klein conflict met schoonzus

18-12-2009 12:58 335 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje met mijn schoonzus en ik zou graag jullie mening willen horen.

2e kerstdag komt mijn schoonfamilie lekker bij ons thuis, gaan we lekker eten en een gezellige dag van maken.

Nu is het zo dat mijn schoonzus 3 honden heeft, 2 kleine honden en 1 hele grote aanwezige hond.

Nu heb ik bij mijn schoonzus aangegeven dat ik die honden liever niet thuis wil hebben. Wij hebben een niet zo groot huis, er komen al veel mensen en dan ook nog die drukke honden erbij zie ik gewoon niet zitten. We hebben ook geen achtertuin ofzo.

Maar ze woont niet in de buurt dus zegt ze dat ze de honden niet thuis kan laten en ze zegt nog geen oplossing te hebben bedacht voor de honden.

Ik heb het idee dat zij die honden gewoon mee gaat nemen, waar ik erg van zou balen omdat ik me niet serieus genomen voel.

Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en als ze die honden mee neemt dat ik dat gewoon moet accepteren.

Vinden jullie ook dat ik me aanstel? en hoe kan ik dit gewoon op een normale manier oplossen want we zitten nu echt vast in een oplossing.

X Fleur
quote:Yraatje schreef op 18 december 2009 @ 14:46:

[...]

Ja, die van mij zit altijd stiekem kerstliedjes te blaffen als ze denkt dat ik dat niet in de gaten heb Of ze maken het thuis even gezellig. (even geleend van een forumster van het topic Tetter hier over je dier)

gezellig thuis
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:56:

Maar ik mag dus gevoeglijk aannemen dat mensen die een hond hebben parttime werken? Okee, dan weet ik dat.Ik vraag het nog maar es....
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 14:56:

Maar ik mag dus gevoeglijk aannemen dat mensen die een hond hebben parttime werken? Okee, dan weet ik dat.

Nee hoor... We werken allebei fulltime.

Het is wel zo dat vriend heeeeeel sporadisch overdag van (pak 'm beet) 9 tot 17 moet werken. In dat geval gaat madam altijd lekker buurten bij haar moeder en zusje.

Maar als vriend "gewoon" werkt, werkt hij óf 's middags en een gedeelte van de avond óf 's avonds en een gedeelte 's nachts.

Ik ben altijd rond 16.45 thuis, het langste wat ze op een werkdag alleen moet zitten is 4 uur.
quote:Yraatje schreef op 18 december 2009 @ 14:58:

[...]

Ach, als dat es een keertje voor komt is dat helemaal niet zo sneu hoor.

Als het echt elke dag of elke week zo is, is het wat anders.

Maar zo nu en dan moet dat best kunnen en kan dat ook.

Tenminste: mijn hond kan dat wel.

Ze is dan wel superblij als we weer terug zijn...

Hier precies het zelfde. Als het een keer voorkomt kan die van ons het ook wel alleen trekken. Alleen met de kerst, tja dan zijn wij van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat van huis. Dan regel ik wel oppas.

Maar met verjaardagen etc, nee dan kan ze prima alleen zijn die paar uur dat we weg zijn.

Het is al eerder genoemd, het ligt er ook aan hoe je hond getraind is in dit soort situaties.
quote:luna2006 schreef op 18 december 2009 @ 15:04:

[...]

Hier precies het zelfde. Als het een keer voorkomt kan die van ons het ook wel alleen trekken. Alleen met de kerst, tja dan zijn wij van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat van huis. Dan regel ik wel oppas.

Maar met verjaardagen etc, nee dan kan ze prima alleen zijn die paar uur dat we weg zijn.

Het is al eerder genoemd, het ligt er ook aan hoe je hond getraind is in dit soort situaties.Dat lijkt mij dus ook. Maar volgens sommige mensen is dat dus niet zo en grenst het aan dierenmishandeling.....
quote:Spijker schreef op 18 december 2009 @ 13:14:

[...]

iemand die mij uitnodigt voor kerst zal ook weten dat ik honden heb (die niet stinken of zomaar ergens poepen by the way) en dat het dus betekent dat die meekomen.omdat je zelf die beesten niet meer ruikt, maar ze stinken wel degelijk want ze likken aan elkaars aars
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 15:02:

[...]

Ik vraag het nog maar es....

Nee hoor hier niet.

Manlief werkt ruim 45 uur per week en ik 24 (in de zorg wel te verstaan dus ik heb wisselende diensten) en hond zit tijdens deze uren écht niet in een bench!!
quote:Liv schreef op 18 december 2009 @ 15:05:

[...]

Dat lijkt mij dus ook. Maar volgens sommige mensen is dat dus niet zo en grenst het aan dierenmishandeling.....Nou dan ligt de definite van dierenmishandeling bij mij dus héél anders!!
Die 3 honden zouden bij mij ook niet welkom zijn, en ik denk dat onze kat het er al helemaal niet mee eens zou zijn!

Ik vind jou schoonzus behoorlijk a-sociaal als ze denkt dat ze die honden mee kan nemen. Kom nou toch, dat kan toch echt niet.

Dus het is heel makkelijk, je schoonzus komt later en gaat eerder weg (net zolang als de honden alleen kunnen blijven) of ze komt gewoon niet. En als ik jou was (waarom reageert TO niet meer eigenlijk?) dan zou ik dat nu meteen even gaan zeggen.

Gewoon duidelijk zijn geeft de minste misverstanden.

Laat je die 3 honden beslist niet opdringen. Ik vind het echt van de gekke dat ze ze überhaupt mee wil nemen.

Haar honden, haar zorg.

En om het even met kinderen te vergelijken,

toen mijn zoon klein was gingen wij ook niet hele dagen met dat kind naar familie of naar kerstdiners. Simpelweg omdat andere mensen er niet op zitten te wachten dat jij de hele tijd met dat kind bezig bent, naar het gejengel te luisteren enz.

Ze moet ook gewoon snappen dat je met andere mensen rekening moet houden en als jij klein woont, veel visite hebt en niet wil dat er 3 honden op visite komen dan is dat jou goed recht.
quote:mayfair schreef op 18 december 2009 @ 15:05:

[...]

omdat je zelf die beesten niet meer ruikt, maar ze stinken wel degelijk want ze likken aan elkaars aars

Stinken doen álle dieren, zelfs hamsters en vissen. Allen de eigenaar ruikt het zelf niet meer.

Er zijn zelfs ménsen die stinken!!! Soms nog wel erger dan dieren!!
quote:luna2006 schreef op 18 december 2009 @ 15:05:

[...]

Nee hoor hier niet.

Manlief werkt ruim 45 uur per week en ik 24 (in de zorg wel te verstaan dus ik heb wisselende diensten) en hond zit tijdens deze uren écht niet in een bench!!Oh, hond heeft wel een bench, gaat daar ook altijd in als we weggaan... maar het ding staat open, dus ze kan alle kanten op (ze staat vaak als we in de auto stappen al met de pootjes op de vensterbank om ons na te kijken. Voor de mensen die denken dat dat zielig is: dat doet ze ook als ik thuis ben en mijn vriend gaat weg met de auto... of als ik wegga en vriend thuis blijft... tis gewoon een oald wief )
quote:luna2006 schreef op 18 december 2009 @ 15:07:

[...]

Nou dan ligt de definite van dierenmishandeling bij mij dus héél anders!!Gelukkig maar!
quote:luna2006 schreef op 18 december 2009 @ 15:08:

[...]

Stinken doen álle dieren, zelfs hamsters en vissen. Allen de eigenaar ruikt het zelf niet meer.

Er zijn zelfs ménsen die stinken!!! Soms nog wel erger dan dieren!!En die zijn dan al he-le-maaaaaal niet welkom bij mij thuis.
Ja, dat vind ik echt.
Ik ben overigens blij dat mijn familie lekker makkelijk is. Bij ons is iedereen en alles welkom. Honden, kinderen, aanhang, vrienden, neem maar mee. Als je zin hebt kom je, als je geen zin hebt komt er geen ruzie van.

Als iets ingewikkeld is zoeken we een oplossing en wat vies wordt maken we wel weer schoon.

Ja klopt, het is bij ons soms eerder Jan Steen dan Libelle, maar het is wel gezellig. En dan alles zonder hondenpoep en kennelijk kunnen we allemaal erg slecht ruiken want we vinden onze huizen en honden niet stinken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
...
anoniem_94761 wijzigde dit bericht op 18-12-2009 16:41
Reden: Off-topic
% gewijzigd
Er zijn zoveel visies op dit probleem, dat er niet 'één goed antwoord' is. Ik zou dus zoeken naar een oplossing die het meest acceptabel is voor je, daarbij overwegende dat je ofwel zelf niet blij bent met kerst, of dat je schoonzus niet blij is met kerst.
Waar is TO eigenlijk gebleven?
quote:Mamasaar schreef op 18 december 2009 @ 15:11:

[...]

En die zijn dan al he-le-maaaaaal niet welkom bij mij thuis.

Bij jou ook al niet :P:P

Bij mij mogen dat soort mensen ook mijn deur voor bij lopen.

Overgens ik heb het hier NIET let wel NIET over mensen die dak/thuisloos zijn!! Maar gewoon over mensen die alles voor elkaar hebben, maar die simpel weg niet in de gate hebben dat een bezoek aan de douche/ tandarts hun goed zou doen!
quote:Spijker schreef op 18 december 2009 @ 15:13:

Ik ben overigens blij dat mijn familie lekker makkelijk is. Bij ons is iedereen en alles welkom. Honden, kinderen, aanhang, vrienden, neem maar mee. Als je zin hebt kom je, als je geen zin hebt komt er geen ruzie van.

Als iets ingewikkeld is zoeken we een oplossing en wat vies wordt maken we wel weer schoon.

Ja klopt, het is bij ons soms eerder Jan Steen dan Libelle, maar het is wel gezellig. En dan alles zonder hondenpoep en kennelijk kunnen we allemaal erg slecht ruiken want we vinden onze huizen en honden niet stinken.

uhhm ik sluit me aan bij spijker.

Behalve dat van jan-steen en libelle dan maar al het andere wel!
Misschien is dat het grote verschil tussen hondenmensen en niet-hondenmensen?

Ik (als niet-hondenmens) kan me niet voorstellen dat je niet merkt dat honden een vrij specifieke geur hebben. Allemaal, de een wat erger dan de ander.

En ik vind dat stinken, een hondenliefhebber zal die geur prettig vinden.

Maar ik maak me sterk dat de meeste mensen wel een hond op een meter afstand kunnen ruiken, maar geen kat.

(Lijkt me duidelijk, ik heb een kat )
.
haha, geweldig dit!

Ik zit bijna met hetzelfde alleen heb ik het klerebeest (hond van mn schoonouders) al zo vaak toegelaten in huis dat ik niet meer terugkan. Nu moet ik zeggen dat deze wel redelijk blijft liggen, maar als er maar iemand buiten langsloopt o.i.d. begint ie hysterisch te blaffen. en met een baby in huis vind ik dat ook niet echt wenselijk. Ik heb in het verleden aan m'n man al eens gevraagd of we niet eens een keertje brokjes met strychnine kunnen kopen, maar helaas......

En 't nadeel is, het is geen rashond en een kleine vuilnisbakkie en die worden oud......
quote:Eefje1979 schreef op 18 december 2009 @ 15:18:

haha, geweldig dit!

Ik zit bijna met hetzelfde alleen heb ik het klerebeest (hond van mn schoonouders) al zo vaak toegelaten in huis dat ik niet meer terugkan. Nu moet ik zeggen dat deze wel redelijk blijft liggen, maar als er maar iemand buiten langsloopt o.i.d. begint ie hysterisch te blaffen. en met een baby in huis vind ik dat ook niet echt wenselijk. Ik heb in het verleden aan m'n man al eens gevraagd of we niet eens een keertje brokjes met strychnine kunnen kopen, maar helaas......

En 't nadeel is, het is geen rashond en een kleine vuilnisbakkie en die worden oud......over dierenmishandeling gesproken......
.
quote:mayfair schreef op 18 december 2009 @ 15:05:

[...]

omdat je zelf die beesten niet meer ruikt, maar ze stinken wel degelijk want ze likken aan elkaars aars

Kan veel redenen bedenken waarom honden stinken maar dit is er geen van.

Er zijn ook mensen die dat doen, ruik je dat ook aan ze de dag erna?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven