Trouwen in 2010

07-11-2009 23:48 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?

Nickname // Trouwdatum of periode // Budget

Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)

theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000

Visje66 // 5 maart 2010 //

Bridges6 // 10 maart 2010 //

goudkever // 29 april 2010 //

MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500

Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000

dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500

Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500

Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤

Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000

fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000

Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000

abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000

legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500

ilske79 // nazomer 2010

regen // september 2010 // ¤11.000

Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max

miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000

Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000

sterretje // ??? 2010 //

joos80 // ??? 2010 //

Sarafin // ??? 2010 //

DarkEnchantress // ??? 2011 //

Tuut // to be proposed //

Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //

pipo79 // to be proposed //

Bonny82 // to be proposed //
Kastanjez dat wil ik ook gaan doen. Cupcakes. Ab-so-luut geen cake.

Hou je me op de hoogte?

En balen van de kerk joh, maar je vind vast wel een andere dominee. Gewoon de ruimte wel vast huren.
@ kastanjez: o, dat is vervelend! ik ben niet zo thuis in de kerk en met voorgangers en zo, maar heeft hij/zij geen collega's die de dienst kan doen? het komt vast goed!

wat betreft de taart/cakes: ik heb een website gevonden waar ze allerlei taarten maken, ook voor speciale gelegenheden. de prijs is echter op aanvraag, dat betekent meestal niet veel goeds. maar ik zag ook dat ze petit fourtjes hebben (die zijn meestal niet duur en zien er feestelijk uit) en bonbons met jullie foto erop. vond ik ook wel geinig. misschien even bellen?

taarten

trouwens, wat ik ook wel eens heb gedaan is een gewone cake bakken in een taartvorm ipv een vierkant blik, met een kleurstofje erbij. dan kun je de taart roze/rood, groen of blauw maken en dat is heel weinig werk. je kunt bij de wat grotere supermarkten van die 'frosting' kopen (amerikaans soort glazuur). als je dan een roze ronde cake hebt, met witte frosting en je strooit er nog wat versiering overheen dan ziet dat er heel feestelijk uit en kost het bijna niks. met één zo'n 'taart' heb je zeker genoeg voor 10 mensen, dus als een aantal vriendinnen/familie voor jou de dag van te voren een paar van die cake-taarten willen bakken, dan ben je klaar!

@ boom: zei je nu dat je de fiat 500 alleen voor 125,- kon vinden? Ik weet niet waar je woont maar heb het volgende goedkopere adressen gevonden (v.a. 39,- per dag, is wel de nieuwe fiat 500):

autootje
quote:Bonny82 schreef op 07 januari 2010 @ 21:48:

@Tuut, ja leuk he, zo is onze voorpret eigenlijk nog langer!

Maar dit topic moet in ieder geval wel blijven staan tot iedereen hier getrouwd is. Is veel te handig met al die tips om te missen!

Mee eens! We have to keep the topic alive!
Kastanjez; Wat dacht je van een vrijgezellenfeest waarop je zelf je bruidstaart maakt? Is 100 euro, maar je vrijgezellenfeest hoef je niet te betalen als bruid (en valt voor een echte bruidstaart ook nog wel mee) Zie hier!

Deze workshop is zelfs maar 60 euro!
Offe een kilo huwelijksbonbons, met de voorkant van jullie trouwkaartje erop? hier kijk, het is natuurlijk wel stukken duurder dan drie cakes van de Appie, maar voor minder dan 30 euro nog wel te doen toch? Eventueel kun je er natuurlijk meer laten maken, doe je ze gelijk per twee als huwelijksbedankje. (moet je zelf even cellofaan halen om ze in te pakken)
quote:Mevrouwdekees schreef op 08 januari 2010 @ 11:14:

Kastanjez; Wat dacht je van een vrijgezellenfeest waarop je zelf je bruidstaat maakt? Is 100 euro, maar je vrijgezellenfeest hoef je niet te betalen als bruid (en valt voor een echte bruidstaart ook nog wel mee) Zie hier!

Deze workshop is zelfs maar 60 euro!Wat leuk, ik had geen idee dat dat bestond. Enige nadeel: je moet het wel echt 1 of 2 dagen van te voren doen, anders is die taart niet lekker meer, toch? Maar is misschien ook wel leuk om alvast in de stemming te komen, zo vlak van te voren!
Mmm volgens mij heb ik alleen locaties door elkaar lopen halen. De taartopties zijn heel geschikt voor een zekere bruid in de regio Eindhoven, maar volgens mij zat Kastanjez ergens anders Nou ja, mocht je het wat vinden wil ik ook best voor je in jouw regio naar iets vergelijkbaars zoeken!
Tuut, bij 1 van de twee zag ik dat je de onderdelen zo mee krijgt dat je ze zelf kunt invriezen! En vaak zijn dit soort taarten (door het bedekken met marsepein) nog wel iets langer houdbaar. Weet van een vriendin die voor een themafeest wel eens een echte bruidstaart heeft gemaakt dat ze er een week mee bezig was en al die lagen waren nog prima. (zij zei dat 'echte' cakemix veel langer goed blijft dan een supermarktcake)
Zat net nog even te denken (ok, beken het maar, momenteel werkeloos en veeeel te veel tijd om over dit soort ongein na te denken en te tikken ) Ik heb wel eens op mijn verjaardag getrakteerd op cake met slagroom en aardbeien. Als je een hele schaal met gesneden seizoensfruit, verse slagroom en cake hebt staan vind ik dat een stuk feestelijker dan alleen cake en dan is het nog steeds niet duur.
@ Tuut, wil dus graag in een oude Fiat 500, vandaar dat het ook zo duur is, maar lief dat je mee helpt.

Wat betreft de taart. Ik was van plan om voor een echte te gaan en deze te laten bakken door een vriendin. Om zo ook echt een taartaansnij moment te hebben. Hoe zien de andersoortige taart idee bruiden dit?

Zit verder een beetje te stoeien met mijn begroting. Ik denk dat het bedrag voor het feest te laag is wat ik heb staan, maar het geld is op. En om nou te blijven ophogen...
Boom, hoeveel mensen, wat voor gelegenheid?
Ehhm.. 35-40 mensen uitnodigen. Weet natuurlijk niet hoeveel er over blijven, maar de meeste mensen zullen denk ik er wel voor zorgen dat ze er zijn. De locatie is een tuin van iemand dus dat is gratis. Het gaat om de kosten van een bbq en drank/drinken. Het budget is nu 500 euro.
Nu dus 12,50 pp. ongeveer. Da's krap, maar wel te doen. Kijk alles wat je zelf doet kost minder dan wat je laat doen. Dus zelf kipfilet aan stukjes snijden, marineren en aan stokjes rijgen --> goedkoper dan sate.

Ga gewoon een 'boodschappenlijst' maken, kom je er vanzelf wel achter of je goed zit. (ik heb zelf vaak en veel voor grote groepen gekookt, dus ik vind dit een eitje, weet niet hoe jij dat ziet)
Bovendien zie je nu je feest al tijden aankomen, dus heeft de Appie of de Aldi eens een superknaller op rose of prosecco, haal gelijk die 15 flessen voor je bruiloft! Zo spreid je ook nog een beetje de kosten, scheelt straks ook weer.
Aan de ene kant denk ik, ik doe alles zelf, maak alles wel zelf enzo, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel super makkelijk om gewoon alles bij de slager vandaan te halen zodat ik er niet zo mee bezig hoef te zijn. Ik zie bijvoorbeeld al niet voor me hoe al dat vlees/salades ooit in mijn koelkast gaat passen. Verder hoeft het vlees van mij ook niet speciaal te zijn; hamburgers, sate, dat soort niveau. Verder zijn er flink wat vegetariërs inclusief mijzelf. Ik vind het gewoon echt heel moeilijk in te schatten hoeveel het gaat kosten als ik gewoon de supermarkt leeg koop. Zou ik het van te voren kunnen bestellen bij de appie ofzo denk je?
Tuut, leuk die petit fourtjes!

Ben benieuwd hoeveel die kosten.

Ga me er binnenkort eens in verdiepen.
voor 500 euro zou dat moeten kunnen denk ik. dat is ruim 10 euro per gast.
Boom, natuurlijk kun je van te voren een bestelling bij je supermarkt plaatsen. Sterker nog (tip!) wat wij vaak doen is gesneden stokbrood bestellen. Krijg je gewoon keurige plakjes vers stokbrood mee in plastic zakken. Kost niets meer dan gewoon stokbrood.
Ik vind cupcakes ook helemaal geweldig, en volgens mij ook wel handiger.

Ik ken een meisje op internet die geweldige taarten maakt, misschien krijg ik die nog zo ver.

Een paar (heleboel) pagina's geleden stond er een geweldige cupcake toren met één groot taartje op de top, dat vind ik geweldig. Ik verheug me eerlijk gezegd al op het proeven, ben niet zo'n onwijze taart eter, maar dit wordt wel leuk denk ik

MDK ik vind dat een geweldig idee, die cake met fruit en slagroom! Eerlijk gezegd niet voor m'n bruiloft maar voor verjaardagen ofzo is het zeer geschikt!
Wat een goede tip! Nou ga het binnenkort maar eens vragen bij de supermarkt. We hebben ook een pasje van de groothandel in horeca hier in de buurt. Ga daar ook maar eens kijken.

Qua drinken wil ik alleen wijn, bier en fris. Iemand een idee hoeveel ik daar aan kwijt zal zijn?
Geen idee van hoeveel je gasten drinken, maar als je rekening houdt met 2 a 3 alcoholische drankjes per gast per uur zit je meestal prima. Koop je bier ruim in, in overleg mag je dit bij de meeste supermarkten gratis terug brengen als je over houdt. Door alcohol in de aanbieding te kopen zou je op deze manier max. 3,50 euro pp aan bier/ wijn/ fris kwijt zijn.

+/- 150 euro

Vervolgens:

4/ 5 stukken vlees pp (reken 2 satestokjes als 1 stuk vlees), afhankelijk van de vleessoort gemiddeld 1 euro p.s. = 5 euro pp = 200

3 soorten saus (state, knof, cocktail)= 15 euro totaal

stokbrood; 1 stokbrood is 3 a 3,5 persoon= 35- 40 stokbroden (a 1,50?)= 60

totaal= 415

Nog wat salade en fruitsalade, klaar.

Komt nog wel de huur van een grote barbeque bij lijkt me, voor dit gezelschap kun je niet op gewone bbq's bezig. Vaak voor 35 euro per stuk bij de slager te krijgen, misschien er gratis bij te onderhandelen als je al het vlees daar afneemt, is even kijken wat voordeliger is.
O trouwens heb net een proefpakket met bedankjes bestelt voor 8 euro. Ben benieuwd!
Wat voor bedankjes zijn het Boom? Linkje?

Ik heb mijn bestelde hoepel voor onder de jurk net binnen. Hij is net een beetje te groot (hoepel is te wijd) maar volgens mij kan ik dat wel fixen. En (even getest) het is wel mooi onder de jurk, gaat ie mooi van staan. Jeej voor Ebay dus!
Wat leuk Mevrouwdekees dat het gelukt is met je hoepel. Toch altijd spannend. Ben je zo handig?

Trouwbedankjes

Wist niet dat er een formule was voor drankjes Als je het zo voorrekent zou het wel moeten lukken.. en ach als het uiteindelijk 100 euro meer is gaan we ook niet dood.
Mijn hoepel is een heel simpel stukje stof met een flexibel stuk metaal in de onderkant. Daar kun je bij (zit in een tunneltje, net als het touwtje van een joggingbroek) en dan kun je zien dat het een recht stuk metaal is dat rondgebogen is met een stukje plastic er omheen. Kwestie dus van loshalen, stukje eraf en plasticje/ wat ducttape er omheen. Geen ingewikkelde toestanden dus. (want ik kan veel, maar naaien is echt niet aan me besteedt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven