Anti-slip cursus

30-12-2009 19:36 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit erover na te denken om een anti-slip cursus te volgen. Ik weet echter niet of het fysiek haalbaar voor is mij omdat ik reuma heb. Ik heb namelijk het idee dat je een hele dag heel snel aan het stuur moet het draaien bent.

Ik heb net een e-mail gestuurd aan een anti--slip school met deze vraag. Maar ik ben sowieso benieuwd naar ervaringen (gezond of niet).

Heb je echt het gevoel dat je na zo'n cursus zekerder(?) op de weg rijdt, m.n. met dit weer?

groet

Bumper
Ik heb een aantal jaar geleden zo'n cursus gedaan. Was erg grappig (en nee, je zit niet de hele dag aan hard aan het stuur te draaien hoor).

Ik heb de kennis al wel een paar keer toe kunnen passen (gelukkig reed ik toen niet noemenswaardig hard)...
Snjókorn falla, á allt og alla
Misschien het handigst om met je eigen auto te leren slippen: om te zien is het vaak kinderachtig, maar wie op een egaal en besneeuwd terrein met zijn/haar eigen auto (voorzichtig) wat gaat uitproberen, kijken wanneer de tractie wegvalt, oefenen met remmen op gladde ondergrond, uitbrekende achterkant, tegensturen: dat "spelen", daar heb je als het glad wordt echt profijt van: je weet veel beter hoe jouw auto aanvoelt, en hoe je hem kunt corrigeren.

(Geheel gratis, duurt zolang je wilt, alleen erg goed opletten dat er onder de sneeuw of ;t ijs geen stenen randen/richels etc zitten. Ow ja, er moet idd sneeuw of ijzel liggen, klein detail
Op een rijvaardigheidstraining leer je veel over hoe je moet voorkomen dat je slipt en ook wat je moet doen als je auto toch gaat slippen. Heel nuttig en ook nog leuk om te doen.

En je gaat er zekerder door rijden; je weet beter wat je auto gaat doen onder diverse omstandigheden en hoe je moet reageren.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Hallo,

Ik heb pas een slipcursus gevolgd. Bij deze school krijg je maximaal met 2 personen les (normaal met ze vieren) De cursus duurt maar 3 uur ipv een hele dag/ dat komt omdat je maar met ze tweeen les krijgt en een eigen instructeur krijgt. Je wisselt elkaar af en het is niet zwaarder dan gewoon rijden. De website van deze slipschool heet slipcursus-skidcar veel succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven