Andijvie, kalkvlekken op glazen douchewand

31-12-2009 12:31 23 berichten
Hier zal ongetwijfeld al veel over geschreven zijn, maar ik kon het niet vinden, dus bij deze mijn vraag.

Wij hebben zo'n wand van glazen stenen in de badkamer, en nu wil ik het goed gaan bijhouden zodat we er doorheen kunnen blijven kijken.

Wie heeft een goede tip, welk middel ik daar het beste voor kan gebruiken zodat ik niet hoef te schrobben over een paar maanden.

Moet ik aan die flessen van HG of Antikalk enzo, of is er iets beters/goedkopers?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn. Werkt prima tegen kalk. Antikal kan ook, maar is agressiever.
En dan onverdund met een spons opbrengen ofzo?
Er schijnt ergens in de huishoudtopics nog een perfecte formule voor te zijn:

schep soda, scheut bleekwater en nog iets, water erbij en in een spuitflacon doen en daar alles mee inspuiten. Even laten zitten en afspoelen.

Zoiets.
Gewone azijn werkt ook al prima Onverdund... Ik gebruik dat ook altijd om de waterkoker te ontkalken (al gaat dat wel even stinken).
Ja, gewoon erop doen, even in laten werken en dan weer afspoelen. Of met spons afnemen.
onverdund schoonmaakazijn opbrengen met spons. Paar uur in laten trekken en afspoelen. Als je dat elke maand doet, dan blijven ze mooi.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Dankjulliewel, ga ik volgende week eens proberen.
Als je heel lui bent kun je de schoonmaakazijn ook in een oude glassexfles doen. Insprayen, paar uur laten zitten en dan met een sponsje afboenen.
quote:AlettaJacobs schreef op 31 december 2009 @ 12:53:

Als je heel lui bent kun je de schoonmaakazijn ook in een oude glassexfles doen. Insprayen, paar uur laten zitten en dan met een sponsje afboenen.Ik ben te lui om het over te gieten Spons of oude theedoek heb ik eerder voorhanden.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Als het dan helemaal schoon is... dan is het misschien een beter idee om gewoon elke keer na het douchen met een goed drogende doek (bijv. hydrofiel luier) die glazen stenen droog te maken.

Scheelt een hoop gepoets met het gevaar dat je het niet meer schoon krijgt.....
Precies JOJO, als jij dat nu eens aan mijn man kunt uitleggen!

Hij vind dat maar onzin, (maar ik maak de douche schoon...)
:-)... mijn vriend is degene die dit altijd al deed... dus die heeft mij opgevoed... :-)... en ja... ik moet het schoonmaken... :-)
HG vind ik niet werken.

Duur, en niet goed. alreeds gezegd, schoonmaalazijn. Toppie
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
.
ik gebruik ook schoonmaakazijn, werkt super, alleen de geur!

Maar die neem ik wel voor lief!
quote:singalala schreef op 31 december 2009 @ 13:02:

[...]

Ik ben te lui om het over te gieten Spons of oude theedoek heb ik eerder voorhanden.Damn, dàt is echt lui!
kalk word hier te lijf gegaan met een fles azijn.
quote:elianne69 schreef op 31 december 2009 @ 14:17:

Geen Antikal of zo gebruiken want dan gaan je voegen eraan(kwam zij tot de ontdekking nadat de werkster al heel lang het wel gebruikte.......tot er lekkage kwam en er gaatjes in de voegen bleken te zitten Volgens de badkamermeneer kwam dat door die agressieve troep)

Antikal, lost inderdaad je voegen op. Helaas komt dat doordat er in voegmiddel dus kalk zit . Om je voegen wit te houden kun je er elke maand of elke week, hangt van het kalkgehalte van het water, chloor overheen doen. In laten trekken en weer schoonspoelen. Dan lossen je voegen niet op maar worden ze wel wit.

Als je nieuwe tegels hebt kun je er autowas overheen smeren, dan slaat de kalk er minder snel op neer. Doe dit alleen niet op de vloer, dan glij je geheid uit!
En na iedere douchebeurt de wanden en glaswand even natrekken met een ruitentrekker. (Of hoe je dat ding ook noemt!) Dat scheelt heel veel werk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:nimmie2007 schreef op 31 december 2009 @ 14:50:

ik gebruik ook schoonmaakazijn, werkt super, alleen de geur!

Maar die neem ik wel voor lief!je hebt schoonmaakazijn tegenwoordig ook in lavendelgeur
Ikheb inmiddels schoonmaakazijn gekocht, met citroengeur. Dat leek me dan wel zo prettig.

Ivm omstandigeheden er nog niet aan toegekomen het te gebruiken, maar ik ben er blij mee. Ook qua prijs, en zeker omdat ik zo'n antikal-achtig spul had en schrok dat de voegen ervan losbrokkelen.
Wat tegen kalk schijnt te helpen is een anti--kalk magneet.

Heeft daar iemand ervaring mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven