Vertel hier je Uitstrijkje-anekdotes.
woensdag 6 januari 2010 om 17:19
Gisteren mocht ik weer voor een uitstrijkje, joepie. Nou ik draai er mijn hand niet voor om. Dus ik lag in vol ornaat, toen kwam de assistente erachter dat ze iets niet paraat had dus dat moest ze halen in de aangrenzende kamer, en dus ging de deur van het slot. Ik zei: laat de eendenbek maar even zitten hoor. En een paar seconden later ging de deur weer open en kwam er een wildvreemde man binnengestormd die recht in mijn eendenbek keek, sorry stamelde en niet wist hoe snel ie weer naar buiten moest.
Ik moest keihard lachen en door de druk zat de eendenbek niet meer goed, de assistente die binnenkwam begreep er niks van...
Ik moest keihard lachen en door de druk zat de eendenbek niet meer goed, de assistente die binnenkwam begreep er niks van...
woensdag 6 januari 2010 om 22:54
quote:meds schreef op 06 januari 2010 @ 22:40:
[...]
Heb jij hem uitgestreken dan?
Neen. Hij begon met een uitgestreken gezicht, dat wel.
Maar ik zei ( toen hij dat eendending warm ging maken ) " joh, laat maar, jas 'm er maar gewoon in , moet ook nog boodschappen doen " en daarna was het dikke pret.
[...]
Heb jij hem uitgestreken dan?
Neen. Hij begon met een uitgestreken gezicht, dat wel.
Maar ik zei ( toen hij dat eendending warm ging maken ) " joh, laat maar, jas 'm er maar gewoon in , moet ook nog boodschappen doen " en daarna was het dikke pret.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 8 januari 2010 om 13:28
Ik leef als een non zeg maar, dus een uitstrijkje is bij mij stukken minder relevant. Ik heb nog steeds een erg kleine kans op baarmoederhalskanker natuurlijk, maar veel minder.
Sorry, dat had ik er wel direct bij kunnen zetten, had wat gespeculeer gescheeld.
Sorry, dat had ik er wel direct bij kunnen zetten, had wat gespeculeer gescheeld.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

vrijdag 8 januari 2010 om 13:42
Aantal jaar terug kwam het opeens in me op dat ik mijn 2e uitstrijkje op rij (vanaf 30 jaar) had gemist.
Van de HA kreeg ik het advies om contact op te nemen met het bevolkingsonderzoek omdat ik het anders zelf moest betalen.
Zou een brief krijgen en met die brief naar de HA kunnen gaan voor het onderzoek zeiden ze daar.
Weekje later ontvind ik een grote envelop, zo een met luchtkussenvulling. Bleek er een Doe-Het-Zelf Pakket in te zitten........................
Heb toch maar een afspraak gemaakt met de HA, want zag mezelf nou niet onhandig staan/liggen en dan (of dat vriend het moest doen)
Van de HA kreeg ik het advies om contact op te nemen met het bevolkingsonderzoek omdat ik het anders zelf moest betalen.
Zou een brief krijgen en met die brief naar de HA kunnen gaan voor het onderzoek zeiden ze daar.
Weekje later ontvind ik een grote envelop, zo een met luchtkussenvulling. Bleek er een Doe-Het-Zelf Pakket in te zitten........................
Heb toch maar een afspraak gemaakt met de HA, want zag mezelf nou niet onhandig staan/liggen en dan (of dat vriend het moest doen)
vrijdag 8 januari 2010 om 13:45
Vind het een beetje kort door de bocht hoor Tonkje.
Laten we zeggen dat ze het niet voor niets doen die bevolkingsonderzoeken (baarmoeder - borst)
Kan zo al twee vrouwen opnoemen die ht voor hun 30e hebben gehad.ook die hadden maar een hele kleine kans, zaten niet in de risico groep
En voor betalen................volgens mij betaal je er ook voor als je het niet doet.
Laten we zeggen dat ze het niet voor niets doen die bevolkingsonderzoeken (baarmoeder - borst)
Kan zo al twee vrouwen opnoemen die ht voor hun 30e hebben gehad.ook die hadden maar een hele kleine kans, zaten niet in de risico groep
En voor betalen................volgens mij betaal je er ook voor als je het niet doet.
vrijdag 8 januari 2010 om 13:48
Mijn meest gênante uitstrijkje was toen ik een jaar of 18 was. Ik verwachte mijn vertrouwde gyn maar er bleek een vervanger te zijn. De vervanger bleek een bloedmooie jongeman te zijn. Echt een achterlijk knappe vent. Dit was het soort man dat ik graag in de kroeg tegen had willen komen maar in plaats daarvan dus in de gyn-stoel. Hij was een beetje zenuwachtig en was druk bezig met het verwarmen van de eendebek toen hij ineens opmerkte dat de stoel nog niet goed stond. Het uitklapstuk was nog uitgeklapt zeg maar. Die moest weer ingeklapt want anders kon hij er ook niet bij. Ik lag al met mijn benen in de steunen. Hij wil dat uitklapgedeelte in klappen en....niet. Dat ding zat muurvast. Hij was vastbesloten om het voor elkaar te krijgen en is toen met kracht op het ding gaan rammen. Terwijl ik daar met mijn beentjes wagenwijd lag. Ik wist niet meer hoe ik het had. Hij ontdekte uiteindelijk een klemmetje o.i.d. aan de onderkant en het is gelukt. Maar het was zo genant, niet alleen voor mij....
vrijdag 8 januari 2010 om 15:25
quote:waaromdan schreef op 08 januari 2010 @ 13:45:
Het is ook enigszins kort door de bocht. Maar zo zou je de reden van onze regering om wel een bevolkingsonderzoek te doen naar baarmoederhalskanker en bijvoorbeeld niet naar darmkanker ook kunnen noemen. Het gaat er namelijk niet om om ons leed te besparen door zo vroeg mogelijk deze vorm van kanker te ontdekken, maar simpelweg om geld te besparen.
Zo'n bevolkingsonderzoek kost ontzettend veel geld. Maar als je het niet zou doen, kost het nog meer geld. Doen dus.
Als iedereen een oproep zou krijgen voor een darmkanker check, kost dat ook enorm veel geld. Maar kennelijk wordt er niet meer geld mee bespaart, anders zouden we zo'n oproep wel krijgen.
Mede met dat in mijn achterhoofd, denk ik: mijn kansen op baarmoederhalskanker zijn nog kleiner dan bij de gemiddelde vrouw, laat maar. Ik denk dat de kans groter is dat ze bij mij wat vinden wat er niet is - bijvoorbeeld omdat ik wat verkouden ben ofzo - dan dat ze echt wat vinden.
Overigens spaar ik nu niet mijn eigen portemonnee door niet te gaan, maar die van onze overheid.
Het is ook enigszins kort door de bocht. Maar zo zou je de reden van onze regering om wel een bevolkingsonderzoek te doen naar baarmoederhalskanker en bijvoorbeeld niet naar darmkanker ook kunnen noemen. Het gaat er namelijk niet om om ons leed te besparen door zo vroeg mogelijk deze vorm van kanker te ontdekken, maar simpelweg om geld te besparen.
Zo'n bevolkingsonderzoek kost ontzettend veel geld. Maar als je het niet zou doen, kost het nog meer geld. Doen dus.
Als iedereen een oproep zou krijgen voor een darmkanker check, kost dat ook enorm veel geld. Maar kennelijk wordt er niet meer geld mee bespaart, anders zouden we zo'n oproep wel krijgen.
Mede met dat in mijn achterhoofd, denk ik: mijn kansen op baarmoederhalskanker zijn nog kleiner dan bij de gemiddelde vrouw, laat maar. Ik denk dat de kans groter is dat ze bij mij wat vinden wat er niet is - bijvoorbeeld omdat ik wat verkouden ben ofzo - dan dat ze echt wat vinden.
Overigens spaar ik nu niet mijn eigen portemonnee door niet te gaan, maar die van onze overheid.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.