zoon 2 jaar hoest zo

21-12-2009 21:30 13 berichten
zoon van bijna 2 hoest zoveel de laatste tijd en vooral tijdens de nacht. Heb al hoestsiroop voor hem, zn hoofdje ligt al iets hoger in bed door een handdoek onder het matras en er staat een opengesneden ui naast zn bed.

Iemand nog een goeie tip?

Hij is verder niet heel verkouden, hoest of niest heel soms overdag en af en toe even een snotneus maar das helemaal minimaal eigelijk.
Even naar zijn longetjes laten luisteren?
Alle reacties Link kopieren
Zou ook even laten luisteren naar de longetjes. Hij is nog zo klein. Mss doet een puffertje (ventolin) wonderen.
Als je het niet vertrouwt, naar de huisarts.

Voor onschuldige blafhoest en overdag een loopneus. (niet verkouden dus) helpt het hier om te stomen:

Douche aan op de heetste stand, kachel aan in de badkamer. Als je een bad hebt: dat vol laten lopen met die hete douche.

Zo maak je van je badkamer een soort stoombad. Stoeltje in de badkamer. Kind op schoot. Maak het gezellig, tijdje zitten.

Helpt hier als een trein.
Klinkt als wat ik zelf heb: ik hoest al 5 weken, heb alleen geen idee wat er aan te doen. Dochter begon ermee, daarmee ben ik bij de huisarts geweest om naar de longen te laten luisteren, waren schoon. Bij haar is het vanzelf over gegaan.

Maar ik zou dus wel even met je zoontje naar de huisarts gaan, even laten luisteren voor de zekerheid.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Lastig als je kleintje zo hoest! Het kan ook erg beangstigend zijn he?! Mijn zoontje had vanaf zijn geboorte al een kuchje, wat als hij ook maar een beetje verkouden was uitmonde tot een echte zeehondenblaf. Hij had dan echt vreselijke hoestbuien, waar hij benauwd van werd. Ook spuugde hij vaak tijdens zo'n bui. Via de huisarts zijn we bij de kinderlongarts terecht gekomen. Die heeft pufjes voorgeschreven maar die leken niet te werken. Uiteindelijk zijn ze er tijdens een bronchoscopie achter gekomen dat hij een trachea- en bronchomalacie heeft (verslapping van zijn luchtpijp en hoofdtak van zijn longen: hij moest als hij plat lag hoesten om zijn luchtwegen weer open te klappen) Tevens heeft hij hyperreactieve luchtwegen. De pufjes werkten daarom averrechts: het verslapte zijn toch al slappe luchtwegen nog meer! Ook stomen in een warme omgeving (douche) werkte niet voor hem. Het enige wat werkte was bij ziekte antibiotica geven. Zelf als het om een virale infectie ging (waar antibiotica niet tegen werkt) had hij er toch baat bij. inmiddels is hij (hopelijk) bijna over de afwijking heen gegroeid.

Ik hoop dat jullie er ook snel achter komen wat jullie ventje mankeert. Het heeft ons in ieder geval wel rust gegeven. Sterkte!
huisdier allergie oid???
Ik heb het zelf ook. Overdag weinig aan de hand, maar 's nachts, liggend in de droge lucht (vanwege de kou, raam open en zo is het best een droge lucht in onze slaapkamer) moet ik best veel hoesten.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Gewoon even naar de ha gaan. Baat het niet schaat het niet.
het is eigelijk niet dat ik mij er enorme zorgen om maak hoor, hij is verder kerngezond, bijna nooit verkouden en maakt zeker geen zieke indruk ofzo.

Daarbij ben ik vergeten te melden dat mn man ook al een tijd hoest dus denk dat het gewoon een virusje ofzo is.

Dat stomen kan ik wel proberen.

Vannacht is hij vaak wakker geworden door het hoesten, nu vanavond hoestte hij vooral in zn slaap en nu is het al een half uurtje stil.

Ik wacht even af hoe het vannacht gaat en anders morgen even de huisarts bellen.

Dank jullie wel!

katesofie dat klinkt wel vrij heftig, dat is het hier gelukkig niet hoor! sterkte ermee!
Tegen het hoesten helpen balsoclase zetpillen, maar wel goed om even de ha te laten luisteren, want deze zetpillen zijn puur symptoom bestrijding.

Sterkte!
Hier werkte tussikind heel goed, dat zijn homeophatische tabletjes, kun je in elke drogisterij krijgen... eh... kopen

Verder hier en daar een bakje water op of aan de radiator, zodat de lucht in huis niet al te droog wordt, en iedere dag de ramen minimaal een half uurtje open. Een drupje eucalyptusolie op een wattenschijfje op het kamertje kan ook wat verlichting geven. Een drupje in het badwater ook. Let er wel op dat je niet meer dan dat drupje gebruikt, als het te sterk wordt voor je kleintje werkt het averrechts. Po-ho olie werkt ook heel goed, en vind ik zelf ook lekkerder ruiken. Maar is dan wel weer ietsje duurder.
die van mij hoest ook al drie weken waarvan laatste week t ergst,dokter geweest maar doet er niks aan.hij krijgt bisolvondruppels en helpt iets.nu twee dagen minder aan het hoesten eindelijk dus hopelijk verbetering.verder was hij er ziek bij,verkouden en koorts.maar wees gerust de hele dag hoesten veel kids in mijn gezicht op t werk achter elkaar.leek wel een stel zeehonden ,pieterburen is er niks bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven