Gezondheid alle pijlers

Gigantische bulten van muggensteek!!

23-08-2007 17:55 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer echt behoorlijk extreem op muggensteken.

Ik ben vanacht, terwijl mijn muggenstekker naast me aan was en ik me had gesprayt met antimuggenspray, behoorlijk vaak geprikt.

Vlak erna waren het witte bultjes met een grote rode vlek eromheen, de volgende ochtend waren het gigantische rode dikke bulten (lijkt wel acne op gezicht! Maar op mn armen zijn ze zelfs nog dikker)

Wat moet ik doen? Nestosyl helpt niet, heb op advies van apotheek een CETIRIZINE tabletje ingenomen (tegen allergische reacties), maar merk nog niets.

Heeft iemand ECHT goede tips voor me:

-voor het voorkomen ervan

-voor het sneller genezen ervan

-voor het verminderen van de jeuk

Superbedankt!
Zit er Deet in je antimuggenspray?

En azijn helpt tegen de jeuk.

En kruisjes zetten
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Hoi Madelief

Ja ik herken het heb er zelf ook erge last van, pas na 5 dagen is het minder.

Ik kan je aanraden een klamboe en inderdaad zoals Vishnu zei anti muggen spul met Deet.

Als je eenmaal geprikt bent kun je verder weinig tegen de kriebels doen behalve er dan absoluut niet aanzitten.

Maar gaat dat lukken denk je, een klamboe? werkt prima.... als je geen katten hebt tenminste die hangen er graag in dan ( helaas ).

groetjes
Hoi,

Ik ken het helaas. Bij mij werden het soms enorm grote bulten van wel 10cm doorsnee, met een hele harde schijf eronder. En enorm jeuken!

Wat mij goed helpt (heb nl al een aantal jaren niet meer zo'n heftige reactie gehad na een steek), is zodra je gestoken bent, een watje (overvloedig) in azijn drenken en dat met een leukoplast tape vastzetten op de muggenbult. Bij voorkeur een nacht laten zitten (of iig zo lang mogelijk). 9 vd 10 keer is de muggenbult de volgende morgen verdwenen, en anders is het iig geen abnormaal grote bult, maar een "normale" die (praktisch) niet jeukt.

succes!

groetjes Marijke

ps ik heb een aantal jaren geleden ook eens een zalfje van de huisarts gekregen wat goed hielp; ik weet niet meer hoe het heet maar weet nog dat het ook werd voorgeschreven bij netelroos
Wat bij mij en mijn kinderen altijd goed helpt is Azaron, de crême dan. Dat lijkt wel een beetje te verdoven.

En, pijnlijk, dat wel: een kruisje zetten met heel veel kracht.

Perel
Mijn vriend heeft er ook last van en is nu panisch van muggen. We hebben een klamboe rond ons bed hangen en mocht hij onverhoopt toch geprikt worden dan gebruikt hij Azaron en probeerd er niet aan te zitten tot ze weg zijn. We hebben ook Deet in huis en allerlei citronellakaarzen en olien. Dus wegjagen die hap!
hallo,

ik heb nu iets homeopatisch gekcoht: prikweg van VSM. Ik heb het gevoel dat het werkt, he tjeukte niet meer. Alleen irritant voor je benen, ik bedoel, je moet erna wel je broek weer aan
Hoi,

Ik ken het probleem. Ik heb het met name in de tropen.

Voorkomen: door in de zomermaanden te beginnen met vitamine B te slikken. Daardoor ga je ´vies´ ruiken voor muggen.

Tropische muggenspray van etos is ook goed tegen NL muggen.

Daarnaast houden muggen niet van toch, dus fan aan.

Genezen: je reageert blijkbaar heftig met een allergisch reactie. Vraag een sterke hydrocortison creme. Beetje onortodox maar het hielp bij mij wel. De koele lucht van de fan is ook verlichtend.

En vooral niet krabben/scheren en drooghouden, anders wordt je huid dun en als je dan vervolgens krabt heb je direkt een wonde n krijg je daarna littekens.

sterkte
Ik heb ook last van een heftige reactie op een muggenbeet. Bij mij trekt dat na een uur of 12 gelukkig weg, maar voor die tijd heb ik ook zo'n enorme schijf rond de plek zitten.

Wat bij mij altijd helpt is SRL gelei van VSM. Dit is bedoeld voor pijnlijke spieren en het ruikt/stinkt behoorlijk en laat behoorlijke vlekken achter... Maar het koelt heel goed, en om de vlekken te voorkomen doe ik er altijd een pleister overheen. Meestal heb ik er dan bijna geen last meer van en als het weer begint te jeuken, gaat er meteen weer een nieuwe klodder & pleister op.

Bij mij helpen de azaron en prikweg helemaal niet trouwens...
Helaas, ik herken het... Reageer allergisch op alle insectenbeten. Vorig jaar een wespensteek gehad in mijn gezicht en daarvoor moest ik zelfs naar het ziekenhuis (inspuitingen met cortisone) en verder kreeg ik Medrol voorgeschreven (best zware medicatie).

Nu neem ik tijdens de zomermaanden op doktersvoorschrift dagelijks Zyrtec (anti-allergie). Niet fijn, maar wel nodig. Zonder worden muggebeten ook erg groot (schijven van zo'n 10cm doorsnede), ze gloeien en jeuken en het is echt geen mooi zicht... Met zyrtec heb ik 'gewone' muggenbeten. Ook heb ik zo'n elektrisch apparaatje en verder nog een zalf om rechtstreeks op de beten te doen (Phenergan). Zo kom ik de zomer wel door...

Succes ermee!
Mijn dochter is ook allergisch voor muggenbulten, en niet te zuinig ook, zo groot als eieren worden de bulten, zelfs een keer een dikke bloedblaar...

Wij hebben vd dokter een drankje (aerius/desloratadine) en een zalfje (hydrocortison) en dat werkt goed! Zodra we 's ochtends zien dat ze geprikt is, krijgt ze 5 ml vh drankje en zalf op de plek en dan blijven de bulten klein en jeukt het ook niet. Hopelijk hebben jullie eriets aan!

Ik had laatst zelf ook een vreemde jeukende bult en heb er ook die zal opgesmeerd en weg was de jeuk!

En om het te voorkomen slaapt ze onder een klamboe...
Allemaal reacties als je al geprikt bent. Heel goed natuurlijk maar ik word gillend gek als ik weer op verschillende plekken gestoken ben. Ik ben een paar jaar geleden naar Thailand op vakantie geweest en had Deet meegenomen. Daar heb ik het niet zoveel nodig gehad, maar nu spuit ik het elke avond op de "blote' plekken en ik heb geen last meer. Op de site van Kassa kwam deze ook goed uit de bus. Het werkt 8 uur terwijl Citronella maar 4 uur schijnt te werken.

Deet dus
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Hoi,

ik heb er gewoonlijk niet veel last van, maar laatst stond ik op met veel pijnlijke muggenbeten en nu telt mijn vriend er 42 op mijn rug en benen!!!!

Ik gebruik deet als preventie en euceta achteraf. Ook steek ik wierook aan van zuiveringshout en lavendel, dat zou anti-mug werken.

Ik ga de tip met azijn eens gebruiken, want na drie dagen blijven de beten jeuken.

Bedankt voor de tips hier alvast
Beste Madelief,

Mijn oudste dochter (13) heeft al jaren vreselijk grote bulten van muggesteken. Sommige oude bulten zijn ook littekens geworden; op haar linkervoet heeft ze (na jaren) nog steeds een grote harde vlek met verkleuring. Zij smeert (nu zelf, vroeger deed ik dat) altijd anti-muggenspul met Deet en wordt ze per ongeluk toch een keer geprikt dan helpt alleen Nertsolie van Mylene echt. Vooral omdat ze nog maar 2 of 3 was toen het begon, wilden we geen agressieve goedjes gebruiken. Nertsolie is een puur natuurlijk spulletje dat voor heel veel helpt. Wij zijn allemaal tamelijk allergisch en zijn er helemaal wijs van. Het is echter alleen via de Mylene-party te koop; je moet dus iemand kennen die zo'n party heeft....

Groet,

Bubbles
Ik krijg ook grote bulten. Ooit van de dokter anto hooikoorts pillen gekregen. Nu haal ik ze altijd van het kruidvat trekplijster enz.

Als je geprikt bent slinkt de bult direct.. Beetje azaron erbij..

En als ik op vakantie ben slik ik iedere dat 1 tablet en dan wordt ik bijna niet geprikt.. Geen deet enz meer nodig!
Als je er voortdurend en veel last van hebt, ondanks het proberen te voorkomen van muggensteken, dan is het aan te raden om iets als Xyzal of Zyrtec the gebruiken. Dat kun je preventief tegen de allergische reactie slikken.

Zelf heb ik ook last van overgevoeligheid bij muggensteken, maar meestal in Nederland trek ik het wel. Kom ik echter in het buitenland en word ik daar gestoken dan neig ik weer wat heftiger te reageren en dan ga ik vanaf het moment van steken (en allergische reactie) pas betreffende pilletjes slikken elke dag. De reactie slinkt dan na 1 a 2 dagen wel wat, wordt in ieder geval niet erger. En het kan soms best lang duren voordat de reactie volledig weg is, maar het belangrijkste vind ik altijd maar dat de allergische reactie onder controle is en niet groter wordt en dat het niet als een gek jeukt. Ik heb ze wel eens heel gigantisch meegemaakt en dat is wel wat minder, zeg maar....
Dat heb ik ook. Ik heb zelfs een aantal keer plakaten gehad van wel 10 cm doorsnede. De huid was dan helemaal gloeiend warm, rood en het voelde hard aan. Met een witte ring erom. Ben ermee bij de dokter geweest en zoiets kan een zieke mug zijn of een horzel (maar het is op mijn slaapkamer gebeurt, dus ga ik uit van een zieke mug). Je bent pas allergisch als je bij élke muggensteek zo'n reactie krijgt. En als het op acne lijkt, lijken het mij geen grote bulten?

Verder heb ik ook zo'n ding in het stopcontact gehad (met zoemertje), heel veel spraytjes en allerlei spullen, er staat zelfs een citroenplant op mijn kamer. Maar nee. Voor het slapen gaan goed op zoek gaan en allemaal stuk slaan, raam dicht. Van te voren de lamp niet aan in je slaapkamer, maar bijv. in de badkamer. En als je dan tóch gestoken bent, werkt After Bite goed tegen de jeuk. En als je niet krabt gaan ze volgens mij toch het snelste weg.
Koop tocotholin in de vorm van een roller. Rol dit over je gordijnen die voor het raam hangen en er komen gegarandeerd geen muggen meer binnen.

Voor degene die toko niet kennen, het is een middel dat ruikt naar menthol en word gebruik voor de spieren en kan gebruikt worden bij verkoudheid.
Ik ben blij met dit topic. Zou het bijna zelf openen. Ik heb er namelijk ook heel erg last van. Heb nu iets van 5 exemplaren op mijn kuit en nog 2 of 3 rond mijn enkel. Echt heel erg leuk in deze tijd van leuke rokjes, jurkjes, etc. NOT!

Ik begrijp niet helemaal hoe je nu kunt bepalen of je er allergisch voor bent. Van een horzel krijg ik ook altijd een hele grote bult. En nu dus van de gewone muggen ook al. Zat laatst een halfuur buiten 's avonds en ik werd echt gillend gek van die beesten. Smeer nu fanatiek met Azaron, maar dat helpt ook maar een halfuur. En nu ik dit stukje tik krijg ik spontaan weeeer jeuk.

Oh ja, wij hebben in ons huis echt voor elk raam een hor zitten, dus via we hebben gelukkig niet veel muggen binnen. Maar baal ervan dat ik 's avonds niet fatsoenlijk buiten kan zitten zonder constant bezig te zijn met die vervelende muggen..

Dus ik lees graag mee voor tips. En naar de huisarts vind ik nooit zo bijzonder. Heb vaak het gevoel dat je bij dit soort dingen met een of ander algemeen middel wordt afgescheept dat datgene wat jij hebt maar minimaal bestrijdt.
Je moet de huisarts bellen en vragen naar Anti Histamine zalf.

In Frankrijk kun je die gewoon kopen bij de apotheek, maar hier krijg je hem alleen op recept mee. Werkt geweldig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik zweer bij Prrrrrrrrikweg.

Trouwens bij de 'schijven' kan je ook gestoken zijn door een blinde. Die beten zijn echt gemeen. Ik had er een op mijn kuit. Net toen het mooi weer was. 5cm doosnee en het leek na een week echt op een hele gore blauweplek.

ik smeer op alles wat jeukt prrrrikweg. Dat spul is ideaal.

Maar het kan natuurlijk ook dat je allergisch ben voor het een of ander. Dan kan je beter ff naar je HA gaan en een klamboe kopen. (ondingen)
Topic is 3 jaar oud
quote:Maleficent schreef op 23 juli 2010 @ 09:31:

Je moet de huisarts bellen en vragen naar Anti Histamine zalf.

In Frankrijk kun je die gewoon kopen bij de apotheek, maar hier krijg je hem alleen op recept mee. Werkt geweldig.

Laat ik nou maandag naar Frankrijk gaan. Dus dan haal ik het daar gewoon.

@Star en toch is het ieder jaar weer een onderwerp waar mensen over willen spreken of last van hebben. Scheelt weer een massa aan gelijke topics.
Was voor wie er van plan was om op de TO te reageren Jirpel
Ook ik ben allergisch. Vorig jaar in Vietnam helemaal lek gestoken (ondanks smeren met Deet). Gevolg grote, dikke, harde, rode plekken die enorm jeukten en waar vocht uitkwam. Van de arts hydrocortison-zalf gehad. Later in Thailand de tip gekregen om (witte) tijgerbalsem te gebruiken. Het is even koud en prikkerig, maar dan trekt de jeuk weg, overigens niet op open plekken gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven