De bedrogen vrouw

18-12-2009 14:23 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ga nu een zeer gevoelig onderwerp aansnijden maar ik zit ermee en weet eigenlijk niet wat ik ermee moet. Ik zit als het ware vast en weet niet welke richting ik op moet.

Ik heb in het verleden een verhouding gehad met een collega. Mijn man is daar achter gekomen. Hij heeft het me vergeven en ik heb flink op de blaren gezeten (zoals het hoort!). Het is voor ons duidelijk dat we samen oud willen worden. Het probleem is niet dat het niet goed gaat tussen ons. Het probleem is dat mijn man vindt dat de vriendin van de andere vreemdganger ook ingelicht moet worden. Hij vindt dat een plicht om haar te laten zien met wie zij een relatie heeft. Wel zegt hij dat ik er ook achter moet staan om haar in te lichten.

Ik heb met vrienden wel eens gepraat hierover want zelf twijfel ik erover om haar in te lichten. Want in mijn achterhoofd spookt het toch van hoe erg kwets ik haar hiermee om het zeggen. Schaamte en angst spelen daarmee de boventoon. Ik heb gezien aan mijn man hoe erg je iemand ermee kwetst. Door mijn egoisme in die tijd maak ik haar dus kapot. Aan de ander kant ben ik het ook wel eens met mijn man.

Eigenlijk heb ik op dit moment even die schop onder me reet nodig om dit af te sluiten.
quote:Wakker schreef op 18 december 2009 @ 16:38:

[...]

Klopt, maar die situatie is "opgelost" toch?Nah dat blijkt wel..... Vergeven is niet iemand alsnog pijn willen doen. Hij zegt jou te vergeven TO maar is nog pissed-off.... volgens mij.
quote:Wakker schreef op 18 december 2009 @ 16:38:

[...]

Klopt, maar die situatie is "opgelost" toch?Blijkbaar niet, want anders liet hij het rusten. Waarom zou hij voor een ander iets "op moeten lossen"?
Enneaaa, tegelijk gepost. Ben het helemaal eens met jou.
quote:Enneaaa schreef op 18 december 2009 @ 16:42:

[...]

Nah dat blijkt wel..... vergeven is niet iemand alsnog pijn willen doen.

Hij zegt jou te vergeven TO maar is nog pissed-off.... volgens mij.

Het is in die zin opgelost dat het wel duidelijk is voor beiden wat er gebeurd is. Hij heeft haar vergeven en ze weten dat ze samen verder willen.

Na het vreemdgaan van één van de partners, vind ik dat toch redelijk opgelost, ja.
quote:chopper schreef op 18 december 2009 @ 16:29:

ik had je per direct de deur gewezen

Tjonge we hebben het hier niet over mijn de deur wijzen of niet. Mijn man heeft mij niet de deur gewezen. En hij heeft zijn reden gehad dit niet te doen maar daar gaat dit topic niet over.

Als je iets zinnigs te zeggen hebt over dit onderwerp doe dat dan, maar hier kan ik niks mee.
Niet druk over maken. Er zijn altijd mensen die even moeten zeggen wat ze zelf gedaan zouden hebben. Prima, als zijn vrouw hem bedriegt gooit hij haar eruit, dat weten we dan ook weer.
quote:Wakker schreef op 18 december 2009 @ 16:41:

[...]

Het één sluit het ander niet uit toch?

Ik geloof om eerlijk te zijn niet zo in die goede bedoelingen van de man van TO (ik ken de man verder niet dus dit is puur het gevoel wat ik krijg van de postings van to)

Ik denk namelijk dat hij die vrouw als excuus gebruikt om de ex-minnaar van to te grazen te nemen.(niet dat ik me daar niks bij kan voorstellen hoor,zeker wel.)

Maar wat voegt dat toe aan zijn huwelijk met to?
quote:mfihlo schreef op 18 december 2009 @ 16:41:

Wakker, ik heb het verhaal heel goed gelezen. Het zal best dat TO en haar minnaar het ernaar gemaakt hebben, maar waarom moet die vrouw van die minnaar daar dan ook onder lijden? Want die sleep je er wel in mee.

Je kan, als je echt iets wil, misschien met die minnaar gaan praten. Maar wat heb je daar in vredesnaam aan? Duidelijkheid? Wat wil je nog weten dan? Hem zeggen wat je ervan vindt? Was dat nog niet duidelijk? Maar goed, het is inderdaad een veel beter alternatief dan zijn vrouw bellen. Maar of het helpt?

Misschien moet ik wat duidelijker zijn.

Als ik in die situatie had gezeten, dan was ik zeker naar die minnaar gestapt en had gezegd dat ik het prettig zou vinden dat ie het zou vertellen. Wel zo eerlijk, lijkt me toch?

Dat zou voor mij beter voelen (ik heb tenslotte ook vergeven) en het is eerlijk tegenover de vrouw van die minnaar. Dat het wat egoïstisch is dat ik er zelf ook een beter gevoel bij zou krijgen, is dan maar even zo. Dat zou ik wel verdiend hebben in zo'n situatie.
quote:Wakker schreef op 18 december 2009 @ 16:45:

[...]

Het is in die zin opgelost dat het wel duidelijk is voor beiden wat er gebeurd is. Hij heeft haar vergeven en ze weten dat ze samen verder willen.

Na het vreemdgaan van één van de partners, vind ik dat toch redelijk opgelost, ja.

Behalve als je gelijk zoals TO schrijft je partner zegt te vergeven... daarover praat, toekomstplannen maakt maar daarin je eigen pissigheid mogelijk ontkent, en dan een voorstel doet om ZIJN vriendin op de hoogte te stellen waarachter TO wel moet gaan staan.

Zeg dan: ik zoek die Ex-minnaar een keertje op (neutraal terrein) en zeg em wat ik van em vind.
quote:mfihlo schreef op 18 december 2009 @ 16:49:

Niet druk over maken. Er zijn altijd mensen die even moeten zeggen wat ze zelf gedaan zouden hebben. Prima, als zijn vrouw hem bedriegt gooit hij haar eruit, dat weten we dan ook weer.

Ik heb mijn ex er niet uitgegooid maar ben zelf weggegaan,dat weten jullie dan ook weer..
hihih wakker.... mosterd ben ik (de groenteboer an de deur.... tsssk kan niet eens verder forummeu )
quote:Enneaaa schreef op 18 december 2009 @ 16:51:Zeg dan: ik zoek die Ex-minnaar een keertje op (neutraal terrein) en zeg em wat ik van em vind.Ik ook. Maar ik kreeg niet de indruk dat zoiets niet bespreekbaar is. Of heb ik dat gemist?
Ja, dat heb ik ook gedaan ja. Weggaan.

Ik doelde eigenlijk op die man die riep: ik had jou er meteen uitgegooid.

a) is niet aan de orde

b) was ook niet de vraag

c) voegt helemaal niets toe.
quote:Wakker schreef op 18 december 2009 @ 16:53:

[...]

Ik ook. Maar ik kreeg niet de indruk dat zoiets niet bespreekbaar is. Of heb ik dat gemist?Betere oplossing inderdaad.
quote:Wakker schreef op 18 december 2009 @ 16:45:

[...]

Na het vreemdgaan van één van de partners, vind ik dat toch redelijk opgelost, ja.Tuurlijk is hij behoorlijk pissoff geweest. Af en toe is hij nog steeds boos maar het is al stukke minder. Ik zal niet uit de doeken doen wat er allemaal is gebeurd maar we zijn uit een diep dal gekomen. Hierbij hebben we ook hulp gehad van buitenaf, waarbij scheldpartijen en flinke ruzies over en weer gingen. Het is niet makkelijk maar we zijn nog steeds blij met de keuze om bij elkaar te blijven.
Veel nobele reacties hier...

Als jullie partner vreemd zou gaan, dan zou je dat toch graag weten neem ik aan, Liefst van de partner zelf, maar als die vreemd gaat, en daarover nog zwijgt ook.

Wil je het misschien horen van een derde persoon, zodat je zelf kunt beslissen of je door wilt gaan met je overspelige en hierover zwijgende partner.
ja idd Hans , alleen het is niet de plek van de bedrogen man van de andere zijde om dit te melden .... omdat hij pissig is. Die uitgangspositie is niet de juiste in mijn ogen.... Wraak nemen op je vrouw en minnaar onder het mom dan weet zij het ook....

Maar je hebt gelijk ik zou dit ook willen....en wie weet is het allang vertelt ben je helemaal mosterd. TO dat weet je niet zeker? Spreek je nog met die collega annex ex minnaar?
quote:Wakker schreef op 18 december 2009 @ 16:50:

Als ik in die situatie had gezeten, dan was ik zeker naar die minnaar gestapt en had gezegd dat ik het prettig zou vinden dat ie het zou vertellen. Wel zo eerlijk, lijkt me toch?

Dat zou voor mij beter voelen (ik heb tenslotte ook vergeven) en het is eerlijk tegenover de vrouw van die minnaar. Dat het wat egoïstisch is dat ik er zelf ook een beter gevoel bij zou krijgen, is dan maar even zo. Dat zou ik wel verdiend hebben in zo'n situatie.

Ik heb ook gevraagd aan hem om het aan zijn vriendin te vertellen. Het antwoord wat hij gaf was toen ik ga niks vertellen want ik heb veel te verliezen.

Mijn man weet ook van dit gesprek af, wat hem achteraf meer moordneigingen gaf.

Al om al gaat het mij om die vriendin. Zal ze het willen weten of niet. wat voor impact op haar zal het zijn. noem maar op. Maar voornamelijk zal het waard zijn. En daar zeg ik nee op. Het is het niet waard. Zal ze er ooit acherkomen en mij opbellen zal ik niet liegen en de waarheid vertellen, maar haar zelf inlichten zal ik niet doen. Die keuze heb ik vandaag gemaakt.
quote:HansHier schreef op 18 december 2009 @ 16:58:

Als jullie partner vreemd zou gaan, dan zou je dat toch graag weten neem ik aan, Liefst van de partner zelf, maar als die vreemd gaat, en daarover nog zwijgt ook.

Wil je het misschien horen van een derde persoon, zodat je zelf kunt beslissen of je door wilt gaan met je overspelige en hierover zwijgende partner.Ik heb de keus gemaakt om bij mijn man te blijven en mijn man bij mijn. Daar heb ik geen derde persoon voor nodig.
Nee ik spreek hem niet meer. Ik heb vorig jaar nog een belletje van hem gekregen maar ik heb het afgekapt met het verzoek geen contact meer op te nemen.

Maar wat ik van oud collega's hoor is hij nog steeds bij haar en weet zij het niet.
quote:anouli schreef op 18 december 2009 @ 17:04:

[...]

En daar zeg ik nee op. Het is het niet waard. Zal ze er ooit acherkomen en mij opbellen zal ik niet liegen en de waarheid vertellen, maar haar zelf inlichten zal ik niet doen. Die keuze heb ik vandaag gemaakt.Ok.. ben benieuwd hoe je vriend dit gaat vinden. Sterkte er mee!
ow ok...je werkt er niet meer.... dat had ik niet begrepen.
quote:anouli schreef op 18 december 2009 @ 17:04:

[...]

Ik heb ook gevraagd aan hem om het aan zijn vriendin te vertellen. Het antwoord wat hij gaf was toen ik ga niks vertellen want ik heb veel te verliezen.

Mijn man weet ook van dit gesprek af, wat hem achteraf meer moordneigingen gaf.

Al om al gaat het mij om die vriendin. Zal ze het willen weten of niet. wat voor impact op haar zal het zijn. noem maar op. Maar voornamelijk zal het waard zijn. En daar zeg ik nee op. Het is het niet waard. Zal ze er ooit acherkomen en mij opbellen zal ik niet liegen en de waarheid vertellen, maar haar zelf inlichten zal ik niet doen. Die keuze heb ik vandaag gemaakt.

Dan houdt het al snel op.

Je kan dan nog een overweging maken om het wel direct tegen haar te zeggen.. maar voor mij zou dat dan afhangen van of de man in kwestie een regelrechte schuinsmarcheerder is, of dat het een "slippertje" was.

Dat weet je natuurlijk nooit zeker, en ja, vreemdgaan is vreemdgaan, maar wellicht hebben ze nu gewoon een goede relatie en zal zoiets niet weer gebeuren..
Het lijkt wel of jouw man er nog steeds niet overheen is en dat hij nog onbevredigd is in zijn wraak/straf aan jouw minnaar. Wat wil hij nou horen als de vriendin van jou minnaar er achter komt, dat hij gedumpt is en veel verdriet heeft? Kan hij dan pas met jou oud worden? Zijn jullie wel echt uit dat dal gekomen of zijn jullie er nog steeds mee bezig?

Als je met elkaar door wilt gaan moet je/hij die misstap laten rusten en kijken naar de toekomst anders werkt het niet.
Zie QR
quote:HansHier schreef op 18 december 2009 @ 16:58:

Wil je het misschien horen van een derde persoon, zodat je zelf kunt beslissen of je door wilt gaan met je overspelige en hierover zwijgende partner.Nee, als mijn partner een keer vreemdgaat dan hoef ik dat niet te weten. Shit happens en het kan iedereen gebeuren en als hij verder wel bij mij wil blijven en als zijn insteek niet is om dit vaker te doen dan wil ik het niet weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven