kind wel of niet mee laten gaan op vakantie

27-12-2009 17:44 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben er niet zeker van of dit nou onder relaties valt, of onder kinderen. Maar in dat geval kan een Engel altijd uitkomst bieden :-)

Muizelientje heeft een vriendinnetje waar ze een aantal keren per jaar logeert. Heeft ze het altijd prima naar haar zin, maar een dag of 3 is wel genoeg. Dan wil ze weer bij mij zijn.

Dit vriendinnetje haar ouders gaan altijd in het najaar 2 weken op vakantie in Zuid Europa. Dit omdat haar moeder in de zomer doorwerkt. Ze krijgt daarvoor toestemming, kind krijgt huiswerk mee, allemaal helemaal legaal.

Nu hebben ze gevraagd of Muizelientje meegaat, voor 1 of 2 weken. Nou weet ik al bij voorbaat dat 2 weken nevernooit zal mogen van de school, ik moet er uberhaupt toestemming voor vragen en dan nog maar zien of ik het krijg maar dan zou het dus om 1 week gaan.

Ze huren daar altijd een vrij groot huis met de nodige slaapplaatsen.

Muizelientje zou met hen mee heen vliegen. Dat is dus het vriendinnetje, haar ouders, en haar broer, die is 20, met een vriendin die ook zo oud is.

Ik stelde voor dat ik dan voor 2-3 dagen naar hen toe zou vliegen aan het einde van de eerste week en dan weer met Muizelientje terug: want die mag natuurlijk niet alleen terugvliegen.

Voor de goede orde, Muizelientje is 11, maar loopt iets achter en heeft MCDD, een angst (en agressie)regulatiestoornis van het heftigste soort.

Nu belde de moeder mij op van: ja maar ik kan maar 2 weken per jaar met mijn gezin op vakantie en wil er dan niemand bij. Dat respecteer ik, maar vraag ik me tegelijkertijd wel af waarom je dan een vriendinnetje van je kind meeneemt. Maar goed, met het argument heb ik verder geen problemen, vind ik begrijpelijk.

Haar idee is dat de broer van het vriendinnetje, de knul van 20 met evenoude vriendin, dan na een week terugvliegt met Muizelientje. Ze kent ze wel, die broer en het meisje, maar verder niet goed. Paar keer gezien. Zij wonen op zichzelf, dus ze ziet ze weinig.

Voor de goede orde: ik weet nog niet eens of de school het goed vindt, en ook moet ik Muizelientjes vader nog spreken.

Maar ik heb hier wat gemengde gevoelens bij, omdat het om veel dagen gaat, meer dan Muizelientje eigenlijk gewend is om te logeren, en dan nog in een vreemd land, zonder haar vader of moeder. Muizelientje gaat eigenlijk alleen maar met haar vader of moeder, ik dus, naar het buitenland.

Tenslotte natuurlijk de MCDD (een stoornis in het ASS).

En ook: kan ik een tweetal 20-jarigen met deze 'verantwoordelijkheid' opzadelen?

Kortom, ik heb er geen lekker gevoel bij, en natuurlijk, bij twijfel niet inhalen, maar ik hoor hier graag de meningen van anderen. Misschien zie ik wel spoken?
Overigens nog een vraag: vindt je het zelf ook goed dat ze hiervoor een week school zal missen? Is misschien ook nog iets wat je moet overwegen. Je hebt het nu over toestemming vragen, maar daarvoor geldt wel dat je deze vakantie zelf ook belangrijk genoeg moet vinden. Ik weet niet wat ik daar zelf van zou vinden eigenlijk, ik kan me voorstellen dat je het wel zodanig vindt dat je dat doet, maar ik kan me als ouders ook voorstellen dat je school belangrijker vindt dan een weekje vakantie (met alle mitsen en maren die er al aan vast zitten).
Zelfs met een kind zonder handleiding zou ik het niet doen op deze afstand met deze leeftijd. Je kan niet een twee drie zeggen: ik ben er over een paar uur als ze naar huis wil. Je bent compleet afhankelijk van anderen. Nou ben ik een megacontrolefreak maar ik zou het niet aandurven. Het idee van Elninjoo is op zich een mooi idee maar ja, dan moet jij vakantie nemen zodat jouw dochter hun dochter kan vermaken. Lijkt me niet de bedoeling. (tenzij je het zelf leuk vindt).

En de belangrijkste reden: je voelt je er niet helemaal prettig bij. Waarom zou je tegen je gevoel ingaan?

Denk je dat muizelientje hier écht klaar voor is of is het meer de wens dat je haar een hele fijne vakantie gunt? Hou die twee vooral uit elkaar.
Jouw laatste zin, die wilde ik net gaan typen.

Dit kan ook nog over een paar jaar, dit is gewoon te vroeg!

Moeders zal toch echt zelf aandacht aan haar kind moeten geven op vakantie... ;)
quote:ronniemitchel schreef op 27 december 2009 @ 18:16:

[...]

Nog een paar maandjes en Muizelientje gaat met haar allerliefste persoon van de hele wereld waar ze het meest op vertrouwt,het meest van houd, en het liefst mee knuffeld op vakantie haar eigen Mamma Ja dat is. waar. Want ik ben letterlijk 'haar alles'. Afgezien van de gebruikelijke moeder-kind relatie hebben MCDD-kinderen dit heel sterkt naar de verzorger, meestal de moeder. Net zo goed een haat-verhouding, want dat hoort er helaas ook bij, maar ze hangt enorm aan mij. Nu je het zo schrijft, komt dat ook boven, het staat in alle rapporten dat ze heel erg aan mij hangt en mij altijd zoekt.
Muis, wat een lastige situatie. Hoewel, is al eerder gezegd, wrsch krijg je geen verlof voor Muizelien, dus dan lost het probleem zich vanzelf op.

Nou heb ik ook een 11-jarige, met ASS, maar die is op sommige vlakken zijn leeftijd juist vooruit, dus niet vergelijkbaar. Ik zou het met hem overleggen, maar geen idee of dat bij Muizelien een goed idee is? Als mijn zoon namelijk niet wil (of niet durft), dan kan ik dat allemaal wel leuk gaan proberen te regelen, maar dan werkt het sowieso niet.

Overigens zou ik hem niet op deze manier met anderen mee laten gaan, voornamelijk vanwege die terugreis denk ik. Mensen van 20 kunnen wrsch best wel een kind van 11 begeleiden, maar we hebben het hier over een kind van 11 met een ingewikkelde gebruiksaanwijzing.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:dignity schreef op 27 december 2009 @ 18:17:

Overigens nog een vraag: vindt je het zelf ook goed dat ze hiervoor een week school zal missen? Is misschien ook nog iets wat je moet overwegen. Je hebt het nu over toestemming vragen, maar daarvoor geldt wel dat je deze vakantie zelf ook belangrijk genoeg moet vinden. Ik weet niet wat ik daar zelf van zou vinden eigenlijk, ik kan me voorstellen dat je het wel zodanig vindt dat je dat doet, maar ik kan me als ouders ook voorstellen dat je school belangrijker vindt dan een weekje vakantie (met alle mitsen en maren die er al aan vast zitten).In principe kan Muizelientje het weekje wel aan mits (grote mits) ze huiswerk meekrijgt. Het oordeel van de school, ongeacht de toestemming an sich, maar vooral de schoolresultaten of die uberhaupt zoiets zouden toelaten (stel, ik vraag het puur voor mezelf) zijn voor mij wel heel zwaarwegend.
quote:Muis66 schreef op 27 december 2009 @ 18:19:

[...]

Ja dat is. waar. Want ik ben letterlijk 'haar alles'. Afgezien van de gebruikelijke moeder-kind relatie hebben MCDD-kinderen dit heel sterkt naar de verzorger, meestal de moeder. Net zo goed een haat-verhouding, want dat hoort er helaas ook bij, maar ze hangt enorm aan mij. Nu je het zo schrijft, komt dat ook boven, het staat in alle rapporten dat ze heel erg aan mij hangt en mij altijd zoekt.

Muis,

Dan weet je ook dat je geen rust zal hebben als je Muizelientje met hun mee laat gaan, er komen later nog genoeg momenten dat Muizelientje stappen in de grote wereld moet zetten, dit moet niet
quote:Zwieber schreef op 27 december 2009 @ 18:17:

Denk je dat muizelientje hier écht klaar voor is of is het meer de wens dat je haar een hele fijne vakantie gunt? Hou die twee vooral uit elkaar.Daar heb je een heel goed punt. Het eerste is duidelijk in mijn optiek, ze is er niet echt klaar voor. En natuurlijk gun ik haar een fijne vakantie. Wat nog meer meespeelt, en dat zou de derde zijn die ik van de andere twee uit elkaar moet houden, is dat ik het natuurlijk niet leuk vind om ze te moeten teleurstellen. Ze zijn nameljk altijd wel heel loyaal - en ook royaal - naar Muizelientje. Maar ik moet vooral aan het belang van Muizelientje denken. Dat staat bovenaan, dan komt school, en dan de rest :-)
quote:Solomio schreef op 27 december 2009 @ 18:20:

Muis, wat een lastige situatie. Hoewel, is al eerder gezegd, wrsch krijg je geen verlof voor Muizelien, dus dan lost het probleem zich vanzelf op.

Nou heb ik ook een 11-jarige, met ASS, maar die is op sommige vlakken zijn leeftijd juist vooruit, dus niet vergelijkbaar. Ik zou het met hem overleggen, maar geen idee of dat bij Muizelien een goed idee is? Als mijn zoon namelijk niet wil (of niet durft), dan kan ik dat allemaal wel leuk gaan proberen te regelen, maar dan werkt het sowieso niet.

Overigens zou ik hem niet op deze manier met anderen mee laten gaan, voornamelijk vanwege die terugreis denk ik. Mensen van 20 kunnen wrsch best wel een kind van 11 begeleiden, maar we hebben het hier over een kind van 11 met een ingewikkelde gebruiksaanwijzing.Ik heb het wel met Muizelientje besproken. Natuurlijk vind die het wel erg leuk, maar toch ook wel 'eng'. Ze weet ook dat ik er erg gemengd tegenover sta. En het idee dat ik ruim 8 uur onderweg ben in totaal (naar Schiphol, naar de locatie vliegen en dan van daaruit nog naar het resort) spreekt haar ook niet aan. Als haar wat gebeurt, wil ze er maar eentje om zich heen...
Maar dat ze loyaal en royaal zijn betekent natuurlijk niet dat je maar overal ja op hoeft te zeggen. Zij hebben namelijk ook een andere belang om haar mee te vragen, dan jouw belang om je dochter te beschermen voor iets waar ze nog niet klaar voor is. Zij hebben minder zicht op wat jouw dochter aankan dan jij en jij kan daardoor een andere afweging maken.

Al met al zijn er in dit topic al genoeg argumenten genoemd om je te steunen in je beslissing dit niet te doen.

Een en ander hangt ook sterk af van hoe je de teleurstelling brengt. Dat hoeft niet te zijn " ik vind het niet goed dat ze meegaat" maar eerder " ik moet gezien haar ontwikkeling nu constateren dat ze hier nog niet klaar voor is, maar wellicht is dit iets wat we in de toekomst opnieuw kunnen bekijken" . Dus duidelijk die ruimte openlaten om dit bijv over een jaartje opnieuw te bekijken.
Ik heb nog niet alle reakties gelezen. Maar mijn eerste idee is: Niet doen.

Jij ken Muizelientje het beste, en ik geloof nooit dat dit goed is voor jouw muis.
Dignity, dank je wel voor dit. Want ik wil het wel inderdaad netjes en positief brengen en niet met een leugen, roepen dat school het niet goed vindt, terwijl ik dat nog niet eens gevraagd heb. Ik denk inderdaad dat het argument, ze is er nog niet klaar voor, het beste is, maar dat ik de ruimte voor de toekomst openlaat.
quote:ikwilafvallen schreef op 27 december 2009 @ 17:54:

De moeder van het vriendinnetje snap ik ook niet. Als zij om jouw dochter geeft dan zou ze het juist fijn vinden dat je wilt komen om een week samen met hun te vieren en dan weer terug te vliegen.

Nu lijkt het vooral een gezelschapspartner voor haar dochter.

En wat is daar mis mee dan? Ik snap het perspectief van die moeder heel goed: die wil best een speelkameraadje voor dochter meenemen.

Maar die moeder zit er niet op te wachten om óók een week een andere volwassene als gezelschap te hebben. Ze kan Muis moeilijk een week in haar eentje laten zitten, dus zit ze zelf met een ongevraagde gezelschapsdame "opgescheept".

Die hele vakantie is niet opgezet vanuit Muizeliens belang en ik vind dat vriendinnetjesmoeder ook geen enkele verplichting heeft om Muizeliens belangen voorop te stellen, nota bene boven haar eigen wensen. Het is toch háár vakantie?

Begrijp me goed, dit is geen aanval op Muis of Muizelien, maar ik vind het perspectief in deze reactie van Ikwilafvallen nogal vreemd. Alsof Muizeliens belang boven de wensen van vriendinnetjesgezin moet staan.

Het is een vrij gebruikelijke gang van zaken dat kinderen wel eens vriendjes mee mogen op vakantie, maar die passen zich qua gang van zaken dan wel aan aan het gastgezin. Bij Muizelien is dat moeilijk te realiseren ivm diverse praktische en psychische beperkingen, dus ik zou er gewoon niet aan beginnen.

Het is heel begrijpelijk dat Muizelien alleen onder bepaalde voorwaarden meekan, zoals vertrouwde reisbegeleiding. Die voorwaarden daar kan het gastgezin niet aan voldoen, om begrijpelijke en legitieme redenen, dus dan is het gewoon geen haalbare kaart.

Overigens zie ik binnen de bestaande vakantieregeling helemaal geen mogelijkheid dat Muizelien hier vrij voor krijgt, dus het is een nogal hypothetische kwestie denk ik.

Edit: de vakantiedispensatie geldt nl voor gezinnen waarvan de ouders niet tijdens de schoolvakanties vrij kunnen krijgen. Het doel van de dispensatie is dat dat het gezin toch een keer samen op vakantie kan. Muizelien maakt geen deel uit van het gezin dus dispensatie ligt dan niet voor de hand. De directeur kan nog vrij geven op grond van "gewichtige omstandigheden" zoals bruiloften en zo, maar dan zul je aannemelijk moeten maken dat dit een gewichtige omstandigheid is.
quote:Zwieber schreef op 27 december 2009 @ 18:17:

Het idee van Elninjoo is op zich een mooi idee maar ja, dan moet jij vakantie nemen zodat jouw dochter hun dochter kan vermaken. Lijkt me niet de bedoeling. (tenzij je het zelf leuk vindt).

Het zou voor Muis toch juist ook vakantie zijn, waarbij haar dochter de hele tijd onder de pannen is bij haar vriendinnetje en Muis dus tijd voor zichzelf heeft om van de omgeving te genieten en volwassen dingen te doen. Alleen als de logeerpartij niet bevalt hoeft ze haar dochter zelf op te vangen en kan dan nog samen met haar dochter dingen gaan ondernemen. Lijkt mij 'n win-win situatie als dochter zelf graag met die vriendin mee wil en ook mag.
Snormel, als je het vriendinnetje van je kind meeneemt, vindt ik dat je net zo goed moet denken aan haar geluk als aan je eigen kind's geluk. Je bent op dat moment verantwoordelijk voor andermans kind en als het voor dat kind beter is dat moeder haar ophaalt, dan vindt ik dat je consessies moet doen. Muizelientje is geen pop of huisdier dat je zomaar kan meenemen als speelkameraadje.

Als de ouders van dat vriendinnetje daar geen rekening mee willen houden, dan vindt ik het dus echt geen goed idee dat een vriendinnetje meegaat op vakantie. En al helemaal niet omdat muizelientje beperkingen heeft. Dus dan is het inderdaad geen haalbare kaart.
quote:ikwilafvallen schreef op 27 december 2009 @ 19:32:

Snormel, als je het vriendinnetje van je kind meeneemt, vindt ik dat je net zo goed moet denken aan haar geluk als aan je eigen kind's geluk.

Ja, mee eens. Maar de moeder van het kind ook een week meenemen vind ik geen "concessie", dat vind ik een totale verandering van je vakantie.Dat kun je niet verlangen van mensen, vind ik. Als Muizelien niet in haar eentje een week meekan, dan is het dus niet haalbaar om haar mee te laten gaan. .
Nee inderdaad onhaalbaar, dat ben ik met je eens. En ik snap ook heel goed dat je dan niet de moeder van vriendinnetje mee wil nemen. Dat is inderdaad een hele wijziging in je vakantie.

Het lijkt er nu meer op dat muizelientje slechts mee mag als speelkameraadje en aan haar en haar moeders wensen kan niet worden voldaan. Of men wil daar niet aan voldoen.

In dat geval zou ik mijn dochter dus niet mee laten gaan.
Het was niet de bedoeling dat ik de hele week mee zou gaan. Ik stel mij zo voor dat ze bijv. zaterdags vertrekken. Ik zou dan zelf ergens op donderdag bijvoorbeeld komen en dan op zaterdag, of zondag, weer met Muizelientje mee terugvliegen. Dat zou ik dan zelf betalen. Dat was mijn voorstel, en bovendien hadden ze mij niet op sleeptouw hoeven nemen, ik had wel een boek of studie bij me, en kom wel van die luchthaven naar het resort, ik huur wel een auto. Kortom, ze hoefden alleen een bord bij te zetten en dan ben ik ook de lulligste niet dat ik wat boodschappen afreken.

Wat ik ook vind: ze wil persé met het gezin op vakantie, wat ik respecteer, wat ik begrijp, maar waarom neem je dan een kind extra mee? Ik wil ook namelijk alleen met mijn gezin zijn (nu mijn moeder, en Muizelientje) en daarom neem ik al andermans kind niet mee op vakantie.
Muis, ik snap dat het voor jou lullig voelt, maar ik snap die moeder ook wel.

Wij hebben regelmatig kinderen te gast en ik vind dat heel wat anders dan een volwassene. Een volwassene is gewoon anders in behoeften, in aanwezigheid, in rekening houden mét....

Kinderen houden elkaar bezig, gaan vroeger naar bed, en je kunt er makkelijker regels aan stellen. Niet "strenge" regels of zo, maar gewoon "zo doen wij dat hier". Kinderen hebben minder opvattingen over wat gezond eten is, over hoe er opgevoed wordt, over het tijdstip dat de wijn ontkurkt wordt......Elke volwassene brengt op dat gebied eigen ideeën mee en daar heb je of je dat nou wilt of niet, mee te maken in een vakantiehuis.

Een volwassene kan zichzelf heel makkelijk vinden en denken "maar ik pas me toch wel aan en ze hebben heus geen last van me", maar dat wil niet zeggen dat de gastvrouw dat ook zo zal ervaren. Die ervaart waarschijnlijk niet alleen een ongevraagd gezelschap, maar ook een pottenkijker.

Zij nodigt jouw kind uit, en zij bepaalt daarin hoever ze wil gaan. Als háár gevoel is dat een andere volwassene erbij heel wat anders is dan een ander kind erbij, dan is dat gewoon zo. Misschien zou jij dat anders voelen, maar voor haar is dat niet zo.

Het komt nu toch een beetje over alsof jij je een mening aanmatigt over hoe zíj de vakantie moet ervaren (als Muizelien niet uitmaakt, dan maak ik dus ook niet uit) en precies dát, is wat de aanwezigheid van een andere volwassene storender maakt in je gezinsdynamiek. Je bent daar niet als neutrale aanwezige, je hebt een mening en een gevoel en een oordeel over hoe de dingen zullen gaan en dat is zelfs als je je mond stijf dicht houdt heus wel te merken. Zij zijn dan als gezin niet meer "onder ons".
quote:Muis66 schreef op 27 december 2009 @ 20:14:

Het was niet de bedoeling dat ik de hele week mee zou gaan. Ik stel mij zo voor dat ze bijv. zaterdags vertrekken. Ik zou dan zelf ergens op donderdag bijvoorbeeld komen en dan op zaterdag, of zondag, weer met Muizelientje mee terugvliegen. Dat zou ik dan zelf betalen. Dat was mijn voorstel, en bovendien hadden ze mij niet op sleeptouw hoeven nemen, ik had wel een boek of studie bij me, en kom wel van die luchthaven naar het resort, ik huur wel een auto. Kortom, ze hoefden alleen een bord bij te zetten en dan ben ik ook de lulligste niet dat ik wat boodschappen afreken.

Wat ik ook vind: ze wil persé met het gezin op vakantie, wat ik respecteer, wat ik begrijp, maar waarom neem je dan een kind extra mee? Ik wil ook namelijk alleen met mijn gezin zijn (nu mijn moeder, en Muizelientje) en daarom neem ik al andermans kind niet mee op vakantie.Maar als jij wel bereid bent naar die vakantiebestemming af te reizen, waarom zou je dan bij hen willen logeren? Dat voelt toch voor alle partijen ongemakkelijk een vreemde in huis? Waarom maak je er voor jezelf niet 'n lekkere vakantie van in 'n hotel/pension in de buurt, zodat je in geval je dochter het zat is haar kunt opvangen. En als ze zich wel vermaakt dan hou jij er ook 'n lekkere vakantie voor jezelf aan over.
Ik zou het niet doen, om alle redenen die hier al genoemd zijn. Maar als je het toch wilt doen dan zou ik meegaan, in een constructie die Elninjoo oppert (ongelofelijk, ik ben het met EN eens...). Zeker ook omdat je aangeeft dat een gewoon logeerpartijtje na 3 dagen wel klaar is en we het hier over een hele week in een vreemde situatie hebben. Dat terugvliegen met 2 20-jarigen die haar niet zo goed kennen zou ik al helemaal niet doen, ook niet als er niet de gebruiksaanwijzing was.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Snormel schreef op 27 december 2009 @ 20:43:

Muis, ik snap dat het voor jou lullig voelt, maar ik snap die moeder ook wel.

Wij hebben regelmatig kinderen te gast en ik vind dat heel wat anders dan een volwassene. Een volwassene is gewoon anders in behoeften, in aanwezigheid, in rekening houden mét....

Kinderen houden elkaar bezig, gaan vroeger naar bed, en je kunt er makkelijker regels aan stellen. Niet "strenge" regels of zo, maar gewoon "zo doen wij dat hier". Kinderen hebben minder opvattingen over wat gezond eten is, over hoe er opgevoed wordt, over het tijdstip dat de wijn ontkurkt wordt......Elke volwassene brengt op dat gebied eigen ideeën mee en daar heb je of je dat nou wilt of niet, mee te maken in een vakantiehuis.

Een volwassene kan zichzelf heel makkelijk vinden en denken "maar ik pas me toch wel aan en ze hebben heus geen last van me", maar dat wil niet zeggen dat de gastvrouw dat ook zo zal ervaren. Die ervaart waarschijnlijk niet alleen een ongevraagd gezelschap, maar ook een pottenkijker.

Zij nodigt jouw kind uit, en zij bepaalt daarin hoever ze wil gaan. Als háár gevoel is dat een andere volwassene erbij heel wat anders is dan een ander kind erbij, dan is dat gewoon zo. Misschien zou jij dat anders voelen, maar voor haar is dat niet zo.

Het komt nu toch een beetje over alsof jij je een mening aanmatigt over hoe zíj de vakantie moet ervaren (als Muizelien niet uitmaakt, dan maak ik dus ook niet uit) en precies dát, is wat de aanwezigheid van een andere volwassene storender maakt in je gezinsdynamiek. Je bent daar niet als neutrale aanwezige, je hebt een mening en een gevoel en een oordeel over hoe de dingen zullen gaan en dat is zelfs als je je mond stijf dicht houdt heus wel te merken. Zij zijn dan als gezin niet meer "onder ons".

Ik heb totaal geen problemen met het feit dat ze mij er liever niet bij hebben, ik geef juist aan dat ik dat begrijp. Ik heb alleen aan gegeven, Muizelientje mag niet alleen terugvliegen. Ze zou 1 week blijven van de 2. Dus ik gaf aan van: ze mag niet alleen terugvliegen en dat doe ik - gelet op de MCDD ook niet - zelfs niet met een oppassende stewardess of begeleiding, zeg maar. Daarom stelde ik voor dat ik haar kwam halen, en dan 1 of 2 nachtjes zou blijven en weer terug zou vliegen. Toen kwam zij met de oudste zoon op de proppen, iemand die Muizelientje niet of nauwelijks kent. Dat vin dik onverantwoord. Zij kunnen wel met Muizelientje omgaan, die ouders, maar die twintigjarigen wil ik er niet mee opzadelen.

Ik matig niets aan, ik ben alleen heel rechtlijnig: ik wil ook geen pottekijkers in mijn vakantie, zowel groot als klein. Ik heb alle begrip voor het argument, maar ik heb wel het belang van Muizelientje op het oog en dat maakt dat ik de condities waaronder het zou plaatsvinden geen goed idee vind in het welzijn van Muizelientje.
quote:elninjoo schreef op 27 december 2009 @ 20:44:

[...]

Maar als jij wel bereid bent naar die vakantiebestemming af te reizen, waarom zou je dan bij hen willen logeren? Dat voelt toch voor alle partijen ongemakkelijk een vreemde in huis? Waarom maak je er voor jezelf niet 'n lekkere vakantie van in 'n hotel/pension in de buurt, zodat je in geval je dochter het zat is haar kunt opvangen. En als ze zich wel vermaakt dan hou jij er ook 'n lekkere vakantie voor jezelf aan over.Kan het wel in je argument vinden hoor, Elninjo, maar ik weet gewoon dat Muizelientje dan naar mij toe wil en tsja, ik vindhet idee dat ik dan op, bij wijze van 100m afstand van mijn kind zit en er niet naar toe ga ook wel weer heel gek hoor. Ik heb geen moeite om haar te laten gaan, want ze logeert best wel vaak, is natuurlijk bij haar vader en ook met hem op vakantie, maar het idee dat ik 100m van haar vandaan zit, is wel gek hoor :-)
ik vind 11 sowieso wel jong om in het buitenland ergens uit logeren te gaan, apart van de eventuele beperkingen/stoornis. Ik zou idd of samen gaan...dus jullie op vakantie zij op vakantie en veel dingen samen doen of helemaal niet gaan.

Terugvliegen (iets wat voor veel mensen best wel eng kan zijn) met twee mensen die zij niet kent en die nog vrij jong zijn....al met al klinkt het niet als een situatie waar ik mijn kind in terecht zou laten komen.
Inmiddels heb ik ook met de ouders gesproken en het toegelicht. Ik heb aangegeven dat ik het aanbod heel lief vind, en ook zie dat het uit een goed en oprecht hart komt. En dat het niet aan hen ligt, want anders mag ze er nog geen 5 minuten logeren. Maar dat ook de MCDD op dit moment een onzekere factor is, vooral gelet op de angstregulatie die daar heel groot bij is. Een spinnetje in het toilet kan dus echt tot een enorm monster worden, en een luchtzak is dat ht vliegtuig neerstort. Alle angsten worden helemaal uitvergroot. Als ik Muizelientje beloof dat ik er om 7 uur ben, en ik ben te laat, breekt er paniek uit. Ik beloof dat dus ook nooit, zeker niet als ik mij door mogelijke files moet worstelen. Zo erg is de angstregulatie. Die wordt onderdrukt met de medicatie, maar niet volledig.

Ik heb aangegeven dat het echt te vroeg in haar leventje komt, maar dat ik het over een aantal jaren graag wil doen,al dan niet onder Elninjo's constructie, maar dan voelt het vertrouwder.

Ze hadden er alle begrip voor. Ze zeiden ook: we namen jarenlang onze ouders mee en dit jaar niet en dat is ons heel goed bevallen. Groot gelijk hebben ze. Het ligt ook niet aan mij, ook al ben ik niet lastig, maar er zit wel wat in, onbewust hou je toch rekening met elkaar.

Dus even goede vrienden, Muizelientje mag er morgen nog steeds logeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven