemak Spijker en Aagje noemen (past in dit geval wel), hebben nogal een eetprobleem. Spijker geeft snel over, en doet het het beste wanneer hij gedurende de dag in staat is af en toe een hapje te eten. Wanneer hij gaat eten met een lege maag komt alles er meteen weer uit.
Aagje daarentegen eet het liefst meteen het hele bakje leeg, en nog een, en nog een.
Resultaat: Aagje is inmiddels zo rond dat ik bang ben dat ze binnenkort door haar pootjes zakt.
Spijker daarentegen is bijna te dun, en krijgt gewoon te weinig kans om te eten.
Apart zetten is het meest logisch, maar Spijker eet niet meer wanneer Aagje aan de deur rommelt omdat zij al klaar is en hij nog niet. En apart zetten tijdens het eten zou betekenen dat Spijker nog steeds maar enkele eetmomenten per dag krijgt, en dat is te weinig voor hem. En als hij gaat schrokken omdat Aag m op zn nek zit, komt ook alles er in notime weer uit.
Dilemma, wie heeft hier een gepaste oplossing voor?
Mijn twee katten, zal ze hier voor het gemak Spijker en Aagje noemen (past in dit geval wel), hebben nogal een eetprobleem. Spijker geeft snel over, en doet het het beste wanneer hij gedurende de dag in staat is af en toe een hapje te eten. Wanneer hij gaat eten met een lege maag komt alles er meteen weer uit.
Aagje daarentegen eet het liefst meteen het hele bakje leeg, en nog een, en nog een.
Resultaat: Aagje is inmiddels zo rond dat ik bang ben dat ze binnenkort door haar pootjes zakt.
Spijker daarentegen is bijna te dun, en krijgt gewoon te weinig kans om te eten.
Apart zetten is het meest logisch, maar Spijker eet niet meer wanneer Aagje aan de deur rommelt omdat zij al klaar is en hij nog niet. En apart zetten tijdens het eten zou betekenen dat Spijker nog steeds maar enkele eetmomenten per dag krijgt, en dat is te weinig voor hem. En als hij gaat schrokken omdat Aag m op zn nek zit, komt ook alles er in notime weer uit.
Dilemma, wie heeft hier een gepaste oplossing voor?
zondag 20 december 2009 om 10:15
Spruit, ik ken je situatie en je huis niet maar het lijkt me toch niet zo moeilijk, Allereerst Aagje op rantsoen zetten met light voer brokjes. Een te dikke kat is nergens goed voor. En Spijker een paar keer per dag voeren op een plaats waar Aagje niet in de buurt kan komen bv badkamer. Aagje mag ook niet in de aangrenzende ruimte kunnen, want Spijker moet in alle rust kunnen eten zonder afgeleid te worden door een aan de deur morrelende Aagje. En kijk eens of je voor Spijker voer kan krijgen wat gemakkelijk verteerbaar is. Niet van de één op de andere dag wisselen van voer, maar doe dit geleidelijk. (Maar dit wist je natuurlijk al.) Succes.