Hoestende baby
dinsdag 29 december 2009 om 09:43
Ik zat op tweede kerstdag met mijn 10 weken oude zoontje op de EHBO van een kinderziekenhuis omdat hij koorts had, hoestte en versneld ademhaalde (raspend). Na een check van zijn saturatie (was 100) konden we weer naar huis met het advies paracetamol te geven en neusdruppels. Gelukkig zakte de koorts die nacht nog, maar het hoesten blijft en hij ratelt ook nog steeds. Gisteren bij de huisarts geweest en die hoorde dat de longen schoon zijn en dat het slijm in de bovenste luchtwegen zit. Maar goed, ik moet tijdens zijn slaapjes nog wel elk kwartier naar boven rennen omdat hij zo'n verstikkende hoest heeft.... hij komt er zelf wel uit hoor - een enkele keer houd ik hem wel even overeind - maar ik vind het toch best griezelig. Hij zwoegt niet met zijn buikje of kuiltje in zijn keel. Twijfel dan ook of ik de huisarts nu weer moet bellen...
Ik heb het idee dat mijn huisarts mij overbezorgd vindt. Ik ben op advies van de kinderarts uit het ziekenhuis gisteren even langs de huisarts gegaan en die zei 'tja, een verkoudheidje is zo gepakt mevrouw, dat hoeft echt geen RS-virus meteen te zijn'. Mijn oudste heeft namelijk op precies deze leeftijd het RS-virus gehad met ziekenhuisopname en een astmanasleep (hij is nu 2 jaar en nog steeds aan de puffers) tot gevolg. Misschien ben ik daarom sneller bezorgd en kan dat soms moeilijk scheiden van mijn eigen intuitie. Volgens mijn man valt het wel mee, maar die verklaarde me destijds ook voor gek om voor een verkoudheidje naar de huisarts te gaan. Zoon bleek toen RS te hebben met een saturatie rond de 80.
Zit al heel de ochtend te dubben of ik weer zal bellen.... pffff.... maar even kijken hoe hij is als hij wakker is.
Zo, even lekker van mij afgetypt...
Ik heb het idee dat mijn huisarts mij overbezorgd vindt. Ik ben op advies van de kinderarts uit het ziekenhuis gisteren even langs de huisarts gegaan en die zei 'tja, een verkoudheidje is zo gepakt mevrouw, dat hoeft echt geen RS-virus meteen te zijn'. Mijn oudste heeft namelijk op precies deze leeftijd het RS-virus gehad met ziekenhuisopname en een astmanasleep (hij is nu 2 jaar en nog steeds aan de puffers) tot gevolg. Misschien ben ik daarom sneller bezorgd en kan dat soms moeilijk scheiden van mijn eigen intuitie. Volgens mijn man valt het wel mee, maar die verklaarde me destijds ook voor gek om voor een verkoudheidje naar de huisarts te gaan. Zoon bleek toen RS te hebben met een saturatie rond de 80.
Zit al heel de ochtend te dubben of ik weer zal bellen.... pffff.... maar even kijken hoe hij is als hij wakker is.
Zo, even lekker van mij afgetypt...
dinsdag 29 december 2009 om 09:57
dinsdag 29 december 2009 om 10:22
dinsdag 29 december 2009 om 10:47
Als jij bezorgd bent ga je dus gewoon bellen. Niet afwachten. Wat kan jou het nou schelen van de ha van je vindt? Hij gaat je heus niet uit de praktijk ontslaan hoor. Als hij jou niet gerust kan stellen doet HIJ iets niet goed.
Een twijfelende moeder heeft (bijna) altijd gelijk
Dus bellen en laat je niet met een ontevreden gevoel wegsturen.
Sterkte met de kleine
Een twijfelende moeder heeft (bijna) altijd gelijk
Dus bellen en laat je niet met een ontevreden gevoel wegsturen.
Sterkte met de kleine
dinsdag 29 december 2009 om 10:47
Hij ligt nog te tukken en zal elk moment wel wakker worden voor een voeding, dus wacht even hoe hij dan is. Hij heeft net nadat ik dit heb gepost niet meer gehoest, dus dat is weer een opsteker. (en ja... ben wel even wezen kijken of hij het nog doet )
Weet je, ik heb mijn eerste zoon met 10 weken blauw en slap in de armen gehad, omdat het opgehoeste slijm bleef steken in zijn luchtpijp. Dat beeld vergeet ik nooit meer en dat maakt me gewoon erg labiel als het om de luchtwegen van mijn kindjes gaat.
Weet je, ik heb mijn eerste zoon met 10 weken blauw en slap in de armen gehad, omdat het opgehoeste slijm bleef steken in zijn luchtpijp. Dat beeld vergeet ik nooit meer en dat maakt me gewoon erg labiel als het om de luchtwegen van mijn kindjes gaat.