Hondenpootjes in de sneeuw? Smeren met vaseline!
vrijdag 18 december 2009 om 13:16
Heerlijk, die sneeuw. Buiten zien we kinderen sneeuwpoppen maken. Iedereen loopt goed ingepakt buiten en zelfs onze honden vinden het fantastisch! Maar honden dragen geen bescherming. Is op zich ook niet nodig. Zo kan mijn hond met haar dikke vacht goed tegen de kou. Alleen de voetzooltjes, die zijn natuurlijk wel kwetsbaar.
Hierbij een tip, smeer met dit weer regelmatig de voetzooltjes van je hond in met vaseline. Zo voorkom je pijnlijke kloven! Ik heb vandaag weer een extra tube aangeschaft
Hierbij een tip, smeer met dit weer regelmatig de voetzooltjes van je hond in met vaseline. Zo voorkom je pijnlijke kloven! Ik heb vandaag weer een extra tube aangeschaft
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.

vrijdag 18 december 2009 om 13:26
Mijn katten rennen gewoon door de sneeuw hoor. Als ze het koud krijgen dan geven ze aan dat ze weer naar binnen willen (zo'n 30 keer per dag). Vorig jaar deed mijn siamees niet liever dan over het ijs in de sloot wandelen. Vaseline aan haar pootjes....dacht het niet.
De bloedsomloop in dierenpootjes zit anders in elkaar dan de bloedsomloop van mensenpootjes hoor.
Kan me wel voorstellen dat pekel niet fijn is voor hondenpoten, maar je zou ze ook kunnen afspoelen na het wandelen.
De bloedsomloop in dierenpootjes zit anders in elkaar dan de bloedsomloop van mensenpootjes hoor.
Kan me wel voorstellen dat pekel niet fijn is voor hondenpoten, maar je zou ze ook kunnen afspoelen na het wandelen.
vrijdag 18 december 2009 om 13:40

vrijdag 18 december 2009 om 13:49
als je hond last van zijn voetzolen heeft door de sneeuw, is het toch een goede tip. Heeft je hond er geen last van dan hoef je het toch ook niet te doen.
Ik moest wel lachen vanmorgen. Ik fietste langs een flatgebouw en daar stapte net een man met zijn hond naar buiten. Je zag de hond echt met afgrijzen naar de sneeuw kijken en elke vezel in zijn lijfje zei "ik vind dit NIET leuk" Aan de andere kant kan ik ook erg genieten van de honden die spelen in de sneeuw.
Ik moest wel lachen vanmorgen. Ik fietste langs een flatgebouw en daar stapte net een man met zijn hond naar buiten. Je zag de hond echt met afgrijzen naar de sneeuw kijken en elke vezel in zijn lijfje zei "ik vind dit NIET leuk" Aan de andere kant kan ik ook erg genieten van de honden die spelen in de sneeuw.
vrijdag 18 december 2009 om 13:51

vrijdag 18 december 2009 om 13:53
vrijdag 18 december 2009 om 15:22
quote:Mikk schreef op 18 december 2009 @ 15:04:
[...]
Ik ben bang dat mijn hond me vermoord als ik hem dat aantrek....
En terecht, hahahaha
Maar nog even over die katten...moet dat ook? Ik heb niet het idee dat ze er last van hebben (ze banjeren de hele dag door de sneeuw, intereseert ze geen bal), maar toch...
[...]
Ik ben bang dat mijn hond me vermoord als ik hem dat aantrek....
En terecht, hahahaha
Maar nog even over die katten...moet dat ook? Ik heb niet het idee dat ze er last van hebben (ze banjeren de hele dag door de sneeuw, intereseert ze geen bal), maar toch...

vrijdag 18 december 2009 om 15:27
quote:misschicken schreef op 18 december 2009 @ 13:53:
Ik had net een verschrikkelijke sneeuw beardie hahaha
Dat beest is helemaal gek van de sneeuw, duikt er steeds met zijn baard in, en op het laatst hing het vol met sneeuwballetjes hahaha.
Langharige sneeuwpootjes kun je ook even in een emmer lauw water hangen voordat je weer naar binnen gaat.
Ik had net een verschrikkelijke sneeuw beardie hahaha
Dat beest is helemaal gek van de sneeuw, duikt er steeds met zijn baard in, en op het laatst hing het vol met sneeuwballetjes hahaha.
Langharige sneeuwpootjes kun je ook even in een emmer lauw water hangen voordat je weer naar binnen gaat.
vrijdag 18 december 2009 om 16:01