flesvoeding beter slapen?!
maandag 28 december 2009 om 19:26
Mijn dochter van 5 en halve maand krijgt om de 3 uur BV, ook 'snachts. Een enkele keer slaapt ze 4 uur, maar meestal dus maar 3 uur achter elkaar. Je kunt je misschien wel voorstellen dat ik heel erg op een nachtje slaap zit te wachten. En hoewel ik eigenlijk graag BV wil blijven geven, heb ik van meerdere kanten vernomen dat kindjes beter slapen op FV.
Wie heeft de ervaring dat kindjes beter gaan slapen op FV (of juist niet) ?
NB Ik ben niet op zoek naar de borstvoedingsmaffia
Wie heeft de ervaring dat kindjes beter gaan slapen op FV (of juist niet) ?
NB Ik ben niet op zoek naar de borstvoedingsmaffia
maandag 28 december 2009 om 20:24
Ik heb mijn ene dochter 6 mnd BV gegeven en die sliep pas door toen ze bijvoeding kreeg en we over gingen op FV. Mijn andere dochter heeft FV gekregen en sliep met 10 weken door. Ik ben dus geneigd om te zeggen dat ze inderdaad beter slapen met FV. Maar ik denk dat het absoluut meespeelt wat voor kind je hebt in combi met de voeding.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
maandag 28 december 2009 om 20:33
Bij ons hielp het niet. Bij zoon 1 ging ik na een maand of 4 over op kunstvoeding en het maakte geen enkel verschil (ja, ik stond 's nachts een magnetron te bedienen). Maar niet in positieve zin vwb doorslapen.
Bij zoon 2 ben ik daarom tot een maand of 10 doorgegaan met borstvoeding, veeeeel makkelijker voor mij. Tijdens een logeerpartijtje heeft hij weleens een nachtje kunstvoeding gekregen, maar dat hielp bij hem dus ook niets.
Bij zoon 2 ben ik daarom tot een maand of 10 doorgegaan met borstvoeding, veeeeel makkelijker voor mij. Tijdens een logeerpartijtje heeft hij weleens een nachtje kunstvoeding gekregen, maar dat hielp bij hem dus ook niets.
maandag 28 december 2009 om 20:52
De oudste kreeg maar een paar maanden borstvoeding, de middelste kreeg 12 maanden borstvoeding en de jongste is 5 weken en krijgt nog borstvoeding.
De oudste sliep al heel snel door en is nog steeds een makkelijke slaapster, de middelste is al z'n hele leven een ramp met slapen en slaapt nog steeds niet altijd door maar is nu groot genoeg om een boek te pakken en zichzelf te vermaken, de jongste slaapt al heel aardig door. Komt regelmatig voor dat hij 6 uur achter elkaar slaapt 's nachts. Enkele keer is hij elke 3 uur wakker maar dat zijn uitzonderingen.
Ben bang dat het gewoon aan het kind ligt en niet aan de voeding.
De oudste sliep al heel snel door en is nog steeds een makkelijke slaapster, de middelste is al z'n hele leven een ramp met slapen en slaapt nog steeds niet altijd door maar is nu groot genoeg om een boek te pakken en zichzelf te vermaken, de jongste slaapt al heel aardig door. Komt regelmatig voor dat hij 6 uur achter elkaar slaapt 's nachts. Enkele keer is hij elke 3 uur wakker maar dat zijn uitzonderingen.
Ben bang dat het gewoon aan het kind ligt en niet aan de voeding.
maandag 28 december 2009 om 21:01
Fijn om te lezen dat er toch niet zoveel mensen de ervaring hebben dat kinderen gaan doorslapen als ze overstappen.
Toen we allemaal de Mexicaanse griep hadden en ik tamiflu moest slikken, heeft ze wel een weekje flesvoeding gehad. Ze heeft toen 1 keer 6 uur doorgeslapen, maar dat zal dan wel gekomen zijn door de griep en de koorts. (ik was toen trouwens gewoon wakker na 4 uur en lag te wachten tot zij dat ook werd...)
Toen we allemaal de Mexicaanse griep hadden en ik tamiflu moest slikken, heeft ze wel een weekje flesvoeding gehad. Ze heeft toen 1 keer 6 uur doorgeslapen, maar dat zal dan wel gekomen zijn door de griep en de koorts. (ik was toen trouwens gewoon wakker na 4 uur en lag te wachten tot zij dat ook werd...)
maandag 28 december 2009 om 21:04
maandag 28 december 2009 om 21:04
Sinds ongeveer drie weken geef ik rond 22.30 uur een kunstvoedingflesje, 165 ml, na borstvoeding gegeven te hebben. De rest van de dag geef ik borstvoeding (gekolfd als ik werk). Reden: de borstvoeding is voor de nacht niet meer toereikend. Dochter sliep door sinds ze vijf weken oud was, maar toen ze ongeveer vier maanden was, hield ze daarmee op en op een gegeven moment werd ze om de 2,5 uur wakker. Kunstvoeding werkt in haar geval zeker. Ze slaapt nu meestal weer tot een uur of 5.30, om 5.45 gaat sowieso de wekker op werkdagen, dus we zijn best tevreden.
Het maakt haar trouwens helemaal niets uit dat het geen 'echte' melk is, maar drinkt het gretig op. Mijn advies zou dan ook zijn: combineren.
Het maakt haar trouwens helemaal niets uit dat het geen 'echte' melk is, maar drinkt het gretig op. Mijn advies zou dan ook zijn: combineren.
maandag 28 december 2009 om 21:10
Die foto van dat bedje, leuk! Alleen poept jullie baby van te voren of daarna niet alles onder en moet je dan ook niet je warme bedje uit en de doekjes zien te vinden enz.
Hier een baby van bijna 4 maanden en krijgt in tegenstelling tot zijn broer al een hele tijd kv en nee hoor, slaapt bijna geen enkele nacht door! En broerlief sliep al veel eerder door met bv.... Groetjes van een slaperige collega mama
Hier een baby van bijna 4 maanden en krijgt in tegenstelling tot zijn broer al een hele tijd kv en nee hoor, slaapt bijna geen enkele nacht door! En broerlief sliep al veel eerder door met bv.... Groetjes van een slaperige collega mama
maandag 28 december 2009 om 21:21
Ik heb geen officiele co-sleeper, maar wel een wiegje op exact dezelfde hoogte al mijn bed. Er zitten dus wel spijltjes tussen mij en mijn dochter, maar verder voelt het erg nabij, ik heb gemerkt dat ik prima kan slapen met mijn pink in haar mond Maar inderdaad: het scheelt volgens mij al heel veel als je je er bij neerlegt en 's nachts niet te veel poespas er van maakt. Hier wordt niet verschoond 's nachts (tenzij het echt noodzakelijk is) en het is echt dochter er uit, liggend voeden, dochter terug en doorslapen. Ik ben eigenlijk wel blij dat ik geen KV geef, lijkt me veel meer gedoe en meer wakker worden dan de BV.
maandag 28 december 2009 om 21:32
Mijn dochter begon rond de 5,5 maand slechter te slapen, werd ook wakker 's nachts terwijl ze al met 3 weken doorsliep. Ze was ook aan het protesteren bij de borstvoeding (smaakte ook zoutig) en het was voor zowel haar als mijzelf meer worstelen dan wat anders.
Ik ben begonnen met haar een papfles te geven als laatste voeding en toen sliep ze weer heerlijk door
Het was bij ons dus echt een kwestie van honger hebben.
Heb toen ook (met toch wel pijn in mijn hart) de bv afgebouwd en overgestapt op kv toen ze 6,5 maand was.
Was wel heeeeeel fijn dat we niet meer hoefden te vechten
Ik ben begonnen met haar een papfles te geven als laatste voeding en toen sliep ze weer heerlijk door
Het was bij ons dus echt een kwestie van honger hebben.
Heb toen ook (met toch wel pijn in mijn hart) de bv afgebouwd en overgestapt op kv toen ze 6,5 maand was.
Was wel heeeeeel fijn dat we niet meer hoefden te vechten
Ja, dat vind ik echt.
maandag 28 december 2009 om 21:44
Rijstebloem werkt vaak niet omdat de enzymen in de moedermelk het effect van de rijstebloem vaan teniet doen, na een paar minuten wordt de melk weer dun. Je kan de bv wel verdikken met biologisch rijstemeel (Biobim), dan blijft het wel dik.
Hier vond mijn zoon het niet zo lekker en kwam misschien een half uur tot een uur later dan normaal. Daar had ik het kolven niet voor over, dus gewoon de borst gegeven. Na de bijvoeding ging het beter.... met 6 maanden gestart en mijn toen 9 kilo wegend Hollands Welvaren had gewoon niet genoeg meer aan alleen de bv en ging na die hapjes beter slapen ook.
Hier vond mijn zoon het niet zo lekker en kwam misschien een half uur tot een uur later dan normaal. Daar had ik het kolven niet voor over, dus gewoon de borst gegeven. Na de bijvoeding ging het beter.... met 6 maanden gestart en mijn toen 9 kilo wegend Hollands Welvaren had gewoon niet genoeg meer aan alleen de bv en ging na die hapjes beter slapen ook.