tandjes....

23-12-2009 20:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

mijn zoontje van 4 maanden oud heeft sinds kort 2 ondertandjes gekregen. 's Nachts wordt hij om de 3 uur wakker, wil wat eten (hij krijgt nog borstvoeding) en valt daarna weer in slaap. Dit duurt nu al twee weken.

Kan dit gedrag komen doordat hij last heeft van zijn tandjes? En wanneer is een tandje precies 'doorgekomen'? En hoe lang bij het doorkomen van deze twee tandjes zou hij er last van kunnen hebben? We beginnen inmiddels nogal moe te worden van die gebroken nachten....

Ik heb het internet al afgespeurd, maar de antwoorden zijn nogal moeilijk te vinden. Vandaar mijn vragen aan jullie. Misschien hebben jullie nog goede tips of adviezen?

We gebruiken voor het slapen gaan al chamodent van VSM.
Tandje is door als je een hard puntje voelt.

Je kan ook Dentinox proberen, dat vond ik zelf beter dan Chamodent.
Of alletwee, werkt nog beter!

(wij gaven standaard chamodent en bij last dentinox...)
de twee tandjes zijn al door, ongeveer een anderhalve milimeter. Maar hoe lang duurt het ongeveer, dat ze er last van hebben?

Ik heb vandaag Dentinox gehaald, zal het straks gelijk uitproberen.
Geen idee eigenlijk. Opeens was het over. komt er nog meer door?

Is het niet zo dat bv-kindjes rond 4 maanden altijd een soort dip hebben in slapen en voeding? Star? Weet jij wel toch?
de nachtvoedingen zijn heel normaal op deze leeftijd.
4 maanden dip inderdaad Bridge. Dus normaal dat hij dan want meer komt om te regelen.

Vlot trouwens met tandjes!

Als ze eenmaal door waren, had dochter geen last meer trouwens.
Ik heb ooit ergens gelezen dat de pijnklachten bij het krijgen van tanden duurt totdat het tandje daadwerkelijk door het tandvlees is. Dan is natuurlijk de druk van het tandvlees af. Maar ja, het kan natuurlijk best zijn dat er meer aan zitten te komen. Mijn dochter heeft heeft van die eerste tandjes echt een week of 4 last gehad.
Een 4 maanden dip? hoe lang duurt zoiets?

Hij is inderdaad heel vlot met tandjes! En nachtvoedingen oke, maar om de 3 uur ???

Tuurlijk wil ik mijn zoon geen voedingen weigeren, maar ietsje meer slaap zou toch wel gewenst zijn.

bedankt voor de adviezen!
meiske ikheb een co sleeper een aanschuifbedje halfslapend leg ik yammini (11,5 mnd) aan. en half slapend leg ik haar terug in haar bedje.

ik hoef mn bed niet uit, yammini hoeft niet zo hard te huilen voor ze me gewekt heeft, en voor je het weet ligt iedereen weer lekker te slapen werkt hier als een tierelier !

we hebben zo alledrie veel betere nachtrust!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven