November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
94 cm? Wat een reus!

Tess, die afspraak heb je toch zelf gemaakt? Dan mag je niet klagen

gelukkig wat beter in kinderland, meisje snotter alleen nog wat. Ventje had gisteravond nog wel 39.5, dus die houden we nog wat in de gaten.
Zo, de kerst weer overleefd. Gezellige dagen gehad gelukkig en zo te lezen de meesten van jullie ook.

O; hopelijk zijn je kinders snel weer beter en slapen ze ook weer wat beter. Vermoeiend he? Ik heb dan nog geluk dat Suzy zelden wakker wordt 's nachts (en overdag als ik haar laat slapen ook zo nog een paar uur wegtukt), maar dat wordt volledig gecompenseerd door Suzoon (die overdag trouwens wel goed slaapt, dus dat geeft wel rust).

Lizzie; lekker weg, veel plezier. Hopelijk kun je even bijtanken voordat school weer begint.

Tess; kleine molton; geen idee.... En volgens mij moet ik in februari pas weer met Suzy naar het CB. Ik had vorige week op mijn vrije dag een afspraak bij de tandarts staan om 8:50. Nou, gelukkig zag ik het op tijd en heb hem toch maar verzet. Afspraak was een half jaar geleden al gemaakt, denk door de zwangerschapsdementie ik toen niet goed kon nadenken.

Suzy moest een paar dagen aan haar nieuwe bed wennen en slaapt sindsdien als een marmotje. Dus dat komt met Tessje ook vast helemaal goed.
Lekker hè Binti, zo'n skipak. Seppe heeft er ook twee. Een van fleece, voor als het droog is en ook nog een echte winddichte voor als het heel koud is. Hij omarmt hem helemaal als ik er mee aan kom lopen. 't is ook wel een hele mooie paarse met egeltjes er op

De peuterpubertijd komt ook in fases. De eerste fase gaat voorbij als de woordenschat stijgt. Als ze kunnen duidelijk maken wat er aan de hand is is een deel van de frustratie weggenomen. Daarna komt de fase dat ze meer behoefte hebben aan uitdagingen. De kleuterschool is dan de uitkomst, maar ja, dat duurt dus inderdaad in totaal dus zo'n twee jaar, deze fase... Gelukkig is het statistisch wel zo dat een lastige peuterpuber over het algemeen een schatje is in z'n echte pubertijd... hopen we dan maar...

Tess, linkje naar het boek: http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004002094885/index.html

Wij zijn donderdag met Seppe naar het CB geweest. Hij is nu 90 cm en weegt 1545 gram. Dat vonden ze een beetje te veel. Of het niet een ideetje was om hem op peutergym te doen , Seppe is altijd al een propje geweest, en ik wil best wat meer letten op suiker en vet in zijn eten, maar hij hoeft van mij echt niet af te vallen...
O, die afspraak heb ik zeker niet zelf gemaakt! Tessje had een paar weken geleden al gemoeten, om een schappelijke 10:00 uur. Maar dat was net de dag van de MG prikken, en alle medewerkers van het CB moesten daarnaartoe. Eenzijdig is de afspraak daarom verzet naar vandaag. Ik heb zelfs nog geprobeerd de afspraak te verzetten, maar dan kon het pas weer over heeeeeeel lang. Beterschap nog voor Nelis!

Lizzie, heeel veel plezier!!!

Ibbel, dat skipak van Seppe klink heel mooi en warm! Tessje had er vorig jaar ook één, heerlijk! Waar is trouwens het wetenschappelijk bewijs dat statistisch gezien de pubertijd makkelijker is bij een moeilijke peuterpubertijd? :-) Voor wat betreft Seppe zijn gewicht: jij weet wat erin gaat aan eten en of dat gezond is of niet en of hij genoeg beweegt. Daar zal zo'n uurtje peutergym echt niks aan veranderen.

Vanochtend bij het CB was Tessje 12.2 kilo en 88 cm. Lengte precies gemiddeld, gewicht net iets eronder. Hetzelfde als de vorige keer, dus ze groeit keurig volgens het lijntje. Ik was bang dat door al het gesnoep rond haar verjaardag, sinterklaas en kerst haar gewicht een spurt omhoog had gemaakt, maar niet dus. Verder alles prima, volgend jaar pas weer terugkomen.

Tessje is zowel gisterenavond als vanmiddag zonder problemen in haar nieuwe bed gaan slapen. Heel fijn!!!
Oké, tess, dan heb ik niets gezegd! Ik spreek trouwens standaard om 9 uur af, maar ja, mijn dag is dan al half om

afvallen: wat een onzin. Buurjongetje is ook zo'n reusje, niets te dik. Ik kan er met mijn sprietje van nog geen 11 kilo die niets eet niets over zeggen.

Skipak: dat ga ik volgend kaar eens overwegen, nu zijn ze uitverkocht vrees ik, net als de sleetjes.

En nu maar even naar mijn ventje, wordt vervolgd ....
Goh, laat ik ook eens het consulatiebureau bellen alhier.

Eigenlijk zouden we rond haar 2e verjaardag een uitnodiging per brief hebben moeten krijgen, maar dat lijkt - net als de vorige keer - mis te zijn gegaan.

Seppe afvallen met gym.. najaaaa zeg, wat een onzin. Hij is gewoon groot, maar zeker niet dik, in ieder geval niet op de laatste meeting! Alsof gymmen voor peuters helpt, haha.

Vaantje wordt langzaamaan steeds slanker overigens. Steeds meer klein meisje, niet meer zo'n lekker dik buikje.. jammer :-)

Skipak/noots/slee - ik laat het maar voorbijgaan en zorg dat ik tijdig voor volgend jaar wat scoor (tweedehands). Wel een paar nieuwe warme schoenen kopen binnenkort. Dat kan ik misschien vanmiddag eens doen. Lekker weer hier.
Zo Anniek was weer eens om half zes wakker dus nu even tijd om te reageren op iedereen.

Hier heerlijke kerst gehad en derde kerstdag naar Manifesto geweest. Was erg leuk feestje, beste feestje van het jaar mag ik wel zeggen en pas om 0600 thuis (normaal ben ik dan al op haha) maar was gister nogal brak. Nu nog trouwens haha. Ach, je moet er wat voor over hebben. Kids hebben bij ouders gelogeerd en het erg naar hun zin gehad.

Nu op naar Oud en Nieuw wat we bij schoonouders vieren (voor het eerst met de kinderen, daarvoor altijd naar een feestje haha lekkere ontaarde ouders zijn wij he?) en dan ben ik er weer klaar mee met die feestdagen. Wat doen jullie met O&N maken jullie ze wakker voor het vuurwerk? Ik twijfel nog een beetje.

Tijd voor jan en 2010. Dan gaan we tenminste we weer de lente in haha

Binti: pfoe jouw kerst klinkt druk. Ik denk er ook wel eens over om de fam hier thuis uit te nodigen. Maar ja, of dat nu makkelijker is? Eerlijk gezegd denk ik van niet. Al dat plannen en rennen met boodschappen ed is natuurlijk ook best veel werk.

Ibbel: Mooi boekje, ga ik ook maar eens bestellen. Ben dol op boeken dus als iemand nog een goede tip heeft, dan hou ik me aanbevolen.

Raar van Seppe zeg. Kinderen op dieet, het moet niet gekker worden. Jij bent volgens mij juist iemand die niet veel suiker en vet enzo geeft toch? Het moet niet gekker worden hoor. Ach, wellicht dat je wat volle produkten door halfvolle kunt vervangen ofzo maar peutergym om af te vallen? Echt absurd.

Hier moet ik eigenlijk ook een nieuwe afspraak maken met het CB. Die is toen vanwege de MG niet doorgegaan. Kreeg een brief dat er een nieuwe afspraak gemaakt zou worden, maar heb nog niks gehoord.

Vana het echt babyvet gaat er dus bij jou af. Hier ook een beetje maar nog wel een lekker bol buikje hoor.

Ik heb hier al snowboots liggen maar bedankt voor de tip Lizzie (en veel plezier in Limboland). Mazzel want ik had ze vorig jaar al liggen en ze paste nog. Slee is wel jammer dat die uitverkocht zijn, maar ja, weet toch niet waar ik dat ding de rest van het jaar moet laten.

Tess: Fijn dat het bedje omwisselen zo goed is gegaan. Hier nog steeds het ledikant hoor. Hou het nog even zo. Ik vind het wel best even.

O: Shit zeg dat ze zo slecht slapen. Anniek die tukt gewoon nog 3 uur in de middag hier. En dat heeft ze ook echt nodig hoor, anders is ze op. Ik dacht dat kindjes pas bij een jaar of 3 geen slaapje meer doen? Saar ligt hier nog 3x per dag op bed.

Nou het normale leven (voor een paar dagen) gaat weer beginnen vandaag.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hihi, 3 keer per dag slapen, dat kan ik me al niet meer herinneren. Nelis slaap al sinds hij 7 maanden is 1 keer. Neeltje was vandaag moe, 10 uur slaap is toch ook voor haar weinig en ligt dus alweer een uur te slapen.

O en N viere we gewoon thuis met de kinders. Zij ziek en wij moe, we halen 12 uur niet denk ik . Lost meteen het probleem van wel of niet wakker maken op.

Dat boek is een goed idee, ga ik onthouden. Kinderen hebben met de kerst ieder 100 euro gehad, dus dat moet op

tess hoe ging dat bij tessje met haar piepen? Ik heb vandaag van de huisarts een inhalator gekregen met de boodschap : als het helpt moeten we eens ernstig praten over astma. Volgens mij ging dat bij Tessje toch niet zo simpel, toch? Ik ben er dus dubbel in: voor nelis hoop ik dat het helpt, maar eigenljk dus ook niet........
Ben nu even helemaal bijgelezen, nu mijn geheugen nog....

O&N vieren wij bij mijn moeder met oom en tante, gezellig. We maken Alissa rond 23:55 wakker omdat we toch rond 0:30 naar huis en bed willen, dus dan vind ik het wel gezellig als ze erbij is. OVerigens gaat dat met haar ook erg goed, als we haar wakker maken en verplaatsen, thuis nog even een flesje melk en ze slaapt direct weer verder.

O; is het met inhalator gelijk astma? Hier bij de ha niet hoor...die gooit het ook op bronchitis. Wij hebben wel de inhalator in huis en zowel voor Alissa als Elfje weleens moeten gebruiken, maar die hebben voor zover bij mij bekend geen astma. Beterschap!

Lizzie; ben super te laat, maar fijne vakantie.

Ibbel; wat een gezeur altijd over te dikke kindjes, Ik zou in jouw plaats zelf eens kritisch naar de voeding van Seppe kijken en als dat niet bijzonder vol van suiker en vetten is en hij verder niet de hele dag voor de tv hangt, maar lekker in huis speelt er nu nog niet zo veel aan gaan doen. Of misschien hem meer laten lopen met boodschappen ofzo ipv de kinderwagen, maar peutergym voor het gewicht zou ik niet doen. Wel voor de leuk overigens, hoor daar goede dingen over.

Alissa slaapt sinds zondagmiddag zonder speen. Wat een gedoe is dat zeg om daar vanaf te komen. Het was er echt tijd voor en die middag was er geen speen in huis (bij oma blijven liggen) en hebben haar eigenlijk uit nood (en omdat we geen zin hadden op en neer te rijden) zo in bed gelegd, behoorlijk drama, maar we moeten toch een keer van dat ding af. Dus vandaag al de 3e dag zonder en het drama om te gaan slapen is max 1 uur, dus wel te doen. Ze is wel wat vroeger wakker dan normaal, maar ach, over een week of 2 is ze er vast wel doorheen en weer in normaal ritme.

Ik heb vandaag maar weer eens een bezoekje aan de ha gebracht voor mezelf. Heb aan mijn laatste zwangerschap toch alsnog een vervelend kwaaltje over gehouden. Waarschijnlijk zit er een scheurtje in mijn middenrif waardoor ik op zeer onverwachte momenten maagkrampen heb. Zeer pijnlijk, ik weet dan echt niet meer waar ik het zoeken moet en die krengen duren zo'n uur of 2. Nu medicijnen en mochten die niet helpen dan krijg ik een maagonderzoek...blegh..zit ik allemaal helemaal niet op te wachten.
Wat een drukte met de feestdagen, klinkt wel gezellig allemaal.

Oud en nieuw, bij ons komen er vrienden langs, en als ze niet wakker word laat ik dr lekker slapen.

Ze slaapt trouwens de afgelopen week pas om 2230. Echt niet normaal, ze is nu ook nog heerlijk op dr kamer aan het spelen. We denken dat ze een beetje tussen de wel/geen middagslaapje hangt en dus eigenlijk overdag te veel slaapt (2 uur), maar dan is ook wel echt jengelig en moe. Voordeel is wel dat ze lekker tot 9-930 uitslaapt, dus echt een groot probleem is het nog niet

Dikke kindjes, apart hoor. Hier 13,5 kg en 87 cm en het word wel een minder propje, maar dr buik is nog steeds wel aanwezig hoor. Zolang ik het snoepen enz onder controle kan houden en ze regelmatig beweegt vind ik het best. Als ze een jaar of 4-6 zijn dan kan je er toch echt pas aan doen lijkt me.

Met kerst is amber echt heel erg verwend door mn schoonouders. Met oa mooi nep uggs, vind het echt wel schattig staan. Voor de rest een paar spelletjes en kleren en regensetje. Lag in iedergeval een stuk meer voor haar onder de boom dan voor ons
Oh, Denneboom en andere kerstliedjes: lukken hier niet, want Bintje zingt nog steeds Sinterklaas Kapoentje op vol volume. Dit wordt gemengd met een liedje uit Pippi Langkous (Waaruit anders...) "alle dagen... alle dágen". Chica, jij kent het vast wel

Wat goed Tessje in een ledikant! Dat durven we hier nog steeds niet, ze is zo druk dat ze zonder spijltjes direct uit bed valt. (en dat weten we omdat we laatst als test eens 3 spijltjes hebben verwijderd. Binnen 5 minuten lag ze ernaast (we hadden er een groot kussen neergelegd, maar toch).

Wat een flinke jongens zijn Seppe en Leon!! Maar dat ze je nu al aanraden om hem te laten gymen vind ik echt stom. Seppe is een flink mannetje, dat is hij altijd al geweest zeg. Eerst maar eens zien hoe hij verder groeit voor je allemaal maatregelen moet nemen.

Bintje is en blijft een ukkie. Ze eet me de oren van het hoofd, maar komt niet veel aan. We hebben nog geen uitnodiging voor het CB, dus ze is al een tijd niet gewogen, maar ik schat haar zo rond de 11 kilo, meer zal het zeker niet zijn. En lang is ze ook al niet, maar dat heeft ze van mij, ik ben ook een ukje

Ibbel, skipak is inderdaad super. Bintje kan lekker buiten rondkrummelen in de sneeuw, kan ook 10x vallen zonder nat en koud te worden en ze valt ook nog eens niet zo hard omdat dat pak zo dik is Echt ideaal.

Vana: er schijnt nog een tweede koufront aan te komen volgende week met meer vorst (Vriend is ontzéttend hoopvol dat het nu niet gaat sneeuwen zodat er geschaatst kan worden...). Mocht je toch nog van gedachten veranderen: Marktplaats is een geweldige bron van skipakken en laarsjes is mijn ervaring.

Chica: klinkt als een lekker feestje dat Manifesto! En 3 uur slapen 's middags? Dat halen we hier niet meer. Bintje slaapt meestal een kleine 2 uurtjes. Ook heel lekker, en ik hoop dat ze het nog een poosje blijft doen, want het zijn echt míjn uurtjes.... Maar goed, ze heeft ze ook echt nog nodig....

O: beetje raar dat je gelijk een inhaler krijgt en de mededeling dat als het helpt, het dus astma is? Klinkt echt heel vaag. Zo makkelijk moet je toch geen inhaler kunnen krijgen? Wat voor een is het??

Lala, vervelend die maagkrampen! Hopelijk helpen de medicijnen, op zo'n onderzoek zit je ook niet te wachten zeg. En jeetje, een scheurtje in je middenrif, geen idee dat dat ook al kan bij een zwangerschap!

Speenloos slapen: lijkt me voor nu wel vervelend, maar dan ben je er wel vanaf. Wij zitten voorzichtig te kijken of we Bintje van haar duim af zouden kunnen krijgen. Maar ach, ze doet het alleen als ze in slaap valt, zo veel is dat niet. Alleen moeten we op den duur wel maar iets bedenken. Of niet, ik heb geduimd tot ik 12 was, zonder schade aan mijn gebit...

Kerst was hier erg gezellig. Wel vermoeiend, met name mijn familie over de vloer. Die zijn nogal luidruchtig en druk met z'n allen. Ik had zelf voorgesteld het bij ons te doen, leek me handig met Bintje, die dan gewoon op tijd in haar eigen bedje kon. Dat was wel handig, maar dan zit je wel echt vast aan zo'n groep tot de laatste is vertrokken.... Als je het bij iemand anders viert kun je op een bepaald moment zelf vertrekken, ook wel lekker.

Nouja, we weten nu al dat we het volgend jaar lekker rustig hebben omdat mijn ouders en broertje dan bij familie in Zuid-Afrika zitten. Ook fijn! De vriendengroep die er was op zondag was reuze lief en we hadden allemaal een gang voorbereid, dus lekker weinig werk en vooral veel gezelligheid.

Dus Chica: het hangt van het gezelschap af, en zorg dat iedereen iets doet, dan heb je een stuk minder werk. We hebben alle drie de dagen de hoofdgerechten gedaan (lang leve de groothandel!) en dat was echt smullen: 1e Kerstdag konijn, 2e rosbief uit de oven en 3e dag stoofschotel van wild zwijn. Voordeel: allemaal dingen die je in een pan/oven gooit en na een tijd er weer uithaalt, klaar! Reuze handig.

De groep van 3e kerstdag is dezelfde club mensen waarmee we donderdag ook oud en nieuw vieren, bij een van hen thuis. Zij hebben een groot huis en we kunnen allemaal, inclusief kinderen en honden, blijven slapen, net als vorig jaar. Reuze gezellig!! Ik heb er echt zin in, met erna nog een lang weekend thuis, ook zo lekker....

Wij maken Bintje trouwens niet wakker. De ervaring is dat ze dan als een zielig popje tegen je aanhangt en weinig meekrijgt van wat er gebeurt dus ze heeft er weinig aan. Voorgaande jaren sliep ze dwars door alle kabaal en vuurwerk heen, dus daar gaan we nu weer vanuit.

Vrienden hebben vorige week een zoon gekregen!! Moet er wel aan wennen, we hebben in onze vriendenkring tot nu toe letterlijk alleen maar meisjes. Heb vandaag cadeautjes gekocht en moest echt even zoeken naar iets leuks voor een jongetje... grappig hoor. We gaan morgen op visite, teminste dat hoop ik, want Vriend is snotverkouden en als dat nog zo is dan gaan we niet. Jammer, maar dan komt het later wel. Ik zou het rottig vinden als we zo'n piepklein prulletje zouden besmetten met het een of ander....

Morgen werken! Mijn enige werkdag deze week, zal even aanpoten worden maar dan ben ik weer klaar tot maandag.

fijne jaarwisseling alvast allemaal! Ik weet niet of ik hier nog kom voor die tijd, vandaar....
Zo, heb ik nu in mijn eentje een complete pagina volgetypt??
Heee mijn internet doet het weer.. Ik moet nu naar bed maar ga in elk geval vanaf morgen weer meedoen!! Pfoe wat kan een mens ontrieft zijn zo zonder het net...
Lijnes; fijn dat je weer online bent!

Ibbel; er komt vanzelf een tijd dat Seppe waarschijnlijk niet of minder wil eten, dus alleen maar lekker dat hij stevig is. Suzy is ook een stevige tante en dat vind ik alleen maar prettig. Als ze een tijdje slecht eet, maak ik me geen zorgen. Ik was vroeger zelf ook een propje, maar daar is nu niets meer van terug te zien. Lekker laten gaan dus. Peutergym lijkt me wel leuk trouwens, maar dan puur voor het plezier.

Lala; dat klinkt als een vervelend kwaaltje. Maagonderzoek lijkt me ook niet fijn, maar hopelijk kunnen ze er dan wel wat aan doen. Goed dat Alissa van de speen af is. Suzy heeft hem ook nog in bed. Ik vind het wel even prima zo, als Suzoon wat beter gaat slapen ga ik me storten op het afleren van de speen van Suzy denk ik. Kan nog wel even duren .

Misty; dat slaapgedrag hebben wij hier de laatste tijd ook. Suzy ligt vaak nog lang te kletsen in haar bed voordat ze gaat slapen. En 's ochtends lang slapen. Zonder middagslaapje kan ze ook niet echt, meestal maak ik haar na max 2 uur wakker. Ach, ik laat het ook maar zo, het vindt zijn weg wel.

O; hoe is het met Nelis nu?

Binti; jouw kerst klinkt druk en gezellig. En wat leuk, vrienden met een groot huis en dan met z'n allen blijven slapen.

Wakker maken met oud&nieuw; ik denk dat we Suzy lekker laten slapen, tenzij ze zelf wakker wordt.
Speen afleren, tsja, daar begonnen ze dus ook over op het CB. Seppe loopt er het liefst de hele dag mee rond. Hij moet zelfs mee onder de douche. Nu hebben we afgesproken dat hij in bed moet blijven. Dat geeft steeds even drama, maar eenmaal beneden en afgeleid, heeft ie het er niet meer over.

Wij hadden trouwens ook geen uitnodiging gekregen om te komen, maar ik was er zelf over begonnen toen ik er met Mila was. Het stomme is dat ik van mezelf behoorlijk overtuigd ben dat ik het allemaal hartstikke goed doe met Seppe, ook met jullie als klankbord, maar dat ik door zo'n CB juf toch weer van mijn stuk gebracht kan worden... Seppe kreeg iedere avond een fles melk met anijs erin. Die is er nu af en in plaats daarvoor is het thee met een wolkje melk. Dat scheelt denk ik al wel in de calorieen. Omdat hij overdag nauwelijks drinkt, had ik bedacht dat dit een mooie compensatie was, maar kennelijk hebben ze niet zo veel vocht nodig.

Onze skipakken zijn ook tweedehands, ik zal eens een foto maken van Seppe in zijn pak. 't Is werkelijk om op te vreten

Met oud en nieuw zijn wij ook gewoon thuis en ik denk dat onze avond hetzelfde verloopt als die van Origineel. Partypoopers

Lala, dat klinkt niet fijn, een scheurtje in het middenrif.

Tess, ik heb geen cijfers voor die peuterpubertijd. Ik nam het klakkeloos aan van de CB mevrouw
Wij zijn natuurlijk met 18 maanden ivm het lopen nog bij het cb geweest, dus we hebben ter plekke een afspraak kunnen maken, Benieuwd hoe het hier gaat met de oproepen voor 3 jaar en zo.

Speen: Neeltje heeft hem alleen nog maar in bed, dus dat is helemaal niet erg. Dat kan ze volgens cb nog tot haar 6e volhouden, maar misschien is de zomer een goede tijd.

Fijn dat de kerst bij de meesten van jullie zo fijn was! En nu maar op naar de jaarwisseling

Lijnes, welkom back op het internet!!

Ik ga toch eens op marktplaats kijken voor een skipak voor Neeltje. Nelis zit toch in de voetenzak, maar voor Neeltje kan het soms best.

Nelis heeft Ventolin gekregen. volgens de huisarts was bronchitis een te vage term, dat plakte hij er voorlopig maar op, maar eigenlijk zegt dat niets. Wel zit er dan veel slijm, wat bij astma natuurlijk niet zo is. Daarom zal bij bronchitis zo'n inhalator niet werken. En dat klopt gelukkig, hij werkt niet

Nelis is al ietwat beter, gelukkig. Hopelijk heb ik nog 2 dagen vakantie deze week. Ik had gehoopt op 2 weken.....

Neeltje is heel erg de "ik ben een peuterpuber en ik plak aan mama" fase aan het doorlopen. Echt, ik word er horendol van. Ook nu, ze moet en zal op schoot, met het gevolg dat ik iedere letter 2 keer moet intypen. Gisteren een verjaardag met meerdere kindjes, maar madammeke zat alleen aan mij gekleefd. ik heb haar 1 keer bij de spelende groep gezet, maar er werd gegild als een speenvarken. Hebben jullie tips? ook thuis, ik kan zelfs niet meer koken zonder drama. Ze komt heel hard de keuken binnenrennen en draait even snel aan de knopjes van het gas of steekt haar vinger in de oven (die natuurlijk niet aan is). TIPS GRAAG!!

Lala, hopelijk helpen je medicijnen. Maagpijn is niet fijn.
Origineel, hoezo werkt Ventolin dan niet? Ik heb jaren Ventolin gepuft tegen de grote hoeveelheid slijm in mijn luchtwegen? Daarnaast had ik Flixotide tegen de ontstekingen. En ik had toch echt bronchitis. Gelukkig ben ik er overheen gegroeid.

Koken met een lastige peuter los ik op door te roepen dat ie mijn rug op kan. En vervolgens knoop ik hem op
Ibbel, ik heb geloof ik wel eens verteld dat mijn Tijn 5.5 kilo was bij zijn geboorte. Heb het net even nagekeken en hij was bij een lengte van 86 cm ook 14,5 kilo. Later was hij 97 cm en woog 17 kilo. Denk van hetzelfde kaliber als Seppe. Bij Tijn werd er nooit iets gezegd van zijn gewicht (misschien omdat ie zo zwaar is geboren). Nu is ie dus juist wat te licht me eenzelfde eetpatroon (vreten als een bootwerker ) Ik zou precies doen wat de andere dames zeggen, kijken naar zijn eetgedrag en of daar iets in dient te veranderen maar verder niks.

Raf heeft ook nog een speen 's nachts. Madelief en Tijn hadden dat ook nog. Ik vond Tijn er toen hij 3 was te groot voor geworden en heb drama's ermee gehad. Uiteindelijk lukte het wel toen ie 4 was en er zelf klaar voor was. Met Madelief heb ik het dus op zijn beloop gelaten. Zij leverde hem zelf bij me in bij ongeveer 3 en een half. Zo ga ik het ook doen bij Raf. Geen dramatoestanden want uiteindelijk duurt het dan volgens mij altijd langer.

Wij maken Raf wel even wakker met oud en nieuw. Op oudjaar moeten we naar mijn schoonzusje omdat ze jarig is maar we gaan ruim op tijd weer naar huis.

Lala wat rot dat scheurtje.. Hoe kom je nou toch aan zoiets?

Raf gaat trouwens sinds begin december naar de peuterspeelzaal. Hij vind het er zo leuk, heel schattig om te zien. De eerste keer had ie gelijk een horde kleine meisjes om zich heenhangen. Hij is erg lang iets van 97 cm en steekt bij sommige dametjes boven het hoofd terwijl die al bij 4 zijn. Hij zei "dag mama" tegen me, zwaaide een keer en was toen verdwenen haha!! Na 3 uur haalde ik hem doodmoe maar dolgelukkig weer op!
Owja ik had vroeger ook astma maar ook wel vaker bronchitis. Ik mocht van mijn huisarts geen ventolin omdat ik meestal teveel slijm op mijn longen had. Ik kreeg altijd een ander pufje.

Tijn en Raf hier hebben allebei wel ventolin en flixotide. Tijn heeft echt astma, bij Raf is het nog niet duidelijk. Kinderen t/m 3 jaar krijgen niet zo heel gauw zo'n diagnose omdat het dan vaak om babyastma gaat waar ze vaak overheen groeien. Dat is tenminste wat mijn huistarts erbij vertelde. Tijn heeft die astma diagnose gekregen toen ie net 6 was geloof ik.
Ibbel, ventolin zet de verkrampte luchtwegen open en helpt niet tegen slijm. Maar misschien had je astmatische bronchitis, dat had ik als kind ook. Nu heb ik alleen nog astma. Ik gebruik dus hiervoor ventolin en flixotide. Toen ik ook nog veel hoestte kreeg ik voor het slijm er iets anders bij. Nelis is pas een week verkouden, dus die krijgt verder alleen paracetamol. We wachten het af.

Lijnes, nu al naar de psz? Dat is veel eerder dan hier, hier beginnen ze pas met 2,5 jaar. Neeltje zou dan in juni kunnen dus ik weet niet of ze het dan over de vakantie heen tillen. Wel jammer, dan is ze al bijna 3!
Lijnes, jouw info klopt dus met wat mijn huisarts zegt. Dat is fijn !
Begrijpelijk hoor dat jullie er nog niet aan beginnen om spenen af te leren, het is nu toevallig zo gelopen en eerlijk gezegd was ik het ook een beetje beu om altijd alert te zijn dat die dingen mee gaan als ik ergens naartoe ging. Haar knuffel hebben we overal liggen, daar heb ik er gewoon 4 van. Elfje heeft geen speen, wilde ze in het begin niet, en nu begin ik er ook niet meer aan (ik hoop dat we daarmee de fase van 30x per nacht uit bed moeten om speentje terug te stoppen over gaan slaan). Ook vond ik dat Alissa begon te slissen en haar uitspraak van bepaalde letters slecht is. Misschien is dat normaal, geen idee, maar ik hoop door de speen weg te doen dat haar uitspraak ook beter word.

Lijnes; leuk je weer te lezen!!!! Hoe heb je het overleefd zonder internet? Haha...dan houd je echt tijd over volgens mij.

Novem en Tess hoe gaat het met jullie zwangerschappen? Gaat het allemaal goed? Of word het al zwaar, want jullie gaan volgens mij nu richting de 30 weken lopen..toch..?

Vandaag beetje lekker thuis aanmodderen en onze kledingkast uitmesten

hmm...2 huilende kinderen in hun bedje...ff actie.
Heeeee Lijnes welcom back in de digitale wereld. Ik heb je gemist hoor (serieus), fijn dat je er weer bent. Leuk dat Raf het zo naar zijn zin heeft op de PSZ. Heb je nu ook wat meer tijd voor jezelf daardoor?

Goh weer lekker tijdstip om te forummen. Ja dus, Anniek weer om 5 uur wakker. Maar ik denk dat ik het nu uitgevonden heb. Ze slaapt bij ons veel te lang smiddags. Ik ga net als Suzy haar max 2 uur smiddags laten slapen. Ze slaapt overal tot 7 uur (bij het logeren enzo) behalve bij ons. Wat is dan het verschil? Ik dacht eerst dat Saar haar elke keer wakker maakte, want die komt ook rond deze tijd voor een fles, maar valt daarna weer in slaap.

Vannochtend was zij echter als eerste wakker. Ze slaapt te lang in de middag, dat is echt het enige verschil. Het gaat dus eens drastisch veranderen in Huize Chica. Max 2 uur en meer niet. Hopelijk helpt het.

Verder is Saar ook pieperig de laatste tijd. Zal wel een sprong zijn ofzo want slapen overdag gaat slecht en ze huilt de laatste tijd veel. We hadden altijd een redelijk vast schema voor het slapen maar daar is de laatste tijd een beetje de klad in gekomen. Dat is niet goed voor haar en ook niet voor ons. Ik ga Saar naar 2 slaapjes per dag proberen te krijgen. Ook in de hoop dat ze dan wat langer slaapt dan 3/4 kwartier.

Tevens denk ik echt dat ze toe is aan bijvoeding. Ivm de eczeem wilde ik echt wachten tot 6 mnd en ik geloofde nooit zo in het uit je mond kijken van eten omdat ze simpel weg eten nog helemaal niet kennen. En wat je niet kent kun je natuurlijk ook niet missen. Maar jeetje Saar wordt wild als ze ons ziet eten. Zucht, wat zal ik doen? Misschien toch maar voorzichtig beginnen met wortel voor 4 mnd ofzo. In ieder geval doen we dat dan zaterdag. In 2010 dus haha en eigenlijk 2 weken te vroeg. Maar ja, zullen die darmen zo op 6 mnd zijn ingesteld? Aaaahhh ik weet het niet.

Speen afleren doen we hier ook nog niet hoor. Ze heeft hem in bed en als ze erg verdrietig is gebruikt ze hem als troost. Ook dat doen we van de zomer wel.

O: Ik heb geen tips helaas. Hier gaat de Tv aan als er gekookt moet worden en ik Anniek even echt niet kan gaan entertainen. Want dat mama-voor en mama-na is dan wel weer herkenbaar. Niks kan zonder mama, ook het spelen niet. Ook dat ga ik aanpakken. Heb wel eens gehoord dat mensen een kookwekker zetten en dat ze dan 10 min even zelf moeten gaan spelen en dat mama weer komt als de wekker gaat. Die 10 min worden dan langzaamaan steeds iets meer. Misschien is Anniek nog wat te jong maar wellicht is Neeltje daar wel aan toe. Op die manier leren ze dat mama ook wel eens andere dingen moet doen.

Lala: He shit een scheurtje? klinkt erg vervelend en ja maag en darmonderzoeken zijn niet mijn favoriet. Blehhhh vies, maar wellicht wel nuttig.

Binti: Moet je dan niet mee naar fam in ZA? Lijkt me super om daar een keer kerst te vieren. Mag ik anders mee Jouw kerst klinkt wel gezellig maar nog steeds druk en ik ben natuurlijk helemaal niet van de kook haha. Pan met kaasfondue kunnen ze krijgen bij mij hahahahaha.

Meiden een happy 2010 want vandaag naar schoonouders en weet niet of ik nog tijd heb. Het was in huize Chica weer een bewogen jaar geweest in ieder geval. 2010 wordt waarschijnlijk net zo leuk. Hopelijk gaat Saar, rollen en kruipen en komen er tandjes. Gaat Anniek lekker meer praten, langer slapen, geen oorontstekingen meer en nog veel meer leuke dingen. Gaan wij lekker op vakantie, duiken en naar Indo en vind ik een leuke baan en gaat het bedrijf van Vriend super goed. Ik weet mezelf wel een leuk jaar te wensen hoor Oh ja en die 27,5 miljoen is NIET voor mij (zo werkte dat toch?). Novem en Tess jullie wens ik nog even apart een hele goede geboorte van jullie kindjes.

Verder wil ik jullie meiden weer bedanken voor het luisterende oor dit jaar. Voor de vriendschap en de goede adviezen. Ik vond het weer erg fijn dat ik hier af en toe mijn hart kon luchten. Dat ik lief en leed met jullie kon delen en altijd goede adviezen en tips heb gekregen. Jullie zijn me in al die jaren heel dierbaar geworden. En het is jammer dat we elkaar niet vaker kunnen zien, maar dat is voor onze vriendschap volgens mij geen probleem. Iedereen heeeeeeeeeel veel plezier in 2010 en dat al jullie dromen uit mogen komen. Veel liefs en een dikke kus.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Lijnes, welkom terug!! Zal wel even wennen zijn geweest in het begin zo zonder internet. Hier hadden we er laatst ook last van, had best afkickverschijnselen . Fijn dat Raf het zo goed heeft op de psz en hopelijk jou ook!

Haha en Seppe op peutergym. Laat je niet gek maken hoor Ibbel. Doe wat jij denkt wat goed is em zoals al werd gezegd, jij weet wat hij eet en als dat niet onverstandig gewoon zo laten.

Binkie zat altijd onderaan de curve en de laatste keer ging hij meer naar gemiddelijk. Zei die arst ook, nou je wordt een dikkertje, met zo'n heerlijke ondertoon. Deed maar net of mijn neus bloedde en ben er niet op in gegaan. Eerst is hij steeds te licht en daarna te dik. Zo lust ik er nog tien.

Wij gaan ons vanavond toevoegen aan de party-animals. Als we 11 uur halen is het al héél laat. Ben wel benieuwd of Binkie er wakker van wordt. Hij is wat dat betreft echt een scheitert. Ach dan maar bij papa en mama in bed.

En dan is het inderdaad bijna 2010. Ben benieuwd wat het ons gaat brengen. Eerst de laatste zware loodjes, daarna dé bevalling, hopelijk een mooie kraamtijd en daarna...we zien het wel. Hopelijk beter dan bij Binkie. Heb manlief al gezegd dat we maar moeten genieten van deze momenten. De "relatieve" rust en ook de liefde voor elkaar. Dat was na Binkie ook niet altijd even makkelijk. Veel woorden gehad en veel verwijten naar elkaar. Maar we weten nu ook dat er daarna weer betere tijden komen.

Meiden, de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Maak er iets moois van.
Goh, we hadden wel een club oud-en-nieuw-partypoopers kunnen beginnen. Wij zijn ook gewoon lekker thuis. Denk dat we om 12:05 in bed liggen . Maar ik vind het wel knus en gezellig hoor, zo lekker thuis.

Chica; hopelijk helpt het als Anniek korter slaapt overdag. En anders misschien toch een peuter- of groot bed overwegen. Sinds we die hebben is Suzy er bijna niet uit te branden 's ochtends, of ze is lekker in haar bed aan het spelen. 8:30 wakker is geen uitzondering (toegegeven, ze ligt ook langer te kletsen en te spelen in bed 's avonds, sleept van alles in haar bed aan poppen en andere speeltjes). Terwijl ze daarvoor ook vaak voor 7 uur wakker was.

En Ik hoop dat al je wensen voor 2010 uitkomen, het is je gegund meid!

Novem en ook Tess; voor jullie ook een spannend jaar in het vooruitzicht. Ik zou zeggen, geniet nog maar even van de betrekkelijke rust . Ik vond de overgang van 1 naar 2 echt pittig (en nog steeds).

Sja, de laatste dag van een bewogen jaar. Geboorte van Suzoon als hoogtepunt en overlijden van schoonvader als absoluut dieptepunt. Bah. Hopelijk brengt 2010 ons gezondheid, geluk en rust .

Meiden, ik sluit me bij de wijze woorden van Chica aan. Allemaal een hele dikke knuffel, bedankt voor het delen van lief en leed en voor iedereen het aller- allerbeste voor 2010!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven