Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
je laat een stel viva-dames vakantie vieren op Libelleforum....en voila de vlam in de pan
quote:rosanna08 schreef op 04 januari 2010 @ 17:17:

Iris, ze hebben op libelle momenteel ook een rel Hoe is het mogelijk? Is Floor uit de ballenbak gekropen en gaan muiten?
nee Floor is hier volkomen onschuldig in
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind het verdacht...
Ik meld een bericht via de meldknop, ik post het zowel hier als op het mod topic en nog gebeurt er niks..........
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hoe lang geleden heb je het gemeld, HPL? Ivm de reactietijd van 24 uur.
quote:iris1969 schreef op 04 januari 2010 @ 17:13:

Ik ben vast een zeur, maar wat vreemd dat je kiest voor het modereren van het rustige Libelle-forum, terwijl er hier toch duidelijk een structureel probleem ligt dat opgelost moet worden. Een kwestie van prioriteiten lijkt mij zo.

Ik vind je geen zeur, maar ik ben wel oprecht verbaasd over je bericht (en ja, ook geïrriteerd, maar dat is vast wel te merken). Ik denk niet dat jij (of iemand anders) kunt inschatten hoe mijn to do-list en mailbox er op dit moment uitzien en waar mijn prioriteiten liggen (en in hoeverre die terecht zijn). Voor de duidelijkheid: ik ben in dienst van zowel Viva als Libelle. Voor Viva zit ik vandaag al ver over mijn uren heen, op Libelle spelen zaken die nu echt mijn dringende aandacht nodig hebben. Ik zou het op prijs stellen als ik daarover geen verantwoording hoefde af te leggen.

grtjs,

Naomi
Vandaag. Die reactietijd is toch maar een smoes of niet? Ik kan er nergens iets over terug vinden.
Naomi, waarom mag ik niet zeggen wat ik van anoniem modereren vind?
Je moet hier inderdaad Engelengeduld hebben.
quote:morrigana schreef op 04 januari 2010 @ 17:54:

Je moet hier inderdaad Engelengeduld hebben. Nou inderdaad, eer je hier een keer antwoord krijgt......
En daar gaan we weer........
Misschien wat coulanter zijn mbt de reageertijd ivm de feestdagen en de vakantie van Naomi? Normaliter wordt er toch echt geprobeerd zo snel mogelijk te reageren. Maar iedereen zal het toch wel herkennen dat na een vakantie en feestdagen je emailbox vol zit, en hier en op Libelle is er het een en ander mis.

Morgen of van de week antwoord voor een keer zou toch moeten kunnen?

Als de post normaal iets binnen 1 dag bezorgt zijn we in december toch ook niet allemaal kwaad dat het veel langer duurt? Dat weet je nou eenmaal.

Hihi, ik zal het hierbij maar laten voordat iedereen zich aan mij gaat griebelen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
@HPL, dat mag je best zeggen: laf. Dat is mij inmiddels bekend. Ik haalde jouw kwalificatie als voorbeeld aan van de (in mijn ogen) negatieve sfeer rondom de angels. Als je zegt dat je anoniem modereren laf vindt krijg je daar echt geen waarschuwing of ban voor. In die zin mag 't dus. Maar jammer vind ik het wel, en dat geldt ook voor je opmerking dat die 24 uur reactietijd vast een smoes is.

Overigens: ik zal ervoor zorgen dat die termijn vandaag nog in de regels/FAQ wordt opgenomen zodat dat voor iedereen duidelijk is.

grtjs,

Naomi
Nou......morgen maar calendula zalf halen voor de striemen op mijn kin.
quote:Vivamod schreef op 04 januari 2010 @ 17:47:

[...]

Ik vind je geen zeur, maar ik ben wel oprecht verbaasd over je bericht (en ja, ook geïrriteerd, maar dat is vast wel te merken). Ik denk niet dat jij (of iemand anders) kunt inschatten hoe mijn to do-list en mailbox er op dit moment uitzien en waar mijn prioriteiten liggen (en in hoeverre die terecht zijn). Voor de duidelijkheid: ik ben in dienst van zowel Viva als Libelle. Voor Viva zit ik vandaag al ver over mijn uren heen, op Libelle spelen zaken die nu echt mijn dringende aandacht nodig hebben. Ik zou het op prijs stellen als ik daarover geen verantwoording hoefde af te leggen.

grtjs,

Naomi

Ik kom wel eens op het Libelle forum spieken, maar daar ligt iedereen meestal rustig te slapen, dus schatte ik in dat dat nu ook het geval was, maar blijkbaar is daar nu ook een rel en is jouw aanwezigheid daar gewenst.

Wat voor mij niet afdoet aan het feit dat ik van mening blijf dat jouw aanwezigdheid hier de boel goed zou doen en dat wachten tot morgen de boel kan laten escaleren (of juist als een nachtkaars doet uitgaan, dat zou ook goed kunnen).

Vandaar mijn verbaaste reactie dat je zo de deur achter je dicht trok en vertrok.
quote:iry schreef op 04 januari 2010 @ 18:09:

Nou......morgen maar calendula zalf halen voor de striemen op mijn kin.Plan maar een doktersbezoekje in, voor over 2 weken of zo .
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 januari 2010 @ 17:55:

[...]

Nou inderdaad, eer je hier een keer antwoord krijgt......Om jou constant van dienst te kunnen zijn kunnen ze hier wel een fulltime Angel aannemen. Mens wat kan jij doorzeuren zeg!
@Iris1969, OK, dank voor je toelichting! Ik zou zelf ook graag aanwezig blijven en iedereen zo snel (en volledig) mogelijk te woord staan, maar helaas zit dat er om diverse redenen niet in. Ben al blij dat het me nu gelukt is om de aller-urgentste zaken af te handelen. En ik bedacht achteraf dat het misschien niet handig was om te vertellen dat ik nu naar Libelle 'moest'. Aan de ene kant wil ik tegenover jullie zo open mogelijk zijn over mijn werk en de invulling van mijn uren, aan de andere kant is dat misschien niet zo professioneel en is meer 'afstand' voor alle partijen prettiger?

Enfin, ik ben zo naar huis en meld me morgen weer :-)

grtjs,

Naomi
quote:Vivamod schreef op 04 januari 2010 @ 17:58:

@HPL, dat mag je best zeggen: laf. Dat is mij inmiddels bekend. Ik haalde jouw kwalificatie als voorbeeld aan van de (in mijn ogen) negatieve sfeer rondom de angels. Als je zegt dat je anoniem modereren laf vindt krijg je daar echt geen waarschuwing of ban voor. In die zin mag 't dus. Maar jammer vind ik het wel, en dat geldt ook voor je opmerking dat die 24 uur reactietijd vast een smoes is.

Overigens: ik zal ervoor zorgen dat die termijn vandaag nog in de regels/FAQ wordt opgenomen zodat dat voor iedereen duidelijk is.

grtjs,

Naomi

En ik vind het jammer dat er anoniem gemodereerd wordt, daar doen jullie verder toch ook niks mee?

Dat het bijdraagt aan een negatieve sfeer, ligt dat aan het feit dat ik er iets van zeg? Het is de consequentie van hun beslissing, dat is hun keuze, niet de mijne. Ik ga echt mijn mond niet houden omdat zij het niet leuk vinden. Ik vind ook weleens iets niet leuk.

Snol genoemd worden bijvoorbeeld..... Of dat er over me getwitterd wordt door mensen die (al dn niet vrijwillig) in dienst zijn bij viva. Of een waarschuwing krijgen terwijl je eigen mod net zo hard kutopmerkingen maakt......

Die 24 uur reactie tijd, daar heb ik in al die jaren nooit van gehoord, vind je het heel gek dat het op mij als smoes overkomt?
@HPL, laatste berichtje voordat ik de deur echt achter me dicht trek: voor modereren 'staat' een half uur per dag. Niet alle angels kunnen overdag (tijdens werktijd) online zijn. Zo zul je Two en Three vooral 's avonds tegenkomen. Daar komt de 24 uur vandaan: ik kan (en wil) de angels die niet vanaf hun werk kunnen modereren niet verplichten om bijvoorbeeld 's ochtends om 6 uur nog een forumrondje te doen. Ik heb de reactietijd nu toegevoegd aan de FAQ.
Oja, nog een vraag: wanneer ik meerdere angels mail met iets waar ik heel zwaar aan til, door gekwetst ben en wat ook nog tegen alle regels van het forum indruist krijg ik als antwoord dat ik allen maar naar de angel van de betreffende pijler mag mailen.

De angels doen alleen bij zeer hoge spoed iets op andervrouws pijler.

Waarom grepen 3 en 4 dan in op de pijler van 5? Dat was toch geen bloedspoed?
quote:Vivamod schreef op 04 januari 2010 @ 18:27:

@HPL, laatste berichtje voordat ik de deur echt achter me dicht trek: voor modereren 'staat' een half uur per dag. Niet alle angels kunnen overdag (tijdens werktijd) online zijn. Zo zul je Two en Three vooral 's avonds tegenkomen. Daar komt de 24 uur vandaan: ik kan (en wil) de angels die niet vanaf hun werk kunnen modereren niet verplichten om bijvoorbeeld 's ochtends om 6 uur nog een forumrondje te doen. Ik heb de reactietijd nu toegevoegd aan de FAQ.jajajajajajajajajajajajajaja
Nu echt mijn laatste berichtje: er is inderdaad afgesproken om van elkaars pijlers "af te blijven", tenzij:

- er inderdaad zeer hoge spoed is

- een van de angels heeft aangegeven dat ze een dag afwezig (of zeer beperkt afwezig) is

- alle angels minder aanwezig zijn (zoals bijvoorbeeld laatst met kerst) en ze van tevoren afgesproken hebben dat ze tijdelijk allemaal een rondje langs alle pijlers doen

Fijne avond!

grtjs,

Naomi
quote:Vivamod schreef op 04 januari 2010 @ 18:32:

Nu echt mijn laatste berichtje: er is inderdaad afgesproken om van elkaars pijlers "af te blijven", tenzij:

- er inderdaad zeer hoge spoed is

- een van de angels heeft aangegeven dat ze een dag afwezig (of zeer beperkt afwezig) is

- alle angels minder aanwezig zijn (zoals bijvoorbeeld laatst met kerst) en ze van tevoren afgesproken hebben dat ze tijdelijk allemaal een rondje langs alle pijlers doen

Fijne avond!

grtjs,

NaomiAltijd leuk als zo'n achteraf bedachte reden. Als dat echt zo was dan hadden de angels dat zelf ook wel verteld nadat ik tig keer had gevraagd om het hoe en waarom......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven