relatieprobleem help!!!!

21-12-2009 19:57 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en heren,

ik loopal een tijd met een probleem rond.Het is best heftig allemaal en zat ook erg te twijfelen of ik dit op het forum moest zetten.Ik zou graag willen weten wat andere mensen hiervan vinden.Nou hier komt tie:

Ik heb 10 maanden een relatie met een lieve jongen,maar de laatste weken hebben we vaak ruzie.Het gaat om een lening die hij van zijn ouders heeft overgenomen en die hij nu al een aantal jaar aan het aflossen is,hij moet nog zeker 3 jaar aflossen.Bij zijn familie heb ik blijkbaar het gedaan,want voor mijn tijd was er nog niks aan de hand,ik laat alleen aan mijn vriend merken dat dit echt niet gezond is. Zijn ouders werken gewoon allebei en hebben dit jaar 2 weken vakantie gevierd in het buitenland en hebben hele nieuwe inboedel gekocht.Dan ga ik op zo'n moment denken,van ja ze vinden het wel fijn dat het zo voor hen afgelost wordt.Mijn vriend weet zelf weinig van de lening af,hij en zijn ouders hebben niet echt een goede band en een goed gesprek kun je nu ook niet echt voeren met zijn ouders heb ik van zijn zus begrepen.Ik ga mij dan ook afvragen of onze relatie wel een toekomst heeft.We kunnen de eerste ruim 2 a 3 jaar nog niet samenwonen en mijn vriend wil alles alleen op zijn manier oplossen,zonder met mij erover goed te praten.Hij zegt dan van maak je maar geen zorgen het komt allemaal wel goed.Het is allemaal zo vaag.Dus ga ik wel aan onze toekomst twijfelen.
.
25 jaar
Laat het dan lekker bij fantaseren voorlopig, dan heb je meteen geen probleem meer.
Wat ik ermee bedoel te zeggen dat de ouders een beetje vaag zijn..zijn zus is ook in de problemen gekomen mede door de ouders.Dus dan ga ik alemaal met vragen zitten...maarja we wachten even af....we moeten eerst weten of hij de enige is die kan aflossen en opnemen.Niet dat hijaflost en de ouders halen het er net zo snel weer af.Het is namelijk ook doorlopend krediet.
Dat zijn jouw zaken niet hartje. Zorg dat je zijn rekeningen niet betaald, dat hij voor zichzelf kan zorgen en geniet van je relatie. Anders heb je er straks geen.

Kan hij niet voor zichzelf zorgen? Dan moet je je pas gaan afvragen of je wel verder met hem wilt. Maar daar maak je je niet eens zorgen over, jij maakt je zorgen over samenwonen. Je bent er dus al uit dat je verder wilt met hem.
Weet je hartje wat ik niet zo goed snap.. als hij zijn ouders 'eng' vind en er niet om durft te vragen waar die hele lening vandaan komt en waarom hij die moet aflossen (lange zin) waarom woont hij dan op zijn 25e nog bij zijn ouders? Waarom is hij dan niet uit huis gegaan als hij zo'n slechte band heeft met hen?
thanks voor jullie advies.
quote:hartje100 schreef op 21 december 2009 @ 22:09:

thanks voor jullie advies.

Heb je de oplossing gevonden? Wat ga je nu doen met al die adviezen?

Laat je over een tijdje nog even weten hoe het met je gaat?

Ik heb ergens het idee dat je niet de antwoorden krijgt die je wilt horen, maar wat nuchterheid is niet erg hoor.
quote:traincha2 schreef op 21 december 2009 @ 20:52:

Maar hij is wel algemeen goed ontwikkeld??
ja ik zal wat laten horen ja. :-) Ik hou al die adviezen in me gedachte,zal komende tijd wat minder erover hebben en kijken wat de toekomst brengt aankomende weken/maanden.Kan ik altijd besluiten wat ik ermee doet,Ieder geval met kerst niet trivianten,hahahhahha.
Hier klopt iets niet. Je vriend lost een lening af voor zijn ouders? Weet je zeker dat dat de waarheid is? En dat het niet zo is dat jouw vriend de lening aan zijn ouders moet aflossen. Dat hij zelf dus schulden heeft.
quote:hartje100 schreef op 21 december 2009 @ 20:57:

hij durft het ook niet aan zijn ouders te vragen,hij is namelijk best bang van hen.Hij is namelijk erg onzeker,en krijgt van hen vaak alleen maar een grauw en een snauw.Ik denk dat hij het niet wil vragen omdat het antwoord bekend is. Namelijk zijn ouders hebben hem uit de brand geholpen en nu lost hij zijn schuld in. Daarom woont hij ook nog op zijn 25e thuis
quote:meds schreef op 21 december 2009 @ 22:56:

[...]

Ik denk dat hij het niet wil vragen omdat het antwoord bekend is. Namelijk zijn ouders hebben hem uit de brand geholpen en nu lost hij zijn schuld in. Daarom woont hij ook nog op zijn 25e thuisWas inderdaad een beetje mijn gedachte Meds. Waarom op je 25e nog thuiswonen bij je ouders als je zo'n slechte band met hen hebt? Daar klopt iets niet voor mijn gevoel. Hoop dat TO hier nog even op wil reageren??
Relatie liep sowieso niet zo lekker zo te lezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven