LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Neem, ik vind de Fabeltjeskrant net iets té retro, ik zou liever mooie profieltjes hebben van diertjes, gewoon in één kleur. En je hebt ook wel gelijk eigenlijk, het is allang fijn dat hij nu zijn eigen kamertje heeft. Maar ik zou het zo graag nog mooi maken, maar het wordt toch een rommelpotje met geleend bedje enzo.
Beng, je krijgt een heel mooi mutsje! (die roze met bleuwe smurfenmuts )
Chiek kreeg geen mutsje toch? Of was het Luus die t zonder mutsje moest stellen?
Ja, ik geloof dat juist Chiek, die hem zo leuk vond, er geen kreeg.
Hihihihi en los gingen de dames met tips. Geweldig!!!

De warme sokken liggen inderdaad ook al klaar en een hemdjurkje ding om in te bevallen ook. Dextro vind ik echt niet lekker dus dat gaat 'm niet worden denk ik. Nou ja voor de zekerheid misschien toch maar aanschaffen. Smelt wel gewoon lekker makkelijk in je mond voor het geval er echt niets anders in gaat.

Ik dacht ook dat dat mutsje niet standaard was in alle ziekenhuizen. Maar daar heb ik er ook genoeg van, incl. reserve.

Zouden ruime dames boxershorts ook werken als oma onderbroek? Heb van die Hem* dingen. Zitten nu heel lekker.

Badjas heb ik niet (meer) en ga ik ook niet aanschaffen. Die gebruik ik echt nooit.
Badjas vond ik ook niet nodig hoor. Ik had wel een huispak-joggingpak bij me, heb ik veel gedragen. Neem gewoon iets mee dat lekker comfortabel zit.

Waarom een badcape voor de baby beng? Heb je niet nodig hoor! (en ze hebben ze in het ziekenhuis)

Ik was inderdaad degene die geen mutsje kreeg, heb inmiddels psychologische hulp, en het gaat alweer een stuk beter

Oh ja, een paar t shirts voor jezelf is ook wel lekker, ik heb als een debiel liggen zweten, en sproet volgens mij ook.

Zet nummer van de vk en kraamzorg in je telefoon ipv op een blaadje dat je vergeet of verliest.
En zet het nummer van de drukker er dan ook maar in
Iets van suiker is wel aan te raden Pien. Dat zeiden ze althans tijdens de voorlichting in het zhuis. Omdat een bevalling best een uitputtingsslag is en lang kan duren is het risico op een suikerdip groot. Als je suikerspiegel te ver daalt kunnen de weeen zelfs stoppen. Daarom adviseren ze dextro, dat smelt vanzelf in je mond onder je tong en daar hoef je niks voor te doen. Drinken van energydrank kan ook, maar dat kots je vaak rechtstreeks weer uit, te grote belasting van je systeem. Je lijf is al zo druk met bevallen dat iets anders er niet bij kan.
Die badcape staat op mijn lijstje van de verloskundige. Kraamzorg raadt een omslagdoek/wrapper aan. Bij baby's die in de winter geboren worden zien ze vaak dat de baby's onderkoeld zijn bij thuiskomst, althans als de kraamzorg arriveert. Wij hebben als tip gekregen om het kind warm in de auto te vervoeren en bij thuiskomst uit de maxi-cosi te halen en op je lijf te leggen met een warme omslagdoek eromheen. Omslagdoek wordt ook gebruikt in de maxicosi (in de voetenzak zelfs)
Huispak heb ik nu aan dus dat komt ook goed.

Extra t shirts is een goeie. Hadden jullie ook al borstvoedingsshirts? Ik heb er nu zo geen zin in om dat aan te schaffen maar misschien is dat toch wel handig. Anders moet Pienman misschien op pad. Heeft iemand nog aanraders wat dat aangaat?

Omslagdoek hebben wij ook niet. Wel een heerlijk skipak om mini in te ritsen en zo mee naar huis te nemen. Lekker warm en je kunt de baby er zo in leggen en dichtritsen. En een gebreide muts met pompom .
Een leuk tijdschrift voor als je moet blijven; je bent doodmoe na een bevalling en alle telefoontjes en misschien zelfs al bezoek, maar slapen gaat de eerste nacht gegarandeerd niet lukken

Laptop kan natuurlijk ook , of je zwangerschapsdagboek als je dat hebt, lekker van je afschrijven. Ik heb de eerste 2 weken geen letter geschreven en dan moet je terug in je geheugen, dat na je bevalling niet al te best is... Probeer je bevallingsverhaal zo snel mogelijk op te schrijven (als je dat wilt natuurlijk), want je vergeet de details heel snel!
Ik deed gewoon mijn t shirt omhoog en heb helemaal geen bv kleding gekocht verder; een hemdje met spagettibandjes dat niet al te strak zit voldoet ook hoor, en daar heb je er vast tig van
Ehm nee die hemdjes heb ik ook niet echt maar ik zal eens kijken of ik iets vergelijkbaars heb. Heb geen zin om nog heel veel aan te moeten schaffen namelijk.

Ik moet echt zo naar mijn bed en ben zo aan het uitstellen.
Ik heb een nachthemd met knoopsluiting geleend van mijn moeder En een vestje of soepel jasje (bijv. van je huispak) kan toch ook? Iets wat van voren open kan is toch ook makkelijk voor bv?
Goed ik moet gewoon echt naar bed!!

Nogmaals thanks voor de tips girls. Ook al is het al 100x besproken. Toch handig dat ik het nu op kan schrijven (ja nu pas ).

Truste allemaal. (was weer ouderwets gezellig vandaag )
Trusten!
Zo! Taart is eindelijk klaar. Pff wat een werk. Hij is leuk geworden, ben er niet helemaal kapot van maar ach, voor een eerste keer...

Stom genoeg heb ik hem net in zitten pakken. Zal kijken of ik m morgen nog even uitpak en op de foto zet en anders moeten jullie even geduld hebben.

Trusten!
Ohhh! Ik moet even wat melden hoor, want mijn moederhart loopt over van trots!

Miniemeis probeert om te rollen! Oké, het lukt nog niet want ze weet niet zo goed wat ze met haar arm moet doen, maar ze gooide heel enthousiast haar kleine lieve beentje de lucht in en ze kwam zowaar op haar zijtje terecht! Als het aankleedkussen geen opstaande randen had en haar armpje niet in de weg zat was ze waarschijnlijk doorgerold.

En nu moet ik gaan slapen, want Man en Meis liggen al een uur te tukken, maar ik was een boekje aan het lezen en toen herinnerde ik het me ineens weer en vond ik het het vermelden waard.
Bravo voor Miniemeis!

Pien, als ik jou was, zou ik zeker niet te veel kopen aan voedingsbh's en t-shirts enzo. Je kunt beter even wachten, dan weet je pas wat je lekker vindt zitten. Ik heb bijvoorbeeld mijn voedingsbh maar één keer gedragen, deed gewoon strakke hemdjes aan, vond ik veel lekkerder zitten. Maar ik had dan ook geen joekels van tieten en nauwelijks stuwing, dus het is heel persoonlijk.

En die badjas heb ik Sproetman de dag na de bevalling laten kopen. Ik had er ook geen (en gebruik hem nu dus ook nooit meer), maar ik vond hem erg prettig die eerste week omdat het me heel veel pijn en moeite koste om en joggingbroek oid aan te trekken (knip en bekken). Het was natuurlijk ook warm toen, dus ik lag alleen in gaasbroekje en hemdje (heb jij géén hemdjes met dunne bandjes Pien?????), dus daar kon ik niet mee naar de wc. Maar ook hiervoor: niet kopen tot je het nodig hebt.

Oja, en zoals Chiek zweert bij Natusan (wat ik trouwens wel erg lekker vind ruiken), zweer ik bij Bepanthen! (als billencrème dus, maar ook om wangetjes zacht te krijgen en dat is erg nodig hier).
Dit wil ik jullie toch niet onthouden: Tee Pee Ook verkrijgbaar in kerstmutsuitvoering
En voor wie nog geen kerstcadeau heeft voor manlief: Diaper vest
Sproet geweldig!!! Ik vraag me dan altijd alleen af..is dit serieus bedoeld??

Pfoehee, ik, de koningin van de slaap, doornroosje, nog nooit last van slapeloosheid gehad... ik heb gewoon al een week zoveel moeite met de nacht. Lig maar de draaien en te keren, slaap heel licht en nu ben ik al ruim een uur wakker. Zelfs na een boek lezen niet meer in slaap gekomen. Watskebeurt ?!?

Nu lekker twee rijstwafels met becel gegeten en even forummen dan maar...

Ik zat me te bedenken het Sproet, zoals jij het beschrijft, dat je geen voedingsbeha's hebt gebuikt omdat dat niet lekker zat.... poehee wat ben ik daar eigenlijk jaloers op. Wat moet het toch heerlijk zijn om geen BH aan te hoeven. Dat zit volgens mij echt heel vrij en 'natuurlijk'. Ik overweeg zelfs een borstverkleining nu ik er zo aan denk maar goed, het lijkt er ook op dat ik niet helemaal voor rede vatbaar ben...

Duft, hoe issie met jou dan? Ben je een beetje bijgekomen na je zware kater dagje? En sta je nu al volop in de keuken voor kerst? Mis je hier eigenlijk wel..
Wat goed van minimeis!

Neem, als we nou samen voor een borstverkleining gaan, krijgen we misschien wel korting Lijkt me heerlijk om zonder bh te lopen, als ik dat nu doe doet het gewoon zeer en trekt het

Hoe tof moet het zijn om gewoon 70B ofzo te hebben, lijkt me zalig!

Niet in slaap komen is heel irritant, misschien moet je de boel nog een beetje laten bezinken? Wees maar blij dat je nu vakantie hebt!

Sproet, wat een achterlijke dingen hebben ze bij amazon! Zouden mensen dat nou écht kopen? Vind die debiele jas nog best duur!

Wie gaat zich vandaag in de topdrukte bij de supermarkt begeven? Wij hebben gelukkig 99% al in huis, ga zo alleen nog even brood en de laatste dingetjes kopen.
Goedemorgen!

Zullen we voor de kwantumkorting gaan? Ik kan ook wel een verkleining gebruiken. Kan me ook niet voorstellen dat ik vrijwillig zonder bh zou lopen....als mijn borsten gevoelig zijn slaap ik zelfs met een bh om (wel zonder beugel dan) Gisteren weer een bh gekocht die zit als een huis, heerlijk zo'n harnas

Ik ga me niet in het feestgedruis in de supermarkt storten. Gisteravond nog even snel bij appie geweest en ik werd gewoon ziek bij de aanblik van alle vreterijen in die karren. Weet niet hoe het met die mensen zit, maar ik kan maar 1x vol en ben totaal niet bereid om me misselijk te eten en vol te proppen. Groot voordeel: ik hoef niet op dieet na de feestdagen en in het nieuwe jaar.

Neem, die slapeloosheid herken ik zo goed. En het is ook echt hormonaal trouwens. Door de zwangerschap ben je alerter en slaap je lichter. Soort waakstand als voorbereiding voor wanneer t "jong" er is. Heeft de natuur knap geregeld toch?!

Ben stikbenieuwd naar je taart Neem, dusse FOTOOOO
Vergeet ik gewoon de voor Miniemeis, sorry ;-$

voor de omrolpoging van minimeis!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven