Hondenpootjes in de sneeuw? Smeren met vaseline!

18-12-2009 13:16 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, die sneeuw. Buiten zien we kinderen sneeuwpoppen maken. Iedereen loopt goed ingepakt buiten en zelfs onze honden vinden het fantastisch! Maar honden dragen geen bescherming. Is op zich ook niet nodig. Zo kan mijn hond met haar dikke vacht goed tegen de kou. Alleen de voetzooltjes, die zijn natuurlijk wel kwetsbaar.

Hierbij een tip, smeer met dit weer regelmatig de voetzooltjes van je hond in met vaseline. Zo voorkom je pijnlijke kloven! Ik heb vandaag weer een extra tube aangeschaft
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
vooral erg vervelend met al dat strooizout idd!!!
Geldt dat ook voor katten?:-) (niet dat mijn kat zich uberhaupt buiten waagt in de sneeuw)
quote:Suy schreef op 18 december 2009 @ 13:20:

Geldt dat ook voor katten?:-) (niet dat mijn kat zich uberhaupt buiten waagt in de sneeuw)Als je kat niet in de sneeuw wandelt dan niet
Mijn katten rennen gewoon door de sneeuw hoor. Als ze het koud krijgen dan geven ze aan dat ze weer naar binnen willen (zo'n 30 keer per dag). Vorig jaar deed mijn siamees niet liever dan over het ijs in de sloot wandelen. Vaseline aan haar pootjes....dacht het niet.

De bloedsomloop in dierenpootjes zit anders in elkaar dan de bloedsomloop van mensenpootjes hoor.

Kan me wel voorstellen dat pekel niet fijn is voor hondenpoten, maar je zou ze ook kunnen afspoelen na het wandelen.
mijn honden krijgen ook kloven in de kussentjes, daarbij gaan er ijsklontjes tussenzitten, dus is check na het wandelen altijd even.
En daarna met de vette kluifjes over de vloer heen?
quote:misschicken schreef op 18 december 2009 @ 13:27:

En daarna met de vette kluifjes over de vloer heen?Zo van: Jihaaaaaaaaaaaaaaaaa... hier kom ik
Mijn hond d'r pooten insmeren met vaseline :O echt niet! Overigens heb ik er ook niks van gemerkt dat ze in welke vorm dan ook last heeft van sneeuw/ijs of zout aan d'r poten. Die rent nog net zo vrolijk naar buiten! (zelf nog vrolijker want ze is gek op sneeuw!)
In de wijken wordt trouwens helemaal niet gestrooid. Laat jij je hond op de A2 uit?
als je hond last van zijn voetzolen heeft door de sneeuw, is het toch een goede tip. Heeft je hond er geen last van dan hoef je het toch ook niet te doen.

Ik moest wel lachen vanmorgen. Ik fietste langs een flatgebouw en daar stapte net een man met zijn hond naar buiten. Je zag de hond echt met afgrijzen naar de sneeuw kijken en elke vezel in zijn lijfje zei "ik vind dit NIET leuk" Aan de andere kant kan ik ook erg genieten van de honden die spelen in de sneeuw.
Bij honden met lang haar moet je wel opletten dat er geen ijs gaat samenklonteren in het haar tussen de voetkussentjes. Want dat gaat ze pijn doen. Beter is het om het haar daar kort weg te knippen.

Vaseline is inderdaad vooral tegen strooizout.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik had net een verschrikkelijke sneeuw beardie hahaha

Dat beest is helemaal gek van de sneeuw, duikt er steeds met zijn baard in, en op het laatst hing het vol met sneeuwballetjes hahaha.

Langharige sneeuwpootjes kun je ook even in een emmer lauw water hangen voordat je weer naar binnen gaat.
hondenvoetensokjes breien...
En dan iedereen die hier door het huis heen glijdt als 2 bullen met vaselinepootjes het laminaat hebben ingesmeerd...

Dan doe ik het wel erna met een beetje nivea ofzo....
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 18 december 2009 @ 14:59:

[afbeelding]Ik ben bang dat mijn hond me vermoord als ik hem dat aantrek....
quote:Mikk schreef op 18 december 2009 @ 15:04:

[...]

Ik ben bang dat mijn hond me vermoord als ik hem dat aantrek....

En terecht, hahahaha

Maar nog even over die katten...moet dat ook? Ik heb niet het idee dat ze er last van hebben (ze banjeren de hele dag door de sneeuw, intereseert ze geen bal), maar toch...
Als een kat hinder heeft van sneeuw aan de pootjes, dan gaat ie wel naar binnen. Een kat likt haar eigen pootjes weer schoon dus zorgt er zelf voor dat er geen sneeuwballetjes tussen de kussentjes blijven.

Een kat zit zoveel handiger in elkaar dan een hond
quote:misschicken schreef op 18 december 2009 @ 13:53:

Ik had net een verschrikkelijke sneeuw beardie hahaha

Dat beest is helemaal gek van de sneeuw, duikt er steeds met zijn baard in, en op het laatst hing het vol met sneeuwballetjes hahaha.

Langharige sneeuwpootjes kun je ook even in een emmer lauw water hangen voordat je weer naar binnen gaat.
Thanks Vl43inder! Dan maak ik me verder maar geen zorgen....hoewel ze niet zelf naar binnen kunnen overdag, maar dan zullen ze wel lekker in hun hokje gaan liggen vermoed ik!
stomme vraag misschien, maar kan uienzalf ook? Heb momenteel geen vasaline in huis en niet in de buurt van winkels om dit te halen. Heb wel uienzalf
@ luna: ik hoop dat je uieRzalf bedoelt.... die kun je er ook opsmeren. UieNzalf zou ik niet doen... prikt nogal denk ik
Iets anders
quote:Babsjuh schreef op 18 december 2009 @ 16:00:

@ luna: ik hoop dat je uieRzalf bedoelt.... die kun je er ook opsmeren. UieNzalf zou ik niet doen... prikt nogal denk ik Ja uierzalf bedoel ik! Bedankt voor het antwoord babsjuh ga hier even 4 honden pootjes in smeren
Je bedoeld vast uierzalf Misschien wel, ik zou niet weten waarom niet. Kan toch ook geen kwaad als ze daaraan likken toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven