relatieprobleem help!!!!

21-12-2009 19:57 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en heren,

ik loopal een tijd met een probleem rond.Het is best heftig allemaal en zat ook erg te twijfelen of ik dit op het forum moest zetten.Ik zou graag willen weten wat andere mensen hiervan vinden.Nou hier komt tie:

Ik heb 10 maanden een relatie met een lieve jongen,maar de laatste weken hebben we vaak ruzie.Het gaat om een lening die hij van zijn ouders heeft overgenomen en die hij nu al een aantal jaar aan het aflossen is,hij moet nog zeker 3 jaar aflossen.Bij zijn familie heb ik blijkbaar het gedaan,want voor mijn tijd was er nog niks aan de hand,ik laat alleen aan mijn vriend merken dat dit echt niet gezond is. Zijn ouders werken gewoon allebei en hebben dit jaar 2 weken vakantie gevierd in het buitenland en hebben hele nieuwe inboedel gekocht.Dan ga ik op zo'n moment denken,van ja ze vinden het wel fijn dat het zo voor hen afgelost wordt.Mijn vriend weet zelf weinig van de lening af,hij en zijn ouders hebben niet echt een goede band en een goed gesprek kun je nu ook niet echt voeren met zijn ouders heb ik van zijn zus begrepen.Ik ga mij dan ook afvragen of onze relatie wel een toekomst heeft.We kunnen de eerste ruim 2 a 3 jaar nog niet samenwonen en mijn vriend wil alles alleen op zijn manier oplossen,zonder met mij erover goed te praten.Hij zegt dan van maak je maar geen zorgen het komt allemaal wel goed.Het is allemaal zo vaag.Dus ga ik wel aan onze toekomst twijfelen.
Jullie zijn net 10 maanden samen, en wonen niet samen. Dan vraag ik me af waarom jij je met zijn financiën bemoeit. En ik vraag me ook af waarom jij vindt dat hij het op een andere manier dan zijn eigen manier moet doen, en waarom hij hier uberhaupt met jou over moet willen praten.
Ik zou het ook heel vreemd vinden in jou geval maar ik zou me er zeker niet mee bemoeien. Dit is iets tussen jou vriend en zijn ouders. Daar heb jij niets mee te maken.

En wat heeft dat te maken met jullie samenwonen? Of woont hij nu nog bij zijn ouders?
Ik snap het wel, ik zou er flink van balen als mijn vriend bakken met geld over de balk smijt, en dan maakt het mij niet uit of het mijn, zijn of onze balk is.

Je hebt je misschien niet met zijn financiën te bemoeien, maar zoiets kan je toch aan het twijfelen zetten of je nou t winnend lot uit de loterij hebt gescoord. Niks geks aan.

Mijn tip: bij twijfel, niet inhalen!
Is het zo dat jullie niet kunnen samenwonen omdat hij nog een schuld op naam heeft? Iets wat ik overigens wel vreemd vind, kun je zomaar een schuld op naam van een ander laten zetten?
Jouw vriend wil niet met jou praten over die lening. Kan het niet zijn dat die ouders die lening voor hun zoon hebben afgesloten? Als je jong bent kun je vaak zelf geen lening krijgen en het is niet ongebruikelijk dat ouders dat dan voor hun kinderen doen, mits die kinderen dat zelf afbetalen.

Verder vraag ik mij net als de rest af waarom jij een issue maakt van de afspraken die hij met zijn ouders heeft gemaakt. Daar sta jij namelijk volledig buiten. Het is zijn besluit en daar zul jij het mee moeten doen. Pas als je gezamenlijk een huishouding voert (en dat hoeft niet in alle gevallen direct zo te zijn als je gaat samenwonen) heb jij het recht om je met jullie gezamenlijke financien te bemoeien. Tot die tijd zijn het zijn financien.
Hij woont inderdaad nog bij zijn ouders ja...en heb ook al hele vreemde verhalen van zijn zus gehoord ja...dat zij ook flinke schulden heb waarvan ze zelf niet eens weet waarvan die zijn...dus ja dan ga ik er wel vreemd over denken.Ik vind eigenlijk wel dat ik mij ermee mag bemoeien het gaat namelijk wel over onze relatie.Er zijn behoorlijk wat irritaties namelijk,niet alleen tussen mij en mijn vriend ook tussen zij ouders en hem.Hij kan namelijk niet sparen voor zijn toekomst en als we samen willen gaan wonen kunnen we ook geen hypotheek afsluiten,dus gaat het ook om ijn toekomst.
waarom moet hij de schuld van zijn ouders afbetalen?

wat zegt hij daar zelf over?

ik klan me best voorstellen dat je bij zoiets je vraagtekens hebt.
Kan het zijn dat vriendlief niet helemaal eerlijk is over die schuld? Dat hij de schuld zelf heeft gemaakt in het verleden en om het een beetje mooier te laten lijken jou verteld heeft dat het om een schuld van zijn ouders gaat?
@hartje

Dat zijn heel veel "als-en" in 1 zin. Voorlopig woont hij bij zijn ouders, lost hij een lening af en dat is zijn keuze.Kennelijk vind hij dat - in elk geval op dit moment - belangrijker dan een eventuele gezamenlijke huishouding met jou. Is dat niet eigenlijk wat jou zo dwars zit?
Wat ik te horen heb gekregen is dat het nu iedere maand automatisch laat incasseren en dat hij voor de rest niet weet wat er allemaal mee gebeurd.Ik vind het gewoon heel erg rot voor hem ik wil hem daarin steunen.
Wat bedoel je? Hoe wil je hem steunen dan? Wat bedoel je concreet met steun?
Waarom is het rot voor hem? Hij heeft hier toch zelf ooit voor gekozen?
Joh, weet je wat ik denk.. dat die jongen zoveel schulden had, en dat zijn ouders een lening hebben genomen om die schulden af te kunnen betalen, en nou moet hij de lening zelf aflossen.. En wil hij dat niet tegen jou zeggen..
quote:hartje100 schreef op 21 december 2009 @ 20:08:

Hij woont inderdaad nog bij zijn ouders ja...en heb ook al hele vreemde verhalen van zijn zus gehoord ja...dat zij ook flinke schulden heb waarvan ze zelf niet eens weet waarvan die zijn...dus ja dan ga ik er wel vreemd over denken.Ik vind eigenlijk wel dat ik mij ermee mag bemoeien het gaat namelijk wel over onze relatie.Er zijn behoorlijk wat irritaties namelijk,niet alleen tussen mij en mijn vriend ook tussen zij ouders en hem.Hij kan namelijk niet sparen voor zijn toekomst en als we samen willen gaan wonen kunnen we ook geen hypotheek afsluiten,dus gaat het ook om ijn toekomst.Jullie zijn 10 maanden samen, jullie hebben behoorlijk wat irritaties (omdat jij je bemoeid met dingen die jou niet aangaan). Waarom denk je na over samenwonen met hem?
Maar hij is wel algemeen goed ontwikkeld??
hij durft het ook niet aan zijn ouders te vragen,hij is namelijk best bang van hen.Hij is namelijk erg onzeker,en krijgt van hen vaak alleen maar een grauw en een snauw.
Je hebt trouwens al langer gedoe met deze jongen, dus ik denk dat er niet veel toekomst in zit.. In ieder geval geen leuke toekomst..
Goed ontwikkeld???Hmm moelijk...naja over zijn gevoelens kan die niet goed praten nee..maarja dat hebben veel mannen geloof ik.
Niet mee bemoeien en zeker nog niet gaan plannen om te gaan samen wonen.

Hij wenst jou geen openheid te geven, jij dient je er niet mee te bemoeien (of het met zijn zus te bespreken) en jullie hebben nu al irritaties.

Zolang jij niet weet wat die lening nou echt inhoud snap ik best dat zijn familie niet blij is met jou, je kan niet zomaar zonder daadwerkelijk te weten waar je het over hebt je in familie zaken steken. En zelfs al weet je hoe het in elkaar zit, je vriend heeft deze keuze/afspraak gemaakt, wie ben jij dan om dat terug te (proberen) draaien?
quote:traincha2 schreef op 21 december 2009 @ 20:52:

Maar hij is wel algemeen goed ontwikkeld??Goede vraag! Speelt hij weleens Triviant?
quote:Madhe schreef op 21 december 2009 @ 20:43:

[...]

Jullie zijn 10 maanden samen, jullie hebben behoorlijk wat irritaties (omdat jij je bemoeid met dingen die jou niet aangaan). Waarom denk je na over samenwonen met hem?
Weet hij wie de president van Frankrijk is.

Sorry TO, je topic wordt een beetje vervuild nu. Ik ben melig geworden naar aanleiding van een topic over een dame die klaagde over het niveauverschil van haar bijna ex vriend. Zij deed de uni en hij de HEAO en dat kon toch echt niet. Daarnaast wist hij niet wie de vriendin van Jean Paul Sartre was.

On topic maar weer: tja, je vriend had die schuld al overgenomen voordat hij iets met jou had. Heeft hij toch echt op vrijwillige basis gedaan. Ik denk niet dat je daar iets van kunt vinden, want het is een zaak tussen hen.
Naja we zitten wel eens te fantaseren hoe het zal zijn om samen te gaan wonen ja...maarja dat zit er voorlopig niet in.nee hijs niet goed nee in triviant.hahahha nee gekheid. ;-p
Hoe oud is je vriend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven