Gezondheid alle pijlers

Volgens mijn plas heb ik een blaasontsteking?

22-12-2009 16:04 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
De doktersassistente belde net met de mededeling dat ik waarschijnlijk een blaasontsteking heb. (Ik heb vorige week wat plas ingeleverd voor een routine-onderzoekje) Het vreemde is dat ik helemaal nergens last van heb, ik heb ook nog nooit een blaasontsteking gehad.

Ik vroeg me af of jullie wel eens hebben meegemaakt dat je een blaasontsteking had terwijl je daar niets van hebt gemerkt?
pluk de dag
Ja toen ik zwanger was.
Vrouwen hebben heel vaak een blaasontsteking. Soms merk je het en soms niet. Is niet ongewoon
quote:zusenzo schreef op 22 december 2009 @ 16:05:

Ja toen ik zwanger was.Ik ook.
Sorry moet een beetje grinniken om het woord 'plas' ik vind dat echt een kinderwoord haha. Maargoed, als jouw urine zegt dat je blaasontsteking hebt, dan heb je het. Ik heb het ook wel eens gehad zonder het door te hebben maar als ik dan de diagnose kreeg dacht ik: Ja klopt wel, ik moest wel erg vaak plassen op een dag... Dus achteraf..
Oke, dat is dus heel gewoon.. Ik schrok een beetje toen ik op internet keek en las dat als blaasontsteking niet wordt behandeld je nieren kunnen gaan ontsteken enzo.quote:Sopsie schreef op 22 december 2009 @ 16:11:

Sorry moet een beetje grinniken om het woord 'plas' ik vind dat echt een kinderwoord haha. En ik zeg trouwens altijd poep en plas in plaats van uitwerpselen en urine, maar ik ben ook nog een jonge blom dus dan mag het
pluk de dag
Ja hoor. Ik heb bijna nooit de klassieke blaasontstekingsverschijnselen, maar wel vaak blaasontsteking.

Heb je echt helemaal nergens last van? Het uit zich bij mij op verschillende manieren. Soms dan heb ik alleen maar wat minder energie of dat ik eens een beetje licht in mijn hoofd kan worden.
Heb ik ook wel eens gehad. Moest een uitstrijkje laten maken voor de plaatsing van de spiraal. Daaruit bleek dat ik blaasontsteking had, terwijl ik daarvan zelf niets merkte. Geen pijn, niet extra vaak plassen, niks.

*Zwaait naar Sops*
quote:Tinkeldel schreef op 22 december 2009 @ 16:18:

Ja hoor. Ik heb bijna nooit de klassieke blaasontstekingsverschijnselen, maar wel vaak blaasontsteking.

Heb je echt helemaal nergens last van? Het uit zich bij mij op verschillende manieren. Soms dan heb ik alleen maar wat minder energie of dat ik eens een beetje licht in mijn hoofd kan worden.

Nee ik voel mij niet anders dan anders, ik ben wel een beetje grieperig geweest maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Ik vind het gewoon raar dat ik helemaal niets vreemds voel aan mijn blaas en toch blaasonsteking heb.. Maargoed ik ben geen medisch wonder lees ik hier
pluk de dag
*Zwaait naar Elynn*

Ik heb trouwens ook wel eens blaasontstekingen meegemaakt.. Durfde ik bijna niet te plassen urineren van de pijn. Maar dus ook wel eens meegemaakt dat ik het dus niet doorhad.. Maar volgens mij merk je het wel als de infectei overslaat op je nieren hoor Wat heb je nu gekregen, antibiotica?
quote:Peronne schreef op 22 december 2009 @ 16:17:

[...]

En ik zeg trouwens altijd poep en plas in plaats van uitwerpselen en urine, maar ik ben ook nog een jonge blom dus dan mag het Ik zeg ook gewoon poep en plas , maar vind het zo grappig nu het er staat. hahaha. Ik ben 1 van de benjamins hier, dan mag je nog plas zeggen (21)
Je zegt ook niet zo vaak plas, als woord. Alleen als werkwoord.

Nu vind ik plas opeens een heel raar woord.
quote:Sopsie schreef op 22 december 2009 @ 16:22:

*Zwaait naar Elynn*

Ik heb trouwens ook wel eens blaasontstekingen meegemaakt.. Durfde ik bijna niet te plassen urineren van de pijn. Maar dus ook wel eens meegemaakt dat ik het dus niet doorhad.. Maar volgens mij merk je het wel als de infectei overslaat op je nieren hoor Wat heb je nu gekregen, antibiotica?Ik heb gevraagd of ik nog een keer in een potje mag plassen voor de zekerheid. Niet dat ik daar dol op ben maar ik wil het toch wel zeker weten voordat ik aan de antibiotica ga.
pluk de dag
Ik ben ook nooit zo van de medicijnen Peronne, en een extra controle kan nooit kwaad Wat was ook alweer een 'natuurlijk' middel voor je blaas? Cranberrysap?
ja ik heb ook geregeld een blaasontsteking . De laatste keer had ik er niets van gemerkt , tot dat ik opeens zo'n pijn in mn rug kreeg . Daar heb ik eerst nog 2 weken mee doorgelopen totdat de dokter met een "mogelijke" blaasontsteking kwam , wat inmiddels al een nierontsteking was . En dat deed echt pijn ! :(
Oja Cranberrysap, dat vind ik ook nog wel te pruimen, ga ik dat even kopen zometeen.

Ik vind 'potjeplassen' wel een leuk werkwoord eigenlijk.
pluk de dag
pfff mobiel f5-en ...
quote:Marantza schreef op 22 december 2009 @ 16:32:

ja ik heb ook geregeld een blaasontsteking . De laatste keer had ik er niets van gemerkt , tot dat ik opeens zo'n pijn in mn rug kreeg . Daar heb ik eerst nog 2 weken mee doorgelopen totdat de dokter met een "mogelijke" blaasontsteking kwam , wat inmiddels al een nierontsteking was . En dat deed echt pijn ! :(Oee dat klinkt wel heftig.. Kwam je daar met een gewoon antibioticum weer vanaf?
pluk de dag
Tsja, ik snap het niet hoor!

Je HEBT toch urine ingeleverd!

Voor een 'routine-onderzoek'.

Dus je zult best érgens last van hebben.

De huisarts belt niet zomaar zijn patienten langs of ze eens een keertje urine willen inleveren, toch?

En dan wórdt er iets gevonden en dan geloof je het niet.....?

Waarom zo moeilijk doen, als het makkelijk kan.

De volgende keer maar geen 'routine-onderzoekjes' meer laten verrichten, dat kost alleen maar geld en je doet toch nix met het resultaat.

Pfffffff..

Groetjes, Beter Laat
quote:beter laat schreef op 22 december 2009 @ 16:46:

Tsja, ik snap het niet hoor!

Je HEBT toch urine ingeleverd!

Voor een 'routine-onderzoek'.

Dus je zult best érgens last van hebben.

De huisarts belt niet zomaar zijn patienten langs of ze eens een keertje urine willen inleveren, toch?

En dan wórdt er iets gevonden en dan geloof je het niet.....?

Waarom zo moeilijk doen, als het makkelijk kan.

De volgende keer maar geen 'routine-onderzoekjes' meer laten verrichten, dat kost alleen maar geld en je doet toch nix met het resultaat.

Pfffffff..

Groetjes, Beter Laat

Wegens herkenbaarheid heb ik niet de hele situatie verteld, maar ik doe mee aan een geneesmiddelenonderzoek, waarvoor ik urine moest inleveren. Ik heb dus nergens last van en het gaat niet om mijn huisarts dus.

Pfffff
pluk de dag
@Beter Laat; ik snap best dat ze iets extra wilt controleren voordat je aan antibioticum begint. Antibiotica is namelijk niet alleen een killing voor de infectie maar ook voor je weerstand/afweersysteem...

Het is niet dat ze het niet gelooft, ze wil er gewoon zeker van zijn.
Heb je wel een `middenstraal` urine ingeleverd?

Anders kan die ook nog wel eens vals positief zijn!
quote:germanwings schreef op 22 december 2009 @ 16:52:

Heb je wel een `middenstraal` urine ingeleverd?

Anders kan die ook nog wel eens vals positief zijn!Sorry, wat is middenstraal urine? Ik heb maar één straal dacht ik
pluk de dag
middenstraal urine is dat je de eerste urin weggooid en het middelste gedeelte opvangt voor onderzoek.

In het eerste deel kunnen nl. bacterien uit je vagina/schaamlippen mee komen die dus helemaal niet in je blaas zitten.
Okeeeee....

Middenstraal is niet het begin van je plas, maar halverwege de plas opvangen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven