Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
JJ, jij hebt lekker geshopt zeg. Jammer dat ze niet zoveel leuke plakboeken hadden.

De dagen vielen wel mee Jokejacket, dacht dat ik tweede kerstdag niet zo happy zou doorkomen maar het viel mee met de (schoon)-ouders.

Ik heb zojuist nog een leuke hurray uit Lithouwen gehad. Nog 13 kaarten tegoed.

Morgen ga ik naar een vriendin in Harlingen, da's wel lang reizen maar wel leuk. En overmorgen eerst kaarten kopen, ook Unescokaarten en vuurtorenkaarten en daarna naar het schaatsen kijken in Herrieveen.
Hier is het nogal stil. Over twee dagen is er een kaart expired, en over vier dagen ook weer. Dus dan kan ik eindelijk weer wat sturen!!

JJ, leuk dat je gezellige dagen hebt gehad in Magical Disneyland. Ik heb het gewoon in Nl gevierd, bij vriendlief en familie, en dat was ook heerlijk .
Hé JJ niets tegen Belgen hé

Hier niets, geen kaartjes en geen hurray's..
Ik heb al 7dagen geen kaartjes meer ontvangen ongeveer:( ik heb er nu nog 1 onderweg naar China die er al 45 dagen over doet, woensdag ga ik nieuwe adressen opvragen.

Even een ander verhaal, ik vind postcrossing echt leuk voor mijn moeder, ik denk dat zij het ook heel leuk zou vinden. Maar ze zegt altijd dat ze er geen zin/tijd voor heeft. Nu heb ik vandaag stiekem voor haar een profiel aangemaakt en 2 kaartjes verstuurd, zodat ze straks opeens kaartjes krijgt:) En dan kijken of ze het toch leuk vind en aan postcrossing gaat doen:P
quote:StefanieV schreef op 28 december 2009 @ 20:40:

Hé JJ niets tegen Belgen hé

Hier niets, geen kaartjes en geen hurray's..

Haha, ik wilde even kijken of ik je uit de tent kon lokken... en inderdaad je hapt

Natuurlijk heb ik niks tegen Belgen...

Fishie, wat leuk dat je dat voor je moeder hebt gedaan... waarschijnlijk gaat ze het heel grappig vinden en ze kan het toch gewoon op haar tempo doen, bijv. 1 adres aanvragen, wachten tot ie geregisteerd wordt en dan een volgende sturen.
He hallo!

vandaag kwam ik achter het hele Postcrossingfenomeenen ik moet zeggen, Helemaal leuk.

Ben dan ook razend enthousiast en wil me gaan aanmelden, maar ik zit nog met een aantal vragen...

Al die termen zoals "een Hurray ontvangen" en "zou mijn kaart zijn expired" worden deze duidelijk na aanmelden? Ben namelijk "bang" dat ik zelf iets verkeerd zou doen waardoor iemand geen kaart van mij ontvangt en ik een "negatief" profiel zou krijgen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Waarschijnlijk staat er in dit topic al het een en ander uitgelegd maar heb besloten om toch maar even makkelijk te doen

Ik hoop dat jullie mij het een en ander kunnen uitleggen zodat ik zelf nog enthousiaster wordt!
quote:chayuz schreef op 28 december 2009 @ 23:03:

He hallo!

vandaag kwam ik achter het hele Postcrossingfenomeenen ik moet zeggen, Helemaal leuk.

Ben dan ook razend enthousiast en wil me gaan aanmelden, maar ik zit nog met een aantal vragen...

Al die termen zoals "een Hurray ontvangen" en "zou mijn kaart zijn expired" worden deze duidelijk na aanmelden? Ben namelijk "bang" dat ik zelf iets verkeerd zou doen waardoor iemand geen kaart van mij ontvangt en ik een "negatief" profiel zou krijgen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Waarschijnlijk staat er in dit topic al het een en ander uitgelegd maar heb besloten om toch maar even makkelijk te doen

Ik hoop dat jullie mij het een en ander kunnen uitleggen zodat ik zelf nog enthousiaster wordt!

Een hurray is een hoera in jouw mailbox. Dus hoera, je kaartje naar......is aangekomen. Meestal zit er ook nog wel een bedankje, wat de ontvangster heeft opgeschreven op de site, bij.

Expired betekend verlopen, dus als je kaart niet binnen 60 dagen aankomt is het expired. Op de 61ste dag mag jij weer een adres aanvragen.

Een negatief profiel? Natuurlijk niet. Niet door mensen die hier komen zeg. Vermeld wie je bent, wat je hobby's zijn.

Meld je aan, vraag één of meerdere (hooguit 5) adres(-sen) aan en veel plezier.
Aaah super! bedankt voor je reactie!

Jah, helemaal enthousiast nu, ik ga me snel aanmelden! ik hou jullie op de hoogte!
Veel plezier bij deze verslaving.
chayuz: welkom bij de postverslaafden. In het begin moet je een beetje geduld hebben (jij krijgt namelijk geen kaart totdat er 1 van jou kaarten aangekomen en geregistreerd is) maar daarna......

Veel plezier.
Snjókorn falla, á allt og alla
geduld? wat is dat?

Haha, nee maar heb er helemaal zin in. ik 'moet' nu 3 kaarten sturen naar Tsjechie, Finland en Duitsland. leuk begin dacht ik zo. Kan ik eindelijk eens gebruik maken van mijn kaartencollectie (ieder zijn tik )

Moet je trouwens op de site zelf melden dat je de kaart verstuurd (heb zelf nog niet gekeken hoor maar dat vroeg ik mij ineens af tijdens het typen van dit bericht)

groetjes!
Nee dat hoeft niet. Er wordt natuurlijk vanuit gegaan dát je de kaarten verstuurd en dan begint ook de dagenteller te lopen.

Als jij je kaarten niet verstuurd, komen ze dus ook niet aan en komt jou naam ook niet in de pot zodat jijzelf ook geen kaarten krijgt.
aah ok nou moet goedkomen dacht ik zo.
welkom chayuz, je zult wel snel alle termen kennen, bij mij was het ook zo!! quote:Jokejacket schreef op 28 december 2009 @ 22:39:

[...]

Haha, ik wilde even kijken of ik je uit de tent kon lokken... en inderdaad je hapt

Natuurlijk heb ik niks tegen Belgen...

Hihi nice try

Ik heb gisteren niets ontvangen, vandaag nog niets van hurray's of er iets in de bus zit, zal ik vanavond wel zien :-)
Genoeg op de kaart plakken trouwens aan postzegels! 77ct is wel genoeg omdat je binnen Europa zit.
Chayuz: Welkom en heel veel postcross-plezier!
dank u dank u

wat ik me afvroeg, ik heb hier nog decemberzegels liggen (die had ik nog over) als ik er 3 daarvan op een kaart plak zit ik in elk geval op die ¤0.77 maar zijn die zegels ook wel geldig binnen europa?

Het is trouwens best nog wel lastig leuke kaarten uit te zoeken (al ik een verjaardagskaart naar iemand moet sturen kan ik al een half uur in een winkel rondkijken haha)
Je kunt het beste even naar het postkantoor gaan om priorityzegels te halen (gratis) en postzegels van 10 eurocent kopen. Als je dan 2 decemberzegels plakt, 1 postzegel van 10 cent en 1 priorityzegel zit je goed voor binnen Europa. Je kunt decemberzegels gewoon gebruiken als je maar genoeg aan waarde plakt...

Een priorityzegel zorgt ervoor dat je post snel afgeleverd wordt.

Ik kan trouwens niet op de postcrossing-site komen, jullie wel?
Nee, ik kan ook niet op PC.com komen JJ
DUBBEL DUBBEL
Bedankt voor het antwoorden!

Ik kom nu ook niet op de site, geeft een error aan..
2 weken en 6 bladzijdes geleden kwam ik me bij jullie melden, maar heb me niet al te gezellig gedragen....shame on me!

Nou moet ik ook zeggen dat ik de laatste tijd niet al te veel gedaan heb met postcrossing, doe dat altijd bij vlagen.

Ik kreeg gisteren wel een hurray uit Rusland. Was heel grappig, want de tekst was in (gebrekkig) nederlands. En de lay-out van de hurray is helemaal veranderd...of lag dat aan mijn computer?
En ik ook niet...
quote:Mittens schreef op 29 december 2009 @ 14:54:

2 weken en 6 bladzijdes geleden kwam ik me bij jullie melden, maar heb me niet al te gezellig gedragen....shame on me!

Nou moet ik ook zeggen dat ik de laatste tijd niet al te veel gedaan heb met postcrossing, doe dat altijd bij vlagen.

Ik kreeg gisteren wel een hurray uit Rusland. Was heel grappig, want de tekst was in (gebrekkig) nederlands. En de lay-out van de hurray is helemaal veranderd...of lag dat aan mijn computer?

Het belangrijkste is dat je er nú bent toch??!!

De lay-out is inderdaad veranderd.

Leuk die kaart op z´n nederlands (doe ik ook als mijn kaart naar NL gaat)...
Ik heb een kaartje uit Duitsland gekregen, van een 10 jarig meisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven