LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
is het enige wat ik hierop kan zeggen Mard!

Ben net helemaal verrimpeld uit bad gekomen en we gaan nu naar een natuurgebied met de hond. Hopelijk kunnen we daar een beetje vuurwerkarm wandelen. Geen zin in idioten die vuurwerk naar ons hondje gooien.
Hoi hoi!

Luba vond het GE-WEL-DIG! Hij ging helemaal uit zijn dak!

Gillen, kraaien, lachen, spetteren met zijn handen op het water, springen etc! Hij was niet te houden, moest echt mijn best doen om hem goed vast te houden. Er waren meer kleintjes (kleiner en groter dan hem) maar die waren allemaal vrij mak. Een glimlach soms hier en daar, maar geen enkele baby ging zo uit zijn plaat als luba! Iedereen moest om hem lachen 'kijk hem nou, die heeft echt schik voor tien' 'goh je had al veel eerder met hem moeten komen, hij vind het zó leuk', etc. Was echt heel leuk!

Ik had het ergens wel verwacht, want bij ons in het grote bad gaat ie ook altijd helemaal los, is ontzettend druk dan.

Echt leuk! Nou, volgende week weer! Leuk!

Hij ligt nu uitgeteld in zijn maxi-cosi te slapen. Ik laat hem maar even liggen, als ie wakker wordt krijgt ie zijn flesje (vorige was om 06.00).
Oh hij heel even onder water geweest. Ze leren dat in stapjes. Het is ook echt een klasje, waarbij we in een kringetjes, onder leiding van een instructrice, liedjes zingen en tegelijk bewegingen maken in het water. Hij gaat nu elke week stapje voor stapje leren onder water te zwemmen. Er was 1 kindje dat al heel vaak kwam (nu 6 maanden) die een heel eind zelf onder water zwom! Heel gaaf!
Wat leuk! Kan me voorstellen dat je daar zelf ook enorm om moet lachen
Chiek het sneeuwt hier bij jou ook?
Baby schijnen sowieso goed onderwater te kunnen zwemmen, vind ik zo wonderbaarlijk dat zal Luba dan ook vast wel leuk vinden aangezien hij het zwemmen ook zo leuk vond!
Ja, maar ze moeten er dus wel een handje bij geholpen worden schijnt. Hij is nu alleen even snel kopje onder geweest, volgende week gaan we een stapje verder. Hoe weet ik nog niet.
Hallo meisjes!!

Heb af en toe wel wat bij gelezen, bijv het geweldige nieuws van Neem en haar ook even gesmst, maar verder eigenlijk niet echt de puf en tijd gehad te reageren.

Sproet, dank je wel nog voor je lieve berichtje, zal binnenkort even uitgebreid reageren. Fijn dat je spulletjes nu gearriveerd zijn!!

Mien, dank je wel voor je kaartje!

Hier alles redelijk, rare weken geweest, veel regelen, veel emoties en nog steeds. Kerstdagen met het gezin weggeweest, lekker uitwaaien aan de kust.

vanavond zal ook wel raar zijn, maar ja we hebben wel iets heel moois om naar uit te kijken in 2010.

Met de zwangerschap gaat het gelukkig allemaal goed, buik en kindje groeien goed en ik voel lekker veel beweging.

Kamertje begint nu ook echt op te schieten. Sjipman is deze week lekker vrij en is hard aan het klussen. Ik ben aan het werk en kan dus iedere avond de voortgang keuren.

Nou wilde jullie even op de hoogte brengen en laten weten dat ik jullie niet vergeten ben. Een hele fijne jaarwisseling allemaal!!

Dikke kus
Luus wat gaaf dat je kleine grote man zo uit zijn dak ging in het water. Lijkt me zo leuk!!! En ik word helemaal enthousiast van jouw stukje.

Sjip, hallo. Fijn wat van je te horen. Ik heb zoveel aan je gedacht de laatste tijd. Kan me voorstellen dat deze tijd van het jaar nu heel raar aanvoelt. Heel dubbel. Jouw Kerst klinkt wel heel goed zo.

Wat superfijn dat het zo goed gaat met je zwangerschap. Leuk dat het kamertje ook al echt opschiet. Leuk he om die vooruitgangen te zien. En is Sjipman dan ook helemaal trots?

Hoop dat je vanavond allemaal lieve mensen om je heen hebt.
Sjip meisje! Zal vast een rare kerst zijn geweest, ik had ook nog even bij jou stil gestaan. Ik ben blij dat alles goed gaat met je zwangerschap en dat het lekker groeit en vrolijk beweegt!

Leuk hé zo'n kamertje! Ik krijg ik zelf weer helemaal zin in als ik het telkens lees.
Wat fijn om je hier weer even te zien Sjip. Ik heb veel aan je gedacht de afgelopen tijd.

Vind het vooral heel fijn om te horen dat het goed gaat met je zwangerschap en dat je uitkijkt naar de komst van jullie kindje in 2010.
Chiek, even een vraagje aan jou voor ik bij lees: kan je kleine in die Be*co ook met het gezichtje naar voren?
Ja met kamertje bezig zijn is echt leuk. Sjipman krijgt wel een beetje nerveuze kriebels, want het wordt nu wel heel echt.

Vandaag ook het ontwerp van het kaartje binnen gekregen, heel mooi!

Luus, heerlijk om te lezen dat Luba het zwemmen zo leuk vond!!

Nog anderhalf uur op m'n werk en dan lekker naar huis. Als het goed is staat het ledikantje dan ook (en daarnaast vast een stralende Sjipman, kijk eens hoe goed!).
Sjip wat fijn om inderdaad weer even een kleine update te krijgen...inderdaad een jaar vol emoties! Ook bij mij ben je zo nu en dan in gedachten geweest...het lijkt me zo ontzettend moeilijk. Maar volgens mij sla je je er goed doorheen en ik wens jullie dan ook heel veel liefde en geluk voor 2010!
Wiehoe oliebollen zijn gelukt. Toch altijd weer een klusje (waarvan ik nooit zeker weet of het gaat lukken). Sommigen zijn wat klef maar het zij zo.

Heb een klein experimentje met mijn haar gedaan dat best wel eens paars uit zou kunnen pakken.

Nu nog even het huis door laten luchten. Verfje in laten trekken. Draadjesvlees staat al een uurtje te pruttelen. Dan even douchen, vieze stinkkleren in de was doen en dan een tukkie. Of in ieder geval even plat op bed. Mmmmmm kan me er nu al op verheugen.

P.S. Wat jullie met deze non-informatie moeten weet ik eigenlijk ook niet.
Dag lieve buurtjes, ik wens jullie alvast een goede jaarwisseling, en een heel fijn 2010, lekker genieten met al jullie mooie verse gezonde baby's!
Pien, paars? wat heb je gedaan dan ...*denkt met weemoed terug aan de jaren dat haar haren ook varieerden van donkerrood tot aubergine...*

Moom, ik had op jullie eigen topic ook al een berichtje achtergelaten, maar jij ook een super 2010 en later in het jaar met Moom-mini!
Oooh, draadjesvlees Pien, je brengt me op een idee (waarom is er geen likkebaardende smiley?) Ga ik morgen denk ik maken, kan het lekker de hele middag pruttelen. Ik maak er vaak stoofpeertjes bij, maar die heb ik hier nog niet kunnen vinden. Ik heb wel zelf appelmoes gemaakt gisteren (nou ja, gewoon appelpartjes op het fornuis gezet en na drie kwartier ofzo waren ze zacht en kon ik ze stampen.

Sjip, fijn om weer even van je te horen. Zal een rare kerst geweest zijn, maar het klinkt alsof het een fijne dag was. Gelukkig lees ik ook in je berichtje door dat je erg uitkijkt naar komend jaar. En het is sneller 16 maart dan je denkt! Als het even kan, willen we jullie kamertje natuurlijk ook zien op de groep!

Luus, wat klinkt dat leuk dat zwemmen met Luba! Goed dat je het nu eindelijk bent gaan doen. Sproetman had dat ook willen doen, maar de tijden waren heel onhandig. Maar we hebben nu in elk geval ons eigen bad en Sproetekind vind het ook heel erg leuk om dan rechtop te zitten en heel hard op het water te slaan.

Ik heb vannacht in m'n eigen bed geslapen! Toen we Sproetekind weer in bed legden na z'n laatste flesje, zagen we in zijn kamertje een doos staan waar alle schroefjes voor het bed inzaten. Dus om 22.15 nog eens begonnen met het geklooi, maar ik ben blij dat het nu gedaan is, en het lag heerlijk. Ik had op het laatst nog allemaal nieuw beddengoed gekocht, dus er kon meteen schoon spul op (voor alle wasfreaks: ik heb het zo direct uit de verpakking op bed gedaan )
quote:sproet1978 schreef op 31 december 2009 @ 14:35:

Ik had op het laatst nog allemaal nieuw beddengoed gekocht, dus er kon meteen schoon spul op (voor alle wasfreaks: ik heb het zo direct uit de verpakking op bed gedaan )

Sjip, wat fijn om te horen dat het met jullie ondanks alles toch goed gaat, dat je uitziet naar jullie kleintje en het nieuwe jaar positief ingaat. Dikke omdat deze familiemaand extra moeilijk is als je pas iemand verloren hebt. En ik sluit me erbij aan: straks een foto van het kamertje?

Meisjes, ik ben zo mooeeehoooee. Man ging er vanmorgen uit toen meis om 6 uur wakker werd en liet me slapen tot half negen (en ik lag er op tijd in), maar het voelt alsof ik mijn bed in geen drie dagen gezien heb. Denk dat er vandaag voor het eerst een middagslaapje komt in huize elev.
Haai!

Even snel een berichtje vanuit het hoge noorden van nederland (we zitten hier in een hotel en gaan straks naar vrienden om oud en nieuw te vieren, maar konden daar lastig blijven slapen, vandaar)

Sjip, fijn om weer even van te horen! Ben blij dat het met je zwangerschap en alle voorbereidingen goed gaat! Het zal een gekke en moeilijke periode voor je geweest zijn, maar ik hoop dat 2010 voor jullie een geweldig jaar gaat worden!

Mini, kleine baby's kunnen niet naar voren kijken in de be*co, en dat is expres zo gedaan, omdat kleine baby's daar snel overprikkeld van kunnen worden en zich dan moeilijk af kunnen sluiten om te slapen. Als ze tegen je buik leunen kunnen ze naar opzij kijken en als het dan genoeg is vallen ze lekker tegen je buik aan in slaap Boven de 7 kilo kun je de baby op je rug dragen en kan 'ie over je schouder met je meekijken.

Overweeg jij er ook eentje te kopen? Ik ben er (op die gekke valpartij na, maar dat lag niet aan de draagzak) erg enthousiast over, en als we ermee lopen krijgen we heel vaak leuke reacties

Luus, dat zwemmen klinkt schattig zeg!! Die kleine luba, helemaal in een deuk...

Wij gaan zo weg, ik wil iedereen een hele gezellige avond wensen (met dikke buik, of met baby ) en ik spreek jullie in 2010 weer!
Nog even voor sproet; nieuw beddegoed zonder te wassen meteen gebruiken? Dat is zó tegen de regels, dat kan écht niet hoor
Jij ook fijne avond, Chiek!! Hopelijk komt chocopop de vuurwerkherrie goed door (en dat geldt natuurlijk voor alle kleintjes én huisdieren ).

Wat jammer trouwens dat ze niet met hun gezicht naar voren kunnen zitten in die draagzak. Wij hebben de baby bj*örn en daar kan dat wel in (vanaf het moment dat ze zelf haar hoofd rechtop kan houden) en meis genoot er altijd erg van. Bovendien gebruikten we hem niet alleen voor in de supermarkt ofzo, maar ook om gewoon lekker te gaan wandelen, en dan is er natuurlijk geen sprake van overprikkeling, dan is het gewoon leuk als ze ook de mooie omgeving kan zien. Plus: naar je toe draaien kan je natuurlijk altijd doen. Voordat ze groot genoeg is om over je schouder te kijken, ben je bovendien een flinke tijd verder. Wat was volgens jou ook alweer het nadeel van de bj*orn, chiek? Iets met de heupjes?
ooooh, heerlijk, vers beddengoed zo uit de verpakking. dan is het nog helemaal stug en nieuw enzo
Haha Sproet, dat doe ik ook nooit hoor...tegenwoordig gaat nieuwe kleding van Jee ook zo aan en wordt niet eerst gewassen
Elev, als ik jou was zou ik zéker een middagslaapje gaan doen, anders haal je 12 uur nooit. Wij hoeven ons geen zorgen te maken over geknal, want er is hier toch geen vuurwerk .

Elev, zo'n spreidstand als bij de Beco schijnt goed te zijn voor de heupjes (vandaar dat in Afrikaanse landen waar vrouwen hun kind de hele dag op hun rug dragen ook nauwelijks heupdysplasie voorkomt), maar ik geloof dat tegen de tijd dat je de BabyBjörn mag gebruiken dat alweer minder belangrijk is.

Wij hebben de BB wel even gebruikt, toen Sproetekind zo huilerig was, maar dat was ook de tijd dat het zo bloedheet was, dus liever niet (dat is ook de reden dat ik onze draagdoek haast niet heb gebruikt). En nu vind ik hem er echt veel te zwaar voor. Hoe doen mensen dat toch met van die grote kinderen, ik vind 9 kilo echt te veel om mee te gaan wandelen. Maar ja, mijn bekken is natuurlijk ook redelijk vern**kt. We hebben wel al een jaar geleden een draagding voor op je rug gekocht, met een metalen frame, die kun je goed op je heupen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven