Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Werk: filiaalmanager

Inkomen; 2500 bruto

werkervaring; 6 jaar

zit hier sinds 1,5 jaar

leeftijd; 30

opleiding; ja, hbo niet afgemaakt..

uren; officieel 38 maar in praktijk gauw 45-55

ik ga ook bij de overheid werken ;)

extra's; mooie auto, telefoon, 25 dagen en natuurlijk bonusregeling en vakantiegeld
Ik vind dat ik te weinig verdien in vergelijking met mijn collega's hier. Altijd overwerken zonder dat t betaald wordt, maar goed hier mijn lijstje:

leeftijd: 30

functie: marketingmanager

uur: 40 (en onbetaald overuren)

salaris: 2008,- netto

Geen 13e maand, geen bonus. Wel wordt volledig pensioen betaald door werkgever.
35, WO, met sinds kort 2 parttime banen (samen 1fte):

baan 1 overheid, beleidsmedewerker ¤ 3.800 bruto met 8%vakantie geld en 5% eindejaarsuitkering, pensioen, etc. Secundaire arbeidsvoorwaarden, verlof kopen, etc. zonder reiskosten. Geen uitloop meer.

baan 2 semi-overheid, senior adviseur ¤ 4.400 bruto met 8% vakantiegeld en 8% eindejaarsuitkering, pensioen, etc. Secundaire arbeidsvoorwaarden alsverlof kopen en reiskosten etc. Uitloop tot ¤ 5.000 bruto bij goede jaarlijkse beoordelingen.

*Brutobedragen op basis van 36 uur.

Edit: straks (over 6 maanden) moet ik gaan kiezen, nou ik weet het wel....
Valt mij op dat men bij de overheid aardig goed zit..

Geld wordt niet uit winst gehaald...
quote:magnolia81 schreef op 18 september 2009 @ 09:10:

[...]

Dan heb je waarschijnlijk de HEBO gedaan. Ben wel benieuwd hoe je dan op de ambassade terecht bent gekomen, want daar heb je eigenljik altijd wel een WO opleiding voor nodig.....

Sorry maar dit lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk

5200 netto?

Volgens mij krijgt de ambassadeur dat niet eens
quote:Bizar2009 schreef op 09 december 2009 @ 12:21:

[...]

Sorry maar dit lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk

5200 netto?

Volgens mij krijgt de ambassadeur dat niet eensIk denk dat een ambassadeur wil meer krijgt.... Al denk ik dat het alleen waarschijnlijk is als de extra toeslagen er ook bij zitten, maar inderdaad dan nog.....
Een vraagje:

Als je CAO verandert (loon gaat omhoog) wanneer gaan die veranderingen in?
Eh... zodra de CAO ingaat. En dat is soms met terugwerkende kracht.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ja, dat leek me ook, maar ik had niet goed gekeken
Dir. secretaresse, 38 jaar

Bruto: EUR 3.375,00 o.b.v. 38 uur

ATV dagen: 13

Verlofdagen: 25

Laptop, telefoon
Het valt mij op dat ambtenaren of mensen bij ministeries en overheden beetje over de top lonen hebben vooral ook met de secundaire arbeidsvoorwaarden etc.

Dan heb ik het ook over de assistentes, secretaresses etc. als men die vergelijkt met werknemers uit het bedrijfsleven waar naar winst gestreefd wordt.
Zelfstandig Business Controller

Ik werk de ene week 32 uur, andere week 40 uur.

Ik heb geen 'salaris' maar mijn uurtarief is 90 euro per uur ex btw.

Vakantiedagen: wanneer ik daar behoefte aan heb.

Dag niet gewerkt is een dag niet betaald. En van mijn uurtarief lever ik de helft in aan de belastingdienst natuurlijk.
quote:Bizar2009 schreef op 10 december 2009 @ 13:28:

Het valt mij op dat ambtenaren of mensen bij ministeries en overheden beetje over de top lonen hebben vooral ook met de secundaire arbeidsvoorwaarden etc.

Dan heb ik het ook over de assistentes, secretaresses etc. als men die vergelijkt met werknemers uit het bedrijfsleven waar naar winst gestreefd wordt.

Zucht..... ik zou als ik jou was maar snel zorgen dat je een baan bij de overheid krijgt...

Ben 38, HBO, directiesecretaresse bij gemeente, ¤ 1200 netto voor 32 uur, 20 vakantiedagen p.j.

Ben benieuwd wat een vergelijkbare functie in het bedrijfsleven opbrengt...
Ik ben docente in het voortgezet onderwijs, 4e jaar nu.

Bruto: 2700 euro ongeveer voor fulltime + eindejaarsuitkering en structurele 'dag-van-de-leraar-bonus'. Ik werk maar 4 dagen (en ga misschien zelfs terug naar 3), dus dat komt neer op zo'n 2100 euro bruto.

Heb weleens gedacht om op een minder verantwoordelijke baan over te stappen. Het is behoorlijk zwaar werk (emotioneel) en voor mij ook lichamelijk zwaar. Maar dan zal ik voor hetzelfde inkomen 5 dagen moeten werken, waar ik er met mijn huidige salaris 3 voor werk. (bovendien heb ik nu omgerekend zo'n 70 vrije dagen, alhoewel mijn werkweek omgerekend zo'n 45 uur is, dus dat compenseert die vrije dagen wel)

Dus mijn conclusie is om toch maar dit werk te blijven doen omdat ik anders maar de helft verdien. Zonde van mijn goede en dure opleiding.

groetjes,

Domo
Hou van jezelf.
O ja, CAO is ook top. Denk aan zorgverlof, verlof bij trouwen etc etc etc... is beter geregeld dan bij vele andere beroepen.

En daarnaast hoef ik nooit van 8-5 te werken. Als ik om 15.30 uur thuis ben, is dat echt heel laat.

Maar goed, 8 uur aan één stuk door lesgeven is ook geen optie. Vorig jaar één zo'n dag in mijn rooster. Nou, ik wenste dat ik in ieder geval één uurtje achter de computer kon kruipen voor wat administratief werk e.d.

Gelukkig is mijn rooster dit jaar prima. Twee dagen pas om 10 en 11 uur beginnen en één dag al om 13.00 uur thuis.

Hmz, als ik de rest van de berichten hier zo lees, weet ik wel zeker dat ik geen carriereswitch moet overwegen.

groetjes,

Domo
Hou van jezelf.
quote:siete schreef op 09 december 2009 @ 09:33:

Werk: filiaalmanager

Inkomen; 2500 bruto

werkervaring; 6 jaar

zit hier sinds 1,5 jaar

leeftijd; 30

opleiding; ja, hbo niet afgemaakt..

uren; officieel 38 maar in praktijk gauw 45-55

ik ga ook bij de overheid werken ;)

extra's; mooie auto, telefoon, 25 dagen en natuurlijk bonusregeling en vakantiegeldMaar dat is toch een prima salaris met hele nette extra's? Zeker als je hoogst afgeronde opleiding de middelbare school is. Ik denk niet dat je bij de overheid veel meer zou verdienen en ook daar maak je vaak gewoon overuren. Of zie ik het verkeerd en bedoel je dat niet?
Leeftijd: 24

Opleiding: WO Onderwijskunde

Werk: Adviseur bij een HBO-instelling

Salaris: 2916 euro bruto

Ben zeer tevreden.
leeftijd: 24

opleiding: verzorgende IG

werk: verzorgende IG en evv-er in de wijk (thuiszorg)

salaris: 12.57 bruto per uur (F schaal 40) + ORT (na 20.00 en het hele weekend en feestdagen= 40% extra) gemiddeld ¤1600 p/maand

uren: contract van 32 uur, zit er gemiddeld steeds boven dit worden dan meer uren.

werkervaring sinds diploma: 2.5 jaar (zelfde bedrijf/stichting).

Kan er goed mee rond komen al vind ik best dat ik wel iets meer mag verdienen voor wat ik doe! (maarja wie vind dat nou niet).

groetjes
leeftijd: 28 jaar

Opleiding: HBO Bedrijfsmanagement

Werk: Bedrijfsleidster van twee filialen

Salaris: Bruto 1900,- voor 30 uur.

Vind het op zich wel een prima salaris , wil het niet dat ik veel meer als die 30 uur in de zaak en met de zaak bezig ben.

Toch nog maar is wat opgooien voor een verhoging/
quote:mireille71 schreef op 10 december 2009 @ 16:26:

[...]

Zucht..... ik zou als ik jou was maar snel zorgen dat je een baan bij de overheid krijgt...

Ben 38, HBO, directiesecretaresse bij gemeente, ¤ 1200 netto voor 32 uur, 20 vakantiedagen p.j.

Ben benieuwd wat een vergelijkbare functie in het bedrijfsleven opbrengt...E 1200 euro netto voor 32 uur voor een directiesecretaresse op hbo niveau, dit is wel erg weinig hoor. Zeker wat ik hier verder allemaal op dit forum voorbij heb zien komen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ja mutsje dat zat ik dus ook net te bedenken... ik vind het erg weinig!
blijft interessant om te weten wie wat verdient, vooral omdat het toch nog taboe is om het er openlijk over te hebben!

ik ben 26 jaar, ik ben product developer van schoenen en ik verdien 2523 euro bruto, eindejaars bonus die gelijk aan een maand is, 25 vakantiedagen, 0,19 kmvergoeding en een hoop buitenlandse reizen

ik weet dat mijn collega's veel meer verdienen en dan baal ik mr als ik zo om me heen kijk en hier lees mag ik weer niet klagen
.
anoniem_86765 wijzigde dit bericht op 03-10-2010 15:58
Reden: privacy
% gewijzigd
Adviesfunctie bij de gemeentelijke overheid (grote gemeente)

Opleiding: HBO+

Leeftijd: 35 jaar

Aantal uur: 36

Salaris: bruto 3682,- (schaal 10 niveau 10)

Extra's: eindjaarsuitkering, vakantiegeld en fiets van de baas

Vakantie: 166 uur per jaar
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Ik ga in het nieuwe jaar beginnen aan een nieuwe baan. Ik zit nog in een MBO opleiding, heb verder alleen maar vbo.

Het gaat om een financiele administratieve functie voor 32 uur, salaris 1450 bruto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven