We gaan NIET naar de Noordpool
maandag 7 december 2009 om 20:53
...Nou misschien heel even dan, omdat het bijna kerst is.
De Nietjes reizen ditmaal af naar de Noordpool, om een bezoekje te brengen aan deze meneer:
en we slapen gezellig in een mooi ijshotel:
Al 226311 postings in onze oude topics, plus alles wat we hier nog schrijven... dus zoals jullie zien zijn de NIETJES erg fanatiek!
De Nietjes reizen ditmaal af naar de Noordpool, om een bezoekje te brengen aan deze meneer:
en we slapen gezellig in een mooi ijshotel:
Al 226311 postings in onze oude topics, plus alles wat we hier nog schrijven... dus zoals jullie zien zijn de NIETJES erg fanatiek!
zondag 20 december 2009 om 14:04
zondag 20 december 2009 om 14:11
Ja doe ik. Eerste kerstdag naar Poez dus heb dan al ervaring jouw kant op. Zal alles even goed checken hoe en hoe laat alles gaat. Ja bushalte is bij jou om de hoek, dat gaat goed komen.
Gaat dat karton door de natigheid niet los? Natte dozen hier kan je niets mee doen.
Gaat dat karton door de natigheid niet los? Natte dozen hier kan je niets mee doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 20 december 2009 om 14:15
quote:mylenevalerie schreef op 20 december 2009 @ 14:11:
Oh fijn Info, komt Vriend dan ook richting huis? Of heb je hem nog niet gesproken?
Nou, hier dus 1 trein in 3 uur gezien. En hij moet een aardig stuk.
Ik denk dat hij nog even is gaan slapen, of wat doorwerken. Nog niks gehoord.
Oh fijn Info, komt Vriend dan ook richting huis? Of heb je hem nog niet gesproken?
Nou, hier dus 1 trein in 3 uur gezien. En hij moet een aardig stuk.
Ik denk dat hij nog even is gaan slapen, of wat doorwerken. Nog niks gehoord.
Everytime you make a typo, the errorists win.
zondag 20 december 2009 om 17:17
zozo, ik zit lekker tegen mezelf te kletsen!
nog even voor MV (of andere geinteresseerden), Kerstdiner stress, is dit een fatsoenlijk menu?
heldere paddestoelensoep
carpaccio van rund
stoofvlees in bier met aardappelpuree en erwtjes
ijs of kwarktaart
niet heel veel groente, maar daar houdt mijn schoonfamalie toch niet van
dat stoofvlees moet 2 uur in de oven, dus al die tijd kan ik niets anders in de oven maken
nog even voor MV (of andere geinteresseerden), Kerstdiner stress, is dit een fatsoenlijk menu?
heldere paddestoelensoep
carpaccio van rund
ijs of kwarktaart
dat stoofvlees moet 2 uur in de oven, dus al die tijd kan ik niets anders in de oven maken
zondag 20 december 2009 om 17:24
quote:elodita schreef op 20 december 2009 @ 17:17:
heldere paddestoelensoep
carpaccio van rund
ijs of kwarktaart
Ja wilde net zeggen beetje weinig groente maar las gelukkig snel door.
Ja klinkt goed. weet niet of het kan maar ik vind bij stoofvlees peultjes of harricoverts denk ik lekkerder dan erwtjes (sorry PODE).
Ik heb trouwens nog een heel lekker recept gevonden voor consommé met meloen in port gevonden. Geen tijd meer gehad om te maken.
Niet dat heldere paddenstoelensoep niet goed is, maar dacht, vond het zo feestelijk.
De foto zal ik nu uploaden, hier het recept.
Dus niet dat je het zou moeten wisselen maar meer van, goh misschien is dit ook wat;
Consommé met meloenbolletjes en port
· Categorie: Gevogelte, Soepen, Tussengerecht, Vlees, Voorgerecht
· Ingrediënten: bieslook, kervel, kippenbouillon, meloen, port
Ingrediënten voor 6 personen:
§ ½ meloentje
§ 6 eetlepels rode port
§ 1 liter sterke kippenbouillon
§ 16 kervelblaadjes of fijngeknipte bieslook
Bereiding:
1. Steek met behulp van een steker bolletjes uit het vruchtvlees van de meloen. Laat de bolletjes minstens een uur in de port marineren.
2. Verhit de bouillon. Voeg de meloenbolletjes en de port toe. Schep de consommé in kommen of diepe borden. Leg op de consommé 3 blaadjes kervel of fijngeknipte bieslook.
Tips:
Vervang de port door madera.
Consommé is een heldere sterke bouillon, op basis van een fond.
heldere paddestoelensoep
carpaccio van rund
ijs of kwarktaart
Ja wilde net zeggen beetje weinig groente maar las gelukkig snel door.
Ja klinkt goed. weet niet of het kan maar ik vind bij stoofvlees peultjes of harricoverts denk ik lekkerder dan erwtjes (sorry PODE).
Ik heb trouwens nog een heel lekker recept gevonden voor consommé met meloen in port gevonden. Geen tijd meer gehad om te maken.
Niet dat heldere paddenstoelensoep niet goed is, maar dacht, vond het zo feestelijk.
De foto zal ik nu uploaden, hier het recept.
Dus niet dat je het zou moeten wisselen maar meer van, goh misschien is dit ook wat;
Consommé met meloenbolletjes en port
· Categorie: Gevogelte, Soepen, Tussengerecht, Vlees, Voorgerecht
· Ingrediënten: bieslook, kervel, kippenbouillon, meloen, port
Ingrediënten voor 6 personen:
§ ½ meloentje
§ 6 eetlepels rode port
§ 1 liter sterke kippenbouillon
§ 16 kervelblaadjes of fijngeknipte bieslook
Bereiding:
1. Steek met behulp van een steker bolletjes uit het vruchtvlees van de meloen. Laat de bolletjes minstens een uur in de port marineren.
2. Verhit de bouillon. Voeg de meloenbolletjes en de port toe. Schep de consommé in kommen of diepe borden. Leg op de consommé 3 blaadjes kervel of fijngeknipte bieslook.
Tips:
Vervang de port door madera.
Consommé is een heldere sterke bouillon, op basis van een fond.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.