Flesvoeding op verzoek

22-12-2009 17:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nogal hongerig.... ze is nu 14 weken en al een flinke meid van 6,6 kilo. De eerste 8 weken volledige borstvoeding en later combi. Nu inmiddels alleen nog fles maar ze wil ineens weer om de 3 uur / 3,5 uur eten... dan zit ik dus op 7 à 8 voedingen per dag. Dat is eigenlijk te veel volgens de verpakking maar kan een krijsend kind ook geen voeding ontzeggen. Nou geef ik haar niet de hoeveelheid van de verpakking anders zou ze veel te veel binnenkrijgen (150 cc voeding per keer). Iemand tips? kan bijna niet wachten tot ik haar 's avonds een papfles kan geven.... slaapt ze misschien een keer een beetje door
Mijn ervaring is dat het zichzelf regelt. Ik denk dat het met de overgang van borst naar fles te maken heeft. Geef je ze ook een speentje? Het hoeft niet persé honger te zijn, maar kan ook gewoon zuigbehoefte zijn. Ik zou proberen om de tijd tussen de flessen zo lang mogelijk te rekken evt. met een speentje. Als je normaliter om de 4 uur zou voeden is het ook niet zo erg als het een keer om de 3 à 3,5 uur is, het regelt zich vanzelf. En verwacht niet te veel van die papfles, bij mijn dochters maakte het helemaal niks uit qua doorslapen.
Anders even overleggen met CB om eventeel over te stappen naar voeding voor hongerige baby's.

Was bij mijn zoontje ook zo, die krijste ook steeds om meer. Daarna gewisseld van voeding en het was over.

En een speentje wil inderdaad ook wel eens helpen.Misschien is het zuigebehoefte.
Ze slaapt wel met een speentje maar als ik die erin doe als ze honger heeft spuugt ze m net zo lang uit tot er eten ingaat. Misschien toch maar over op voeding voor hongerige baby's, maar gaat ze daar niet moeilijk van poepen? In het begin had ik namelijk voeding met johannesbrood pitmeel erin en toen kwamen er gummieballen.....
Ik lees net dat je niet de hoeveelheid geeft die wordt aanbevolen. Is ze wel tevreden na elke voeding? Anders zou je misschien wel gewoon de hoeveelheid moeten geven die op het pak staat, zodat ze wat langer verzadigd is.
Ze heeft altijd voldoende aan de hoeveelheid die ik geef, meestal komt er nog wel wat terug als ze een boertje laat... denk dat ze de op de verpakking genoemde hoeveelheid (200) geeneens opkan.
Sinds het stoppen met de borstvoeding, geef ik ook flesvoeding op verzoek. Dit gaat heel goed en door het aanbieden van meer voeding per fles, veranderd hij zelf steeds zijn ritme.

Als je nu 7 a 8 voedingen van 150 ml geeft, is dit ook teveel. De nieren van zulke kleine kinderen kunnen namelijk niet meer aan dan 1000 ml per 24 uur. Hier zit jij dan dus overheen. Een dag zal niet zo erg zijn maar structureel is het niet goed.

Ik zou zoals al eerder genoemd wel per fles meer gaan aanbieden, als ze namelijk meer voedsel krijgen kunnen ze daar ook langer mee doen en komen ze dus ook later voor de volgende voeding.

Je hebt het niet geprobeerd dus je weet niet of ze niet meer zou willen.

Mijn zoontje zat een tijdje op 6 maal 120 + vier scheppen. Door steeds toch 150 + vijf scheppen aan te bieden, zit hij nu hierop en laat meer uren tussen de voeding. Ik moet zelfs uitkijken dat hij niet voor maar vier flessen komt van 150+5. Zodra hij goed zelf komt voor vijf flessen van 150, ga ik 180 aanbieden.

Het grote nadeel van flesvoeding geven op verzoek is het weggooien van teveel klaargemaakte voeding.

Doorslapen staat volgens mij los van de hoeveelheid voeding. Hier wordt al officieel (dus zes uur tussen de voedingen) doorgeslapen vanaf zeven weken. Nu met tien weken slaapt hij 10 uur per nacht.

In ieder geval succes ermee want het is wel erg fijn als er met name in de nacht meer tijd tussen de voedingen zit.
Mijn dochter kon in het begin ook niet de hoeveelheid melk op die op de verpakking stond, maar ik bood het dan nog een keertje aan, je mag de voeding binnen het uur nl. gebruiken (sommige soorten voeding zelfs binnen 2 uur). Dus als ze bijv. 110cc gedronken had, liet ik ze na het boeren en even spelen/knuffelen nog een keer drinken en op een gegeven moment ging de fles dan wel gewoon leeg. Dochter is altijd een lastige drinker geweest, dronk altijd in etappes., misschien heeft jouw dochter dat ook wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven