traktatie

06-01-2010 11:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Aangezien de jongste bijna jarig is, en ik voor haar al aan het nadenken ben over traktaties, denk ik ook vast over die van mijn zoon in april. Beetje vroeg, haha, maar hij wordt 4, dus dat vind ik wel speciaal. Er staan een afscheidstraktatie op de creche en een verjaardagstraktatie op school op de planning.

De verjaardagtraktatie heb ik al bedacht, lekker weinig werk. Een komkommer als cactus maken en dan prikkers met kaas, worst etc erin prikken zodat het een cactus lijkt. Hoef ik niet 30 friemeldingen te maken.

Dan de crechetraktatie. Hij heeft de afgelopen 3 jaar op de creche steeds iets gezonds getrakteerd, rozijntjes, danoontje en een soepstengel toen de jongste werd geboren, dus nu wilde ik cakejes met hem bakken. Dit kunnen we gezellig samen doen. Ik wilde er iets bijdoen voor de kindjes, belleblaas ofzo of een ander kleinigheidje.

Ik ben nu op zoek naar een leuke tekst voor op het kaartje om te laten weten dat hij naar school gaat, liefst in overeenstemming met het cadeautje (we kregen eerder bv een knapzakje met de tekst, ik vertrek, en zwaai jullie uit!)

iemand een leuke combi cadeau-tekst?

Met belleblaas kom ik niet verder dan: ik blaas mijn avontuur op de creche uit, maar dat is ook zo raar zeggen.

Ik doe graag inspiratie op hier!!
Een groepsgenootje had iets met een vliegtuig en "ik vlieg er vandoor".

Ik had voor de oudste een lekkere taart gemaakt die ze op de groep konden opeten.

Ik doe niet aan kadootjes erbij, al die rommel elke keer van al die kinderen die trakteren, wordt er kriegel van .... sorry
ben toch blij dat er in mijn lagere schooltijd voornamelijk op mini-marsjes, brosjes en zakjes chips werd getrakteerd
en dan voor de leidsters een goedkope paraplu van bijv. de action met de tekst "aju paraplu"
Je hebt van die stiften met glazuur. Dan kun je op de cakes woorden zetten zoals dag, kus, zijn naam, zwaai enz.
kleine vliegertjes maken en dan de tekst: Ik vlieger ervandoor!

plastic horloge geduldspelletje met de tekst: Het wordt tijd dat ik vandoor ga! Die horloge doe je dan om het cakeje
Die cadeautjes vind ik ook niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Dochter komt ook altijd met prularia thuis waar ze niet naar om kijkt en de prullebak verdwijnt.

Niet om ondankbaar over te komen, maar het is praktisch allemaal goedkope prut waar jij je geld wel aan uit geeft. Een traktatie is toch voldoende? Ik snap nooit zo goed waarom er een cadeau gegeven moet worden.

En een knapzakje? Een soepstengel met een mandaraijn of appel in zakdoek (rood geruit).
Cupcakes met van die papieren aju-parapluutjes erin.

Hier is het op de kleuterschool trouwens niet de gewoonte dat de kersverse kleutertjes meteen na binnenkomst al trakteren. Dat doen ze voor het eerst als ze vijf worden - op een enkeling na.
Pfff, is de concurrentiestrijd om het leukste/orgineelste/

toepasselijkste cadeau nu ook al losgebarsten in de kinderopvang???

Wat is er mis met gewoon een traktatie? En de andere kinderen weten heus wel dat het kind naar de basisschool gaat dus lijkt het me verspilde moeite om dit op een "originele" manier te willen zeggen.
Tja, die cadeautjes die hij krijgt gaan hier ook snel kapot/in de prullebak, behalve als het belleblaas is. Maar ik dacht omdat hij weggaat is het leuk iets blijvends te geven. Aan de andere kant: zo blijvend is zo'n cadeautje niet. Ik heb het ook nooit eerder gedaan, misschien moet ik het maar gewoon bij een cakeje laten. Die tijd om te gaan vind ik wel leuk. Dan kan ik met de glazuurstift op de cakejes een paar wijzers zetten.

dank!
quote:yette schreef op 06 januari 2010 @ 12:07:

Cupcakes met van die papieren aju-parapluutjes erin.

Hier is het op de kleuterschool trouwens niet de gewoonte dat de kersverse kleutertjes meteen na binnenkomst al trakteren. Dat doen ze voor het eerst als ze vijf worden - op een enkeling na.

Bij ons gaan ze een week voor ze 4 worden 'proberen'. Dus dan gaat hij op zijn verjaardag naar school. Dan vind hij het vast leuk om te trakteren, zodat ie aan iedereen kan laten weten dat hij jarig is.

Aju paraplu is ook leuk, en misschien nog makkelijker!
Ik had toen zoon 4 werd,en afscheid nam op de psz van zo'n grote ruit spek en een dropveter eraan een vlieger gemaakt met de tekst: ïk vlieg over naar de basisschool.

Op de nieuwe school werd idd niets gedaan door de kindjes die instromen.

Nu word íe 5 en kopen we belleblaas met een lolly erbij.
vroeger deelde je gewoon lolly's uit. of appels, of rozijntjes ja.
http://party-gifts.nl/

Hier kan je zelf etiketjes en verpakkingen maken.

Ik heb voor (stief)zoontje belleblaasjes gemaakt met tekst en een fotootje van hem en chocoladereepjes met Cars erop, toen hij afscheid nam op het KDV.

Voor de juffies een doos Merci, met een zelfde soort verpakking.

Maakt het net wat leuker
www.party-kids.nl

Staan verschillende traktaties op om zelf te maken.

Ik ga voor de 2e verjaardag van mijn dochtertje voor deze traktatie op 't KDV, krijg de afbeelding niet gekopieerd.

Maar 't zijn bloemen van kaas en tulpen van worst op een prikker met een komkommer als blaadje.

Dochter houdt zelf helemaal niet van snoep en is gek op kaas.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik had bij Zeeman strandschepjes gekocht met een kaartje eraan: "Ik wil niet opscheppen, maar ik ga al naar de basisschool"...ik weet het...heel origineel.

Uitdelen vind ik met het jaar moeilijker worden. Weet het ook langzamerhand niet meer. Wij mogen juist geen snoep uitdelen op school. Fruit wordt zo viezig vind ik (en een kale appel is ook al zowat).

Dus ben gestrand bij moppenboekjes, stuiterballen etc.

Ik word inderdaad ook gek van de memoblokjes en potloden. Waarschijnlijk wel goed bedoeld hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven