Appetijtelijke amuses?
dinsdag 2 september 2008 om 18:59
Sinds ik die kookprogramma's de laatste tijd kijk, krijg ik zin om ook een keer voor visite een amuse te maken.
Ik moet eerlijk zeggen, nog niet eerder gemaakt. De laatste dagen gegoogeled, op MP gekeken voor 2e hands kookboeken, maar nog niet grandioos leuk geslaagd. Ik heb een paar ideetjes die ik morgen of overmorgen wil gaan (uit)proberen.
Ik wil wel graag weten wat ik eventuele gasten in de toekomst voorschotel.
Mag ik vragen wat jullie amuse-toppers zijn? Of dat jullie nog andere lekkere tips hebben.
Ps, op internet kwam ik als ik al amuse-hapjes tegen kwam, die met garnalen, dat lust ik echt niet. Graag zonder garnalen (mag ook met voor de andere forummers die misschien meelezen).
Ik moet eerlijk zeggen, nog niet eerder gemaakt. De laatste dagen gegoogeled, op MP gekeken voor 2e hands kookboeken, maar nog niet grandioos leuk geslaagd. Ik heb een paar ideetjes die ik morgen of overmorgen wil gaan (uit)proberen.
Ik wil wel graag weten wat ik eventuele gasten in de toekomst voorschotel.
Mag ik vragen wat jullie amuse-toppers zijn? Of dat jullie nog andere lekkere tips hebben.
Ps, op internet kwam ik als ik al amuse-hapjes tegen kwam, die met garnalen, dat lust ik echt niet. Graag zonder garnalen (mag ook met voor de andere forummers die misschien meelezen).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 2 januari 2010 om 22:43
Oh en myleen, ik pak je gelijk bij je lurven,haha!!!
Had ook minimozzarellabolletjes(kant en klaar zit al basilicum doorheen bij Aldi) met cherrytomaatjes aan prikkertje bedacht voor morgen, maar.......... `mijn moeder heeft nu gewoon mozzarellabollen gekocht! kom ik net achter (die had ik snel naar de Aldi gestuurd voor mij)
Heb je een idee met gewoone bollen en tomaatjes enzo als hapje?(heb ook geen pesto in huis)
Hierna val ik je niet meer lastig hoor
Had ook minimozzarellabolletjes(kant en klaar zit al basilicum doorheen bij Aldi) met cherrytomaatjes aan prikkertje bedacht voor morgen, maar.......... `mijn moeder heeft nu gewoon mozzarellabollen gekocht! kom ik net achter (die had ik snel naar de Aldi gestuurd voor mij)
Heb je een idee met gewoone bollen en tomaatjes enzo als hapje?(heb ook geen pesto in huis)
Hierna val ik je niet meer lastig hoor
zaterdag 2 januari 2010 om 22:50
Even denken, ik maak wel tapas met mozzarellabolletjes gemarineerd in tomatentapenada, cherrietomaatjes, en een blaadje basilicum.
Hoe ik het maak, van die bolletjes die je moeder heeft gehaald. Dan pak ik het meloenbolletjessnijder uit de lade en haal van die bolletjes eruit.
Heb je pesto, tomaat, of iets anders, die mozzarella erin laten marineren.
Je mag me lastig vallen hoor. Zit lekker op de bank dus kan je helpen. Ik kan op het blaadje basilicum je zelfs laten zien wat ik bedoel met die spiesjes maken. Als je wilt maak ik het met 5 min. Heb het een tijdje geleden ook gemaakt dat poez hier was. Het is een kleine versie van Salade Caprice. Aan een spiesje. Alleen heb je iets van tomaat, pesto of iets waar je mozzarella in kan marineren?
Hoe ik het maak, van die bolletjes die je moeder heeft gehaald. Dan pak ik het meloenbolletjessnijder uit de lade en haal van die bolletjes eruit.
Heb je pesto, tomaat, of iets anders, die mozzarella erin laten marineren.
Je mag me lastig vallen hoor. Zit lekker op de bank dus kan je helpen. Ik kan op het blaadje basilicum je zelfs laten zien wat ik bedoel met die spiesjes maken. Als je wilt maak ik het met 5 min. Heb het een tijdje geleden ook gemaakt dat poez hier was. Het is een kleine versie van Salade Caprice. Aan een spiesje. Alleen heb je iets van tomaat, pesto of iets waar je mozzarella in kan marineren?
zaterdag 2 januari 2010 om 22:57
Ja ...zit dus al stevig te balen Mv, want heb geen meloenbolletjesding, loop in de stad de hele tijd te herhalen in mijn hoofd niet vergeten te kopen, en wat vergeet ik!!!
Ga namelijk ook prikkertjes met rauwe ham en meloenbolletjes maken.
Dus nu moet ik ook al verzinnen hoe ik dat mooi ga krijgen.
Ook geen basilicum in huis.
Ik heb wel van die kruidenpotjes in huis zag ik net waar jezelf tapenade van kan maken.(ook tomatentapenade)
Kluns ben ik ook.
Amuseglaasjes zijn wel al bijna geprepareerd zo ver kan!
en Wraps ook, gevulde eieren!.
sausjes zijn klaar voor bij gehaktballetjes.
ga zo nog even een proefje maken van wat ik hier ook ergens zag staan van jou, zo'n gevuld minipasteibakje met koksroom, champignons en kaas en peterselie(ofzo)
Ga namelijk ook prikkertjes met rauwe ham en meloenbolletjes maken.
Dus nu moet ik ook al verzinnen hoe ik dat mooi ga krijgen.
Ook geen basilicum in huis.
Ik heb wel van die kruidenpotjes in huis zag ik net waar jezelf tapenade van kan maken.(ook tomatentapenade)
Kluns ben ik ook.
Amuseglaasjes zijn wel al bijna geprepareerd zo ver kan!
en Wraps ook, gevulde eieren!.
sausjes zijn klaar voor bij gehaktballetjes.
ga zo nog even een proefje maken van wat ik hier ook ergens zag staan van jou, zo'n gevuld minipasteibakje met koksroom, champignons en kaas en peterselie(ofzo)
zaterdag 2 januari 2010 om 23:02
zaterdag 2 januari 2010 om 23:16
quote:Pilous schreef op 02 januari 2010 @ 23:10:
Over de meloen, snij die gewoon in dobbelsteentjes en vouw de ham netjes op.Precies Ploes, als je van die mini sateprikkers hebt, dan als een pakketje bovenaan een draai maken dat de losse punten onder zitten en dan de sateprikker erin, snap je.
Over de meloen, snij die gewoon in dobbelsteentjes en vouw de ham netjes op.Precies Ploes, als je van die mini sateprikkers hebt, dan als een pakketje bovenaan een draai maken dat de losse punten onder zitten en dan de sateprikker erin, snap je.
zaterdag 2 januari 2010 om 23:16
http://www.mijnreceptenbo ... cherrytomaatjes-9197.html
Heb je basilicum niet in een gedroogde versie?
Heb je basilicum niet in een gedroogde versie?
zaterdag 2 januari 2010 om 23:19
Oke!!
Ik heb wat tappenadekruiden rozemarijn met een beetje olijfolie gemengd en dat door de mozzarella gekneed.
vervolgens bolletjes van gedraaid en dat gaat heel goed!!!
Ik heb het in een uitgehold cherrytomaatje gelegd en smaakt prima!
Kan ik goed serveren, heb nog leuke bamboebakjes waar ik ze in kan leggen.
Ik heb wat tappenadekruiden rozemarijn met een beetje olijfolie gemengd en dat door de mozzarella gekneed.
vervolgens bolletjes van gedraaid en dat gaat heel goed!!!
Ik heb het in een uitgehold cherrytomaatje gelegd en smaakt prima!
Kan ik goed serveren, heb nog leuke bamboebakjes waar ik ze in kan leggen.
zaterdag 2 januari 2010 om 23:22
Meloen met ham kan ik dan idd van die pakketjes van maken, het moet dan gewoon zo.
Vond het gewoon leuk staan aan een prikker en dan een slingertje ham ertussendoor..maarja, moet je geen vergiet zijn in de stad .
Vraagje....zou ik die mozarela met tomaat nu al kunnen maken helemaal?
Of alleen de bolletjes mozzarella kneden en in de koelkast zetten en morgen met de tomaatjes voegen?
Vond het gewoon leuk staan aan een prikker en dan een slingertje ham ertussendoor..maarja, moet je geen vergiet zijn in de stad .
Vraagje....zou ik die mozarela met tomaat nu al kunnen maken helemaal?
Of alleen de bolletjes mozzarella kneden en in de koelkast zetten en morgen met de tomaatjes voegen?
zaterdag 2 januari 2010 om 23:25
zaterdag 2 januari 2010 om 23:28