Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Als je je bewust bent van dingen dan is dat al een hele belangrijke stap. Ik eet geen vlees en probeer op te letten op de soorten vis die ik eet hoewel ik daar soms wel eens de ' fout' mee in ga hoor. Maar ik schop dan weer wel oude vrouwtjes :-)
quote:Darly schreef op 06 januari 2010 @ 11:42:

Maar ik schop dan weer wel oude vrouwtjes :-)Volgens mij is dat CO2 neutraal, dus dat mag
quote:Darly schreef op 06 januari 2010 @ 11:42:

Maar ik schop dan weer wel oude vrouwtjes :-)
.
Lol D.

Wat eten we vanavond eigenlijk?
Foie gras, levend gekookte kreeft, kwarteleitjes, kaviaar (uiteraard wel uit een nog levende moedervis gesneden), kikkerbillen en tiramisu.
Het kan best wat energie kosten hoor, dat schoppen. Ik zou dat niet zonder nader onderzoek CO2 neutraal durven noemen . Volgens mij is het dan trouwens ook heel milieuvriendelijk om je kinders te meppen totdat ze zindelijk zijn, want mén: die luiers! En mijn man steriliseren scheelde ook héél veel condooms! We zijn hier écht wel goed bezig.

Ik ben hier de fanatiekste afvalscheider (hier in huis bedoel ik), maar Lilstad maakt het me erg makkelijk met papier en gft ophalen aan huis, en bakken voor glas, textiel en plastic om de hoek. Van apart houden van (deel van het) plastic (sommig spul is te vies daarvoor, en ik ga het niet apart afwassen) ben ik toch wel geschrokken: ik denk dat het voorheen de helft was van wat er in de reguliere vuilniszak ging... Verder vind ik het wel erg belangrijk om in ieder geval bewust te zijn wat dingen kosten in termen van dieren- en wereld'leed'. Zo wist ik tot voor kort niet dat kaas evenveel planeet kost als vlees, wat ik verder best had kunnen weten want zo onlogisch is het niet. En als je kijkt wat er allemaal over de wereld heen en wer gesleept wordt voordat wij het in een boodschappenkarretje leggen, daar word je ook niet vrolijk van.

Afijn, ik wil niet per se de moraalridder uithangen, en ik hou ook van het goede genieten in het bestaan, zoals jullie weten .
quote:Darly schreef op 06 januari 2010 @ 12:14:

Foie gras, levend gekookte kreeft, kwarteleitjes, kaviaar (uiteraard wel uit een nog levende moedervis gesneden), kikkerbillen en tiramisu.Met een lamskalf-stoofpotje, uit Senegal ingevlogen boontjes en per stuk verbakte unfair chocobonbons bij de onder dwang geplukte koffie.
Oh dat matched uitstekend bij de fles bubbels die al koud ligt . Al zouden oesters daarbij ook wel lekker zijn
Gedekt op een tafel van kinderdwangarbeid batist uit India, met zilver bestek dat uit een met dynamiet ontplofte mijn uit Zuid Afrika is ingevlogen, gedecoreerd met beschermde bloemen uit het regenwoud van Brazilie

Mag ik ook komen eten?
Ik ben een fanatieke afvalscheider, geleerd in Belgie Heb alleen geen plastic-bak omdat we huurders van de gemeente niet mee mogen doen met de proef...

sufkikkers, daar.

Kikkerbilletjes! D, vergeet de kikkerbilletjes niet!

(Suup, weet je nog, dat placemat in dat ene leuke restaurantje, honderd jaar geleden?)
Kikkerbillen had Darly al genoemd Tila.

En ja die plaemat was geweldig.

Afval scheiden.... tja dat zou i beter kunnen dan ik nu doe.
Grom...was met 1 oog naar Oprah aan het kijken en aan het stofzuigen tegelijkertijd...nu heb ik per ongeluk een sok opgezogen en ik krijg de stofzuiger niet open. Het leven ehm..zuigt.
quote:Darly schreef op 06 januari 2010 @ 16:01:

Grom...was met 1 oog naar Oprah aan het kijken en aan het stofzuigen tegelijkertijd...nu heb ik per ongeluk een sok opgezogen en ik krijg de stofzuiger niet open. Het leven ehm..zuigt. Het leven is zwaar.....
Life soks :-)
and then you tie....

Mims en mops zijn lief! Kreeg net hele leuke post.

:lips:

Darly zit in tram dus als overstap goed gaat ben ik er met kwartier.
Joe, ik ga alvast de geit slachten op het balkon met een bot aardappelschilmesje
Hahahaha!

Ik heb een leuke vacature gezien! Zowaar!
Tila, vertel! Watwaarwanneerhoezo?

Darly, is de geit al ontveld?

Ik heb een leuke middag met de Freule achter de rug: lekker kleding scoren voor haar. Grappig en lief om te zien dat ze zo'n fijne eigen smaak heeft. Dat die smaak niet noodzakelijkerwijs ook mijn smaak is, dat neem ik maar op de koop toe. Ik stuur hier en daar wat maar laat haar zoveel mogelijk zelf beslissen. Dus beladen met veel tassen kwamen we weer thuis, de Freule zielsgelukkig met alle kleren, ondergoedsetjes en accessoires die we gekocht hadden. Lief meiske.
.
En ook al op. Net als de fles champie
meisjes en kleren. Ik hoop zo dat Mk shoppen ook nog een keertje leuk gaat vinden!

Hebben wel leuk cadeautjes voor Lief gescoord. Allemaal bullshitdingen, eigenlijk, want Lief weet niks. En wil niks. Alleen maar een feestje.

Dus hebben we allemaal pimp-je-auto-meuk gekocht, en 'echte Jommesboeken': spiderman en donald duck stripboeken :lol:

Vacature staat in kelder.

Suup en D al aan het eten? Wat schaft de pot?
Ziet er leuk uit!

We hebben gegeten: rijst in kokosmelk met kidneybonen, paprika, ui, kruiderij, beetje vis, spinazie. GG gemaakt, was lekker.

Alweer sneeuw (noderweg), ik ben er wel een beetje klaar mee... Vervoerstechnisch gezien, vooral.
Broccoli, bloemkool, wortel, ui en knof met zalm en pasta. Was ook lekker

Lief zit vast in Amsterdam. Geen idee of ie nog thuis gaat komen...
Inderdaad leuke vacature Tila.

Handig ook gezien het project

Oei das niet fijn voor lief. Het is rondom a'dam best heftig geloof ik.

Mims ook al vast vanavond toch, las ik bij cheers?

Darly had lekker gekookt, grote garnalen, zongedroogde tomaten, veel knoflook en pasta. mjammie. De fles champie (kerstcadeautje van stamkroeg omdat ik zo actief ben) smakte er zeer goed bij. Het toetje (tiramisu) was ook lekker en de chai latte was een perfecte afsluiting. Helemaal lekkere avond. Met muziek, lekker kletsen. Beetje op tijd weggegaan om niet door gladheid te worden overvallen maar het viel mee.

Jammer alleen dat de tram die ik moest hebben niet voor mij wilde stoppen. De volgende stopte wel en toen bleek dat de halte waar ik stond was opgeheven. Fijn dat ze dat ook aangeven. Pikant detail ik was eerder op de avond bij dezelfde halte uitgestapt, toen was die er dus nog wel. Net al eventjes een flinke klachtenbrief naar de trammaatschappij gemaild.
Ja, mims ook vast. Heb ruim 2 uur gedaan over een stukkie van 20 minuten. En dan was ik nog voor de spits vertrokken....

Gedoe...

Hopelijk is Tila-lief snel thuis!

Wat wilde ik nou toch typen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven