LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Ja, zou het Sproet? Volgens mij mocht bij Duft ook al heel snel iedereen het weten en Elev dacht ik ook? En Chiek ook best al snel? Nou ja, misschien niet iedereen. Wij vertellen het alleen onze ouders met natuurlijk de broers en zussen (en toevallig is dat best een clubje vanwege 'mijn' gebroken gezin). En verder wachten we even tot de echo is geweest. Dat is wel iets eerder dan 12 weken natuurlijk maar ik heb inmiddels van Chiek begrepen dat de kritieke grens al niet meer bij die 12 weken ligt maar gewoon op het moment dat je een kloppend hartje hebt gezien...Maar op zich is het wel wat vroeg ja, 6 weken nu. T is ook meer de gelegenheid, wij zijn bijna nooit met de hele gezinnen bij elkaar en daarom toch nu maar vast. Op zich zou ik er ook geen echte moeite mee hebben gehad om het nog een paar weekjes voor me te houden.
Zo Pien en Pienmini zijn ook weer thuis.

Gelukkig hadden jullie vandaag minder praatzin dan gister.

Wat een gekke dag. Het voelt toch anders als je naar een ziekenhuis moet. Heb eerst anderhalf uur aan de CTG gelegen (de gyn had het druk dus het liep allemaal een beetje uit) en toen kwam er een hele lieve gynaecoloog nog een echo maken en even voelen en uitleggen. En daarna kreeg van de ook al zo lieve verpleegkundige een behoorlijk pijnlijke prik met weeënremmer. En 10 minuten later ging de gyn haar best doen om onze mini te draaien. Helaas had Pienmini er weer geen boodschap aan, sterker nog verzette zich een beetje door het koppie in de nek te gooien ipv op de borst. Ook na een gewenningspauze wilde hij/zij niet meedoen.

Behalve dat ik van de prik een beetje de bibbers en het benauwd kreeg, viel het weer 100% mee.

Werd gelijk weer aan de CTG gelegd en Pienmini was het er deze duidelijk minder mee eens. Wat een herrie schopper!!! Nog wel eigenlijk.

Dus ja dat wordt een stuitbevalling. Heb wat boekjes e.d. meegekregen en een afspraak voor over 2 weken. Maar ik neig eigenlijk nu al naar een vaginale bevalling. Ook de gyn zei dat het in mijn geval best kon. Dat de kleine risico's van een stuitbevalling en een keizersnee in mijn geval ongeveer gelijk zijn.

Nou ja nog even met Pienman bespreken maar ik denk dat ik het wel al weet.

Oh en zo lief. Mijn ouders kwamen me samen halen en waren er de hele dag bij. Hoefde niet in een hand te knijpen maar vond het wel fijn dat ze er waren.

Nou tot zover deze stap dus. Op naar de bevalling! (moet alleen wel rustig aan doen vandaag en mag vannacht dus niet heel vals kerstliedjes zingen in het durp )
Pien, wat ontzettend lief dat je ouders mee waren! En stiekem vonden ze het vast ook gewoon leuk om Pienmini even te horen.

Je klinkt gelukkig niet heel erg teleurgesteld, maar volgens mij had je ook niet al te grote verwachtingen van vandaag. En als de risico's van een stuitbevalling of een keizersnede ongeveer gelijk zijn, dan zou ik denk ik ook voor een stuitbevalling gaan. Een keizersnede is geen kattenpis en het herstel ervan ook niet. Beval je dan onder een gyn in het ziekenhuis of met je eigen VK? Misschien is het goed om van tevoren wat afspraken te maken over eventuele pijnstilling (als ze verwachten dat dit pijnlijker is dan een gewone bevalling).

Misschien wel lekker dat je nu gewoon van de onzekerheid af bent en je je nu hierop kunt instellen. Gek hè? Dat je de hele tijd al het gevoel had dat Pienminie in een stuit zou blijven liggen, ook toen hij/zij nog alle tijd had om te draaien.
Wat fijn dat je ouders zijn meegeweest Pien.

Je hebt alles geprobeerd binnen het redelijke en je weegt nu ook beide opties zorgvuldig af. Helemaal goed toch! Het komt allemaal prima in orde
Vanaf nu val ik onder de zorg van het ziekenhuis en de gyn. Ga nog naar een laatste afspraak met de vk volgende week maar da's meer voor de gezellig en voor eventuele vragen die me te binnen schieten (daar is de eerste gyn afspraak overigens ook voor).

Ik had inderdaad geen grootse verwachtingen. Het was gewoon een gevoel zeg maar (wat ik inderdaad weken geleden ook al had toen het nog helemaal niet nodig was). De verpleegkundige vond me ook erg rustig eronder toen ze na de poging even kwam kletsen. Tja ik kon er ook echt niet meer van maken. Ik vind het wel nog steeds heel spannend maar het is gewoon niet anders. En er zullen ook echt nog wel jank/paniek/hysterische momenten komen. Maar nu even niet in ieder geval.

Oh en ja mijn vader vond het vooral erg spannend al die geluidjes uit mijn buik. Pienmini was lekker druk en wakker dus al dat gewiebel hoorde en zag je ook terug op het CTG. Vond ie wel geestig. Hoewel toen ik even afgekoppeld werd om te plassen zei hij wel als eerste Hehe wat een rust.

Ik vond het keilief dat ze er allebei waren en ook wel gezellig.
Ha meisjes! EVen een berichtje vanuit rustig D. Kind en man liggen al een paar uur te slapen (was nodig, ze waren allebei vrij chagrijnig en vooral voor meis wordt het een lange avond) en schoonma staat in de keuken/loopt met een doekje rond/slaapt kerstversiering van hot naar her.

Pien, wat lief dat je ouders mee waren, en toch een beetje jammer dat het niet gelukt is! Maar wat sproet ook zegt: nu heb je wel duidelijkheid, en dat is ook fijn. Ik vind het echt bewonderenswaardig hoe je er in staat, onze zenmama. Heb je nou trouwens je oude avatar weer of ligt dat aan de negentiende eeuwse computer en internetverbinding hier?

Neem, wat een schitterende taart zeg! Dat blauw vind ik juist wel gaaf, daardoor ziet hij er gelijk zo profi (ik begin gelijk op zn duits alles af te korten met -i: navi, handi, mutti) uit, niet als iets dat je zelf even maakt. En ik snap best dat je gelijk iedereen vertelt dat je zwanger bent. Anders worden het straks waarschijnlijk toch telefoontjes naar een hoop mensen (je wilt er misschien geen weken tussen laten bij verschillende ouders/familieleden), en dat is net wat minder leuk. Bij ons wisten ouders en zussen het ook vroeg, omdat ik mijn moeder meenam naar de echo met 8,5 week (en die haar mond gelijk voorbij lulde ). De rest hebben we het ook rond 13/14 weken pas verteld (wonderlijk hoe makkelijker het is om een geheim te bewaren als in elk geval een paar mensen het weten) (ik ben heel slecht in geheimen bewaren ).

Nou, ik weet even niet meer waar het die zeven (!!) pagina#s over ging, terwijl ik ze toch echt gelezen heb. Ik post ook maar even, voor de zekerheid (nieuwe favoriete uitdrukking van meis, als ik het nu schrijf hoor ik gelijk haar bijdehante stem erbij, terwijl ze geen idee heeft wat het precies betekent).
Oh ja, over kamertjes hadden jullie het o.a. Pien, wat leuk dat het af is!! Ben superbenieuwd! Na de kerst ga ik ook eindelijk beginnen, al hoef ik niet te verven enzo. Alle spullen zijn hier weer van de zolder getrokken, en de wieg is nog steeds even... visually challenging zeg maar. Dus ik moet natuurlijk heel veel hippe colle ornamentjes er tegenaan smijten om dat een beetje op te heffen. Ik werd eergisteren al heeeel hebberig toen ik deze webshop tegenkwam (op zoek naar een commode, ja, ik weet ook niet): www.threepotatofour.com Sproet, misschien heb jij er iets aan, want jij hoeft het in elk geval niet te laten verschepen voor $ 37. (Kan ik vast een bestelling plaatsen die jij aan de eerstvolgende loge mee naar NL geeft? Het library-bord!)
Nou, ik ga mijn gezin maar eens wakker maken, want hier zit ik ook maar tegen mezelf te kletsen, en als ze nog lang in coma blijven gaat meis vanavond niet voor tien uur naar bed (ze had zoveel zin in de cadeautjes joh, ze zei alsmaar: wanneer begint het kerstfeest nou? Ze zei ook dat ze had gedroomd over weihnachten, al ging dat vooral over 'heel veel kaarsjes' enw aren daar geen cadeaus aan te pas gekomen, wat ik dan weer heel schattig vond). Oh ja oh ja, in de categorie anekdotes: in de adventskalender met pakjes die oma voor haar had gemaakt hadden washandjes gezeten waarop haar naam geborduurd was, en eentje waarin de P vergeten was. We hadden er erg om gelachen. Nu zag ze vanmorgen de pakjes met haar naam, en zei wijs tegen oma: hier heb je het wel goed gedaan, kijk maar, hier staat wel een p in.

Oh en Mientje, voor poging 1 van je lenige prinses!!
Hey mutti uit Deutschland.

Gaat ie een beetje goed daar? Buiten je chaggo, slapende man en kind om? Ben zo benieuwd hoe jouw kerst daar is.

Oh ja dat is inderdaad mijn oude vertrouwde Barbapapa plaatje weer. Ik was dat poppetje zat. En deze vond ik liever ofzo.

Tja ben best zen eigenlijk. Ik probeer ook heel hard te bedenken of ik echt niet nog 100.000 vragen heb over het hele gebeuren. Maar die heb ik volgens mij ook (nog) niet. Misschien leer ik eindelijk dingen te relativeren en ze te nemen zoals het komt ipv overal de regie op willen houden. Dunno!

Trouwens ik kom op een site van macrobiotisch eten ofzo als ik op jouw linkje klik. Werd je daar hebberig van?!
whahahahah, macrobiotisch eten
Ja, ik kom ook op een 'organic meal delivery'. Klinkt overigens best lekker hoor allemaal.
Dit is denk ik de goede link threepotatofourshop.com Ik ga gelijk even kijken!
Elev, wat vind je van deze? Of is die te klein? vintage commode
Iedereen aan de kerstavonddis zeker?

Wij gaan pas over 3 uur ofzo weg, Sproetman moet gewoon werken. En daarna nog 3 uur rijden, dan zijn we op z'n vroegst pas om 20.00 bij m'n oom en tante. Ik vrees dat we de hond in de pot gaan vinden (er zijn er zelfs 3 straks!) Ik moet nu eigenlijk spullen gaan pakken, maar ik zit weer eens in het huis van mijn nichtje (zij is al bij m'n oom en tante).

Ik ben en beetje aan het nadenken over hoe ik het het beste aan kan pakken met de vaste voeding van Sproetekind en het minderen van zijn flesjes. Nu krijgt hij (tijden zijn wisselend)

07.00 flesje 200cc

10.00 fruithapje

11.00 flesje 200cc

15.00 flesje 200cc

17.30 groentehapje

22.00 flesje 200cc met rijstebloem

Volgens het CB moeten we langzaam toe naar 500cc melk (inclusief pap). Ik vind het best lastig om een extra fles te laten vallen. Eigenlijk zou hij om 15.00 een tussendoortje moeten krijgen en rond 12.00 brood, maar zo ver is hij nog helemaal niet! Hij krijgt nu wel alleen avondeten om 17.30, dus geen flesje meer daarna. Ach nou ja, dat is ook vanzelf zo gekomen, dus met de rest zal het ook wel loslopen. Ik maak me voor niets druk weer . Ik twijfel wel erg of ik hem pap moet gaan geven 's ochtends. Ik geef hem liever al snel boterhammen. Caat, geven jullie Minicaat pap? (wil je zijn voedingsschema nog eens opschrijven?) En Elev en Duft, hoe hebben jullie het aangepakt?
Wij zitten niet aan de kerstdis hoor, hebben net boerenkool gegeten. Heerlijk!

Tja, qua eten weet ik het niet. Kan je echt niet adviseren, heb er absoluut nul verstand van. Ben alleen absoluut geen voorstander van pap maar dat komt omdat ik het zelf echt een ranzige substantie vindt. En ik heb t zelf als kind nooit gekregen. Mijn moeder gaf mij gewoon brood besmeerd met magere kwark. Ze was als de dood voor dikke kinderen....
Haha, helemaal vergeten dat jij natuurlijk niet aan de eendenborst/kalkoen/ganzenlever zit!

Krijg je dikke kinderen van pap? Ik heb zelf vroeger wel Brinta gekregen, maar op de één of andere manier staat het mij ook tegen om pap te gaan geven. Ik ga zeker niet volgens de Rapley methode eten geven (ben lekker gaan pureren in het begin), maar vind het toch wel goed als Sproetekind niet te lang alleen maar vloeibare substanties krijgt, maar gewoon gaat kauwen.

Sproetman is trouwens nu al thuis, dus we vertrekken zo!
Veel plezier Sproet!

Ik weet niet of je van pap dikke kinderen krijgt, maar de uitdrukking papkindjes zal toch ergens vandaan komen

Wat je wel vaak hoort is dat kinderen van 3-4 jaar oud soms nog een papfles krijgen in bed 's morgens. Lekker makkelijk zodat de ouders snel door de ochtendspits thuis kunnen vliegen. Dan moet je maar eerder opstaan vind ik hoor, zodat er wel tijd is voor een boterham 's morgens. Opschieten is gewoon iets wat niet meer lukt met een kind. Pap uit gemakzucht wil ik dus liever niet aan beginnen.
Lig weer eens wakker....

Geweldig verhaal van de vergeten 'P' elev, heerlijk hoe vernietigend eerlijk die kleintjes kunnen zijn en tegelijk vertederend. Vind het ook zo leuk dat ik elev-meisje een keertje heb gezien, nu zie ik er echt een plaatje bij als je verteld over haar wijze verhaaltjes

Lag net te denken over aankleding van de babykamer die ik misschien tijdelijk beneden kan hangen als bengel net geboren is, bijvoorbeeld een vlaggetjesslinger met haar naam. Heb nl. totaal geen zin in roze ballonnen en slingers en luiertaarten, opblaasooievaars etc. Ook daarin zal mijn schoonmoeder mijn wensen niet respecteren vrees ik... Hopelijk wil de kraamzorg alle roze decoraties met zorg verwijderen als ze toch worden opgehangen. Hadden jullie het huis versierd eigenlijk?
Hey lieve Beng, ik moet even kolven (Mardmeisje is erg verkouden en al een week 2 keer per nacht wakker, vannacht eindelijk niet!!! Maar ja, ik kon niet meer slapen van de stuwing dus heb even fijn zitten kolven) en dacht nog, zou Pien of Beng nog wakker zijn. En ja hoor. Beng zit op. Hoop dat je inmiddels weer terug bent in bed.

Heeft het bij jullie ook weer gesneeuwd? Hier is alles weer met een dun laagje wit bepoederd. Dus met recht een wiite kerst!
Merry Christmas everybody!

Ik kom even snel zwaaien en @Pien even knuffelen Jammer dat Pienmini niet wilde draaien, maar je hebt nu wel duidelijkheid en kunt nu aan de volgende stap gaan denken. Het komt allemaal goed meis, over niet al te lange tijd kan je je kindje in het echt ontmoeten...

Zo dan Neem, die taart van jou mag er zijn zeg! Wauw!
Fijne kerst allemaal!

Lieve Duft ik hoop dat je ontzettend gaat genieten van al je dierbaren om je heen

Mard, t is wat met mardmeisje, heb je net je productie aangepast slaapt ze door....lekker ding. Ik was idd weer net naar bed maar heb niet meer geslapen. Heb t net maar opgegeven want ik lag me helemaal stuk. Net een ontbijtje gedaan en straks maar even dobberen in bad.

Hier sneeuwt he nu ook, vannacht regende het toen ik beneden zat. Gladheid valt hier mee volgens Bengman, ik heb me nog niet buiten gewaagd met hond. Alles is weer bedekt met een laagje poedersneeuw maar de vorige sneeuw was hier nog lang niet weg.
Hohohoho Merry Xmas!!!

Geniet ervan met alle lieve mensen om je heen!!!

Duft dankjewel.
Haai,

Ik kom ook even zwaaien en knuffelen

Gisteren eerste vertelrondje gehad, liefs ouders en zijn zus en zwager. Was heel erg leuk, ze waren allemaal blij natuurlijk voor ons.

Ik vind het wel heel erg raar om dat ineens zo in de belangstelling te staan de hele avond en iedereen die op me let; oh nu mag je dit niet meer en dat niet meer en nee, dat mag je ook niet he? En toen ik wegging: Nou meid, hou je taai he?

Dus ik heb mn eerste doorbakken entrecôte op

Wel toch heel klein beetje zorgen omdat ik nu voor de tweede dag heel lichtjes bruin verlies en vanmorgen leek het zelfs een beetje rozig. Maar ja, ik wéét dat haast iedereen dat wel wat gehad heeft en ook dat ik geen kramp heb en het dus niets hoeft te zijn. Maar toch he?

Over die Raple methode. Vriendin van me heeft dat dus gedaan met haar kind. Gewoon heel lang nog borstvoeding en gaandeweg erbij volgens die methode. Zij zweert er echt bij. Heeft ook een heel makkelijke eter maar de vraag is nu of het oorzaak is of gevolg. Ik zal me er over een tijdje eens in verdiepen, ik kan me namelijk wel iets voorstellen bij de dingen die ze zegt. Maar het zal erg afhankelijk zijn van hoeveel borstvoeding een kind nog krijgt op het moment dat het Rapley kan eten.

Gezellige dagen iedereen, of je nu naar familie gaat of lekker samen thuis bent
Ik kwam ff een recept checken op allerhande.nl en toch even hier komen spieken

Neem, je weet wel dat dat bruin verlies erbij hoort, maar toch word je er een beetje zenuwachtig van he? Ik had dat ook, vond het ook echt, echt, echt niet relaxed, maar het hoort er echt, echt, echt bij, want het resultaat ligt nu in zijn kerstpyama belletjes te blazen in zijn bedje (hij krijgt tandjes, dus heeft speeksel te veel, geloof ik) en volgend jaar ligt er van jouw ook eentje in zijn/haar bedje, echt. Het komt goed!

Ik heb een, ja hoe heet zo'n ding, een correctie-body aan. Dat ding zit heel strak en ik zit nu ook heel gek achter de laptop. Maar mijn jurkje zit nu wel net ietsjes mooier, dus het mot maar. En aangezien we vanavond een echte Miss aan ons kerstdiner hebben (ik heb er weer een nieuwe schoonzus bij...) kan ik niet achterblijven tuuk.

* volgens mij eet ze de hele dag alleen maar sla*
Oh ja, Sproet, ik kom nog terug op jouw vraag over het terugbrengen van het aantal flesjes van Sproetekindje. Ik weet het nl. niet precies meer, maar ik heb het vast ergens opgeschreven destijds...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven