Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Nee, mail maar ffies :-)
quote:Bloesem schreef op 23 december 2009 @ 12:51:

BTW: heel simpel en lekker:

Paksoi a la Bloes

Rijst koken (pandan, lekkerrrr)

Magere spekblokjes bakken,

300 gr mager rundergehakt rul bakken in de wok.

uitje erdoor,

paksoi en champignons snijden ,

flinke scheut ketjap in de pan, champignons meebakken

spekblokjes afgieten en erbij doen,

een flinke theelepel vijf kruiden poeder (toko) erbij,

dan op het laatst nog 2 minuten de paksoi meebakken en klaar!

Heerlijk met een beetje chilisaus en/of sambal.

Kijk, dit soort simpele dingen kan ik wél.

Zo simpel vind ik dat anders niet en dat meen ik nog serieus ook.

Ik heb nog steeds geen zin om op te ruimen. En dus doeneme het ook niet. Ik ga straks lekker douchen en aankleden (nog steeds niet gedaan namelijk...) en me in de koopavonddrukte storten voor het inkopen der kerstcadeaus. Ik heb zin om me eens helemaal te laten gaan en mijn dierbaren verschrikkelijk te verwennen, dus dat doenemewel. Weet alleen niet wat ik voor Broer moet kopen. Een heel erg lekker luchtje? Mims, wat vind je lekker? .

(O nee, sorry, ik neem me heilig voor dit soort grappen niet meer te maken, cross my heart!).
.
quote:Darly schreef op 23 december 2009 @ 13:23:

Paksoi

Kijk, nu weet ik bijvoorbeeld dat Pak Choi Servisch is voor een heel erg eng monster. Thanks, honey!
.
Hahahaha!

M'anas, als je echt wil leren koken, kom maar langs. Ik heb het MK ook geleerd

Bloes, klinkt lekker, ik ga em onthouden

Waar de zin ligt...

Waarschijnlijk onder de sneeuw. Zit niks anders op dan wachten tot het weggesmolten is voor je weer wat kan doen

Ik weet wel dat ik kan koken, maar dat vind ik zo weinig HBO-niveau-baanwaardig.

Ik ga vanavond een nieuwe stofzuiger kopen. Want hoe zeer ik de HEMA een geweldige winkel vind, zijn ze van hun voetstuk gestort op het moment dat ik daar vorig jaar een stofzuiger kocht. Van alles breekt overal af, en ik heb niet eens zin om stampvoetend mijn gelijk te gaan halen omdat een stofzuiger langer in elkaar dient te zitten dan 1 jaar en 3 maanden, ik ga gewoon naar de bcc en scoor daar iets ordentelijks. Een miele ofzo. Of een philips. Iets bedrijverigs dat al 1000 jaar stofzuigers maakt, en waar onderdelen honderd jaar van zijn na te bestellen. Oh zo. Ik heb gezegd.

Is death by cheesecake ook met onsuiker te maken? Dan wil ik het recept ook wel, ik heb niet zoveel zoete taarttoppers.

Suup, al net aan het doen of je werkt?

Thee, ik ben strakjes ook Toos Werkeloos hoor. Is hasske hip!

Maar goed. Bospaddestoelensoep maken voor de creche.
Death by Cheesecake

Dit is m...er zit wel veel suiker in maar misschien kun je dat vervangen?
Dar, het is JOUW schuld dat ik nu een stuk chocolade in mijn mond duw hoor.

~schuift Sonja naar januari en geniet van het smelten van hele pure chocolade in haar mond....~
Uit ervaring kan ik zeggen dat deze taart goddelijk is .
Op het moment dat je deze taart aansnijdt gaat de deurbel en staat Sonja huilend op de stoep :-)
Welnee man, Sonja heeft haar eigen cheesy-cake op Aruba met Rik, las ik in een roddelblad op het station van de week.....
Hahaha

Ziet er heerlijk uit, maar ikvermoed dattie suikervrij lang zo lekker niet is

Ik heb een nieuwe stofzuiger vraag me toch echt af wat ik het apparaten-karma-typ heb misdaan, dat er zoveel dingen in zo'n korte tijd stuk gaan.

T is een blitse, met heul veul filters en een heel lang snoer

Iemand een wijntje?
Ja wijn is fijn. Zie Kroeg voor meer apparaten-pech.
Lekker wijn.

Poeh Bloes dat is balen. Vooral als je het idee hebt dat ze op je gevoel aan het werken is. Het is natuurlijk ook gewoon domme pech waar jij niets aan kan doen. En je hebt haar al best gematst. Lastig probleem hoor.

Fijn Tila nieuwe stofzuiger.

Misschien met jouw soeciake chocola en rietsuiker is er nog wat van te maken?

Duffe dag eindigde spetterend met onverwacht eten bij vriendin en een jarige zus. Heerlijk gegeten, lekker gedronken en blauw gelegen om domme karaoke filmpjes. Leven is zo slecht nog niet.
Koffie!!
Jaaa! Koffie! Ik mocht uitslapen van mijn kroost "Kom, Jom, dan laten we mama nog een beetje slapen" om vervolgens de bak met autootjes om te kieperen

Aha, Bloes. Gelukkig is het haar apparatenpech, en niet de jouwe.. Wat Suup al zegt: je bent al hasske coulant geweest.

Vandaag laatste beetje spul voor de kerst halen, Jom kerstlunch laten doen op de creche, en dan naar Amsterdam, naar mijn ouders. zin in
Vanavond gaat niet door :( mijn oma durft niet naar buiten omdat er ijzel verwacht wordt, en mijn ouders willen niet dan hun kinderen met kinderen door de ijzel terug naar huis gaan rijden.

Duh! Stom!

Ik snap het wel, maar ik had er zo'n zin in!
Ja, da's mooi stom. Wij gaan wel naar mijn moeder, maar eerder heen en eerder terug en toch baal ik er beetje van: wil eigenlijk niet met ijzel met alles wat me dierbaar is op de weg. Maar als we niet gaan, heb ik m'n jongetje niet (die is nu bij mijn moeder), dat is ook weer zowat. Maar goed, we vertrekken dus zo en rijden vermoedelijk voor de echte gladheid uit weer rustig aan huiswaarts...

Het thuiswerken blijkt toch minder goed te werken in de vakantie, Dot bestijgt om de klipklap de zoldertrap om eens een zelfgeregen ketting te showen of mij te vragen of ze ook op de kapjoeter mag of om ronduit te vertellen dat ik nu al lang genoeg zit te tikken en dat ik moet komen voorlezen .
Hehehe, lekkere Dotta toch

Om een lekker Jongetje te halen zou ik ook gaan rijden, maar er zijn nu meer dingen die meespelen: mijn oma durft de straat niet op, ook niet als wij har zouden halen & brengen, en mijn vader had echt het gevoel van "Ik zal me toch maar al m'n kinderen en kleinkinderen verliezen als ze in de een of ander botsing terecht komen". Dus maar thuis blijven, vandaag.
Ach, wat jammer, Tila. Ik snap je oma en vader wel trouwens. Maar een teleurstelling it is. Bah for you.

Hier de kerststress overleefd! Gisterenavond een fortuin uitgegeven aan kadootjes voor iedereen; ik heb hem eens flink uit de broek laten hangen. Voor Man zijn hartewens gekocht: 1 of andere professionele flitserunittoestand voor op zijn camera. Kolere zeg, wat zijn die dingen duur. Maar ik heb 'm wél gekocht; hij verdient het.

Vanochtend de kerstboodschappen in 2 ladingen gehaald, wat een ellende. Alles opgeruimd en de koelkasten puilen uit, en vervolgens kwam ik tot de ontdekking dat ik niets te eten voor vanavond heb gekocht. Da's dan vet balen want ik ga niet meer terug die boodschappenhel in. Ik stuur straks wel een tiener of een echtgenoot, grijns.

Tussen al dat shopgeweld door was de poets bezig met schoonmaken maar dat mens is zo langzaam dat ikzelf maar fors meegewerkt heb. Ergens zit hier iets vreemds: ik heb me kapot lopen boenen en poetsen en zij ging met geld en een kerstboeket naar huis. Hmmmmmm.

Maar, o wat een geluk: terwijl ik zo aan het buffelen was, ging de telefoon: dierbare vriendin uit het Buitenland: "Raad eens wie er NU in Nederland is???". Wat een mega-verrassing! Ze komt zo al direct langs en ze blijft een week. Joehoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe!!!!

Mijn Kerst kan niet meer stuk: lekkers in de kasten, dierbare vriendin over, Broer en Neef komen morgen, er staat een nieuwe Wii als verrassing voor de kleintjes in de schuur en het huis ziet er prachtig uit. Soms kan het leven zooooooooooooooo fijn zijn!
.
Oh wat jammer Tila. Snap het ook wel, maar het is wel jammer.

Had er gisteren met mijn mama ook een discussie over. Wij willen eigenlijk naar een kerstdienst in hartje suupstad. Maardie begint pas om 10 uur en mijn moeder was bang datik haar een mieperd zou vinden als ze dat toch niet zou aandurven vanwege het ov. Grote kans dat ik vanavond bij haar op de bank eindig samen met Robert ten B.

Marie wat een feest zeg. Klinkt goed.

Lil sterkte op de weg, doe maar voorizchtig.

En verder ben ik nu vrij dus ik vertrek.
Marie wat een geweldig kerstkado!!! En ik zou idd ook het ergste weer trotseren om een jongetje te gaan halen, Lil!

Ik had gelukkig geen afspraken voor vanavond, heb de eerste lading ' Kerstshoppen met een burnout' overleefd zonder mensen te vermoorden en alle kadootjes zijn binnen. Ik doe er ook een paar ' tegoedbonnen' bij; voor mn moeder eentje voor de nieuwe dvd van Andre Rieu (het kreng is nog niet uit en de rijen bij de dvd-winkels waren te lang om iets vervangends te zoeken) en mijn vader neem ik volgende week mee naar Avatar 3d.

Straks alleen nog wat boodschappen doen aan de overkant. Vanavond inpakken en dan ben ik klaar voor. Robert sla ik elk jaar bewust over want ik moet altijd zo huilen

Balen van dat weer en al die leuke plannen die misschien nu niet door kunnen gaan. Ik vind ijzel ook een vreselijk eng iets. Maar bah wat is het jammer!
Ik ben best sip over niet doorgaan van het feestje. Dat wat een leuke avond had moeten worden, lijkt uit te draaien op gewoon, standaard, avondje, eten met de kinders - want Lief moet to 1815 werken, en hem kennende zal dat wel weer later worden - en niet leuk met de trein nar Amsterdam, en daar de hele kudde hebben, en gezellig eten en dan veel te laat met hyperdepieperblije kindjes terugrijden, heb ik net in 25 minuten met de kinders gegeten ( waar we vanmiddag 2 uur mee bezig waren: verse pasta maken) met een Jom die niet wilde eten en dus weer boze kop van mij en mopperdemopperdemopper.

Ben blij dat ie nog t/m dinsdag vrij heeft, want ik ben het 's avonds alleen moederen meer dan beu.

En zo. Heb gezegd. Lucht op.

D, wat een leuk nieuws in de kelder cool!

Kerstwinkelen overleven zonder mensen te slaan is ook goed.

M'anas, wat een mooi cadeau voor Man! En wat een mooi cadeau dat vrinedin er is!

Snik. Kindjes staan nu voor het keukenraam te vragen waar papa nou blijft. Bij elke auto veren ze op.
Ach, dasnieleuk, Tila. Hier, krijg jij een glaasje Prosecco van me, heueueueueueueueueueuele lekkere, en dan klinken we samen op een alsnog fijne Kerst. Rot voor je, joh. Hoop dat je Lief snel thuis is.
.

Spui maar lekker hoor.

Lief komt vast snel.

D, held ben je!

Geen kerkdienst met de mama vandaag, wel lekker lui op de bank en me heerlijk laten verwennen.

Serveert een wijntje vanaf de bank bij mama-suup.
**neemt prosecco dankbaar aan **

Heb list verzonnen. Heb kinders gewoon wakker gehouden. Lief parkeert nu in en kinders zitten verstopt in speelkamer.

En roepen nu heel hard surprise

**en doe dan wijntje van MamSuup dan ook maar **

Kindjes blij. Lief heeft groot kerstpakket. Ik denk dat ze nooit meer gaan slapen

toch nog een beetje kerst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven