Wat doe ik met lychees uit blik?

03-01-2010 20:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het jaarlijkse kerstpakket van manlief zaten dit keer o.a. lychees op sap in een blik. Wat doe ik hiermee? Ik kan me natuurlijk suf gaan googlen, maar liever krijg ik hier wat succesrecepten!

Ohja, er zat ook ansjovis in... Iemand daar nog lekkere recepten mee?

Bedankt alvast!
In de yohurt doen? Zo eten?
Mmmm,zo'n blik lychees kan ik zo leeglepelen.

Geen recept bij nodig
met yoghurt of ijs toetje maken, lekker!
Zo eten! Heerlijk!
met yoghurt of ijs toetje maken, lekker!
Van een restaurant dat ik ken:

Salade met scampi’s

Licht pikante scampi’s op een bedje van gemengde sla

met tomaat, rode ui, lychees en een frisse citrus vinaigrette
quote:biebelie schreef op 03 januari 2010 @ 20:18:

Mmmm,zo'n blik lychees kan ik zo leeglepelen.

Geen recept bij nodig

Ja, inderdaad, hmmm. Lychees zijn zo al lekker! Of in een tropische fruitsalade met mango en papaya en wat limoensap. Of in een zoetzure saus bij noodles of rijst. Hmmm.

Ansjovis: op pizza of door een salade, bijvoorbeeld Ceasar salad, of in een pastagerecht als smaakmaker? Is lekker zout en 'smelt' dan weg, maar geeft wel smaak. Zo bijvoorbeeld: pastasaus

of zo: pizza
anoniem_81961 wijzigde dit bericht op 03-01-2010 20:33
Reden: manga is toch echt niet eetbaar
% gewijzigd
mond open, lychee er in, mond dicht, goed kauwen, doorslikken
precies, dat zou ik ook doen.
Haha, ik wilde er iets heel ingewikkelds mee doen, maar ik had niet zo ver hoeven denken, zie ik?! Aangezien ik ook niet heel dol ben op ananas ofzo direct uit blik in het mondje, had ik dat bij lychees ook niet echt verwacht. Maar goed, misschien moeten we dat dan gewoon eens proberen :-)

Bedankt voor jullie tips!
in de blender met wodka en ijsblokjes.

In een champagnecoupe met een suikerrandje en een rietje.

Zo heb je een heerlijke cocktail.
roerbakken met taugé en stukjes rosbief en dan eten met rijst

of zo eten natuurlijk
Ik vind hier dingen van.
Lychees...lekker in de bowl.
Ik eet met kerst altijd lychees met slagroom als toetje. Heerlijk!!!! (ik heb ook nog een blik staan).
lyches in je toetje.... of met slagroom en wat ander fruit(banaan in plakjes ofzo)

ansjovis lekker als erbij op ene pizza.....of door je pasta roeren op het laatst,lekkere pittige smaak..
1 blik lychees

1 blik ananasstukjes

1 blik mango

paar eetlepels grand marnier

kaneel ongeveer een theelepel

Tropische vruchtenbowl

Het sap van de mango gebruik je niet, dat is minder lekker dan de andere sappen.

Sap van lychees en ananas in steelpan gieten, grand marnier en kaneel erbij, aan de kook brengen, even zachtjes laten doorkoken en af laten koelen.

Vruchten in stukken snijden, in schaal doen en giet het afgekoelde sap over de vruchten.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ansjovis met (veel ) knoflook, ui en olijfolie door de pasta. Vooral heerlijk in combinatie met wat rucola!
quote:siep1234 schreef op 03 januari 2010 @ 20:35:

Haha, ik wilde er iets heel ingewikkelds mee doen, maar ik had niet zo ver hoeven denken, zie ik?! Aangezien ik ook niet heel dol ben op ananas ofzo direct uit blik in het mondje, had ik dat bij lychees ook niet echt verwacht. Maar goed, misschien moeten we dat dan gewoon eens proberen :-)

Bedankt voor jullie tips!Vanavond nog hebben we lychees uit blik als desert gegeten in combinatie met ander fruit. Ik hoop dat je het ook lekker zal vinden. Ik ben benieuwd.
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven