Ben ik nou echt afgewezen?

10-01-2010 18:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Sinds afgelopen zomer ken ik een leuke meid met wie ik een paar keer heb gedated. Door drukte met haar werk en ik met mijn werk hebben we niet vaak de tijd gehad om elkaar iedere week te zien. Wel hebben we het iedere keer dat we elkaar zagen het wel gezellig gehad en vond ze dat ook aan het einde van de avond. Zo bracht ik haar steeds naar huis. Ze vond het gezellig wilde steeds ook weer afspreken voor een volgende keer. Wanneer de volgende keer is hebben we later ingepland. Vanwege haar drukke werk heb ik haar drukke agenda dan ook steeds gerespecteerd en haar niet opgejaagd eerder tijd vrij te maken voor mij.

Afgelopen vrijdag hebben we elkaar weer ontmoet en wilde ik eens weten waar we aan toe waren en of het wat kan worden. Ik vind haar ieder geval wel echt leuk en hoopte dan ook dat het wat zal worden. Ik heb het uiteraard niet zo direct laten merken.

Na een kort momentje stilte antwoordde ze dat ze het wat te snel vond gaan en wat meer tijd wilde hebben. Als vonnis vroeg ze dan ook dat we 'voorlopig' vrienden konden blijven. Dit kwam een beetje zuur uit de lucht vallen. We hadden in begin er wel over gehad en ik wist dat ze het al te snel vond gaan. Ik weet alleen niet hoe ik dit nou moet interpreteren. Ik weet dat als je een reactie terugkrijgt van dat we maar gewoon vrienden moeten blijven dat het over en uit is. Er is gewoon geen kans op een relatie. De vrouw heeft dan haar keus al gemaakt en is het ook niet meer te veranderen. In dit geval vond ik het niet zo subtiel (en tegelijk hard) klinken als hoe het zou moeten zijn voor een afwijziging.

Ik wil haar ook niet kwijt. De volgende dag heb ik dan nog wat voor haar opgezocht waar ze geen tijd voor had. Ze wilde een huis kopen en had geen tijd om het internet af te struinen naar een mooi huis en heb ik geprobeerd een paar leuke huisjes voor haar te vinden. Ze mailde een dag later nog in een positieve zin terug en vroeg nog hoe het met mij was en of ik een leuke dag had gehad. Ik heb nog niet gereageerd op dit mailtje.

Ik weet zo eigenlijk ook niet wat ik hier na moet doen... ik vind haar nog steeds leuk maar ben nu ook een beetje voorbereid als het niet zo blijkt te zijn. Wellicht komt het omdat ik haar nog niet voldoende heb overtuigd en is dat misschien een hint van haar om daar de komende tijd eens hard aan te werken... Hoe komt dit op jullie over als jullie dit zo lezen? :S
Zoals je eigenlijk al schrijft, ze wil GEEN relatie met je. Wanneer iemand echt gek is op een ander, ben je er altijd aan toe om iets te beginnen. Jullie staan nu al op ongelijkwardige voet met elkaar. Dit zal niet meer veranderen.

Mijn tip; loslaten en wie weet komt ze over een tijd bij je terug. Zo niet, dan zijn jullie niet voor elkaar bestemd.

Sterkte!
Waar is ze zo druk mee, vraag ik me af? Wat voor baan is dat in vredesnaam?
Nog een keer dan: zelfs Nicolas Sarkozy en Nelson Mandela hebben tijdens hun ambtsperiode kans gezien een nieuwe partner aan de haak te slaan. En deze mevrouw heeft het te druk? Tja, dan ben je dus geen prioriteit. Zoals wel vaker door anderen gezegd: wees dan ook geen optie.

Move on.
Te druk betekent geen zin.
Ze wil geen relatie met je. Helaas.

Iemand anders op het forum schreef het al: premier zijn van een land als Italië of Frankrijk is een behoorlijk drukke baan. En toch hebben die mannen tijd voor hun vrouw én minimaal één minares. Ik bedoel maar: tijd voor de liefde (of iets wat erop lijkt) is ook naast een superzware topbaan heus wel te vinden. 'Geen tijd' betekent in dit geval: geen prioriteit. Jammer genoeg voor jou.
Oh Wuiles was sneller, maar dat bedoelde ik dus.
Om hier even op in te haken. Ik ben ook niet toe aan een relatie al zou ik nog zo'n geweldige vent ontmoeten. Dan zou hij heel rustig aan moeten doen en me niet moeten pushen. Betekent het dan gelijk dat iemand de ware niet voor je is? Ik geloof dus van niet.

Ik vind het altijd nogal wat om maar gelijk te roepen dat iemand dan niet wil.

Ik wil nu even niet omdat ik me nu niet helemaal kan geven. Na mijn vorige relatie niet, moet nog teveel verwerken.

Dat betekent niet dat ik helemaal niet zou willen. Maar heb toch wel wat bindingsangst gekregen....

Te druk vind ik wel een slap excuus ja.
Maar on topic.. ze lijkt je wat aan het lijntje te houden. Jullie hebben al wel gezoend enzo?? Ik kon niet echt uit het verhaal opmaken of het hiervoor ook puur platonisch was.
Sinds de zomer? Ik vind dat het al behoorlijk rustig aan gaat...het is januari!!

Dus, nee, ik denk dat ze geen interesse heeft.
Ja eens met Letgo. Dit duurt al te lang en ze twijfelt nu ook nog eens. Tijd om verder om je heen te kijken, hoe moeilijk misschien ook omdat je haar echt leuk vindt.

Dat stond even los van mijn verhaal hoor. Ik zou een man nooit zo lang aan het lijntje houden.
Wat jij nu nog doet, haar helpen met huizen kijken, is iets wat een gewone vriend voor haar zou doen. En ik denk dat ze je zo is gaan zien.

Kan het dat je je geprofileerd hebt als een vriend? Te lang afgewacht om een stap verder te zetten?
Als het ook al sinds de zomer is kan je toch zelf wel nagaan dat er verder niks in zit?

Je weet na zoveel maanden toch wel hoe de zaken ervoor staan?
Haha, het is nu niet meer "not into you" maar nu is de vergelijking met de president hip.

Maar het is wel waar natuurlijk.

Trouwens....WinnieBeertje??? Blehhh
Ze is aan het promoveren waarvoor ze in korte tijd veel onderzoeken moet doen. Dat is ook de reden dat ik haar meer tijd wil geven daarvoor, maar zeker niet met het idee om me als een gewone vriend te profileren in plaats van iemand die meer wil. Wellicht dat dit misschien verkeerd is overgekomen, dat weet ik zo even niet.

Tja, misschien dat ik het nog een kleine kans geef door tot aan valentijnsdag aan te kijken...
quote:WinnieBeertje schreef op 10 januari 2010 @ 20:17:

Ze is aan het promoveren waarvoor ze in korte tijd veel onderzoeken moet doen. Dat is ook de reden dat ik haar meer tijd wil geven daarvoor, maar zeker niet met het idee om me als een gewone vriend te profileren in plaats van iemand die meer wil. Wellicht dat dit misschien verkeerd is overgekomen, dat weet ik zo even niet.

Tja, misschien dat ik het nog een kleine kans geef door tot aan valentijnsdag aan te kijken...Een beetje promotietraject duurt vier jaar. Jij denkt dat ze klaar zal zijn op Valentijnsdag?
quote:WinnieBeertje schreef op 10 januari 2010 @ 20:17:

Tja, misschien dat ik het nog een kleine kans geef door tot aan valentijnsdag aan te kijken...Dit snap ik niet zo goed. Je opent een topic om te vragen of je nu echt afgewezen bent. Het antwoord is unaniem 'ja'. Maar het lijkt jou leuk om op valentijnsdag het deksel op je neus te krijgen. Ik noem dit zelfkwelling.
En als aanvulling: het kan helpen als je jezelf geen WinnieBeertje noemt. Ik denk dat weinig vrouwen dat aantrekkelijk vinden.
quote:Letgo schreef op 10 januari 2010 @ 20:42:

En als aanvulling: het kan helpen als je jezelf geen WinnieBeertje noemt. Ik denk dat weinig vrouwen dat aantrekkelijk vinden.en ter aanvulling daarop je huizenzoekactie komt ook erg lakeierig over, ook niet aantrekkelijk , een lakei
quote:Letgo schreef op 10 januari 2010 @ 19:25:

Sinds de zomer? Ik vind dat het al behoorlijk rustig aan gaat...het is januari!!

Dus, nee, ik denk dat ze geen interesse heeft.

Precies. Sinds de ZOMER. Jeetje, als ze het nou met paar dates vanaf kerstborrel te snel vond gaan.

Mijn advies: geen contact meer met haar opnemen.
De nick verklaart alles.....een schaap in schaapskleren.....
quote:quattro35 schreef op 10 januari 2010 @ 21:32:

De nick verklaart alles.....een schaap in schaapskleren.....

Hahahahahaaaaaaaaaaaaaaahhahaahaahhahahaa...ja precies wat ik bedoel.

Nog even inhaken op die lakei: Mannen denken soms dat vrouwen dat willen, maar vrouwen willen geen lakei (of een winniebeertje... of een schaap....) maar vrouwen willen een Prins.
Hmm ik zal die nick maar eens veranderen. Die had ik eigenlijk ter plekke verzonnen naar aanleiding van een tripje naar Euro Disney pas geleden... is misschien nog steeds een slecht excuus om dan dit te gebruiken.

Na de zomer waren de dates prettig verlopen. Ik had toen wel het gevoel van dat het wel wat kan worden. Dit bleek o.a. uit de lange mailtjes die ze schreef en de interesse die ze toonde. Voor het daten heb ik de regels ook veelal gevolgd van wat je hoort te doen zoals op vele websites en blogs staan beschreven. Daarom ben ik ook eens met de reacties hier in heldere taal. Alleen snap ik het nog steeds niet zo. Ze is blijkbaar opeens omgeslagen want twee weken terug klonk ze nog erg geinteresseerd, maar denk dat ik toen al een bord voor me kop had...
Vreemd is dat toch, ik dacht toch echt gelezen te hebben dat ze vrienden wil blijven.. maar TO ziet daarin een aanmoediging om zich meer te bewijzen als potentieel relatiemateriaal...Hij wil nu wachten tot Valentijndag ...want?? Wat denk je in hemelsnaam wat er gaat veranderen op die dag? Denk je dat ze dan ineens wel overstag gaat voor haar "winniebeertje" (jakkes hoe kom je op zo'n naam? !)
Over hoeveel dates heb je het dan (vanaf de zomer) en wat hebben jullie gedaan? Is er al uberhaupt al gezoend??

Uit je laatste bericht begrijp ik dat je geen/weinig ervaring hebt met daten, klopt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven