klein conflict met schoonzus

18-12-2009 12:58 335 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje met mijn schoonzus en ik zou graag jullie mening willen horen.

2e kerstdag komt mijn schoonfamilie lekker bij ons thuis, gaan we lekker eten en een gezellige dag van maken.

Nu is het zo dat mijn schoonzus 3 honden heeft, 2 kleine honden en 1 hele grote aanwezige hond.

Nu heb ik bij mijn schoonzus aangegeven dat ik die honden liever niet thuis wil hebben. Wij hebben een niet zo groot huis, er komen al veel mensen en dan ook nog die drukke honden erbij zie ik gewoon niet zitten. We hebben ook geen achtertuin ofzo.

Maar ze woont niet in de buurt dus zegt ze dat ze de honden niet thuis kan laten en ze zegt nog geen oplossing te hebben bedacht voor de honden.

Ik heb het idee dat zij die honden gewoon mee gaat nemen, waar ik erg van zou balen omdat ik me niet serieus genomen voel.

Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en als ze die honden mee neemt dat ik dat gewoon moet accepteren.

Vinden jullie ook dat ik me aanstel? en hoe kan ik dit gewoon op een normale manier oplossen want we zitten nu echt vast in een oplossing.

X Fleur
quote:Spijker schreef op 18 december 2009 @ 14:45:

[...]

Nou, dan komt er misschien een uitlaatservice? Bij mij in ieder geval wel. Maar die werken niet met de kerst hoor.Nee hoor, hond is gewoon hele dag alleen. Geen probleem, gaat al jaren prima zo.
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:43:

[...]

Wat raar. Ik ken toch écht mensen met honden die bijv. de hele dag werken (is van 8 tot 5 weg zijn dus). Of die wel eens de hele avond weg zijn. (tot diep in de nacht). Dat kan volgens jou dus niet eens?

Ik vind dat persoonlijk grenzen aan dierenmishandeling, maar goed. Een hond die erop getraind is om zo lang alleen te zijn kan misschien wel zo lang zijn plas en poep ophouden. Maar een hond die dat niet gewend is moet toch echt om de paar uur naar buiten om zijn behoeften te doen. Honden kun je vaak sowieso slecht alleen laten, dat weet je nu eenmaal als je eraan begint. het zijn geen katten die zichzelf wel kunnen vermaken.

(zet zich nu schrap voor alle reacties van mensen die een hond hebben die lekker sudoku's gaat maken als hij zich verveelt, of mensen die een kat met ADHD hebben)
mahna mahna tuduuuudududu
quote:Helianthus2106 schreef op 18 december 2009 @ 14:44:

[...]

Dan moet je de rest ook even citeren ;-): omdat het waarschijnlijk een uitnodiging is voor de hele dag. Is het alleen het avondeten? Dan lijkt het me geen probleem. Maar is de uitnodiging voor de hele dag, dan is het heel lastig om met Kerst opvang te regelen.Jahaa, herken de grap, zou ik zeggen
Jouw huis, jouw regels. Bij mij kwamen ze er absoluut niet in!
...
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:47:

[...]

Nee hoor, hond is gewoon hele dag alleen. Geen probleem, gaat al jaren prima zo.Sneu hoor.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Helianthus2106 schreef op 18 december 2009 @ 14:46:

[...]

Als het duidelijk is dat er geen honden inkomen bij jou, dan lijkt me dat ook geen probleem. Het probleem lijkt er in te zitten, dat schoonzus niet weet dat het zo'n probleem is. Ook omdat haar broer gek is op de honden.

Maar hoe dat precies zit is mij niet helemaal duidelijk. Daarom ook eerder de vraag: Hoe ging dat voorheen? Of komt schoonzus voor het eerst langs?Kijk, en hier heb je idd een heel goed punt! Bij mij komen nooooooit honden in huis, ik vind dat gewoon vies. Maar als ze normaal gesproken wel welkom zijn is het natuurlijk wel een dilemma....
Ja, dat vind ik echt.
quote:Yraatje schreef op 18 december 2009 @ 14:46:

[...]

Ja, die van mij zit altijd stiekem kerstliedjes te blaffen als ze denkt dat ik dat niet in de gaten heb zie het al helemaal voor me!
Ja, dat vind ik echt.
quote:Feesie schreef op 18 december 2009 @ 14:47:

[...]

Ik vind dat persoonlijk grenzen aan dierenmishandeling, maar goed.

Doe es normaal jij ja! Dierenmishandeling omdat mensen nu eenmaal moeten werken? Btw dat dier is het gewend.

Een hond die erop getraind is om zo lang alleen te zijn kan misschien wel zo lang zijn plas en poep ophouden. Maar een hond die dat niet gewend is moet toch echt om de paar uur naar buiten om zijn behoeften te doen. Honden kun je vaak sowieso slecht alleen laten, dat weet je nu eenmaal als je eraan begint. het zijn geen katten die zichzelf wel kunnen vermaken.

(zet zich nu schrap voor alle reacties van mensen die een hond hebben die lekker sudoku's gaat maken als hij zich verveelt, of mensen die een kat met ADHD hebben)Oh, dus ze kunnen er wel degelijk aan wennen? En dan grenst het niet meer aan mishandeling of wat?
quote:Spijker schreef op 18 december 2009 @ 14:45:

[...]

Nou, dan komt er misschien een uitlaatservice? Bij mij in ieder geval wel. Maar die werken niet met de kerst hoor.

Wat ik zo hier in de omgeving hoor is dat de uitlaat service ook gewoon werkt met beide kerstdagen en oud& nieuw. Je moet dan alleen iets meer betalen als anders.

Maar ja het is dat of thuis blijven.

[...]

Ja, die van mij zit altijd stiekem kerstliedjes te blaffen als ze denkt dat ik dat niet in de gaten heb
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:43:

[...]

Wat raar. Ik ken toch écht mensen met honden die bijv. de hele dag werken (is van 8 tot 5 weg zijn dus). Of die wel eens de hele avond weg zijn. (tot diep in de nacht). Dat kan volgens jou dus niet eens?Nee, dat kan niet. Dan moet je geen honden nemen.
Kan schoonzus niet wat later komen ?

Wij hebben ook twee honden (waarvan 1 echt groot is) en die nemen we dus eigenlijk nooit mee. Als we bijv. een uitnodiging krijgen voor een hele kerstdag, gaan we gewoon wat later. We laten vlak voordat we weggaan de honden goed uit en zodra we er weer zijn gaan ze weer uit. Ze kunnen best een paar uur alleen hoor. Dat wij later komen is eigenlijk nooit een probleem.

[...]

Ja, die van mij zit altijd stiekem kerstliedjes te blaffen als ze denkt dat ik dat niet in de gaten heb
quote:queenie1 schreef op 18 december 2009 @ 14:48:

Jouw huis, jouw regels. Bij mij kwamen ze er absoluut niet in!

Nee vind ik niet. TO woont sámen. Dus in dit geval niet háár huis háár regels, maar hún huis en hún regels.

En haar vriend heeft al duidelijk zijn mening te kennen gegeven.

Ik snap alleen de titel van dit topic niet zo. Een klein conflict met schoonzus. To brengt naa rmijn inziens niet echt naar voren dat schoonzus er zo'n probleem mee heeft en dat er dus een klein conflict is.
.
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:51:

[...]

Oh, dus ze kunnen er wel degelijk aan wennen? En dan grenst het niet meer aan mishandeling of wat?

Doe zelf even normaal, Liv.

Ik vind dat aan dierenmishandeling grenzen ja. Als je de hele dag van huis bent moet je geen hond nemen. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij. Maar dat is misschien een discussie voor een ander topic.
quote:Pannetje schreef op 18 december 2009 @ 14:52:

[...]

Nee, dat kan niet. Dan moet je geen honden nemen.

Nou, ik zal vragen of ze hun hond wegdoen dan ja?

Het kan dus wél. Het beest is erg blij en zo te zien gelukkig. Punt.
quote:Feesie schreef op 18 december 2009 @ 14:54:

[...]

Doe zelf even normaal, Liv.

Jij begint over dierenmishandeling te blaten. Dan wordt ik nogal giftig ja. Dus doe jij nou maar normaal en beschuldig mensen die je niet kent niet van zulke onzin!

Ik vind dat aan dierenmishandeling grenzen ja. Als je de hele dag van huis bent moet je geen hond nemen. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij. Maar dat is misschien een discussie voor een ander topic.Lijkt me ook ja. Wat een kul zeg!
Maar ik mag dus gevoeglijk aannemen dat mensen die een hond hebben parttime werken? Okee, dan weet ik dat.
quote:Feesie schreef op 18 december 2009 @ 14:47:

[...]

Ik vind dat persoonlijk grenzen aan dierenmishandeling, maar goed. Een hond die erop getraind is om zo lang alleen te zijn kan misschien wel zo lang zijn plas en poep ophouden. Maar een hond die dat niet gewend is moet toch echt om de paar uur naar buiten om zijn behoeften te doen. Honden kun je vaak sowieso slecht alleen laten, dat weet je nu eenmaal als je eraan begint. het zijn geen katten die zichzelf wel kunnen vermaken.

(zet zich nu schrap voor alle reacties van mensen die een hond hebben die lekker sudoku's gaat maken als hij zich verveelt, of mensen die een kat met ADHD hebben)'s Nachts moeten honden toch ook zo'n 8 a 9 uur hun plas en poep op kunnen houden. Dus als het zo af en toe voorkomt dat dat overdag ook moet.............
quote:Helianthus2106 schreef op 18 december 2009 @ 14:54:

[...]

Stom... gewoon ingetrapt....

Ik herken hem, hoor! Het duurt soms gewoon even...
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:55:

[...]

Lijkt me ook ja. Wat een kul zeg!Wat jij wilt, Liv. Ik ga hier verder niet meer op reageren en ik neem niets terug van wat ik heb geschreven. Vrede op aarde.
quote:Bikkie schreef op 18 december 2009 @ 14:56:

[...]

's Nachts moeten honden toch ook zo'n 8 a 9 uur hun plas en poep op kunnen houden. Dus als het zo af en toe voorkomt dat dat overdag ook moet.............Kwestie van wennen dus. Maar misschien dat die mensen er 's nachts ook even uitgaan met de hond? Kweenie hoor......
quote:Spijker schreef op 18 december 2009 @ 14:48:

[...]

Sneu hoor.

Ach, als dat es een keertje voor komt is dat helemaal niet zo sneu hoor.

Als het echt elke dag of elke week zo is, is het wat anders.

Maar zo nu en dan moet dat best kunnen en kan dat ook.

Tenminste: mijn hond kan dat wel.

Ze is dan wel superblij als we weer terug zijn...
quote:Feesie schreef op 18 december 2009 @ 14:58:

[...]

Wat jij wilt, Liv. Ik ga hier verder niet meer op reageren en ik neem niets terug van wat ik heb geschreven. Vrede op aarde.Vrede op aarde? Hoe durf je het te zeggen na wat je net zei. Bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven