De bedrogen vrouw

18-12-2009 14:23 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ga nu een zeer gevoelig onderwerp aansnijden maar ik zit ermee en weet eigenlijk niet wat ik ermee moet. Ik zit als het ware vast en weet niet welke richting ik op moet.

Ik heb in het verleden een verhouding gehad met een collega. Mijn man is daar achter gekomen. Hij heeft het me vergeven en ik heb flink op de blaren gezeten (zoals het hoort!). Het is voor ons duidelijk dat we samen oud willen worden. Het probleem is niet dat het niet goed gaat tussen ons. Het probleem is dat mijn man vindt dat de vriendin van de andere vreemdganger ook ingelicht moet worden. Hij vindt dat een plicht om haar te laten zien met wie zij een relatie heeft. Wel zegt hij dat ik er ook achter moet staan om haar in te lichten.

Ik heb met vrienden wel eens gepraat hierover want zelf twijfel ik erover om haar in te lichten. Want in mijn achterhoofd spookt het toch van hoe erg kwets ik haar hiermee om het zeggen. Schaamte en angst spelen daarmee de boventoon. Ik heb gezien aan mijn man hoe erg je iemand ermee kwetst. Door mijn egoisme in die tijd maak ik haar dus kapot. Aan de ander kant ben ik het ook wel eens met mijn man.

Eigenlijk heb ik op dit moment even die schop onder me reet nodig om dit af te sluiten.
Ik zou het dus niet zeggen tegen zijn vrouw. Het is hun relatie en aan hem om het wel of niet te vertellen. Jullie zien die mensen sowieso nooit dus waarom vertellen?
quote:anouli schreef op 18 december 2009 @ 17:07:

Nee ik spreek hem niet meer. Ik heb vorig jaar nog een belletje van.... .

En jullie zijn er nog steeds mee bezig?

Hoe lang ga jij het pikken dat je geconfronteerd wordt met de fout die je hebt gemaakt?
Zie QR
Toch kan ik me ook wel vinden in wat Hans zegt. Ik zou het zelf ook fijn vinden als iemand me vertelt wat hij/zij weet.
quote:HansHier schreef op 18 december 2009 @ 16:58:

Veel nobele reacties hier...

Als jullie partner vreemd zou gaan, dan zou je dat toch graag weten neem ik aan, Liefst van de partner zelf, maar als die vreemd gaat, en daarover nog zwijgt ook.

Wil je het misschien horen van een derde persoon, zodat je zelf kunt beslissen of je door wilt gaan met je overspelige en hierover zwijgende partner.

Nee, dat hoef ik niet te weten. Bij mijn ex koos ik er bewust voor om het niet te willen zien. Ook nu hoef ik het niet per se te weten. Ik ben namelijk niet principieel tegen vreemdgaan, maar sommige dingen moet je niet willen weten (vind ik, voor mezelf).

Mijn ex ging vreselijk vreemd, maar had voor mij geen tijd en aandacht. Hij gaf anderen iets wat hij mij onthield en dat is de reden dat ik weg ben gegaan.

Ik zal het niemand kwalijk nemen als ze mij niet vertellen of mijn partner vreemdgaat.
quote:Bianca40 schreef op 18 december 2009 @ 17:14:

Toch kan ik me ook wel vinden in wat Hans zegt. Ik zou het zelf ook fijn vinden als iemand me vertelt wat hij/zij weet.Begrijp ik maar mijn ervaring is dat heel veel vrouwen als het ze verteld word het niet willen geloven en de boodschapper aanvallen i.p.v. hun man en liever geloven dat anderen zitten te stoken en al helemaal als hun man het doodleuk ontkent.
Superstar, helemaal mee eens.
Dat is toch veel te laat.

Het komt op mij over als een ordinaire wraakactie van je man: die vent aan mijn vrouw zitten, dan zal ik het hem eens even flink lastig maken. En daarbij gaat hij volledig voorbij aan wat hij aanricht bij die vrouw, sterker nog, hij presenteert het als nobel. Gatver, denk ik dan.

Als die affaire al zolang geleden is, dan is het wreed om nu alsnog haar hele leven de vernieling in te helpen vanwege een misstap die misschien eenmalig en zeker voorbij is.

Die vrouw gaat hier waarschijnlijk het meeste verdriet van hebben, en dat heeft ze nergens aan verdiend. Je hebt al genoeg in haar relatie zitten stoken, laat haar met rust. Hun relatie is jullie zaak niet, daar had je je om te beginnen al nooit in moeten mengen.
quote:superstar_2 schreef op 18 december 2009 @ 17:18:

[...]

Begrijp ik maar mijn ervaring is dat heel veel vrouwen als het ze verteld word het niet willen geloven en de boodschapper aanvallen i.p.v. hun man en liever geloven dat anderen zitten te stoken en al helemaal als hun man het doodleuk ontkent.Ja idd er was laatst hier toch ook een vrouw die de buurman hijgend in de gang ,in haar nek had hangen? Daarna kreeg zij sms'jes van zijn vrouw dat zij moest stoppen , terwijl zij in angst en schrik haar man gebeld had om thuis te komen. Was bijna life te volgen.
quote:Enneaaa schreef op 18 december 2009 @ 17:23:

[...]

Ja idd er was laatst hier toch ook een vrouw die de buurman hijgend in de gang ,in haar nek had hangen? Daarna kreeg zij sms'jes van zijn vrouw dat zij moest stoppen , terwijl zij in angst en schrik haar man gebeld had om thuis te komen. Was bijna life te volgen.O dat weet ik niet dat topic heb ik denk ik gemist.
@Anouli, ik kan me best voorstellen dat je man vindt dat je minnaar er maar genadig van afkomt en dat hij hem ook een rottijd gunt.

Er is nog een tussenweg tussen het wel en het niet vertellen ; hij kan tegen je exscharrel zeggen dat er een dag komt, ooit, eens , dat hij zijn vriendin in gaat lichten en dat het een " verrassing " is wanneer ( en het vervolgens nooit doen ) ; ik denk dat dat misschien ook zijn wraakgevoelens zou bevredigen .

Had je man het achteraf liever niet willen weten of is hij toch "blij" dat hij het weet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2009 @ 17:30:

@Anouli, ik kan me best voorstellen dat je man vindt dat je minnaar er maar genadig van afkomt en dat hij hem ook een rottijd gunt.

Er is nog een tussenweg tussen het wel en het niet vertellen ; hij kan tegen je exscharrel zeggen dat er een dag komt, ooit, eens , dat hij zijn vriendin in gaat lichten en dat het een " verrassing " is wanneer ( en het vervolgens nooit doen ) ; ik denk dat dat misschien ook zijn wraakgevoelens zou bevredigen .

Had je man het achteraf liever niet willen weten of is hij toch "blij" dat hij het weet?

Niet slecht. Haar man krijgt toch nog zijn wraak, zonder over die vriendin heen te lopen. Venijnig, maar het heeft een zekere rechtvaardigheid.

Wraak is natuurlijk superslecht, en we doen het natuurlijk niet, maar de behoefte ken ik maar al te goed. Haar man moet zijn woede ook ergens kwijt, en helaas zijn we niet allemaal Ghandi.

Er zijn situaties geweest waarin ik achteraf denk ik ook erg was opgeknapt van een potje wraak. Maar ja, toch te netjes opgevoed :-)
Voor wraak moet je de tijd nemen, kan een paar jaar duren maar dan heeft het ook effect
Zie QR
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2009 @ 17:30:

Had je man het achteraf liever niet willen weten of is hij toch "blij" dat hij het weet?Hij is blij dat hij het weet. Hoewel hij al een flinke vermoeden had waar ik mee bezig was.
quote:anouli schreef op 18 december 2009 @ 19:32:

[...]

Hij is blij dat hij het weet. Hoewel hij al een flinke vermoeden had waar ik mee bezig was.Dan kan ik me ook wel weer voorstellen dat hij dat die vriendin "gunt" . Wat vind je van mijn middenweg?
We hebben het er net over gehad. Ik heb rustig en kalm mijn standpunt (en tevens die van jullie) duidelijk gemaakt. Hij heeft toegegeven dat ik toch wel gelijk heb, maar dat hij wel met die wraakgevoelens zit. Het wordt wel minder maar toch.

Hij heeft beloofd dat hij me niet meer voor het blok zou zetten op welke manier dan ook.

Maar hij beloofd niks als hij hem tegen zou komen om hem geen dreun of opmerking te maken naar hem.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2009 @ 19:33:

[...]

Dan kan ik me ook wel weer voorstellen dat hij dat die vriendin "gunt" . Wat vind je van mijn middenweg?Het grappige is dat hij het er net ook al over had :-).
quote:anouli schreef op 18 december 2009 @ 19:44:

Maar hij beloofd niks als hij hem tegen zou komen om hem geen dreun of opmerking te maken naar hem.Gelijk heeft je vriend!
Ik snap wel dat je man wil dat die vriendin het ook weet, maar ik zou het niet doen als ik jou was. Verder niet jouw verantwoordelijkheid en jouw pakkie aan toch? Ik weet niet niet of je nog een beetje contact met die collega hebt, maar probeer het anders een keer met hem te bespreken als je er echt niet uitkomt.
quote:Niethaarweer schreef op 18 december 2009 @ 20:09:

Ik weet niet niet of je nog een beetje contact met die collega hebt, maar probeer het anders een keer met hem te bespreken als je er echt niet uitkomt.

Lijkt me dat haar man het niet echt leuk vindt dat ze nog gezellig babbelen.

En het lijkt me wel duidelijk - en van zijn kant logisch - dat exminnaar niet wil dat zijn vriendin wordt ingelicht. Dus van die kant komt er echt niet ineens " groen licht " .
quote:anouli schreef op 18 december 2009 @ 14:48:

Dit issue is een issue voor mij eigenlijk. Ik twijfel maar mijn hart zegt nee niet doen.

.

Luister naar je hart, als die zegt niet doen dan moet je het gewoon niet doen. Het gaat om wat jij vind, niet je man. Hij zal het toch wel moeten begrijpen en accepteren.

Je bereikt er niks verder mee, hij ook niet. Concentreren op je eigen relatie en let the past be the past.
quote:Niethaarweer schreef op 18 december 2009 @ 20:09:

Ik snap wel dat je man wil dat die vriendin het ook weet, maar ik zou het niet doen als ik jou was. Verder niet jouw verantwoordelijkheid en jouw pakkie aan toch? Ik weet niet niet of je nog een beetje contact met die collega hebt, maar probeer het anders een keer met hem te bespreken als je er echt niet uitkomt.Ze heeft geen contact meer met die collega schrijft ze ergens.
quote:Enneaaa schreef op 18 december 2009 @ 19:46:

[...]

Gelijk heeft je vriend!Dan kan hij beter zijn partner een dreun geven met haar heeft hij immers een relatie..............
yep.... alleen zoals ik het lees doet hij dat al op zijn manier. Ik vind dat hij met zijn gevoel de vrijheid moet hebben om dat te voelen en ook mag zeggen als ik em tegen kom dan...

De vrouw in deze "pakken"is in mijn ogen niet de manier.
quote:EmmaVictoria schreef op 18 december 2009 @ 20:53:

[...]

Luister naar je hart, Dat heeft ze wel eens eerder gedaan en dat is niet zo goed bevallen.....

als die zegt niet doen dan moet je het gewoon niet doen. Waarom is je hart meer waard dan je verstand, bijv?

Het gaat om wat jij vind, niet je man. Waarom ? Hij zal het toch wel moeten begrijpen en accepteren. Nogmaals ; waarom ?

Je bereikt er niks verder mee, hij ook niet.Hij kan vinden dat hij een soort genoegdoening krijgt.

Concentreren op je eigen relatie en let the past be the past.Met dat laatste ben ik het wel met je eens.
Een soort van genoegdoening.....en dan? Dat die andere stel uit elkaar gaat voegt niks toe aan hun relatie, toch?

En natuurlijk moet je rekening houden met elkaar, maar als zij een kutgevoel aan overhoudt omdat ze doet wat hij wilt.

Denk dat meer mensen naar hun hart moeten luisteren, want dat is toch wat je echt voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven