klein conflict met schoonzus

18-12-2009 12:58 335 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje met mijn schoonzus en ik zou graag jullie mening willen horen.

2e kerstdag komt mijn schoonfamilie lekker bij ons thuis, gaan we lekker eten en een gezellige dag van maken.

Nu is het zo dat mijn schoonzus 3 honden heeft, 2 kleine honden en 1 hele grote aanwezige hond.

Nu heb ik bij mijn schoonzus aangegeven dat ik die honden liever niet thuis wil hebben. Wij hebben een niet zo groot huis, er komen al veel mensen en dan ook nog die drukke honden erbij zie ik gewoon niet zitten. We hebben ook geen achtertuin ofzo.

Maar ze woont niet in de buurt dus zegt ze dat ze de honden niet thuis kan laten en ze zegt nog geen oplossing te hebben bedacht voor de honden.

Ik heb het idee dat zij die honden gewoon mee gaat nemen, waar ik erg van zou balen omdat ik me niet serieus genomen voel.

Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en als ze die honden mee neemt dat ik dat gewoon moet accepteren.

Vinden jullie ook dat ik me aanstel? en hoe kan ik dit gewoon op een normale manier oplossen want we zitten nu echt vast in een oplossing.

X Fleur
quote:delphicat schreef op 18 december 2009 @ 16:01:

[...]

Nee, ze hebben geen mensenemoties, maar hondenemoties. Ik vind het altijd zo raar als mensen denken dat alleen mensen gevoelens en emoties hebben. Mensen zijn net dieren hoor, wat zeg ik, mensen zijn gewoon dieren.precies! hondenemoties! als jouw hond naar een nieuwe familie gaat die hem goed voederen en veel knuffels geven dan is hij jou zo vergeten! Als hij maar kan eten en aan aarzen ruiken en likken. Net als mensen toch?!
quote:mayfair schreef op 18 december 2009 @ 16:05:

[...]

precies! hondenemoties! als jouw hond naar een nieuwe familie gaat die hem goed voederen en veel knuffels geven dan is hij jou zo vergeten! Als hij maar kan eten en aan aarzen ruiken en likken. Net als mensen toch?!Inderdaad, net als mensen. Of denk jij nog heel vaak aan (de aarzen van) je exen?
quote:mayfair schreef op 18 december 2009 @ 16:05:

[...]

precies! hondenemoties! als jouw hond naar een nieuwe familie gaat die hem goed voederen en veel knuffels geven dan is hij jou zo vergeten! Als hij maar kan eten en aan aarzen ruiken en likken. Net als mensen toch?!

En de hond die bij je komt zitten wanneer je jankt is je niet aan het troosten. Die ziet dat zn baasje anders dan anders doet en komt ff poolshoogte nemen. Jij gaat hem dan knuffelen en aaien en dat vindt ie wel lekker dus hij blijft.

Je hond begrijpt het ook niet wanneer je al je verdriet en ellende tegen hem verteld. Hij wacht gewoon tot je eindelijk eens een keer zn riem pakt of de etensbak vult.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Nou Delphicat het is heel raar hoor, maar de mensen die belangrijk voor me zijn geweest die verdwijnen echt niet uit mijn geheugen hoor.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 december 2009 @ 16:10:

Nou Delphicat het is heel raar hoor, maar de mensen die belangrijk voor me zijn geweest die verdwijnen echt niet uit mijn geheugen hoor.Maar weet je dan zeker dat dat bij honden wel gebeurd?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 december 2009 @ 16:09:

[...]

En de hond die bij je komt zitten wanneer je jankt is je niet aan het troosten. Die ziet dat zn baasje anders dan anders doet en komt ff poolshoogte nemen. Jij gaat hem dan knuffelen en aaien en dat vindt ie wel lekker dus hij blijft.

Je hond begrijpt het ook niet wanneer je al je verdriet en ellende tegen hem verteld. Hij wacht gewoon tot je eindelijk eens een keer zn riem pakt of de etensbak vult.haha! dacht altijd dat onze fifi me toch echt begreep!
quote:delphicat schreef op 18 december 2009 @ 16:11:

[...]

Maar weet je dan zeker dat dat bij honden wel gebeurd?Ik weet in elk geval dat honden zo weer gewend zijn als er maar goed voor ze wordt gezorgd. En als ze al emoties hebben dan is dat op heel basaal niveau.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 december 2009 @ 16:12:

[...]

Ik weet in elk geval dat honden zo weer gewend zijn als er maar goed voor ze wordt gezorgd. En als ze al emoties hebben dan is dat op heel basaal niveau.

Maar dat geldt voor mensen toch ook. En dat jij nog af en toe terugdenkt aan je exen is ook niet van jouw buitenkant af te lezen. Zou dus ook voor honden kunnen gelden. Ik vind het allemaal behoorlijk pretentieuze aannames om mensen als zo'n ver boven de dieren staande soort te beschouwen. Ik denk dat er niet zo veel verschil is. Goed, honden staan verder van ons af dan mensapen, maar toch. Het is moeilijk te bepalen wat er in een hondenbrein omgaat. Ik doe daar dus geen aannames over.

Maar nu drijf ik wel erg af van waar het topic overgaat
Ik zou ook helemaal niet blij worden van honden in mijn huis omdat ik ze nou eenmaal echt ontzettend vies vind en vaak heel erg aanwezig in de vorm van ronddralen, blaffen, etc.

Als schoonzus 1 of desnoods 2 kleine hondjes mee zou nemen, zou ik hier voor de lieve vrede niets van zeggen al zou ik wel in de gaten houden of andere gasten geen last van die beesten hebben. Maar 3 honden waarvan 1 grote? Dat is mij echt een brug te ver. En ik vind het redelijk onbedachtzaam en zelfs dom om niet te bedenken dat niet iedereen op 3 honden zit te wachten.

Ik zou voorstellen om dan alleen met het eten te komen als de honden niet zo lang thuis kunnen blijven. Dat is toch ook niet zo erg, dan zijn ze er korter maar wel aanwezig en de honden zitten niet te lang alleen.

Overigens is in mijn huis nog nooit een hond geweest, ik zal het wel uitstralen dat ik daar niet op zit te wachten .

Ik vind het overigens niet vanzelfspreken dat wanneer je mensen uitnodigt, je de hond mee-uitnodigt. Dat is in mijn ogen een huisdier en geen gezinslid.
Geen plaats in de herberg voor 2 honden? Tot zover de kerstgedachte anno 2009...
Waar is TO eigenlijk gebleven?!

Die is afgehaakt. Snap ik. Ik ga er ook vandoor, wat een off-topic discussie hier........ Zowieso vind ik de gesprekken tussen dierenliefhebbers, fanatici en dierenhaters altijd nergens over gaan, en vooral nergens eindigen. Lekker stoppen? Of anders de hond uitlaten?
quote:Zomaareenvent schreef op 18 december 2009 @ 16:22:

Geen plaats in de herberg voor 2 honden? Tot zover de kerstgedachte anno 2009...Jij haalt een paar dingen door elkaar met je herberg en je kerstgedachte.
Ja, dat vind ik echt.
quote:PLUKDEDAG1967 schreef op 18 december 2009 @ 16:29:

Waar is TO eigenlijk gebleven?!

Die is afgehaakt. Snap ik. Ik ga er ook vandoor, wat een off-topic discussie hier........ Zowieso vind ik de gesprekken tussen dierenliefhebbers, fanatici en dierenhaters altijd nergens over gaan, en vooral nergens eindigen. Lekker stoppen? Of anders de hond uitlaten?Je post word er niet logischer op op deze manier.
Ja, dat vind ik echt.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 18 december 2009 @ 16:12:

[...]

Ik weet in elk geval dat honden zo weer gewend zijn als er maar goed voor ze wordt gezorgd. En als ze al emoties hebben dan is dat op heel basaal niveau.

Laatst zag ik een aantal filmpjes op joetjoep van hondenbaasjes die na een jarenlange uitzending in oorlogsgebied weer thuis kwamen. Tijdens hun afwezigheid was er (neem ik aan) ook goed voor de honden gezorgd door de echtgenotes van deze mannen, maar wat je hier voor reacties zag van die honden ging verder dan wat basale dierenemoties.

Kan helaas het filmpje niet meer vinden.
Ja natuurlijk springen ze om die oude baasjes heen wanneer ze ze weer zien. Dat doen de verstandelijk gehandicapte bewoners waar ik 20 jr terug mee werkte ook. Maar ik maak mezelf echt nietd e illusie dat ze aan me denken wanneer ik er niet ben.
Nouja, die bewoners springen niet, je begrijpt wat ik bedoel
Honden hebben geen besef van tijd hoor.

Ga maar eens een boodschapje doen van een kwartier en je komt dan thuis, is die hond net zo enthousiast als dat je een week op vakantie bent geweest.
Niet?

Mijn kat belt altijd even als ze weg wil gaan zodat ik niet ongerust word als ik thuiskom en haar nergens kan vinden

Nee je hebt gelijk, maar ze kunnen wel degelijk iets missen al weten ze zelf niet precies wat. Hoe ver het instinct/emoties van dieren gaat valt gewoon niet te beredeneren.
Ik weet niet wat honden wel en niet kunnen voelen. Maar wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat er een heleboel mensen zijn die een hond gelijk stellen aan een mens. En dus ook denken dat zo'n beest net zoals jij denkt.
quote:Eefje1979 schreef op 18 december 2009 @ 16:40:

Honden hebben geen besef van tijd hoor.

Ga maar eens een boodschapje doen van een kwartier en je komt dan thuis, is die hond net zo enthousiast als dat je een week op vakantie bent geweest.

Mijn kat doet wel heel anders als ik een week weg ben geweest dan als ik na een dag thuiskom.

Hoe weet je zo zeker dat een hond geen besef van tijd heeft? Waar komt die zekerheid van dit soort uitspraken toch vandaan?
quote:Eefje1979 schreef op 18 december 2009 @ 16:44:

Ik weet niet wat honden wel en niet kunnen voelen. Maar wat ik gewoon niet kan begrijpen is dat er een heleboel mensen zijn die een hond gelijk stellen aan een mens. En dus ook denken dat zo'n beest net zoals jij denkt.

Oh, gelukkig. Je weet dus niet wat honden wel en niet voelen. Dus ze kunnen best een besef van tijd hebben, alleen weten we dat niet.

En nee, honden zijn niet gelijk aan mensen. Mensen zijn belangrijker. Want dat zijn soortgenoten.
Ze zeggen dat idd, maar ik denk dat ze echt wel het verschil tussen een kwartiertje en de hele dag weg weten.
Hoe weet jij zo zeker dat dieren wel emoties hebben Delphi?
op diverse sites kun je dat nalezen. Mijn dierenarts heeft het trouwens ook wel eens gezegd. Maar daarnaast heb ik zelf ook jarenlang honden gehad en echt waar, maakte hem niet uit hoe lang ik wegbleef, was altijd even blij.
Eén ding weet ik zeker, een hond weet écht niet wanneer het kerst is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven