Verschil in opleiding (nu serieus)

05-01-2010 12:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het Triviant topic is weggezakt wil ik het nog even serieus hebben over verschil in opleidingsniveau.

Ik val (viel?) op ruwe bolster mannen, blue collar workers, stoere kerels. Die zijn in het beste geval MBO opgeleid.

Dat gold ook voor de man waarmee ik 16 jaar samen ben geweest. Ik heb daar nooit een probleem mee gehad. Me nooit aan gestoord. Me nooit voor hem geschaamd als hij mee was naar een feestje of receptie van mijn werk. Hij is ondernemer en succesvol in wat hij doet en ik was altijd trots op hem en liet dat ook merken.

Maar...........mijn laatste scharrel had dus wel een universitaire opleiding. En dat was toch wel een verademing. Ik had veel betere gesprekken met hem, we begrepen elkaar veel beter, onze humor kwam veel meer overeen.

Nu is er weer een man uit mijn verleden opgedoken. Er was een jaar of 6-7 geleden al wat wederzijdse aantrekkingskracht. Maar toen waren wij allebei in een relatie. Nu niet. Ik heb hem laatst 2 keer gesproken en de aantrekkingskracht is er nog wel. Maar ook dit is weer zo'n selfmade ondernemer met weinig opleiding. En ik merkte nu toch wel het verschil met mijn vorige vlam. En twijfel of ik dat nog wel een keer wil. Een man die niet alles in 1x begrijpt en waar je niet over alles mee kunt praten.

Misschien is dit wel de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt. Ook door mijn werk e.d. Dat ik niet meer val op de mannen waarop ik viel. En toch voor hoger opgeleid moet gaan.

Herkennen jullie dit?
O ja, en met 2 linkerhanden.

Een band oppompen mag jij zelf doen
Al dan niet een zeker opleidingsniveau hebben is vaak een kwestie van Geld.

Ok, wanneer werd het iedereen mogelijk gemaakt te studeren? Sinds de invoer van de Studiefinanciering. Voor die tijd hadden veel mensen geen geld te studeren.

Dus kun je bij die groep mensen zowiezo niet hun 'niveau' aan hun beroep koppelen.

Tegenwoordig kan Jan en alleman met een beetje tijd zich door een lange studie slepen. Ik zelf ben daar een goed voorbeeld van.
Dat is ook het enige voorbeeld, waar jij voor kunt dienen, Hans.

Gek, dat er dan toch nog laagopgeleide, zijn he?

Volgens mij zit je met een rokje achter je pc...
Sluit me aan bij een anntal hierboven, het gaat niet om opleidingsniveau maar om levenservaring.

Je zit nu in een andere fase van je leven dan 16 jaar geleden.

Ook bij de ondernemer kan dit meespelen.

Probeer het eens zou ik zeggen, je merkt vanzelf of het wel of geen klik is.

En humor is ook erg belangrijk, verder moet je er zeker voor waken dat je jezelf niet in moet houden omdat hij het anders niet snapt, dit maakt alleen maar ingewikkeld.

Alleen jij kent deze man en kan dan ook deze beslissing maken.
Het gaat om de klik/chemie. Als de man ook nog lief, betrouwbaar, intelligent en gevoel voor humor heeft dan zou ik zeggen: waarom niet. Blijkbaar is jouw definitie van intelligentie dat iemand een brede interesse moet hebben en over de onderwerpen mee moet kunnen praten die jij belangrijk vindt.
Brown_Eyes, 14 uur geleden Quote:

"Volgens mij zit je met een rokje achter je pc..."

Dream on Brown Eyes, echte mannen dragen geen rokje.
mmm ja misschien is het wel meer levenservaring dan opleidingsniveau, maar dan wel de levenservaring die je hebt opgedaan dankzij je IQ en/of opleidingsniveau. Die maakt misschien dat ik inderdaad ben weggedreven van de mannen waar ik voorheen op viel. En verklaart het uit elkaar groeien van mijn man en mij. Het zou kunnen. Ik weet wel dat intelligent nu een criterium voor mij is geworden
quote:Brown_Eyes schreef op 05 januari 2010 @ 19:28:

O ja, en met 2 linkerhanden.

Een band oppompen mag jij zelf doenDaar heb je toch fietsenmakers voor. Iedereen zijn beroep.

Dan steun je ook nog de KLEINE MIDDENstanders.
Wat voor eigenschappen moet een man hebben om een goede partner te kunnen zijn? Opleiding? Slim zijn? Of grappig zijn? Voor mij geen een.

Wat voor mij heel belangrijk is is niet wat voor opleiding hij heeft of wat voor andere eigenschappen hij bezit. Maar meer hoe ik over MIJZELF voel als ik bij hem ben.

Het is heel makkelijk voor mij aangetrokken te voelen tot een man die ik lekker ding vind. Want hij is knap, stoer etc. etc.

Maar voor een lang termijn relatie en geen scharrel dus kijk ik altijd meer na mijn gevoel over mijzelf als ik bij hem ben. En niet wat hij wel of niet is.

Ik zou zeggen volg meer jouw gevoel die je over JEZELF hebt als jij bij hem bent en niet wat jij over hem denkt.
Eens met italiagirl. Denk ook dat het ligt aan type man. Ik heb altijd hoog opgeleide mannen 'gehad' en nu voor het eerst iemand met LTS. Maar vind hem boeiender dan alle andere mannen ooit. En liever. En spannender. En lekkerder. En slim op een hele andere manier; meer intuitief, meer gevoelsmens. Al jaloers?

Ik denk dat als je nu twijfelt over deze man dat dat iets zegt over hoe leuk en aantrekkelijk je deze man vindt. Wat niet perse iets te maken hoeft te hebben met zijn opleidingsniveau...
Mooie reactie, Elizey! Helemaal eensch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven