Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
@ Domo84,

Ik ben nieuwsgierig want ik snap je posts van 12-12 niet.

In de eerste post zeg je dat je 4 dagen werkt maar misschien terug gaat naar 3. En dat je nu voor 4 dagen 2100 bruto verdient, klopt dat?

Later zeg je dat je een andere baan overweegt maar dan 5 dagen moet werken voor wat je nu in 3 (het waren er toch 4?) dagen verdient.

En je zegt dat je zo'n 45 uur per week werkt.

In de post daarna zeg je dat je nooit van 8-5 hoeft te werken en dat als je om 15.30 uur thuis bent, dat dat echt heel laat is. En dat je twee dagen om 10 en 11 uur begint, en één dag al om 13.00 uur thuis bent.

Hoeveel dagen werk je nou, 3 of 4? En hoe kom je aan 45 uur werken met zulke roosters? Of mis ik nou iets?

Groetjes,

Winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
@Winterdip, Domo werkt in het onderwijs, is dus vroeg thuis na lessen, maar werkt thuis door.

(Domo, correct me if I'm wrong...)
Loondienst 36 u/per week 2100 netto MBO+

eigen business 1200 zwart (gebaseerd op 5jaar)
quote:MBV schreef op 30 november 2009 @ 09:43:

Ik ben student,mijn inkomens liggen per maand verschillend, maar ongeveer rond de 1000,=,

Mijn vriend is 23 en heeft alleen een mbo opleiding nivo 2 afgerond.

Hij werkt nu fulltime en bouwt windmolens, Doordeweeks in de kost, in het weekend thuis.

zijn netto salaris ligt op 2190,=, samen met zijn vergoedingen ligt zijn salaris elke maand tussen de 3000 - 3500 euro. en dat voor een 23 jarige zonder enige opleiding. ik ga ook windmolens bouwensorry hoor is niveau 2 ook al MBO ?? joh nie te gleuven
Wat is dat nu weer voor een denigrerende opmerking chopper..
quote:chopper schreef op 26 december 2009 @ 00:55:

[...]

sorry hoor is niveau 2 ook al MBO ?? joh nie te gleuvenJe hebt zelf ook MBO gedaan zo te lezen dus dan had je toch moeten weten dat ze op het MBO 4 niveaus hebben: 1,2,3 en 4.
Voor 4 dagen (36 uur) werk per week verdien ik 4000 euro bruto en daarnaast auto van de zaak. Ik heb een HEAO diploma en werk in de financiele sector en ben 34.
quote:Kate1980 schreef op 26 december 2009 @ 10:06:

[...]

Je hebt zelf ook MBO gedaan zo te lezen dus dan had je toch moeten weten dat ze op het MBO 4 niveaus hebben: 1,2,3 en 4.

t zal allemaal wel

vroeger had je LTS...MTS...HTS

maja tegenwoordig noemen ze alles MBO
ik had een chef die van de HBO kwam

helemaal leipo van communicatie en de daarbij behorende middelen komt die flapdrol als chef op een werktuigbouwkundige plek....en totaal geen goede contactuele eigenschappen

ik heb div momenten gehad dat ik hem een klap met de vlakke hand wilde slaan

van de HBO komen tegenwoordig flapdrollen en ik laat ze technisch lekker op hun bek gaan
Goh, jij lijkt mij een heel fijne collega chopper .
nieuwenik1 it`s a simple ; nl spijkerhard geworden door anderen .........
moet je er es kijken hoeveel "vriendjespolitiek" er in de bedrijven heerst

ik heb het zo vaak meegemaakt : cheffies die om zich heen trappen en slaan, wielen opnieuw uitvinden en er na 1 1/2 jaar met een carriërestap weer hogerop komen

en moet je eens kijken als er 1 van de afdeling een loonschaal erbij krijgt hoe men verandert hahaha

collegialiteit...la me nie lachen
quote:Bizar2009 schreef op 10 december 2009 @ 13:28:

Het valt mij op dat ambtenaren of mensen bij ministeries en overheden beetje over de top lonen hebben vooral ook met de secundaire arbeidsvoorwaarden etc.

Dan heb ik het ook over de assistentes, secretaresses etc. als men die vergelijkt met werknemers uit het bedrijfsleven waar naar winst gestreefd wordt.

WBT de secretaresses - ik heb bij 2 (semi)overheidsinstellingen gewerkt, maar de lonen liggen daar juist lager dan gemiddeld. Er waren ook altijd weinig sollicitanten voor die functies.

Maar het kan dat de lonen in het MKB nog wat lager liggen.
Ik werk 32 uur per week als juridisch secretaresse, en verdien ¤ 1120,-- netto, 20 vakantiedagen, geen 13e maand, bonus, auto of telefoon van de zaak, maar wel vakantiegeld (8%).. O ja, ik heb sinds een halfjaar mijn MBO4-diploma Directiesecretaresse, heb bijna twee jaar werkervaring (bij dezelfde werkgever, daarvoor callcenter en horeca) en ben 26 jaar. Ik vind het geen vetpot (zeker niet als je bedenkt dat ik ¤ 85,-- excl BTW per uur declareer voor de baas, en zelf nog geen ¤ 11,-- per uur verdien), maar de meeste secretaresses op mijn kantoor verdienen minder (en zijn ouder, meer ervaring etc.). Dus eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat een redelijk of goed salaris is...
Ik heb geen mbo diploma of hoger, sterker nog ik heb zelfs mijn middelbare school niet af gemaakt maar werk nu als administratief medewerkster gewoon op vmbo/mbo werk/denk niveau.

Ik ben 21 werk 32 uur

verdien voor die 32 uur 1200 euro netto p/m.

Als ik het zo lees hier en vergelijk met mensen met opleidingen of hogere leeftijden verdien ik dus helemaal niet slecht zeg..
quote:meisje1980 schreef op 12 december 2009 @ 20:32:

[...]

Maar dat is toch een prima salaris met hele nette extra's? Zeker als je hoogst afgeronde opleiding de middelbare school is. Ik denk niet dat je bij de overheid veel meer zou verdienen en ook daar maak je vaak gewoon overuren. Of zie ik het verkeerd en bedoel je dat niet?

Ik bedoelde dat inderdaad met een knipoog, vandaar de smiley, en ik klaag ook zeker niet hoor; heb niet een slecht salaris maar voor de uren die ik werk vind ik het dan weer niet heel veel, ik word zo'n beetje verwacht 24/7 beschikbaar en bereikbaar te zijn omdat ik de eindverantwoordelijkheid heb, en ben dan dus s weekends en s avonds ook veel met mijn werk bezig. Maar de leuke extra's maken een hoop goed, en ik doe het ook een beetje zelf natuurlijk, ik vind het veel te leuk!

Het argument opleiding vind ik wel vaak overgewaardeerd; ik vind niet dat omdat je je HBO afgemaakt hebt je per definitie meer 'waard' bent. Op bv specifieke vakgebieden natuurlijk wel, maar laten we zeggen een HBOer diermanagement (verzin wat) die als filiaalleider van een kledingwinkel aan de slag gaat zou meer moeten verdienen dan iemand die daar al jaren werkt en opklimt?

Nee, dat vind ik niet. Maar goed zo werkt het vaak wel, en neemt niet weg dat het helpt ergens binnen te komen denk ik. Gelukkig wordt er (vanwege overschot aan HBOers??) tegenwoordig naar HBO werk/denkniveau gevraagd, maar ik zou ergens ook willen dat ik mijn tijd had volgemaakt en nu dat papiertje had, absoluut.
32

Afgerond HBO

Directie secretaresse

3014 bruto per maand voor 40 uur per week

24 vakantie dagen, 19 adv

90 euro reiskostenvergoeding

eindejaars/winstuitkering (afhankelijk van resultaat)
fladdervlindertje, hoe ben jij aan die baan gekomen zonder opleiding/ervaring? ik probeer t ook wel zo nu en dan maar word noiit aangenomen ivm niet de goede studie of geen ervaring. en hoe wist je hoe je alles moet doen?
Tipzy, ik had altijd in winkel of horeca gewerkt en was dat lage salaris zo zat dat ik gewoon naar een uitzendbureau ben gestapt en heb uitgelegd dat ik graag op kantoor wilde gaan werken i.v.m. beter salaris en nul ervaring/studie had dus of ik ergens onderaan kon beginnen met licht administratief werk. Nou dat kon! Ik kreeg keuze uit zelfs meerdere banen op dat moment en heb er daarvan 1 gekozen en het is administratief werk wat je gewoon door uitleg en doen in snelle tijd kon leren. Na een jaar is dat dan ook wel wat saaier aan het worden maarja dat is met elk werk natuurlijk. En dit bedrijf wou me gewoon dit salaris geven, is ook wel wat geluk dan denk ik ik weet niet wat andere kantoren betalen.

En nu, nu ik eenmaal in de kantoor wereld ben ingerold, tja dan heb je wat ervaring en word je bij andere bedrijven toch echt al sneller aangenomen denk ik. Bovendien binnen het bedrijf kan je als je zelf wilt ook vaak stapjes omhoog gaan en steeds iets andere/hogere functies met bijbehorende salaris krijgen.

Nou heel verhaal maar het is dus eigenlijk heel simpel en zonder diploma's
Hoi,

Ben 38 jr. Mavo behaald en daarna gaan werken met een paar jaar pauze ivm kids. Sedert 3 jaar aan de slag als adm medewerkster voor 40 uur, salaris 2150,00 Euro bruto. Reiskosten volledig vergoed, 8% vakantiegeld en in dec eindejaarsuitk. van 3%. Elk jaar salarisverhoging van 3%. 25 vak dagen en 12 ADV... Is niet echt veel voor mijn leeftijd maar heb ook geen hoge opleiding genoten, wel wat meer werkervaring. Wil weer een opleiding gaan volgen om zo meer te kunnen verdienen.

Groetjes
Dan heb ik het wel over 3% jaarsalaris waar het het eindejaarsuitk betreft:)
Blijft een leuk topic: ben 31, drie jaar geleden (voor de tweede keer) afgestudeerd (WO). Verdien 4100 bij een fulltime baan, 30 vakantiedagen, mobiele telefoon, onkostenvergoeding, fietsenplan, dertiende maand, winstdeling en ieder jaar (in principe) salarisverhoging.

Enig nadeel van dit fijne pakketje voorwaarden: ik type dit op kantoor in mijn zelf ingelaste dinerpauze...
quote:siete schreef op 05 januari 2010 @ 12:33:

[...]

Ik bedoelde dat inderdaad met een knipoog, vandaar de smiley, en ik klaag ook zeker niet hoor; heb niet een slecht salaris maar voor de uren die ik werk vind ik het dan weer niet heel veel, ik word zo'n beetje verwacht 24/7 beschikbaar en bereikbaar te zijn omdat ik de eindverantwoordelijkheid heb, en ben dan dus s weekends en s avonds ook veel met mijn werk bezig. Maar de leuke extra's maken een hoop goed, en ik doe het ook een beetje zelf natuurlijk, ik vind het veel te leuk!

Het argument opleiding vind ik wel vaak overgewaardeerd; ik vind niet dat omdat je je HBO afgemaakt hebt je per definitie meer 'waard' bent. Op bv specifieke vakgebieden natuurlijk wel, maar laten we zeggen een HBOer diermanagement (verzin wat) die als filiaalleider van een kledingwinkel aan de slag gaat zou meer moeten verdienen dan iemand die daar al jaren werkt en opklimt?

Nee, dat vind ik niet. Maar goed zo werkt het vaak wel, en neemt niet weg dat het helpt ergens binnen te komen denk ik. Gelukkig wordt er (vanwege overschot aan HBOers??) tegenwoordig naar HBO werk/denkniveau gevraagd, maar ik zou ergens ook willen dat ik mijn tijd had volgemaakt en nu dat papiertje had, absoluut.Aha, dat verduidelijkt de boel! Je bedoelde het inderdaad anders dan ik begreep.
23

Afgerond MBO Bedrijfsadministratie niv 4

Crediteurenadministratie

iets meer dan 358,38 per week (ja wij krijgen nog per week uitbetaald)

40 uur per week

35 vakantie dagen

35 euro per week reiskostenvergoeding

8% vakantietoeslag

Tantième (afhankelijk van prestatie) vorig jaar was het ¤ 1000 bruto.
27 jaar

Sinds een half jaar afgerond HBO SJD

Sinds 7 jaar werkzaam bij huidige werkgever, eerste 4 jaar als secretaresse, sinds 3 jaar Juridische medewerker

Bruto salaris van 2750 voor 38 uur per week.

Auto van de Zaak

onkostenvergoeding voor Inet en telefoon

Laptop van de zaak

eigen secretaresse

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven