Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
woensdag 9 december 2009 om 09:33
woensdag 9 december 2009 om 10:34
Ik vind dat ik te weinig verdien in vergelijking met mijn collega's hier. Altijd overwerken zonder dat t betaald wordt, maar goed hier mijn lijstje:
leeftijd: 30
functie: marketingmanager
uur: 40 (en onbetaald overuren)
salaris: 2008,- netto
Geen 13e maand, geen bonus. Wel wordt volledig pensioen betaald door werkgever.
leeftijd: 30
functie: marketingmanager
uur: 40 (en onbetaald overuren)
salaris: 2008,- netto
Geen 13e maand, geen bonus. Wel wordt volledig pensioen betaald door werkgever.
woensdag 9 december 2009 om 10:45
35, WO, met sinds kort 2 parttime banen (samen 1fte):
baan 1 overheid, beleidsmedewerker ¤ 3.800 bruto met 8%vakantie geld en 5% eindejaarsuitkering, pensioen, etc. Secundaire arbeidsvoorwaarden, verlof kopen, etc. zonder reiskosten. Geen uitloop meer.
baan 2 semi-overheid, senior adviseur ¤ 4.400 bruto met 8% vakantiegeld en 8% eindejaarsuitkering, pensioen, etc. Secundaire arbeidsvoorwaarden alsverlof kopen en reiskosten etc. Uitloop tot ¤ 5.000 bruto bij goede jaarlijkse beoordelingen.
*Brutobedragen op basis van 36 uur.
Edit: straks (over 6 maanden) moet ik gaan kiezen, nou ik weet het wel....
baan 1 overheid, beleidsmedewerker ¤ 3.800 bruto met 8%vakantie geld en 5% eindejaarsuitkering, pensioen, etc. Secundaire arbeidsvoorwaarden, verlof kopen, etc. zonder reiskosten. Geen uitloop meer.
baan 2 semi-overheid, senior adviseur ¤ 4.400 bruto met 8% vakantiegeld en 8% eindejaarsuitkering, pensioen, etc. Secundaire arbeidsvoorwaarden alsverlof kopen en reiskosten etc. Uitloop tot ¤ 5.000 bruto bij goede jaarlijkse beoordelingen.
*Brutobedragen op basis van 36 uur.
Edit: straks (over 6 maanden) moet ik gaan kiezen, nou ik weet het wel....
woensdag 9 december 2009 om 12:21
quote:magnolia81 schreef op 18 september 2009 @ 09:10:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk de HEBO gedaan. Ben wel benieuwd hoe je dan op de ambassade terecht bent gekomen, want daar heb je eigenljik altijd wel een WO opleiding voor nodig.....
Sorry maar dit lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk
5200 netto?
Volgens mij krijgt de ambassadeur dat niet eens
[...]
Dan heb je waarschijnlijk de HEBO gedaan. Ben wel benieuwd hoe je dan op de ambassade terecht bent gekomen, want daar heb je eigenljik altijd wel een WO opleiding voor nodig.....
5200 netto?
Volgens mij krijgt de ambassadeur dat niet eens
woensdag 9 december 2009 om 17:49
quote:Bizar2009 schreef op 09 december 2009 @ 12:21:
[...]
5200 netto?
Volgens mij krijgt de ambassadeur dat niet eensIk denk dat een ambassadeur wil meer krijgt.... Al denk ik dat het alleen waarschijnlijk is als de extra toeslagen er ook bij zitten, maar inderdaad dan nog.....
[...]
5200 netto?
Volgens mij krijgt de ambassadeur dat niet eensIk denk dat een ambassadeur wil meer krijgt.... Al denk ik dat het alleen waarschijnlijk is als de extra toeslagen er ook bij zitten, maar inderdaad dan nog.....
donderdag 10 december 2009 om 13:28
Het valt mij op dat ambtenaren of mensen bij ministeries en overheden beetje over de top lonen hebben vooral ook met de secundaire arbeidsvoorwaarden etc.
Dan heb ik het ook over de assistentes, secretaresses etc. als men die vergelijkt met werknemers uit het bedrijfsleven waar naar winst gestreefd wordt.
Dan heb ik het ook over de assistentes, secretaresses etc. als men die vergelijkt met werknemers uit het bedrijfsleven waar naar winst gestreefd wordt.

donderdag 10 december 2009 om 13:33
Zelfstandig Business Controller
Ik werk de ene week 32 uur, andere week 40 uur.
Ik heb geen 'salaris' maar mijn uurtarief is 90 euro per uur ex btw.
Vakantiedagen: wanneer ik daar behoefte aan heb.
Dag niet gewerkt is een dag niet betaald. En van mijn uurtarief lever ik de helft in aan de belastingdienst natuurlijk.
Ik werk de ene week 32 uur, andere week 40 uur.
Ik heb geen 'salaris' maar mijn uurtarief is 90 euro per uur ex btw.
Vakantiedagen: wanneer ik daar behoefte aan heb.
Dag niet gewerkt is een dag niet betaald. En van mijn uurtarief lever ik de helft in aan de belastingdienst natuurlijk.
donderdag 10 december 2009 om 16:26
quote:Bizar2009 schreef op 10 december 2009 @ 13:28:
Het valt mij op dat ambtenaren of mensen bij ministeries en overheden beetje over de top lonen hebben vooral ook met de secundaire arbeidsvoorwaarden etc.
Zucht..... ik zou als ik jou was maar snel zorgen dat je een baan bij de overheid krijgt...
Ben 38, HBO, directiesecretaresse bij gemeente, ¤ 1200 netto voor 32 uur, 20 vakantiedagen p.j.
Ben benieuwd wat een vergelijkbare functie in het bedrijfsleven opbrengt...
Zucht..... ik zou als ik jou was maar snel zorgen dat je een baan bij de overheid krijgt...
Ben 38, HBO, directiesecretaresse bij gemeente, ¤ 1200 netto voor 32 uur, 20 vakantiedagen p.j.
Ben benieuwd wat een vergelijkbare functie in het bedrijfsleven opbrengt...
zaterdag 12 december 2009 om 20:14
Ik ben docente in het voortgezet onderwijs, 4e jaar nu.
Bruto: 2700 euro ongeveer voor fulltime + eindejaarsuitkering en structurele 'dag-van-de-leraar-bonus'. Ik werk maar 4 dagen (en ga misschien zelfs terug naar 3), dus dat komt neer op zo'n 2100 euro bruto.
Heb weleens gedacht om op een minder verantwoordelijke baan over te stappen. Het is behoorlijk zwaar werk (emotioneel) en voor mij ook lichamelijk zwaar. Maar dan zal ik voor hetzelfde inkomen 5 dagen moeten werken, waar ik er met mijn huidige salaris 3 voor werk. (bovendien heb ik nu omgerekend zo'n 70 vrije dagen, alhoewel mijn werkweek omgerekend zo'n 45 uur is, dus dat compenseert die vrije dagen wel)
Dus mijn conclusie is om toch maar dit werk te blijven doen omdat ik anders maar de helft verdien. Zonde van mijn goede en dure opleiding.
groetjes,
Domo
Bruto: 2700 euro ongeveer voor fulltime + eindejaarsuitkering en structurele 'dag-van-de-leraar-bonus'. Ik werk maar 4 dagen (en ga misschien zelfs terug naar 3), dus dat komt neer op zo'n 2100 euro bruto.
Heb weleens gedacht om op een minder verantwoordelijke baan over te stappen. Het is behoorlijk zwaar werk (emotioneel) en voor mij ook lichamelijk zwaar. Maar dan zal ik voor hetzelfde inkomen 5 dagen moeten werken, waar ik er met mijn huidige salaris 3 voor werk. (bovendien heb ik nu omgerekend zo'n 70 vrije dagen, alhoewel mijn werkweek omgerekend zo'n 45 uur is, dus dat compenseert die vrije dagen wel)
Dus mijn conclusie is om toch maar dit werk te blijven doen omdat ik anders maar de helft verdien. Zonde van mijn goede en dure opleiding.
groetjes,
Domo
Hou van jezelf.
zaterdag 12 december 2009 om 20:18
O ja, CAO is ook top. Denk aan zorgverlof, verlof bij trouwen etc etc etc... is beter geregeld dan bij vele andere beroepen.
En daarnaast hoef ik nooit van 8-5 te werken. Als ik om 15.30 uur thuis ben, is dat echt heel laat.
Maar goed, 8 uur aan één stuk door lesgeven is ook geen optie. Vorig jaar één zo'n dag in mijn rooster. Nou, ik wenste dat ik in ieder geval één uurtje achter de computer kon kruipen voor wat administratief werk e.d.
Gelukkig is mijn rooster dit jaar prima. Twee dagen pas om 10 en 11 uur beginnen en één dag al om 13.00 uur thuis.
Hmz, als ik de rest van de berichten hier zo lees, weet ik wel zeker dat ik geen carriereswitch moet overwegen.
groetjes,
Domo
En daarnaast hoef ik nooit van 8-5 te werken. Als ik om 15.30 uur thuis ben, is dat echt heel laat.
Maar goed, 8 uur aan één stuk door lesgeven is ook geen optie. Vorig jaar één zo'n dag in mijn rooster. Nou, ik wenste dat ik in ieder geval één uurtje achter de computer kon kruipen voor wat administratief werk e.d.
Gelukkig is mijn rooster dit jaar prima. Twee dagen pas om 10 en 11 uur beginnen en één dag al om 13.00 uur thuis.
Hmz, als ik de rest van de berichten hier zo lees, weet ik wel zeker dat ik geen carriereswitch moet overwegen.
groetjes,
Domo
Hou van jezelf.
zaterdag 12 december 2009 om 20:32
quote:siete schreef op 09 december 2009 @ 09:33:
Werk: filiaalmanager
Inkomen; 2500 bruto
werkervaring; 6 jaar
zit hier sinds 1,5 jaar
leeftijd; 30
opleiding; ja, hbo niet afgemaakt..
uren; officieel 38 maar in praktijk gauw 45-55
ik ga ook bij de overheid werken
extra's; mooie auto, telefoon, 25 dagen en natuurlijk bonusregeling en vakantiegeldMaar dat is toch een prima salaris met hele nette extra's? Zeker als je hoogst afgeronde opleiding de middelbare school is. Ik denk niet dat je bij de overheid veel meer zou verdienen en ook daar maak je vaak gewoon overuren. Of zie ik het verkeerd en bedoel je dat niet?
Werk: filiaalmanager
Inkomen; 2500 bruto
werkervaring; 6 jaar
zit hier sinds 1,5 jaar
leeftijd; 30
opleiding; ja, hbo niet afgemaakt..
uren; officieel 38 maar in praktijk gauw 45-55
ik ga ook bij de overheid werken

extra's; mooie auto, telefoon, 25 dagen en natuurlijk bonusregeling en vakantiegeldMaar dat is toch een prima salaris met hele nette extra's? Zeker als je hoogst afgeronde opleiding de middelbare school is. Ik denk niet dat je bij de overheid veel meer zou verdienen en ook daar maak je vaak gewoon overuren. Of zie ik het verkeerd en bedoel je dat niet?
zaterdag 12 december 2009 om 23:28
leeftijd: 24
opleiding: verzorgende IG
werk: verzorgende IG en evv-er in de wijk (thuiszorg)
salaris: 12.57 bruto per uur (F schaal 40) + ORT (na 20.00 en het hele weekend en feestdagen= 40% extra) gemiddeld ¤1600 p/maand
uren: contract van 32 uur, zit er gemiddeld steeds boven dit worden dan meer uren.
werkervaring sinds diploma: 2.5 jaar (zelfde bedrijf/stichting).
Kan er goed mee rond komen al vind ik best dat ik wel iets meer mag verdienen voor wat ik doe! (maarja wie vind dat nou niet).
groetjes
opleiding: verzorgende IG
werk: verzorgende IG en evv-er in de wijk (thuiszorg)
salaris: 12.57 bruto per uur (F schaal 40) + ORT (na 20.00 en het hele weekend en feestdagen= 40% extra) gemiddeld ¤1600 p/maand
uren: contract van 32 uur, zit er gemiddeld steeds boven dit worden dan meer uren.
werkervaring sinds diploma: 2.5 jaar (zelfde bedrijf/stichting).
Kan er goed mee rond komen al vind ik best dat ik wel iets meer mag verdienen voor wat ik doe! (maarja wie vind dat nou niet).
groetjes
dinsdag 15 december 2009 om 13:52
leeftijd: 28 jaar
Opleiding: HBO Bedrijfsmanagement
Werk: Bedrijfsleidster van twee filialen
Salaris: Bruto 1900,- voor 30 uur.
Vind het op zich wel een prima salaris , wil het niet dat ik veel meer als die 30 uur in de zaak en met de zaak bezig ben.
Toch nog maar is wat opgooien voor een verhoging/
Opleiding: HBO Bedrijfsmanagement
Werk: Bedrijfsleidster van twee filialen
Salaris: Bruto 1900,- voor 30 uur.
Vind het op zich wel een prima salaris , wil het niet dat ik veel meer als die 30 uur in de zaak en met de zaak bezig ben.
Toch nog maar is wat opgooien voor een verhoging/
vrijdag 18 december 2009 om 23:50
quote:mireille71 schreef op 10 december 2009 @ 16:26:
[...]
Ben benieuwd wat een vergelijkbare functie in het bedrijfsleven opbrengt...E 1200 euro netto voor 32 uur voor een directiesecretaresse op hbo niveau, dit is wel erg weinig hoor. Zeker wat ik hier verder allemaal op dit forum voorbij heb zien komen.
[...]
Ben benieuwd wat een vergelijkbare functie in het bedrijfsleven opbrengt...E 1200 euro netto voor 32 uur voor een directiesecretaresse op hbo niveau, dit is wel erg weinig hoor. Zeker wat ik hier verder allemaal op dit forum voorbij heb zien komen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

zondag 20 december 2009 om 16:51
blijft interessant om te weten wie wat verdient, vooral omdat het toch nog taboe is om het er openlijk over te hebben!
ik ben 26 jaar, ik ben product developer van schoenen en ik verdien 2523 euro bruto, eindejaars bonus die gelijk aan een maand is, 25 vakantiedagen, 0,19 kmvergoeding en een hoop buitenlandse reizen
ik weet dat mijn collega's veel meer verdienen en dan baal ik mr als ik zo om me heen kijk en hier lees mag ik weer niet klagen
ik ben 26 jaar, ik ben product developer van schoenen en ik verdien 2523 euro bruto, eindejaars bonus die gelijk aan een maand is, 25 vakantiedagen, 0,19 kmvergoeding en een hoop buitenlandse reizen
ik weet dat mijn collega's veel meer verdienen en dan baal ik mr als ik zo om me heen kijk en hier lees mag ik weer niet klagen
dinsdag 22 december 2009 om 15:58
Adviesfunctie bij de gemeentelijke overheid (grote gemeente)
Opleiding: HBO+
Leeftijd: 35 jaar
Aantal uur: 36
Salaris: bruto 3682,- (schaal 10 niveau 10)
Extra's: eindjaarsuitkering, vakantiegeld en fiets van de baas
Vakantie: 166 uur per jaar
Opleiding: HBO+
Leeftijd: 35 jaar
Aantal uur: 36
Salaris: bruto 3682,- (schaal 10 niveau 10)
Extra's: eindjaarsuitkering, vakantiegeld en fiets van de baas
Vakantie: 166 uur per jaar
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.