Empty

30-12-2009 20:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat wil ik bereiken met dit topic?

Geen flauw idee!

Ik voel me leeg... totaal leeg... gewoon leeg. Ik typ het gewoon in en ik voel me leeg.

Ik heb een geweldige familie. Ik doe er alles voor. Heb geprobeerd de feestdagen zo leuk mogelijk te maken inclusief wat leuke cadeautjes. Whatever... het zijn leuke feestdagen geweest dat zeker. Er speelt momenteel wat binnen deze mooie familie wat mijn hart verscheurt. Dat speelt ook mee denk bij dat ik me leeg voel. Dat je continu en altijd met zoiets dealt door de tijd heen. Het speelt inmiddels al meerdere jaren. Ook als je achteraf terugkijkt naar het verleden zie je bepaalde signalen die je eerder niet opving. Hoe herkenbaar? Maar waar houd het profiteren van ouders op? Half januari gaan mijn ouders dan ook harde maatregelen nemen met m'n broertje. Daar gaat het om. Dus het profiteren gaat ook zeker ophouden. Maar ik ben bang, gewoon bang voor de toekomst, er zijn litekens gekomen door wat er door hem is veroorzaakt. En hoe ver gaat hij? Dat weet ik natuurlijk ook niet. Ik voel me zo machteloos.

Ik kan me daarnaast geen relatie herinneren waarbij ik denk. Hey... die wilde me kennen zoals ik zelf ben. Medelijden hoef ik er niet om. Maar ik vind dat ik er wel altijd heb mogen wezen om wie ik ben. Maar omtrent mannen voel ik zo'n leegte in me... Ik ben niet verliefd, wil geen ex terug, heb geen zin in mannen. Daar niet om... daartegenover voel ik een teleurgesteldheid tegenover mannen. Gewoon... teleurgesteld in totaal. Waar zijn die mannen die je echt willen leren kennen zoals jezelf bent. Die moeite willen doen om je te leren kennen. En het niet erg vinden om daar tijd en energie aan te verspillen. Die niet zeuren dat ze daarom bepaalde dingen moeten laten. Ik ken er nog niet een. Of ze zijn allemaal bezet he . Wie weet leer ik er ooit een kennen? Misschien ook niet.

Als ik om me heen kijk gaat het allemaal zo snel. Alsof je in een sneltrein zit. Afstuderen, werken, leuke collega's, leuke vrienden, leuke afspraken met vrienden. Ik heb daarnaast alles wat ik me ook maar wensen kan.

Klinkt ondankbaar he. Voor mijn gevoel dan .

Het punt is nu denk gewoon dat ik het even kwijt wilde. Hopelijk word ik er niet om afgemaakt aangezien het er in sommige topics hard aan toe gaat . Ik wilde het er gewoon even uitgooien dat ik me zo leeg voel momenteel.

Volgens mij moet ik de komende tijd extra alert zijn op m'n eigen gevoel. Zo lief mogelijk zijn voor mezelf ofzoiets aangezien 2010 vast ook geen topjaar worden gaat qua my brother. Maar dat is zijn 2010, zelf ben ik er ook nog. Mijn 2010 gaat zeker wel top worden. Het is alleen zo jammer om hem zo te zien afzakken.

En ik vind het zo jammer dat zoveel mannen niet gezien hebben wie ik echt ben omdat ze alleen met zichzelf bezig waren. En ik heb mezelf altijd echt laten zien hoe ik zelf ben hoor, daar niet van...

Mmm nou voel ik me ineens weer vol, maar ik weet dat ik me heel vaak ook leeg kan voelen...

Ik typ ook maar in wat er in me opkomt, zonder erom heen te draaien ... that's my!

Dance Shoes
Nee hoor, je wordt niet met de grond gelijk gemaakt in je topic. Je verteld iets normaals en daar kan hooguit wat directer op gereageerd worden

Vraagje, heb jij veel verwachtingen van anderen/situaties waardoor je snel teleurgesteld raakt? Bijv omdat jij wel geeft en een ander niet/ minder?
"Het punt is nu denk gewoon dat ik het even kwijt wilde. Hopelijk word ik er niet om afgemaakt aangezien het er in sommige topics hard aan toe gaat."

Je hebt in elk geval gevoel voor humor
quote:wuiles schreef op 30 december 2009 @ 20:53:

"Het punt is nu denk gewoon dat ik het even kwijt wilde. Hopelijk word ik er niet om afgemaakt aangezien het er in sommige topics hard aan toe gaat."

Je hebt in elk geval gevoel voor humorEerder een realistisch zicht op wat er op viva gebeurt.
Hoi Mutsje (ik noem je maar zo) ,

Ik ben zelf wel van aard dat ik me altijd helemaal geef. Maar daar hou ik ook wel meer de hand in met de tijd mee. Dus eigenlijk is dat inmiddels wel van de baan, al geef ik geselecteerd nog wel heel veel.

Ik kan er dus een ja en nee op geven.

Voorheen heb ik op dat punt wel veel met teleurstelling te maken gehad. Maar inmiddels heb ik wel vrienden om me heen die ook heel veel teruggeven. Daarnaast hebben mijn ouders mij ook altijd zoveel gegeven als ze konden geven.

Ben niks tekort gekomen op dat vlak.

Dance Shoes
Inderdaad, wat wil je hier nu mee? Je wilt iets, anders had je het hele verhaal na het typen ook weer kunnen deleten. Dus, wat wil je van ons?
quote:wuiles schreef op 30 december 2009 @ 20:53:

Je hebt in elk geval gevoel voor humor

Tja ik ben voornamelijk een meelezer he. En de realiteit is wel dat je online iemand behoorlijk hard onderuit kan halen terwijl je eigenlijk niet echt weet wie er aan de andere kant van het scherm zit .

Dance Shoes
quote:kadushi schreef op 30 december 2009 @ 21:04:

Inderdaad, wat wil je hier nu mee? Je wilt iets, anders had je het hele verhaal na het typen ook weer kunnen deleten. Dus, wat wil je van ons?

Tja moet alles een doel hebben?

Misschien heb ik het gewoon moeilijk met wat er de komende tijd gaat komen met m'n broertje bedenk ik me nu?

En wilde ik alles gewoon even kwijt?

Meestal hou ik me groot, maar ik weet gewoon dat er geen leuke dingen op me af gaan komen.

En als ik naar mezelf kijk in wat ik telkens maar blijf geven. Dat veroorzaakt leegte denk ik?

Misschien wil ik gewoon even alleen maar praten? Van me af praten? Reacties erop terug? Wat me goed zal doen?

Dance Shoes
Je bent Aggie.

En het bot-topic is weg
quote:Brown_Eyes schreef op 30 december 2009 @ 21:09:

Je bent Aggie.

En het bot-topic is wegIk? Waarom dat?
Ik zou zeggen, kijk lekker de lens in!
quote:Brown_Eyes schreef op 30 december 2009 @ 21:11:

Ik zou zeggen, kijk lekker de lens in!Leg nader uit...?
Ik begrijp het ook niet..
quote:Dance_shoes schreef op 30 december 2009 @ 21:07:

[...]

Tja moet alles een doel hebben?

Misschien heb ik het gewoon moeilijk met wat er de komende tijd gaat komen met m'n broertje bedenk ik me nu?

En wilde ik alles gewoon even kwijt?

Meestal hou ik me groot, maar ik weet gewoon dat er geen leuke dingen op me af gaan komen.

En als ik naar mezelf kijk in wat ik telkens maar blijf geven. Dat veroorzaakt leegte denk ik?

Misschien wil ik gewoon even alleen maar praten? Van me af praten? Reacties erop terug? Wat me goed zal doen?

Dance ShoesAlleen jij kunt het weten. Wat is er aan de hand?
Ik krijg er het gevoel bij dat het stom is dat ik wel weet wat er op me af komt. Dat het niet leuk is wat er op me af komt. En dat ik daarmee om weet te gaan. Het wel kwijt wilde. En dat ik daarom stom ben om het toch te plaatsen?!
D_S, ik wens je sterkte met alles wat er op je af komt. Heel mooi hoe je zegt dat wat er gaat gebeuren met je broertjes ZIJN 2010 is en dat jij er ook zelf nog bent. Daarnaast voel je je een beetje alleen. zonder man die echt wil weten wat jou drijft. Je school, stage, werk gaat goed, maar waar doe jet het voor? Dat is ook wel een beetje wat deze dagen met je doen.

Knuf voor jou, je komt er wel doorheen!
Ik kom er wel doorheen denk ja.

Het punt is gewoon denk dat ik me sterk moet weten te houden.

Het punt is momenteel dat mijn broertje elke drugs pakt die te vinden is. En mijn ouders zoeken daar hun weg in.

En ik voel me... machteloos...

Dat is waar ik mee deal momenteel.

Maar ik zorg er wel voor dat het met mezelf goed blijft gaan. Ik wilde gewoon even spuien ofzoiets denk. En ik had ook op de grote DELETE knop kunnen drukken.

Maar waarom zou ik mezelf tegenhouden om het er even uit te gooien.
quote:Dance_shoes schreef op 30 december 2009 @ 21:16:

Ik krijg er het gevoel bij dat het stom is dat ik wel weet wat er op me af komt. Dat het niet leuk is wat er op me af komt. En dat ik daarmee om weet te gaan. Het wel kwijt wilde. En dat ik daarom stom ben om het toch te plaatsen?!Niemand zegt geloof ik dat je stom bent om je plaatsen, hoor. Het is alleen wel fijn als we weten wat je ermee wilt. Nou, dat weten we nu. En ik hoop dat je goede reacties krijgt.
Ik wens je heel erg veel sterkte zoals als je zelf al zegt het is ZIJN 2010, hoe moeilijk het ook soms is, het blijft belangrijk om, in gezonde mate, aan jezelf te denken.

En wat mannen betreft, die leuke zijn er, en ze zijn ook niet allemaal bezet, je moet alleen wel goed zoeken, want volgens mij zijn ze zeldzaam. Misschien is het ook goed om je af te vragen of jij mannen ook de kans geeft interesse in jou te tonen? Ik heb zelf namelijk in een bepaalde tijd, mensen onbewust die kans niet gegeven. Het is eng maar als je je eigen angsten,schaamte, onzekerheden, onder ogen ziet en niet bang bent om ze uit te spreken, kunnen sommige dingen ineens wel op je pad komen.

Ik weet natuurlijk niet of je dat wel of niet doet, maar het is maar een visie op afstand natuurlijk

Sterkte
dance shoes, dat mag aan je vreten hoor, dat je even niet weet hoe en wat dat allemaal gaat brengen.

Een familielid die aan de drugs is, is ook een zware opgaaf voor de hele familie en waarschijnlijk straks ook voor hem. Een goede manier om daar mee om te gaan is er bij mijn weten niet en is voor iedereen anders. Vechten tegen de bierkaai tot dat hij het zelf in gaat zien.

Ik wil je heel veel succes wensen in deze rottige tijd. en hoop dat jullie allemaal op de goede pootjes terecht komt.
Thanks Lalaviva,

Denk dat je wel gelijk heb. Heb momenteel wel contact met een leuke jongen. Maar ik geef mezelf ook totaal niet bloot. Heb net wel een sms gestuurd dat ik z'n contact mis. Is wat minder geworden afgelopen weken, we zouden afspreken. Maar ik hou het zelf eigenlijk ook wel af vanwege angst en onzekerheid denk.

Heb al dagenlang op m'n vingers gezeten met ik laat me niet kennen, maar heb nu zoiets van ach wat heb ik te verliezen en waarom niet?

Hoop daarnaast stiekem dat het goed afloopt met m'n broertje. Maar ik hou rekening met alles eigenlijk.

Dance Shoes
Dance shoes, een familielid met een verslaving trekt haar tol op de hele familie. Heel goed dat je ouders grenzen gaan stellen. Denk je dat je broertje met z'n vragen / behoeften bij jou aan gaat kloppen?

Het wordt een zware periode voor jullie als gezin. Maar bedenk dat je broertje zelf zijn beslissingen moet nemen, dat kunnen jullie niet voor hem doen. Jullie kunnen alleen grenzen stellen om jezelf staande te kunnen houden.

Denk ook aan jezelf de komende tijd, niet alleen aan je broertje of je ouders. Je mag ook best iets van een ander vragen als dat nodig is .
quote:Teigera schreef op 30 december 2009 @ 22:04:

Dance shoes, een familielid met een verslaving trekt haar tol op de hele familie. Heel goed dat je ouders grenzen gaan stellen. Denk je dat je broertje met z'n vragen / behoeften bij jou aan gaat kloppen?

Het wordt een zware periode voor jullie als gezin. Maar bedenk dat je broertje zelf zijn beslissingen moet nemen, dat kunnen jullie niet voor hem doen. Jullie kunnen alleen grenzen stellen om jezelf staande te kunnen houden.

Denk ook aan jezelf de komende tijd, niet alleen aan je broertje of je ouders. Je mag ook best iets van een ander vragen als dat nodig is .

Thanks voor je reactie, voel me nu wel meer begrepen denk ik.

De tol die een familie in totaal betaald zie ik momenteel inderdaad in z'n algeheel. Ieders emotie vlakt af, maar emotie is er aan de andere kant juist volop wel aanwezig. Het uiten is alleen een ander verhaal door de omstandigheden, je bereikt er niks mee. Volgens mij zit ik ook behoorlijk dwars met dat gevoel.

Op gezondheidsniveau zie ik momenteel ook zat gebeuren op dat vlak. Maar je erin uiten, daarin bereik ik momenteel niks mee.

Mijn broertje kan bij mij niks halen. Wat er te halen valt uit mijn tas zal ook niet zoveel zijn, en in het algemeen eigenlijk. Op ten duur leer je het wel om geen geld bij je te hebben. Dat valt hier thuis dus ook inmiddels niet meer te vinden. Maar het blijft altijd snijden dat alles weggepakt word wat maar bruikbaar is. Op emotioneel vlak zal hij voorlopig ook niks bij mij kunnen halen. Ik vind dat hij al ellende genoeg aangericht heeft. Er is al respect genoeg geweest voor z'n verslaving. Laat hem eerst zelf maar eens wat nuttigs of goeds voor zichzelf doen voordat ik dat weer voor hem doe. Dat richt toch niks aan merk ik door de tijd heen.

Inmiddels zie ik nu langzamerhand ook vrienden van hem afdruipen. Waar hij zich nu pissig om maakt. Hij komt langzamerhand door de tijd heen steeds vaster te zitten.

Ben best wel bang voor wat er komen gaat want je hebt twee wegen denk. De een is iemand ziet het licht. En de tweede is iemand slaat volledig door naar waanzin.

Dat is waar ik bang voor ben in 2010... dat het compleet doorslaat...

Hopelijk niet...

Die angst blijft spelen he.

Dance Shoes
Kun je je gevoelens en angsten uiten bij je ouders? Waarschijnlijk komen veel van jullie angsten en gevoelens namelijk overeen. Ik wens je toe dat je jezelf kunt uiten, ook al schiet de situatie er niets mee op, als JIJ er maar iets mee opschiet. Het delen van je gevoelens lucht vaak op. Hetzij met je ouderes delen, hetzij met vriendinnen, kan veel schelen. Het maakt je lichter.

Is het zo dat je broertje het huis uit gezet gaat worden? Hij zal dan in eerste instantie w.s. diep vallen. Pas als je diep gegaan bent (en dat dieptepunt ligt voor iedereen ergens anders) leer je dat het noodzakelijk is om je gedrag aan te passen. Je kunt zijn verslaving niet wegnemen, al zou je willen. Hij is de enige die dat kan. En of het hem lukt, only time will tell.

Hebben jullie weleens overwogen om voor jullie zelf hulp te zoeken, je ouders en jij?

Je stelt ook de vraag waarom je geen man bent tegengekomen die jou accepteert zoals je bent. Dat weet ik niet... domme pech misschien? Mannen blijven een onbegrijpelijk iets voor mij, zelfs nu ik een fijne relatie heb. Volgens mij is de factor "geluk hebben" erg groot bij relaties, al is het ook belangrijk dat je jezelf openstelt naar de ander toe en je kwetsbaarheden durft te laten zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven