huishoudster?

28-12-2009 08:24 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat vinden jullie? ben ik een trut of doet hij moeilijk?

ik heb al eerder een topic geopend over het feit dat mijn vriend en ik moeite hebben met wie er wanneer wat doet voor dochter.

Nu het volgende probleem:

hij gooit altijd overal zijn sokken en andere kleding neer en verwacht dan dat ik het opruim, ik vind dat omdat het zijn spullen zijn, dat hij het zelf in de was oid moet gooien, nu hetzelfde met werkontbijt maken, ik maakte altijd zijn eten ook omdat ik tocg bezig was voor mezelf, nu was het huis te klein omdat ik vind dat nu ik niet hoef te werken ( en dus in bed kan blijven liggen) dat hij dat best zelf kan doen, nu krijg ik naar mijn hoofd wat ik nooit wat doe in huis, en waar heeft hij anders een wijf voor??? nou dit schoot bij mij in het verkeerde keelgat, waarom gaan mannen er altijd vanuit dat wij voor ze moeten zorgen?
dangeensuus, waarom vind jij dat ik defensief reageer? naar mijn idee is dat niet zo hoor, en je hebt gelijk dat je hem eruit hebt geflikkerd, maar ik ben niet zo sterk als jij denk ik, nee dat weet ik zeker!

ik weet gewoon niet meer of het nu alles op 1 hoop is, ( stress, dat huis in de steigers, nooit tijd voor iets anders of elkaar) of dat we gewoon niet bij elkaar passen, we hebben nl nog nooit quality time gehad, het is altijd haasten haasten haasten

misschien moet ik ermee kappen, maar ik durf niet! ben bang voor de pijn
Mamasaar hoezo alsof je tegen een muur lult???

ik reageer overal op en geef antwoord, leg uit en weet ik veel!

wil je horen dat ik hem eruit trap, is het dan wel goed?

jij hebt het zelf zeker wel allemaal voor elkaar?
Waarom laat je hem zelf dat pakketje niet smeren? Na de warme maaltijd? Jij doet de afwas, hij smeert zn brood en jullie zijn tegelijk klaar! Dan dochter naar bed en klaar is je quality time! Die tijd moet je gewoon voor mekaar maken, en dat kan toch ook savonds?

Dat je meer doet in het huishouden lijkt me logisch, je bent ook meer thuis, maar dat je alles moet doen is natuurlijk absurd! Zet hij de vuilnis buiten, of moet jij dat ook doen? Daar heb je immers een vent voor toch??!!
quote:Mamasaar schreef op 28 december 2009 @ 13:21:

Alsof je tegen een muur lult Maar dan wel een klaagmuur
ok aangezien je nu even niet werkt is het wel redelijk als jij het grootste deel van het huishouden op je neemt(en als je net zo veel als hij werkt, gewoon opdelen). maar kom op, je vieze kleding in de wasmand gooien is toch supersimpel?? dat doet mijn neefje van 6 al dus kan je vriend het ook. en dat "wijf" kan ook niet !
Elskefiederelske,

nu zet ik idd het vuil zelf buiten , maar meestal vraag ik het hem..

typisch mannenklusje ja..

hij doet zijn pakketje zelf niet omdat hij s'avonds meestal weg is,
Natuurlijk kun jij hem er ook uitzetten, ik zei niet dat het makkelijk zou zijn maar je kunt het wel;)

Ik zou echt mijn grenzen gaan stellen bij je vriend. Hij gaat te ver, en daar heb je ons niet eens voor nodig om dat te constateren. Ik vind dat hij respectloos met jou en je dochter omgaat.

Zodra mensen hier ( maar met name ook in het andere topic) de vinger op de zere plek leggen dan ga je zijn gedrag vergoeilijken. Dat moet je niet doen, doordat mensen je tips en advies geven en jij het weer van tafel veegt komt het over alsof ze zoals mamasaar zegt tegen een muur lullen.

Echt hoor, je laat over je heen lopen door vriendlief, en dat is dan heel rot voor hem dat ie midden in een never ending verbouwing zit, daar hoef jij toch niet onder te leiden? Gaat ie maar naar een hotel, daar kan ie eisen stellen omtrend zijn ontbijt en koffie.
quote:beetjegek schreef op 28 december 2009 @ 13:25:

ik weet gewoon niet meer of het nu alles op 1 hoop is, ( stress, dat huis in de steigers, nooit tijd voor iets anders of elkaar) of dat we gewoon niet bij elkaar passen, we hebben nl nog nooit quality time gehad, het is altijd haasten haasten haasten

En een man die tegen je roept 'waar heb ik anders een wijf voor' - dat doet geen pijn??

Ik vind dit geen gevalletje van ochtendstress. Zoiets floep je er niet uit als je het niet meent.
.
Volgens mij heeft het niet veel zin om tips te gaan geven hier wat allemaal zou kunnen.

Ik heb ondertussen ook door dat TO gewoon haar gelijk wil hebben.

Maar dan?

Dan weet ze dat ze gelijk heeft.

En gaat ze hem daar dan mee confronteren en hoopt ze dan dat het beter wordt?

Nee toch?

Iemand die "wijf" over zijn vriendin zegt, heeft geen respect voor haar, dat lijkt me duidelijk.
ja Dangeensuus, je hebt gewoon gelijk...
quote:beetjegek schreef op 28 december 2009 @ 13:37:

Elskefiederelske,

nu zet ik idd het vuil zelf buiten , maar meestal vraag ik het hem..

typisch mannenklusje ja..

hij doet zijn pakketje zelf niet omdat hij s'avonds meestal weg is,

Maar Beetjegek, daar heb je toch een vent voor, om dat te laten doen?? Pak hem met gelijke munt terug, door dezelfde opmerking te plaatsen! Mss niet helemaal hoe het hoort, maar mss dringt het dan tot hem door hoe bizar zo'n opmerking is!

En dat brood smeren, hoe lang duurt dan nou? Je pakt een paar sneetjes, belegt ze en klaar, nog geen 5 minuten werk! Voor hém dan he? Jij doet je dochter naar bed, hij doet zn boterhammen. Echt hoor, je moet op je strepen staan! Natuurlijk is hij het er niet mee eens, hij weet immers niet beter. Je hebt het altijd gedaan zoals hij het wilde, en nu je daar tegenin gaat gaat hij steigeren! Logisch, hij raakt zn 'gezag' kwijt!

Je relatie klinkt niet goed, en ik snap je heus wel, alleen zijn is eng, maar zo veel fijner als je gewoon lekker je eigen gang kunt gaan!
Al de tips en adviezen die hier gegeven worden, weerleg je. Je hebt overal een weerwoord op en bagatalliseert zelfs het gedrag van je vriend, want het is eigenlijk alleen maar stress en zijn ochtendhumeur.

Nou prima! Dan kan de discussie eigenlijk gesloten worden.
quote:beetjegek schreef op 28 december 2009 @ 13:25:

dangeensuus, waarom vind jij dat ik defensief reageer? naar mijn idee is dat niet zo hoor, en je hebt gelijk dat je hem eruit hebt geflikkerd, maar ik ben niet zo sterk als jij denk ik, nee dat weet ik zeker!

Waarom zou jij niet zo sterk zijn? Geef es een goede reden.

Het is natuurlijk makkelijker om in een relatie te blijven hangen waar je je niet goed in voelt en geloof me: ik weet hoe dat voelt. Dat had ik bij mijn ex ook. Als hij het niet had uitgemaakt omdat hij stiekem toch wat voor een ander meisje voelde (en ik weet niet wat hij allemaal met anderen heeft uitgespookt) hadden we nog steeds doorgekabbeld. In die zin ben ik hem heel dankbaar.

Als je in een relatie zit, al is die niet goed, is het gemakkelijker om te blijven zitten en het te ondergaan dan om te zeggen: Ja, wacht nou even. Nu kies ik voor mezelf! Ik kap er mee...

Jij bent overduidelijk niet blij met de situatie. Als jullie ook nog eens nooit qualitytijd samen hebben moet je je afvragen in hoeverre je relatie nog leuk is.

Altijd maar moeten haasten en stressen is niet leuk in een relatie. Je moet ook wel eens tijd voor elkaar maken. Als dat niet kan, is er dan nog wel sprake van een leuke relatie???

Wat je zou kunnen doen is kijken of je een oppas voor je dochter kunt regelen en aan je vriend vragen of hij zin heeft om een keer mee uit te gaan --> met uit bedoel ik in dit geval: Uit eten, bioscoopje, cafeetje, museum, whatever... als het maar even uit de sleur van het moment is.
Ik zou zeggen: als je ontbijt op bed wil, dan slaap je maar in de keuken!!!
Oh... er zijn al weer veel reacties tussen gekomen...
Neele , ik wil geen gelijk hebben, ik wilde weten of wat ik nu zeg tegen hem, ook rechtvaardig is, of dat ik gewoon een luie donder ben( of hij) en ik gebruik idd jullie woorden omdat er gewoon nuttige dingen worden gezegd, dingen hem wakker kunnen schudden, dat het niet normaal is wat hij tegen me zegt en van me verwacht, maar dan zegt hij "je hebt zeker weer met die vrouwen lopen kletsen" jullie dus..
Druifje, dat is juist hetgene waar ik over twijfel, is dat het allemaal, of passen we niet bij elkaar, ik wil het zeker niet bagatelliseren
Doe d'r wat aan meissie, het leven is te kort voor rot-relaties. Ga een serieus gesprek met hem aan en zeg hem dat je je totaal niet gewaardeerd voelt binnen jullie relatie. Zeg hem dat je het niet pikt dat hij je uitmaakt voor wijf ( in de context zoals hij dit gedaan heeft) en dat je niet van plan bent je dochter te laten opgroeien met het idee dat dit de normale manier van omgaan is, en dat hij ookal is hij de vader niet, wel een hele grote rol heeft als opvoeder van jouw dochter. Zij neemt over hoe jij je laat behandelen en neemt over hoe hij jou behandeld. Ze ziet dit dus als volkomen normaal.

Wil jij zo'n leven voor je dochter later?
Yraatje,

heb hem net gezegd dat er niks leuks meer is in de relatie..

hij ging toen zelf heel erg bagatelliseren, want hij bedoelt het niet zo.. ja dahag en hij verwacht niks van me, tuurlijk..
Mijn man zou trouwens ook het liefst een moeder hebben die hem helemaal verzorgt en het hele huis spic en span houdt. Maar daar trap ik niet in. Ik heb hem goed duidelijk gemaakt dat ik niet zijn huishoudster ben en dat hij anders maar een vrouw moet zoeken die dat wel wil zijn - zo iemand als jij bijvoorbeeld ;)

En als hij teveel zeikt ga ik in staking en doe ik helemaal NIKS meer voor hem. Kook ik alleen voor mezelf, was alleen mijn eigen spullen af, en doe alleen mijn eigen kleren in de was. Net zo lang tot-ie weer normaal doet en z'n handjes laat wapperen. Is best vervelend en kinderachtig dat dat af en toe nodig is geweest, maar het werkte wel...
.
quote:beetjegek schreef op 28 december 2009 @ 13:43:

Neele , ik wil geen gelijk hebben, ik wilde weten of wat ik nu zeg tegen hem, ook rechtvaardig is, of dat ik gewoon een luie donder ben( of hij) en ik gebruik idd jullie woorden omdat er gewoon nuttige dingen worden gezegd, dingen hem wakker kunnen schudden, dat het niet normaal is wat hij tegen me zegt en van me verwacht, maar dan zegt hij "je hebt zeker weer met die vrouwen lopen kletsen" jullie dus..En wat zeg jij dan?
quote:je hebt zeker weer met die vrouwen lopen kletsen"sjongejonge wat een zwakte bod van die gozer. Hij probeert je klein te maken en onzeker te maken.
Nee Dangeensuus,ik probeer haar nu al duidelijk te maken dat ze alles kan wat ze wil in het leven en dat ze daar niemand voor nodig heeft, zeker geen vent!

en als het zo doorgaat stop ik er echt wel mee, ik heb met mezelf afgesproken ,( na mijn ex) dat ik niet weer door ga modderen

vanavond weer geen tijd om te praten, we moeten weer eens ergens heen, en morgen is hij weer pleitos
quote:beetjegek schreef op 28 december 2009 @ 13:47:

Yraatje,

heb hem net gezegd dat er niks leuks meer is in de relatie..

hij ging toen zelf heel erg bagatelliseren, want hij bedoelt het niet zo.. ja dahag en hij verwacht niks van me, tuurlijk..Natuurlijk bagatelliseert hij het. Hij vindt het wel goed zo, met een 'wijf' dat voor hem rent. (Heb ik al gezegd dat ik helemaal gruwel van mannen die het hebben over 'wijven'? Als vriend het wel eens roept, verbeter ik hem altijd... Oneerbiedig vind ik dat).

Vraag hem eens wat hij eraan wil doen om het leuker te maken. Want dat hij het misschien niet zo erg vindt, maar jij wel... En dat hij misschien nog wel leuke dingen ziet, maar jij niet meer....
Yraatje, ik heb gezegd dat hij zich ouderwets gedraagt, en dat hij met liefde zijn sokken in de wasmand moet gooien ipv dat ik ze met liefde opruim, dat ik niet voor wijf uitgemaakt dien te worden uitgemaakt,want dat hoort niet in een respectvolle relatie, dat ik heus wel zijn ontbijtje wil maken als dochter weer naar school gaat, omdat dan toch in de keuken sta.

goed? of heb ik het dan weer te veel over ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven