Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Avondje klinkt trouwens heerlijk, Suup. Jaloersmakend leuk!

Tramgedoe beduidend minder.
Wat wilde ik nou toch typen?
Mogge! Je zou toch denken dat tramhaltes 's ochtends worden opgeheven, en niet s avonds... raaaaar hoor!

Lief was om 0500 thuis. Avondploeg ging naadloos sneeuwvol over in nachtploeg, en toen ie om 0600 ging slapen zei hij dat ik alles nog wel in geuren en kleuren zou horen van het hoe en het wat. Ik geloof dat alles zo'n beetje ingesneeuwd was

Iemand koffie?

Lil, vraagje aan jou: toen jij je zere vinger had: hoe veel pijn had je/ hoe lang duurde het voor je naar de dokter ging?

Ik heb op oudjaarsdag een splinter onder mijn pinknagel gehad, en dat is nu ontstoken. Het doet zeer en als ik mezelf nog meer zeer doe, komt er bende uit. Maar vinger is niet heel erg dik en klopt ook niet de hele tijd.

(En jaaa, ik weet het, zelf de dokter bellen, maar jouw post over de nagel-extractie-tang staat me nog zo helder voor de geest!)
Ik wil ook een keer bij Darly eten!
Fijn dat iedereen gisteren veilig is thuisgekomen!

Mims en Tila: jullie zijn altijd welkom hoor, maar dan ook wel van lekkere champagne meenemen he

Klinkt toch ontstoken, vinger weken in soda Tila?
Ik kan het iedereen aanraden om bij Darly te eten.

Heb je lekker geslapen mop?

Til au das niet fijn. Weken in soda inderdaad. Maar ontstond de ellende bij Lil juist niet omdat ze te lang had gewacht met naar de dokter gaan? (Lil als ik ongelijk heb, excuus).

Poeh he 5 uur thuis, arme lief. Ligt nu neem ik aan verdiend te slapen?

Heb jij trouwens nog een cadeausuggestie voor je papa Tila? Je lief krijgt een theaterbon as he wished.
Nog even over de opgeheven tramhalte op de hele website van de trammaatschappij is daar geen info over te vinden, dat heb ik ook maar even in mijn klachtenbriefje meegenomen.

Verder een regelochtendje hier. Moest vroeg op staan, want had aangeboden dat mijn buurvrouw hier mocht douchen, zij zitten al paar dagen met kapotte ketel (brrrr). Allen gaat zij elke ochtend om half 8 de deur al uit. Heb van mijn vroeg wakker zijn maar gebruik gemaakt dor wat admi dingen te doen. Te bellen met de kpn over mijn krakkemikkige draadloze verbinding. Een belletje met mijn nieuwe ziektekostenverzekering of ze de oude wel hebben opgezegd, aansluitend een telefoontje met de oude ziektenkostenverzekering waarom ze de premie voor januari hebben afgeschreven. Tussendoor een gspekje met mama-suup die ik straks even in de stad zou zien maar die een kotsvirusje heeft opgelopen. Zo'n ochtend dus. En nu ga ik misschien wel even naar de kapper.
Lief ligt inderdaad verdiend te slapen. En ik heb heel gezellig zitten netwerken op de creche moeder van een vriendje van Jom tipte me over een nog niet bestaande, maar wel komende vacature. En ze zegt dat het leuk is op haar werk

Cadeautip voor mijn vader... poeh, ik vind het lastig. Ook al zo'n vent die alles al heeft Iets wat 'op' gaat is wel een goeie. Van ons krijgt ie een junior-geologensetje (kan je met een houten hamertje een 'diamant' uit een brok badzout (oid, ze zeggen kalksteen, maar dat lijkt me onzin) hakken ) , een staatslot en een fles drank. Dat gaat allemaal op

Heb nu een 'weekverbandje' om vinger, wat lastig tikt, maar wel verlicht. Ik zal zo huisarts even bellen.

Suup, wat ben je toch een lieverd dat je helemaal in het holst van de nacht opstaat om je buuv te laten douchen!
Kotsvirus schijnt hoogbesmettelijk te zijn. Ga maar naar de kapper ipv naar je mama, lijkt me beter.

Grootsche plannen met je haar?
Nee gewoon bijwerken. Maar heb net zo'n 600 euro aan wat rekeningen betaald. Dus moet even rekenen of de kapper er nog wel af kan .

Dat van besmettelijk zei ik ook al tegen mijn mama. Ik ga er dus ook maar niet heen.

Leuk dus nog meer uitzicht op eventueel werk.

Is een theaterbon voor jouw papa ook leuk? Een fles drank vind ik zo eh ja drank dus.
Maar als ik mijn lunchafpraak om 1 uur wil halen en daarvoor naar de kapper, moet ik nu eigenlijk wel enigszins gaan opschieten. *gaat in de benen*
Of is een VVV-bon voor jouw vader leuker, kan hij er ook iets anders voor kopen.
VVVbon is beter

Ik kon gister opeens niet meer pinnen, vanwege saldotekort. Wat krijgen we nou? Blijkt dat Lief nog zo'n dikke 2000 euro van werk terugkrijgt. Aha. Vandaar.
Oeps, dat is best vervelend.
Ik had gelukkig nog een ander pasje. En wat cash. En inetrnetbankieren. Dus is alweer opgelost.
Gelukkig maar. Kapper heeft om 3 uur plek. Sta nu in de rij bij de nespresso-winkel. Leuk joh, mobiel internet.
Mag om 1630 mijn pinkie aan de dokter laten zien...

ik kan ook mobiel internetten op mijn nieuwe alleskunner. Zit nog te dubben of ik een bundeldingesgebeuren daarvoor neem, maar goed.
Di is op kosten vd baas. Wel handig als je in een rij staat. Kreeg net ook al een kopje koffie.
van George Clooney?
Het lijkt me slimmer om te vragen wanneer Lil naar de dokter had moéten gaan. Maar ongevraagd advies; met je vinger in een warm biotex-badje zitten en evt. viezigheid wegdeppen, aan de lucht laten drogen (half uurtje zeker) betadine erop en goed inpakken. Zo mogelijk 3 a 4 keer per dag doen, dan is het morgen w.s. wel minder.
Oh. Ik had een pagina gemist.

Wij komen niet, Tila. We gaan naar het diepe zuiden met de Bloesjes om Schoonpa op te zoeken en als we dan naar jullie moeten, zitten ze wel heel lang in de auto. Als het slecht weer is, kunnen we bij Schoonma in het appartement logeren. Niet verkeerd, denk ik, is een hele mooie stad.
Ik m oest het van de assistente juist nat houden. Mijn pinkie lijkt nu dus een enorme wattenstaaf, met een natte toeter verband om het topje Dat typt rot, kan ik je vertellen.

Biotexbadje deed ik al een paar dagen, maar halve vinger tintelt nu.

**siddert en beeft voor nagel-extractie-tang!**
Snappik, mop. Moeten sowieso maar afwachten hoe druk het wordt, met al die toestanden op de weg en het spoor!
Zg, éven he. Ik ben de vorige keer met die vinger (die van uiteindelijk de nagelextractietang, dat woord komt in boze dromen ook nog wel eens voorbij) meteen en subiet met ontstoken vinger naar de dokter gegaan, in het weekend zelfs naar huisartsenpost omdat ik niet wilde wachten. Omdat ik een paar jaar eerder al eens hetzelfde had meegemaakt, wat toen ook tot snijerij leidde.

Dat even om mezelf vrij te pleiten dat ik echt niet altijd eeuwig altijd maar wacht met naar de dokter gaan.

Verder was deopzet van meteen gaan, dat ik niet weer aan de wagonladingen antibiotica en snijgedoe zou moeten voordat het over was. Dat is mislukt. Wel heb ik van beide keren het volgende geleerd:

* ga METEEN naar een arts. Ontstekingen die aan uiteinden van lichaam zitten, kunnen de troep vaak niet goed kwijt. Als het in het bot gaat zitten, heb je echt een Groot Probleem, nog tikkie groter dan een treffen met de nagelextractietang.

* doe niet lullig over een ladinkje antibiotica meer of minder

* de meningen over al dan niet biotex of soda zijn sterk verdeeld. Sommige artsen raden het actief aan, evenals nat verband, andere pleiten juist heel sterk tegen omdat het averechts zou kunnen werken. Wat nou waarheid is, weet ik ook niet.

Overigens: alle artsen die ik erover heb gesproken (en dat zijn er met die weekenddiensten, huisartsen/vervangers en één heuse chirurg al met al zeker 6, denk ik) vonden eht een echte ontsteking, de moeite van het laten zien waard als het behoorlijk klopt en bonkt, je dat hinderlijk schier-permanent voelt en het niet binnen korte tijd vanzelf beter gaat ondanks gebruikelijke maatregelen als schoon & ontsmet houden, etc.

Tot zover uw ontstoken vinger-deskundige

En nu weer aan mijn reguliere werk!
Tila, als je halve vinger tintelt, wil je mij dan even een groot plezier doen (en mogelijk jezelf ) en het toch even gaan laten zien aan de huisarts? Please, pretty please?
Heb afspraak om half vijf! Ik ben braaf!

Ik wil echt niet mijn hele leven met een wattenstaafjespink rondlopen. En al helemaal geen nagelextractietang!

Maar dank. Ja zal doen. Zal braaf alles doen om pink weer tot normale doen en laten te laten komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven