Werk & Studie alle pijlers

Plezier in je werk

29-12-2009 13:59 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zoveel plezier in mijn werk, ik wilde deze baan altijd al en uiteindelijk is het gelukt, ik doe het nu drie maanden en echt waar, ik zou het bij wijze van spreken wel gratis willen doen

En jullie? ook plezier in je werk of meer van, hoe kom ik in hemelsnaam die dag door
Wat doe je dan precies?

Heb niet veel plezier meer in mijn werk, vandaar ook dat ik solliciteer.
Perfectionisme is niet perfect...
quote:yathibiyya schreef op 29 december 2009 @ 14:02:

Wat doe je dan precies?

Heb niet veel plezier meer in deze baan, vandaar ook dat ik solliciteer. Ik ben machinist
Ik heb veel plezier in mijn werk :-)

Eigenlijk altijd wel gehad en als ik dat niet had, was ik zo weer weg.
Je doet het nu al drie maanden en je hebt er nog steeds plezier in?

Nog geen vervelende dingen meegemaakt, zeker?
Jeetje Perel, is het glas altijd half leeg bij jou?
quote:Perel schreef op 29 december 2009 @ 14:14:

Je doet het nu al drie maanden en je hebt er nog steeds plezier in?

Nog geen vervelende dingen meegemaakt, zeker?Wat voor vervelende dingen bedoel je?
Ja ik herken het. Ik ga ook altijd met plezier naar mijn werk toen. Prettig is dat he!
Ik herken het ook! Al heb ik nu 2 functies waarvan de ene echt super is en de ander wat minder fijn. Ach, dat heft elkaar weer op en heb ik het prima naar mijn zin.
Ik! En pas toen ik een baan kreeg die ik met veel plezier deed, besefte ik hoeveel zoiets bijdraagt aan je levensgeluk. Ik ben er dus heeeeel blij mee!
quote:Appelsientje schreef op 29 december 2009 @ 14:16:

Jeetje Perel, is het glas altijd half leeg bij jou?

Nee hoor, maar ik ben realistisch.

Machinist zijn (naar ik aanneem bij de spoorwegen) lijkt mij een beroep waarvoor je toch heel stevig in je schoenen moet staan.

Een serieus beroep voor een volwassen persoon.

In de openingspost van TO komt het op mij over als ware hij als een kind zo blij met het speelgoed dat zo lang bovenaan zijn verlanglijstje heeft gestaan. En hij wil er zelfs zijn andere speelgoed voor inleveren. Iets in die geest.
quote:Perel schreef op 29 december 2009 @ 14:39:

[...]

Machinist zijn (naar ik aanneem bij de spoorwegen) lijkt mij een beroep waarvoor je toch heel stevig in je schoenen moet staan.

In de openingspost van TO komt het op mij over als ware hij als een kind zo blij met het speelgoed dat zo lang bovenaan zijn verlanglijstje heeft gestaan. En hij wil er zelfs zijn andere speelgoed voor inleveren. Iets in die geest.Jezus wat ben jij cynisch zeg, ik ben inderdaad een kind van 53 (hopenlijk blijf ik nog heel lang kind want zo volwassen als jij zou ik niet willen worden) bovendien werk ik al bijna 30 jaar bij dit bedrijf en heb ik eerst een hele tris andere banen gehad zowel bij dit bedrijf als daarbuiten, vakinhoudelijk wist ik op een gegeven moment precies wat het inhield en ging ik de uitdaging aan, na 2 jaar opleiding mocht ik het alleen gaan doen en dat doe ik nu dus 3 maanden, heerlijk wat een genot. Stevig in mijn schoenen? ehm ik weeg 125 kilo schoon aan de haak bij een vetpercentage van 9 procent (voor het geval je daar weer cynisch over gaat doen) Hoe kom je er trouwens bij dat ik hier mijn andere speelgoed voor inlever of was / is dat de manier waarop jij te werk gaat? Komt bij mij gelijk de vraag op: wat voor werk doe jij dan?
Ik ga fluitend naar mijn werk maar ook weer fluitend naar huis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Perel schreef op 29 december 2009 @ 14:39:

[...]

In de openingspost van TO komt het op mij over als ware hij als een kind zo blij met het speelgoed dat zo lang bovenaan zijn verlanglijstje heeft gestaan. En hij wil er zelfs zijn andere speelgoed voor inleveren. Iets in die geest. Klopt, maar machinist wordt je daarom ook niet zomaar. En elke machinist is zich wel bewust van 'springers' e.d. (wat de klap er op zo'n moment niet minder om maakt maar goed).

Als iemand blij is met wat hij/zij doet wie ben jij om zijn blijdschap te bagataliseren?
Perfectionisme is niet perfect...
quote:hulk schreef op 29 december 2009 @ 14:20:

[...]

Wat voor vervelende dingen bedoel je?Je hebt trouwens nog steeds mijn vraag niet beantwoord, wat voor vervelende dingen bedoel je?
Ik vind het geweldig voor je hulk! Als iedereen zoveel plezier zou beleven aan zijn werk dan zouden we een stuk minder psychiaters, hulpverleners e.d. op aarde hebben. Alhoewel zij wellicht ook plezier in hun werk beleven...
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:Gebakkie schreef op 29 december 2009 @ 15:06:

Ik vind het geweldig voor je hulk! Als iedereen zoveel plezier zou beleven aan zijn werk dan zouden we een stuk minder psychiaters, hulpverleners e.d. op aarde hebben. Alhoewel zij wellicht ook plezier in hun werk beleven...Dank je gebakkie, ik ben trouwens niet alleen in mijn werk gelukkig hoor
quote:hulk schreef op 29 december 2009 @ 15:10:

[...]

Dank je gebakkie, ik ben trouwens niet alleen in mijn werk gelukkig hoor

Dat wil ik graag geloven met jou gewicht en het percentage vet. Jij moet enorm goed in je vel zitten! Ik zou wel willen ruilen (als ik een man was geweest)

Lijkt me trouwens een errug leuk beroep, machinist.
Ik moet trouwens ook naar mijn werk (ik werk vrijwillig in een seniorenflat) en dat vind ik ook superleuk! Ik ga er met plezier naartoe!
quote:hulk schreef op 29 december 2009 @ 13:59:

Ik heb zoveel plezier in mijn werk, ik wilde deze baan altijd al en uiteindelijk is het gelukt, ik doe het nu drie maanden en echt waar, ik zou het bij wijze van spreken wel gratis willen doen

En jullie? ook plezier in je werk of meer van, hoe kom ik in hemelsnaam die dag door Wat heerlijk Hulk! Zou ik ook wel willen! Ik heb geen rotbaan, maar ik kijk op werk wel op het klokje en dat vind ik niet prettig.
quote:Gebakkie schreef op 29 december 2009 @ 15:13:

Ik moet trouwens ook naar mijn werk (ik werk vrijwillig in een seniorenflat) en dat vind ik ook superleuk! Ik ga er met plezier naartoe!Dat is geen gemakkelijke baan, maar wel erg dankbaar vooral als je het dan ook nog op vrijwilligersbasis doet, chapeau hoor en werk ze
Machinist is ook leuk werk. Mijn Papa werkt al eeuwen bij het spoor en heeft het geschopt tot het "hoogst haalbare in het machinistendom", hij zit op de Thalys.

Hij vindt het nu helaas geen reet meer aan omdat ze een betonnen muur om het spoor hebben gebouwd en de techniek veel overneemt van het spannende en uitdagende mensenwerk.

Hij vindt computers stom.

Afijn, ik ga wel met plezier naar mijn werk en ook met plezier weer terug naar huis.
quote:hulk schreef op 29 december 2009 @ 14:51:

[...]

Jezus wat ben jij cynisch zeg, ik ben inderdaad een kind van 53 (hopenlijk blijf ik nog heel lang kind want zo volwassen als jij zou ik niet willen worden) bovendien werk ik al bijna 30 jaar bij dit bedrijf en heb ik eerst een hele tris andere banen gehad zowel bij dit bedrijf als daarbuiten, vakinhoudelijk wist ik op een gegeven moment precies wat het inhield en ging ik de uitdaging aan, na 2 jaar opleiding mocht ik het alleen gaan doen en dat doe ik nu dus 3 maanden, heerlijk wat een genot. Stevig in mijn schoenen? ehm ik weeg 125 kilo schoon aan de haak bij een vetpercentage van 9 procent (voor het geval je daar weer cynisch over gaat doen) Hoe kom je er trouwens bij dat ik hier mijn andere speelgoed voor inlever of was / is dat de manier waarop jij te werk gaat? Komt bij mij gelijk de vraag op: wat voor werk doe jij dan?

Ik ben kritisch, wat hier cynisch genoemd wordt, en daar kan jij niet tegen, je zou zo volwassen als mij niet willen worden (dubbele bodem) en of mijn ander speelgoed inleveren de manier is waarop ik te werk ga (waarbij dan?).

Je lijkt aardig hier en daar, maar begint te trappen als iemand niet reageert zoals het je uitkomt.

Je vraag wil ik hier beantwoorden. Het komt regelmatig voor dat er mensen voor de trein springen, en ik ken iemand die daar beroepsmatig mee te maken heeft. Vandaar.

Zelf werk ik al drie jaar op dezelfde plek, en het is een fijne baan, waar ik tot nu toe elke dag met plezier naar toe ga. Ik werk met en voor mensen die overal ter wereld vandaan komen om voor korte of lange tijd onderzoek te doen op wetenschappelijk gebied.

En dat zou ik niet voor niks willen doen.
quote:Perel schreef op 29 december 2009 @ 15:31:

[...]

Ik ben kritisch, wat hier cynisch genoemd wordt, en daar kan jij niet tegen, je zou zo volwassen als mij niet willen worden (dubbele bodem) en of mijn ander speelgoed inleveren de manier is waarop ik te werk ga (waarbij dan?).

Je lijkt aardig hier en daar, maar begint te trappen als iemand niet reageert zoals het je uitkomt.

Je vraag wil ik hier beantwoorden. Het komt regelmatig voor dat er mensen voor de trein springen, en ik ken iemand die daar beroepsmatig mee te maken heeft. Vandaar.

Zelf werk ik al drie jaar op dezelfde plek, en het is een fijne baan, waar ik tot nu toe elke dag met plezier naar toe ga. Ik werk met en voor mensen die overal ter wereld vandaan komen om voor korte of lange tijd onderzoek te doen op wetenschappelijk gebied.

En dat zou ik niet voor niks willen doen.

Kun je ook maar ergens uit opmaken (afgezien dan van de onzin die je zelf geschreven hebt)

Dat ik bij de N.S werk? Ik zie alleen maar dat jij dat aanneemt (alsof er geen andere machinisten zijn)

Ik neem van jou toch ook niet aan dat je een ouwe zeur van 80 bent die zo hevig teleurgesteld is in

haar achterliggende leven dat ze bijvoorbaat de rest van haar leven geen kans meer geeft door

verdriet wantrouwen en wrok en lekker cynisch de rest van haar dagen slijt op een 4 kamerflat?

Je had beter komiek kunnen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven