Mode & Beauty alle pijlers

Haarelastiekjes

19-12-2009 16:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele rare, wellicht zelfs andijvie, vraag.

Mijn dochter heeft prachtig lang haar en ik ben dus altijd op zoek naar leuke speldjes en elastiekjes.

Nu heb ik elastiekjes gekocht die een soort van dubbel zijn.

Het zijn eigenlijk 2 elastiekjes die d.m.v. een ijzertje aan elkaar vastzitten. Wat is hier de clou van? Moet ik die dubbelvouwen en dan 1 staart maken? Maar waarom zijn ze dan dubbel?

Oh en een cursusje vlechten of andere leuke haardingen voor kinderen van 3,5 hou ik me voor aanbevolen.
Zijn het misschien 2 kleurtjes die ze leuk hebben samengevoegd?

Of met 2 elastiekjes de boel steviger hebben gemaakt, voor dikker haar.

Gewoon doen wat jij wil/leuk vindt/nodig hebt. Enkel of dubbel, leef je uit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nee geen 2 kleurtjes, gewoon rood. En aan ieder elastiekje hangt een ster, hartje en rondje of zoiets.

Maar als ik 2 staartjes maak lijkt het me zo raar, dan loopt er dus over haar achterhoofd een heel stuk elastiek.

En voor dik haar? Tja, maar daar zijn ze enkel al voldoende voor. Voor 1 staart blijf ik al draaien en draaien.
ik vraag me altijd af hoe die moeder/vaders zo creatief kunnen zijn/ waar leren ze dat?
als je in Groningen woont, kun je wel eens langskomen voor leuk vlechtwerk die elastiekjes doe ik gewoon even dubbel, zou idd raar zijn om er twee staarten mee te maken met een elastiek in het midden (dan vermoed dat ik dat de staarten ook naar elkaar toe trekken)
Misschien om zo'n knot mee te maken:

Zodat je eerst een 'gewone' staart kunt maken en daarna 1 van de elastiekjes gebruiken om het haar dubbel te klappen..?
When in doubt, add glitter.
quote:Swhite schreef op 19 december 2009 @ 17:03:

Misschien om zo'n knot mee te maken:

[afbeelding]

Zodat je eerst een 'gewone' staart kunt maken en daarna 1 van de elastiekjes gebruiken om het haar dubbel te klappen..?Oh dit vind ik eigenlijk wel een goed idee! Dat zou best de clou weleens kunnen zijn. Scherp hoor! Heeeel scherp.
quote:gelukkigmeisje schreef op 19 december 2009 @ 17:02:

als je in Groningen woont, kun je wel eens langskomen voor leuk vlechtwerk die elastiekjes doe ik gewoon even dubbel, zou idd raar zijn om er twee staarten mee te maken met een elastiek in het midden (dan vermoed dat ik dat de staarten ook naar elkaar toe trekken)

Dat is nou jammer, zou ik best willen maar heb geen rijbewijs en voor de trein vind ik het toch iets te ver weg, minimaal 3 uur of zo......

Ik was al foto's aan het zoeken om als voorbeeld te laten zien maar ik kan ze niet vinden helaas.
Die zijn om dubbel te vouwen, samen om een staart te draaien. Meestal zitten er nog balletjes of andere versieringen aan. Nadat je de staart gemaakt hebt kun je die door de twee aparte elastiekjes dan zo draaien dat ze allebei aan 1 kant van het staartje zitten. Denk catootje uit jan jans en de kinderen.
quote:schuddebuikje schreef op 19 december 2009 @ 17:02:

ik vraag me altijd af hoe die moeder/vaders zo creatief kunnen zijn/ waar leren ze dat?Nou verder dan een hoge staart, een lage staart, 2 staarten, een klein zijstaartje of een klein zijstaartje gevlecht kom ik niet helaas. Zou juist wat creatiever willen zijn.
hahaha lang haar is bij mij niet veilig...vind t altijd leuk haar in te vlechten...het haar leuk op te steken, knotjes te maken etc.

http://www.youtube.com/watch?v=NxIh9d1Uvfs

hier worden allemaal vlechttechnieken uitgelegd...misschien kun je daar wat inspiratie opdoen?

Als je naar het filmpje heb gekeken, zie je rechts nog allemaal gerelateerde video's over haar vlechten....
quote:ladiosa schreef op 19 december 2009 @ 17:07:

Die zijn om dubbel te vouwen, samen om een staart te draaien. Meestal zitten er nog balletjes of andere versieringen aan. Nadat je de staart gemaakt hebt kun je die door de twee aparte elastiekjes dan zo draaien dat ze allebei aan 1 kant van het staartje zitten. Denk catootje uit jan jans en de kinderen.Ik visualiseer me rot maar het lukt me niet, catootje hielp me ook niet want daar zie ik gewoon 2 zijstaartjes. Oh wacht, er valt een ouderwets kwartje, je bedoelt niet de haren draaien maar de versiersels?
eh ja, de versiersels draaien.

nog even de stap voor stap uitleg:

1) vouw elastiek dubbel

2) draai het dubbele elastiek 2 of 3 keer om het haar heen

3) positioneer versierselen op strategische wijze

4) tadaaaa

p.s. gebruik ze vaak voor mijn meisjes maar heb natuurlijk net weer geen closeup van zoiets
;grijns:, ik snap wat je bedoelt nu maar ik was het haar aan beide kanten door het elastiek aan het visualiseren en dat werkte dus niet......

especially for you :D
Zijn het zulke?

Ik snap 't niet echt.. als je de versiersels aan de goede kant wil hebben, gebruik je toch gewoon zo'n elastiekje:

When in doubt, add glitter.
Oh die had ik vroeger in mijn haar en mijn moeder zette die anders vast. Even kijken of ik het opgeschreven krijg. Zij haalde bij deze dingen niet het haar door het elastiek zoals je dat normaal doet, maar deed het elastiek dubbel om het haar heen. Dus ongeveer zoals ze er uitzien op het plaatje van swite vasthouden en dan zó om het haar heen. En dan ken je een balletje door het andere lusje doen en dan zit t vast.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:ladiosa schreef op 19 december 2009 @ 17:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

especially for you :D

Wat een heerlijk haar trouwens. Mijn dochter heeft megadik haar maar zo stijl als wat, alles glijdt eruit. Speldjes, elastiekjes, niets blijft zitten.
quote:Swhite schreef op 19 december 2009 @ 17:25:

Zijn het zulke?

[afbeelding]

Ik snap 't niet echt.. als je de versiersels aan de goede kant wil hebben, gebruik je toch gewoon zo'n elastiekje:

[afbeelding]Yep, die zijn het, alleen is het elastiek aan beide kanten nog wat groter. Eigenlijk snap ik nog steeds het nut niet helemaal.
quote:Spijker schreef op 19 december 2009 @ 17:59:

Oh die had ik vroeger in mijn haar en mijn moeder zette die anders vast. Even kijken of ik het opgeschreven krijg. Zij haalde bij deze dingen niet het haar door het elastiek zoals je dat normaal doet, maar deed het elastiek dubbel om het haar heen. Dus ongeveer zoals ze er uitzien op het plaatje van swite vasthouden en dan zó om het haar heen. En dan ken je een balletje door het andere lusje doen en dan zit t vast.Hmmm, maar daar is het elastiek echt te groot voor.
Oh, wat leuk balletjes!

Die had ik vroeger ook in mijn haar en nu koop ik ze voor mijn dochter als ik in de H&M ben.

Ik heb ze nu in bijna alle kleuren.

Ik vouw die dubbele altijd en en wikkel ze als normaal elestiekje in het haar.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Ik doe bij mijn dochter altijd eerst een gewoon elastiekje in, daarna pak ik 1 zo'n bolletje en draai het elastiekje om het staartje en zet het andere bolletje vast onder het eerste bolletje (door het elastiekje halen). Hmm best lastig uitleggen.
Op de site van Zenner staat een klein instructiefilmpje.Bekijk film staat op de site. als je op de elastiekjes klikt. Daarbij moet je na het pijltje rechts op de elastiekjes boven het rode ding klikken.

Ik zie dat er meerdere filmpjes op staan.Nog een voorbeeld.

Deze blijft wel beter zitten, maar zit wel in de weg als je ergens tegenaan zit met je hoofd.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 19-12-2009 22:05
Reden: link
% gewijzigd
quote:

Wat een heerlijk haar trouwens. Mijn dochter heeft megadik haar maar zo stijl als wat, alles glijdt eruit. Speldjes, elastiekjes, niets blijft zitten.Ja heeeeeeeerlijk haar.... vooral als ze niet wil kammen, borstelen of vlechten omdat t pijn doet. Of als ze eens met los har gaat slapen en met dreadlocks in haar nek wakker wordt... gelukkig heeft mama haar kappersdiploma's. zucht.
neee,

je moet het om een staart heen wikkelen, ZONDER normaal elastiek

kan je heel veel staartjes maken en zitte de 2 balletjes naast elkaar.

dus je pakt een pluk haar ( of alles) houd 1 balletje vast wikkelt het elastiek zo vaak als je wilt zodat tie goed strak zit ( je kan ze ook voor de onderkant van vlechten gebruiken doe ik nog steeds worden ze zwaar en ziet er heel leuk uit aan de boven kant bijvb blauw en onderkant geel)

het balletje dat je vast hebt om te wikkelen gaat over je begin balletje heen ( door het gat vandaar 2 gaatjes)

en voilla, me moeder maakte altijd een taart op mijn hoofd gewoon beginnen met verticale en horizontale lijn, en die 4 vakken diagonaal door het midden en dan die balletjes aan de boven kant heb je een taart, ebn onder tussen 20 en wil die balletjes voor me kleine hebben. ze hebben ook grootere balleen dan die je nu hebt, en in het doorzichtig in allekleurtjes alleen die kan ik nergens meer vinden, en van me zelf ben ik ze ook allemaal kwijt dus als iemand ze ergens een keer ziet, PLEASE informeer me, ik heb alleen nog met ribbeltjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven